Šta je novo?

Novi Sad - Opšta tema (gradski život i vesti)

Jel to imas stan i u NS ?

Nemam stan i u NS, nego jedan jedini kojeg sam vlasnik je u NS 🙂 Planiram uskoro i da se prijavim na tu adresu. Fale Beograđani. BiH prednjači ali BG fali, oseća se neka praznina 🙂 pa sam rešio da ličnim primerom popravim situaciju.

Ko me se seti za dan državnosti, seti... 🙂

(Eto ti odgovora, kad te već zanima 🙂)
 
Nemam stan i u NS, nego jedan jedini kojeg sam vlasnik je u NS 🙂 Planiram uskoro i da se prijavim na tu adresu. Fale Beograđani. BiH prednjači ali BG fali, oseća se neka praznina 🙂 pa sam rešio da ličnim primerom popravim situaciju.

Ko me se seti za dan državnosti, seti... 🙂

(Eto ti odgovora, kad te već zanima 🙂)
Zanimljivo, a zivis u BGD.
Jel mozes da uporedis ta 2 grada, posto ih dobro poznajes, ako imas volje i vremena.
 
Ns je dosta funkcionalniji grad od bg citiji sredjeniji i raste mnogo brzo otprilike kratak opis ns.
Neki od nedostataka su na primer da ima aerodrom i da ima razvijenu recnu mrezu sto nema ni jedan grad u srb, i mozda gradaku zeleznicu kao sto bg ima
 
Zanimljivo, a zivis u BGD.

Noki je definicija zanimljivog na ovom forumu 😆

Pisao sam negde duže postove na tu temu, al mogu.

NS ne znam toliko detaljno, ali proveo sam pretprošlu zimu tamo i često odlazim, barem jednom mesečno.

Iz mog ugla fali im jedan veliki šoping mol tamo kod bivše ranžirne stanice koju bi mogli da razmontiraju. Ka tom mallu bi gravitiralo sve okolo Naselje, Satelit, Detelinara, sve čemu je Promenada predaleko. Promenada je uvek krcata.

Fali još jedan Mc Donalds. Popadaće na nos oni zaposleni u restoranu kod žel. stanice.

Pešaci uredno čekaju na zeleno da pređu ulicu.

Vozači podjednako bahati kao u BG.

Investitorski urbanizam je uništio pojedine delove grada.

Omiljeni stambeni deo grada mi je Novo Naselje jer je to suština planske gradnje u svakom aspektu. Parkovi, parkinzi, bulevari, pa uz bulevar manja ulica pa pristup zgradi. Da mi se odmah ne nakače kojekakvi likovi, naravno da i u BG ima investitorskog urbanizma, a ima i neodržavanijih fasada uz to.

Nadam se da će se nekom novom gradnjom grad još više širiti na sever i zapad jer prostora ima. Potencijala ima. Dakle ne gurati sve na već preizgrađenu Detelinaru, Admovićevo...

Šetalište je lepo, tvrđava još lepša, Petrovaradin kao i pojedine ulice po centru skockane i sa dobrim šmekom, vajbom...

Malo parkova, prenatrpani porodicama sa decom. Nema tog osećaja kao kad bih sad izašao u park Ušće ili Topčider ili bilo gde, da nisu neposredno ljudi oko mene. Nemam taj osećaj da mogu da pobegnem od ljudi. BG je onako metropola, više je grad za samce...

Katastar im radi brže i manje je korpucije nego u BG. Gradske službe ili ispostave republičkih sa kojima sam imao iskustva rade efikasno i brzo.

Naredni pasus će malo ko shvatiti, al svejedno.

Kad je teren ravan mora da bude kao NBG, planska gradnja ili Bežanija ako nisu soliterčine. Nemoj mi uzane ulice, da jedva ima trotoara i red zgrada, levo i desno, dođe kao 2 visoka zida koja se pružaju beksonačno unapred od tebe.. Ne vidiš im kraj jer je pravo i ravno. Put mora da vijuga uzbrdo, nizbrdo, levo, desno ili barem drvoredi, ako je ravno. Nešto mora da stvori dinamiku, bez drvoreda u pojedinim ulicama na Detelinari recimo stvara osećaj depresije, nama koji smo odrasli u Beogradu. Stvara nelagodu i depresiju, pogotovo zimi.

Na ravnom moraš da osetiš da ima prostora. Do 90tih je sve rađeno lepo.

Ujutru se magla teže podiže u zimskim mesecima.

Ljudi su generalno ljubazni, ono sa Štranda je bio izuzetak.

Eto, to su moji utisci, ukratko.

Inače je grad kao kampus, studentarija, baš puno mladih i dosta porodica sa decom.
 
Malo parkova, prenatrpani porodicama sa decom. Nema tog osećaja kao kad bih sad izašao u park Ušće ili Topčider ili bilo gde, da nisu neposredno ljudi oko mene. Nemam taj osećaj da mogu da pobegnem od ljudi. BG je onako metropola, više je grad za samce...
Imas Kamenicki park, a i Popovica je blizu.
 
Zato sto ga po velicini zasluzuje i po velicini i po ekonomiji...ne pocinje i zavrsava se sve u bg...

географски не. као што рекох, београдски је на сат времена, тако да је бесмислено и нерационално имати још један тако близу
 
географски не. као што рекох, београдски је на сат времена, тако да је бесмислено и нерационално имати још један тако близу
Pa kad već planiraju jedan kod Dobanovaca, zašto umesto njega ne bi napravili u NS-u? Njega bi koristilo dosta ljudi iz Vojvodine, ima autoput e-75, takođe brzo će stizati do njega ko živi na potezu od Kikinde do Sombora jer je planiran brzi put, a i do aerodroma je planirana železnica tako da će ljudi i njome moći doći do aerodroma. On bi za početak mogao biti čvorište low cost kompanija, tipa wizz air i ryanair.
 
A i kao rezerva tesli, a i podigao bi jos vise grada, mada koliko sam cuo u planu je izgradnja negde kod autoputa, tesla je iovako u ogromnom kolapsu
 
A i kao rezerva tesli, a i podigao bi jos vise grada, mada koliko sam cuo u planu je izgradnja negde kod autoputa, tesla je iovako u ogromnom kolapsu
Pa zato je dobro Novi Sad da dobio, time bi se jedan deo putnika prebacio tamo i smanjila bi se gužva u Beogradu, a i nije puno daleko. Odlično bi bio infrastrukturno opremljen.
 

Stotine hiljada novih kvadrata​

uvid-bulevar-evrope-ns-002.jpg
 
Na toj slici se vidi moja zgrada, blizu Tozine škole 😊 E tu treba da se širi, gde je ovo zeleno, ove vojne objekte bih premestio, tu bih park stavio uz bul Evrope, a iza parka nov blok zgrada.

Inače obožavam bul Evrope. Prvo jer je bulevar, široko je, a drugo jer je taj "zid od zgrada" samo s jedne strane ulice, a s druge je ništa... E to ništa su krenuli da uređuju, niko je jedan park, niču novi blokovi zgrada koji (hvala dragom bogu) nisu tik uz ulicu... I ako tako nastave, ulica neće biti zagušena zgradama i biće ok...

Pročitao sam sad ceo tekst članka... Lepa je zamisao, nadam se da će to i realizovati...
 
Možda je u pitanju lokalni izraz.
 
Da mi je da znam šta znači “dva jaka bulevara”. Kako bulevar dobija status jak ili slab bulevar?
Neki novinari bolje da se batale pisanja.
Bulevar Evrope pocinje od autoputa NS-SU i vodi do mosta preko Dunava u izgradnji, a Futoski put vodi do Backe Palanke, tako da nisu obicni gradski bulevari.
 
I imaju ograničenje brzine iznad 50...
 
Možda je u pitanju lokalni izraz.
Мислим да није. Нисам га никад чуо у Новом Саду. Мислим да је више жеља новинара да мало разбије монотонију „новинарско-инжењерског“ стила, којим је написан текст.

Bulevar Evrope pocinje od autoputa NS-SU i vodi do mosta preko Dunava u izgradnji, a Futoski put vodi do Backe Palanke, tako da nisu obicni gradski bulevari.
Футошки пут јесте битна саобраћајница, али ова зграда није код те раскрснице већ код раскрснице са Булеваром војводе Степе.
 
Pa kad već planiraju jedan kod Dobanovaca, zašto umesto njega ne bi napravili u NS-u? Njega bi koristilo dosta ljudi iz Vojvodine, ima autoput e-75, takođe brzo će stizati do njega ko živi na potezu od Kikinde do Sombora jer je planiran brzi put, a i do aerodroma je planirana železnica tako da će ljudi i njome moći doći do aerodroma. On bi za početak mogao biti čvorište low cost kompanija, tipa wizz air i ryanair.

стварно не могу да поново објашњавам зашто не треба још један аеродром тако близу Београда. ако те не мрзи, имаш у теми о аеродрому Батајница о томе. а за Добановце нећу ни да трошим речи, о томе сам једном рекао шта мислим, није се променило
 
Bulevar Evrope pocinje od autoputa NS-SU i vodi do mosta preko Dunava u izgradnji, a Futoski put vodi do Backe Palanke, tako da nisu obicni gradski bulevari.
Ono _ns u mom username-u nije tamo slučajno. Živim na manje od kilometar od pomenutog bloka. Ali niko ovde nikad nije govorio “ovo je baš jak bulevar”, ili ovo je “bezveze bulevar”, ili ovo je “slab bulevar”.
Bulevar je bulevar, bulevar Evrope možda i najbolje planiran (a reklo bi se i dugo ležao po fiokama) sa izrazito širokim zelenim pojasima sa obe strane, nažalost nije izveden baš onako kako je planiran.
 
Vrh