Šta je novo?

Novi Sad - Opšta tema (gradski život i vesti)

Somi303":15iho0hw je napisao(la):
Ко би ово хтео видети у Новом Саду? :D
cafns.png


Jao pa još je lepši!
 
ZONED PENTHOUSE BUILDING

Investor: Zoned
Location: Suboticki bulevar
End of construction: 2010
Function: office/residental

25tdcn8.jpg


1675b2x.jpg


28i6hs8.jpg
 
ALEKSANDAR BULEVAR CENTAR

Investor: Aleksandar Gradnja
Location: Bulevara oslobodjenja
Start of construction: 2008
End of construction: 2010
Function: office/residental

20gji9h.jpg


28wevt.jpg



Holiday Inn - Novi Sad

Investor: Aleksandar Gradnja
Location: Suboticki bulevar
Start of construction: 2010
End of construction: 2012
Function: hotel

211a355.jpg


6649451999_98d13beaa4_b.jpg


6649374117_d1792c079f_b.jpg
 
U Novom Sadu se grade zgrade koje dolikuju metropolama od milion stanovnika. :kk:
 
U principu, ja NS računam kao neku kopiju BG, samo umanjeno jedno 4-5 puta.
Dobra stvar, koja se u Gradu forsira već 50 godina, je otvaranje novih ulica bulevarskog tipa gdje god je to moguće. "Novi Sad - grad kulture i širokih bulevara" tako je pisalo u geografiji za 8. razred koja mi je došla pod ruku. Poslje devedesete su i "putevi" "bulevarizovani" (u smislu da su izgrađene duple trake na Temerinskom, Futoškom, Rumenačkom putu; jedini zasad "nepokriven" pravac je Petrovaradin i stari Beogradski put prema Karlovcima).
Novi bulevari se prave dio po dio, nekad često i na o-ruk (npr. sad je na novom Somborskom Bulevaru "okružena" jedna kuća, jer nisu mogli da se nagode sa gazdom).
Ove Aleksandrove zgrade predstavljaju početak "prave bulevarizacije" na Subotičkom i kraj toga procesa na Bulevaru Oslobođenja (Bulevar Centar). Blizu Bulevar centa radim i ne vidim da je nešto iznajmljen sav taj grdni prostor.
Inače, mišljenja sam (laičkog) da je Aleksandar među boljim investitorima po pitanju zgradogradnje u Gradu.

Problemi sa stanogradnjom u NS slični su inače kao i svuda u Srbiji: nedostatak pratećih elementata u stanogradnji (parkinzi, trotoari, drvoredi, liftovi), veličina stambenih jedinica (dominiraju male), "kasandrizacija" novih kvartova (totalni haos po pitanju stila i kolora), imovinsko-pravne i kriminalističke zavrzlame.

Inače
 
Има ли вести о трамвајима у Новом Саду? Мислим да би се НС само унаказио са овим сра*ем!
translohr-padwa-3-wikimedia.jpg
 
Novi Sad ima tako dobru mrežu atobuskih linija da bi svako koncentrisanje na 2-3 tramvajske trase bilo šteta. Ipak, linija 4 bi mogla da postane LRT i da se prigradski terminus izmesti negde na Liman
 
Za one koji ne znaju, na slikama su Tvrđava, zatim Dunavski park, i na kraju Župna Crkva imena Marijina na Trgu Slobode (tzv. katedrala).

$Mateja
Javni prevoz NS je u principu organizovan kako dvostruka zvijezda, gdje skoro sve gradske linije sa periferije dolaze ili prolaze centar grada, dok prigradske linije sve kreću sa Željezničke stanice. Izuzetak su linije 11 (novosadska "dvojka"; kruži oko šireg centra) i sedmica (pravi krug Limani - Novo Naselje - Detelinara - Bulevar).
Značaj "četvorke", pored toga što vozi na univerzitetski kampus, je upravo u tome što povezuje centre dviju zvijezdi, dok opet "sedmica" povezuje nove dijelove grada sa zgradma (Limani i Novo Naselje su otprilike pola Novog Sada) sa samim centrom. Putnik koji dolazi u Novi Sad gotovo sigurno će se voziti baš ovim linijama.
Logičnija stvar od izmještanja prigradskog terminala bilo bi pravljenje nekoliko manjih, a to bi, po mom mišljenju, bili:
1) futoški, u rejonu GRAS-a (za linije 5x) - napojne linije 7, 12
2) sajlovački, u rejonu avijacije, ili čak industrije mesa (za linije 4x) - napojna linija 5 ili 14
3) temerinski , rejon temerinske petlje/pivare - napojna linija 5
4) varadinski, grdan je problem oko mjesta za okretnicu (za linije 6x, osim 64 i 68,69) - napojne linije 3 i 9
5) limanski, po trenutnom stanju, isto je problem sa mjestom za terminal, kod Mosta slobode nema mjesta, na kraju Limana ima mjesta, ali nema mosta, jedna bi varijanta bio čak Mišeluk, ali se onda mora izmisliti nova napojna linija (linije 68, 69, 7x, 8x) - napojne linije 4, 7 i 11.
Sa sada niko ozbiljno nije razmatao ove mogućnosti, a i sumnjam da će u skorije vrijeme.
 
Napravili Bulevar sa greškom u Novom Sadu, nema mesta za kontejnere

Autor: Ž. Bogosavljević 01.03.2012. - 00:02 17:01 Komentara (3)

Dok se gradska vlast hvali gradnjom Bulevara Evrope, krajnja desna traka je uglavnom zauzeta kontenjerima jer za njih nema drugog mesta na ovoj saobraćajnici. Oni su se na tim mestima našli zbog višegodišnjeg neodgovornog ponašanja investitora, nadzornih organa, kao i samih građana.
Kontejneri u Bulevaru svaki dan na drugom mestu - na ulici, parking mestu ili blokiraju saobraćaj

Kontejneri u Bulevaru svaki dan na drugom mestu - na ulici, parking mestu ili blokiraju saobraćaj
Share0

306180-27.jpg


SMEĆE - Zbog toga što kontenjeri nemaju svoje posebne boksove ili označena mesta u Bulevaru, građani ih guraju i pomeraju gde misle da bi trebalo da stoje, pri čemu često završe na kolovozu jer ih neko pomeri sa parking mesta.

- Od kada živim u zgradi, svako jutro na drugom mestu zatičem kontenjer, te je na travi, te je na parking mestu, ali uglavnom na kolovozu. Ne znam, kako se moglo dogoditi da tako naprave Bulevar, a da ne ostave mesta za kontejnere – priča stanar zgrade u Bulevaru Evrope.

U JKP “Čistoća” navode da situacija na Bulevaru Evrope, gde kontejneri često blokiraju celu saobraćajnu traku, nije usamljen primer i da je to posledica višegodinje “divlje” gradnje u svim delovima grada.

- Večina investitora stambenih zgrada je izbegavala da sagradi i obezbedi mesta za kontejnere, zbog čega se oni sada nalaze na neodgovarajučim mestima i uglavnom ometaju saobraćaj. “Čistoća” tu nije mogla ništa da uradi i stvar je nadzornih organa, koji nisu na to reagovali, a sada se trudimo da sa urbanistima uvedemo neki red – navodi portparol “Čistoće” Milica Vlaisavljević.

Projektant JP “Urbanizam” Vlada Rakić objašnjava da je problem sa konjtenjerima posledica loših pravila iz ranijeg perioda, ali i ponašanja samih građana.

- Raniji propis je predviđao da svaki investitor u sklopu građevinske parcele napravi mesto za kontenjer. Mnogi to nisu poštovali ili su samo u projetku naveli da je to u nekom delu dvorišta. U praksi je to dovelo do toga da zapravo nije ni bilo mesta ili čak kada ih ima, građani često sami izguraju kontejner na ulicu jer im smeta smrad pod prozorom – kaže Rakić, dodajući da su sad promenili propise i da se sada radi projekat za svaku lokaciju posebno.



Popis lokacija u toku
MESTO - Rakić kaže da je u toku popis stotine postojećih lokacija kontejnera u gradu, kao i određivanje novih lokacija gde bi trebali da se nađu. Takođe, “Čistoća” nabavlja stotine podzemnih i običnih kontejnera koji će se naći na propisnim mestima, ali je već izvesno da će ovo značiti da će u mnogim ulicama po neko pakring mesto ili zelena površina biti i zvanično pretvorena u mesto za kontenjer.

Izvor 24 sata
Link: http://www.24sata.rs/vesti/novi-sad...vom-sadu-nema-mesta-za-kontejnere/31051.phtml
 
Novogradnja u NS.
Desno se vid preostala kucica koja ce uskoro biti srusena. Ovakvih novih zgrada ima bukvalno na stotine, gotovo da nema ulice u gradu koja nema neku novu zgradu. Uglavnom se ruse stare kuce i na njihovom mestu grade zgrade sa 6 spratova. Zbog toga vecina zgrada ima problem sa nedovoljnim brojem parking mesta. Najbolji primer je Nova Detelinara gde su se pre samo nekoliko godina nalazile obicne kucice, a sada sve sami beton, minimalno zelenila i parking mesta. Ranijih godina je kvalitet gradnje bio dosta los jer se zurilo da se napravi sto vise, a sada je manja traznja ali kvalitet bolji.
aleksandar1.jpg


Ima lepih primera kao ova zgrada, mada preusko.
park_city_animacija_2.jpg


park_city_animacija.jpg


Najbolje zgrade se prave na Bulevaru Oslobodjenja.
4974310639_3c67203473_b.jpg


4974921630_554df1ac60_b.jpg
 
kako bi bilo dobro da krenu da se grade zgrade sa druge strane reke tj sa petrovaradinske strane :)
pa i ns da dobije neki brzi ritam :)
mada jos kad bi se otvorio centar tj da bude okretnica autobuska tamo kod pariskog magazina :) :kk:
i kad bi se sredila ona pijaca u centu il da se tu napravi neki reprezentativni trg :) il park :)
pa da ns izgleda dostojansveno :)
a da da ne zaoboravim jos dve stvari koje mi bodu oci :)
prazan prostor kod fudbalskog terena gde bi mogao takodje neki trgic npr fudbalskog kluba vojvodina :)
I kad bi se napravio podzemni prolaz kod izvrsnog veca jel onaj semafor je djubre :blah:
 
sasa901":30r00gbx je napisao(la):
kako bi bilo dobro da krenu da se grade zgrade sa druge strane reke tj sa petrovaradinske strane :)
pa i ns da dobije neki brzi ritam :)
Na samom petrovaradinskom delu obale, ka gradu, se to neće dogoditi jer je tu podgrađe tvrđave, koje bi trebalo da se revitalizira, sredi i postane turistička zona + malo ekskluzivnije prodavnice i znatske prodavnice. Plan postoji još odavno, love još nema. Na bregu od tvrđave uzvodno ne sme da se gradi, jer je ceo sklon klizanju (tvrđava je jedino čvrsto tlo, građena je na steni, ostalo je sklono klizanju, a samo dno padine Dunav podriva - tu ima jako veliku krivinu, čak je bio problem i sa temeljem stuba Mosta Slobode, dok to nisu sanirali, pomerao se par milimetara godišnje ka Dunavu).
Postoji plan da se na platou na vrhu Brega (Mišeluk) - tj. opet na čvrstoj podlozi grebena F. Gore iznad Mosta Slobode grade višespratnice (sa predivnim pogledom na grad i Dunav), a dalje ka putu Ruma - Petrovaradin mešovita gradnja, malo zgrade, pa posle privatne kuće. Ucrtani su već i planovi budućih ulica i bulevara. Love zasad nema.
sasa901":30r00gbx je napisao(la):
mada jos kad bi se otvorio centar tj da bude okretnica autobuska tamo kod pariskog magazina :) :kk:
Tako je i bilo do kraja 80-tih, i bilo je blaga katastrofa, ovako kako je sad - pešačka zona je mnogo ugodnije.
sasa901":30r00gbx je napisao(la):
i kad bi se sredila ona pijaca u centu il da se tu napravi neki reprezentativni trg :) il park :)
pa da ns izgleda dostojansveno :)
Tačno to je i planirano - do pre par godina tu je bila i progradska autobuska stanica, nju su iselili, pijaca treba da se uredi, a veći deo te površine da postane trg sa parkom. Sve ucrtano u GUP, čeka se lova za relazaciju.

sasa901":30r00gbx je napisao(la):
a da da ne zaoboravim jos dve stvari koje mi bodu oci :)
prazan prostor kod fudbalskog terena gde bi mogao takodje neki trgic npr fudbalskog kluba vojvodina :)
Taj prazan prostor kod fudbalskog terena je u suštini u GUP ucrtan za komercijalnu gradnju. Delta je tu čak planirala da gradi neki tržni centar, a na krovu bi bili ponovo teniski tereni i bašte restorana. Love u međuvremenu nestalo - ledina ostala.

sasa901":30r00gbx je napisao(la):
I kad bi se napravio podzemni prolaz kod izvrsnog veca jel onaj semafor je djubre :blah:
Da tamo bi podzemni prolaz mogao, taj semafor je onako za "sprintere". Mogu da organizuju nagradnu igru za pešake, ko pređe dok je zeleno dobije nagradno letovanje.
Mada s druge strane kad dođe popodne i vikendom je ta raskrsnica prilično pusta, tako da ne znam koliko bi ljudi stvarno silazilo u podzemni, a ako ga zapuste kao sadašnji (koji je po meni trebao da bude produžen da uhvati i raskrsnicu kod Pozorišta, a stao je pod zemljom nadomak nje) bolje da ništa ne diraju.
 
nismo se razumeli :)
mislio sam na onaj deo iza vojske pored pruge jel tamo zvrji ona suma a mogao bi da bude fin kraj :pob:
il je to mozda deo kasarne :grand:
ps jel se zna sta ce da bude sa starom tv ?
I jel ima neki novi tzni centar u ns nisam bio milion god u njemu il je sve ostalo na norku i merkatoru :)
 
Taj deo iza vojske, a pored pruge koji izgleda kao zapuštena ledina, je zapravo prošaran šancima i bedemima tvrđave. Poslagani su zvezdoliko u nekoliko linija od spolja ka unutrašnjosti tvrđave. Početak tih bedema i šanaca vidi se kad se u Petrovaradinu prolazi kroz Beogradsku kapiju. Sve je to prošarano tim bedemima i usecima, ali na žalost nije dostupno javnosti (valjda će biti jednog lepog dana). Tako da mislim da tu ni teoretski nije moguće nešto graditi. Moguće je jedino da će jednog dana urediti te bedeme i napraviti staze da i taj deo tvrđave postane dostupan.
Zgrada TV zasad stoji, koliko sam čuo ugovorena je trampa da TV dobije zemljište za gradnju nove zgrade uz novi Bulevar Evrope, a grad na sebe da preuzme trošak rušenja ostataka stare zgrade i posle da uradi sa tim zemljištem šta već hoće. TV realno teško da ima novca za izgradnju zgrade (a zaista im treba jer su svo ovo vreme u nekim priručnim uslovima), a ni u snu ne bi imala dovoljno novca da prvo plati uništavanje stare pa gradnju nove. A zgrada je u takvom stanju da bi se na njoj teško šta imalo spasiti.

Nema većih tržnih centara, sad se gradi jedan, pa videćemo kako će ispasti.
 
:p
nesto sam cuo da ce onu kinesku cetvrt na limanu da ruse i da prave neke nove cool zgrade :)
mada ja bi voleo da vidim neku kulu pored mosta tamo gde je ono stovariste peska il sta je vec :)
Il jos bolje kapija kad bi se uradila tj dve kule po jedna na svakoj strani mosta :)
mislim da bi bila veoma isplativa investicija :) :kk:
a voleo bih kad bi mogao da vidim delta siti ma mestu danasnjeg parkinga kod sajma a da se parking premesti negde iza sajma il negde da se u blizini napravi podzemna garaza :)
jel je po meni to mnogo bolje mesto za shoping centar nego ono kod stadiuma jel su tu i merkator i spens koji je propao koliko se ja secam tj skoro sve su mu radnjje zatvorene :bash:
 
Sramota: sa jedne strane nove zgrade u ogromnim kolicinama, sjaj novog betona i stakla, a sa druge strane podgradje Petrovaradina koje nije kreceno bar 30 godina:S
 
aleksandar1.jpg

Ово је лепо, али брате зелено ,плаво, наранџасто, крем, бело... Циганмала :D Треба те боје некако да се уреде да тај део личи на нешто лепо :)
 
Vrh