Šta je novo?

Novi Sad - Opšta tema (gradski život i vesti)

Rad na DC od 2008 do 2012? Trebace im godina ipo recimo za shopping deo, pretpostavljam kulu grade dosta kasnije?

po ovome i Autokomandi izgleda se Delta preracunala da ce poslovne kule da se isplate tek za koju godinu kasnije
 
TENDER ZA NOVOSADSKI SAJAM BIĆE OBJAVLJEN ZA MESEC DANA
24.3.2008 16:25 NOVI SAD - Direktor Novosadskog sajma Aleksandar Andrejević izjavio je danas da aktuelna politička situacija u zemlji neće bitnije uticati na proces privatizacije te sajamske kuće i najavio da će tender za prodaju Sajma biti objavljen u drugoj polovini aprila.
Mada je ranije bilo najavljeno da će tender biti objavljen krajem ovog meseca, Agencija za privatizaciju je taj rok produžila za oko mesec dana, rekao je Andrejević novinarima naglasivši da to nikako neće poremetiti privatizacioni proces.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Holandska kompanija "Vondel capital" krajem maja počinje gradnju "Park sitija"
Luksuzni apartmani iznad bazena
novisad1_1.jpg

Kompleks će imati 230 stanova i apartmana, kancelarijski i poslovni prostor i podzemnu garažu od 400 parking mesta: Budući "Park siti"

Radovi na izgradnji "Park sitija", stambeno-poslovnog kompleksa na uglu ulica Narodnog fronta i Šekspirove počeće pre roka, najverovatnije krajem maja, saopštila je holandska kompanija "Vondel capital", koja je zakupila zemljište na ovoj parceli na 80 godina po ceni od oko 500 miliona dinara.
Kompleks će imati 230 stanova i apartmana, kancelarijski i poslovni prostor i podzemnu garažu od 400 parking mesta što je čini najvećom garažom pod zemljom u Novom Sadu. "Vondel capital" će u zgradi otvoriti i veliki spa centar koji će imati zatvoreni bazen veličine preko 100 metara kvadratnih, teretanu, saunu, solarijum, sobu za masažu. Tako će postati prva stambena zgrada koja ima bazen, a što je praksa u razvijenim zemljama. Bazen i ostale sadržaje moći će da koriste svi građani, ali će stanari budućeg kompleksa imati posebne pogodnosti prilikom korišćenja ovog centra.
Trenutno se apratmani u pretprodaji prodaju po 1.700 evra po kvadratu, a stanovi i apartmani su površine od 60 do 400 metara kvadratnih. Najskuplji su s pogledom na Limanski park čija cena je 2.200 evra po kvadratu.
Na međunarodnom pozivnom konkursu za arhitektonsko rešenje "Park sitija"pobedio je rad arhitektonskog biroa M+ iz Novog Sada kojem je pripala nagrada od pola miliona dinara. Biro M+ je prošle godine dobio prestižnu arhitektonsku nagradu "Ranko Radović" za najbolji novoizgrađeni objekat u 2007. godini. R. B.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Zavod za izgradnju Novog Sada priprema se da raspiše međunarodni urbanističko-arhitektonski konkurs za idejno rešenje četvrtog mosta preko Dunava
02. 06. 2008. | 18:19
Ponovo je aktuelizovana priča o izgradnji četvrtog novosadskog mosta preko Dunava koji će se nalazati na stubovima bivšeg Franz Jozefovog mosta.

Na osnovu projektnog rešenja koje je uradio Saobraćajni institut CIP iz Beograda, a u skladu sa projektnim zadatkom Zavoda za izgradnju grada Novog Sada (ZIG) biće raspisan međunarodni urbanističko-arhitektonski konkurs za idejno rešenje mosta.

Kako kažu u ZIG tačan datum konkursa još nije utvrđen, iako je direktor Igor Mirović prošle godine izgradnju najavio za 2009. godinu, a definisanje i izrada konkursnih uslova su u zavšnoj fazi. Kada idejno rešenje bude usvojeno, uslediće izrada idejnog projekta i time će biti definisan izgled budućeg mosta.

U ZIG navode da su izrađene analiza izgradnje mosta, saobraćajna analiza, kao i geološka i geomehanička ispitivanja. Prema Generalnom projektu početak mosta bi trebalo da kreće od raskrsnice Ulice Stevana Musića i Bulevara cara Lazara i završavao bi se raskrsnicom Preradovićeve ulice i Dunavske divizije u Petrovaradinu.

Ovim projektom je definisano pet varijantnih rešenja i to u kombinaciji sa 2 i 4 saobraćajne trake. Kako kažu u ZIG, na osnovu prethodne studije opravdanosti i analiziranih podataka iz Generalnog projekta došli su do zaključka da je najracionalnije rešenje izgradnja saobraćajnice sa 4 trake.

- Ukupna dužina planirane saobraćajnice iznosila bi 2.009,45 m, a sama dužina mosta 540 m, dok će tunel sa 2 tunelske cevi ispod Petrovaradinske tvrđave biti dugačak 355 m. Most bi trebalo sa obe strane da ima pešačko-biciklističke staze sa kojih bi se liftom penjali 27 m do Bastiona Marije Terezije na Tvrđavi, a lift bi bio projektovan da transportuje 656 osoba na sat - kažu u ZIG.

Nije zaboravljena ni ideja gondole, te u ZIG kažu da će u okviru Idejnog projekta biti definisana mogućnost postavljanja gondole na šinama koje će prevoziti putnike od keja do platoa na Tvrđavi.

Prema nekim procenama, izgradnja mosta bi mogla da košta i nekoliko desetina miliona EUR.
Izvor: eKapija
Link: http://www.ekapija.com/website/sr/page/173761
 
POKRETANJE IZGRADNJE NOVOG 'ZZEŽELJEVOG MOSTA'
24.6.2008 18:14 BEOGRAD - Amasada Italije saopštila je danas da će sutra u Novom Sadu biti održan sastanak Upravnog odbora projekta izgradnje novog ''Žeželjevog mosta'', dugačkog 470 i širokog 20 metara, koji je bio srušen u NATO bombardovanju 1999. godine.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
"Park City" u Novom Sadu - poslovni centar površine 45.000 m2

5eea88a498.jpg
"Colliers International" Srbija i holandska kompanija "Vondel Capital" najavili su veliku investiciju u
Novom Sadu, čemu je prethodilo otvaranje "Colliers" kancelarije u vojvođanskom gradu.

"Park City" je projekt mešovite namene, koji se sastoji od četiri zgrade s rezidencijalnim delom površine 29.000 m2,
6.000 m2 kancelarijskog prostora, a predviđena je i površina od 12.000 m2 za maloprodajne radnje.

"Vondel Capital" planira i gradnju 320 parkirnih mesta na 11.000 m2. "Park City" će se prostirati na ukupno 45.000 m2.

Jovica Jakovac, direktor "Colliers International" Srbija, rekao je da će ovaj projekt imati veliku ulogu u budućnosti
razvoja Novog Sada. On je najavio da se kroz par nedelja mogu očekivati još neki projekti u ovom gradu.

Paul Mol, direktor i osnivač "Vondel Capital", je dodao da su zadovoljni što mogu sarađivati sa kompanijom
"Colliers" i da su srećni jer smatraju da će "Park City" mnogo doprinijeti lokalnoj zajednici Novog Sada.
eKapija : http://www.ekapija.com/website/sr/page/184300
 
Zadaci projektantima prelaza na Dunavu
Dva tunela ispod Tvrđave uz čelični most
Autor: Žarko Bogosavljević | 24.09.2008. - 11:25

most_v.jpg


Konstrukcija drumsko-pešačkog mosta, koji gradske vlasti nameravaju da izgrade do 2012. godine na stubovima bivšeg „Franca Jozefa“, trebalo bi da bude od čelika, a da vizuleno podseća na Varadinski most.

U konkursnoj dokumentaciji Zavoda za izgradnju grada namenjenoj projektantima, u koju je „Blic“ imao uvid, planirano je da most ima oko 500 metara i probijena dva tunela od oko 335 metara u Petrovaradinskoj steni, ispod Tvrđave, a saobraćajnica od 1.270 metara spajala bi Bulevar cara Lazara i Preradovićevu ulicu.
U dokumentaciji za izradu preporučeno je da čelična kontrukcija bude u obliku kontinualne grede, kao sadašnji Varadinski most, da bi se sačuvao širi pogled na Tvrđavu sa novosadske strane. Sa ovim predlogom su se složili i zaštitari. Zbog gradnje nove saobraćajnice predviđeno je da budu porušeni delovi bedema Tvrđave kod „Lovotursa“. Gradski urbanisti naveli su da žele saobraćajnicu sa po dve trake u oba smera i razdelnim ostrvom, pri čemu bi jedna traka bila široka najmanje tri metra, koliko i staze za bicikliste, kao i dva metra široke pešačke staze po obodu. Saobraćajnica široka oko 22 metra protezala bi se celom dužinom mosta, a da na ulazu u tunele i kroz njih ostanu samo četiri trake za automobile.
Stručnjaci Zavoda za zaštitu spomenika se nisu posebno izjašnjavali oko bušenja dodatnog tunela, sem što su zatražili da se sačuva izgled Petrovaradinske stene i obezbedi i sačuva sva nadzemna i podzemna građevinska struktura Tvrđave od vibracija, buke i zagađenja. Pored toga, zaštitari su u svom nalazu zatražili maksimalno očuvanje svih delova fortifikacije, uz napomenu da se posebno protive bilo kakvom daljem rušenju podunavskog bedema zbog gradnje mosta.
Oni su zatražili i da se posebno ispita način, i obezbedi očuvanje delova bedema kod „Lovotursa“, gde će biti izlaz iz tunela, pri čemu će prema konkursnoj dokumentaciji pojedini delovi bedema morati da budu ukonjeni zbog nove saobraćajnice.
Konačni izgled i odluku o tome da li će se i kakve intervencije obavljati, Novosađani će moći da saznaju u decembru kada se okonča međunarodni tender i komisija Zavoda za izgradnju grada odabere firmu koja će projektovati novi most, tunele i okolne saobraćajnice sa petljama kod parka ispred Filozofskog fakulteta na keju i „Lovotursa“ sa petrovaradinske strane.
Gradnja mosta bi, prema predračunima gradskih službi, trebalo da košta od 30 do 40 miliona evra.

Zaštitari protiv gondole ili lifta
Pred projektante je postavljen zadatak i da nađu način da budući most i gornji plato povežu za prolazak pešaka, jer se zaštitari Tvrđave protive bušenju stene i bedema, što bi verovatno bilo neophodno ako bi se gradila gondola ili lift. U konkursnoj dokumentaciji se ne navodi direktno ideja da se projektuje lift ili gondola, nego samo da je potrebno ispitati mogućnosti i načine da pešačke komunikacije između mosta i gornjeg platoa vizuelno i fizički ne ugroze dominantnu vizuru Tvrđave.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/vojvodina.php?id=58164
 
Prečistač štiti Dunav i pitku vodu Novog Sada - predstavljena Studija izvodljivosti postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda
03. 10. 2008. | 08:37
Studija izvodljivosti izgradnje Centralnog postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda Novog Sada, koja ima za cilj zaštitu životne okoline i vodnih resursa, predstavljena je juče (2. oktobar 2008. godine), a predsednik Skupštine grada Novog Sada Aleksandar Jovanović je istakao da je to samo prvi u nizu poteza koje bi grad Novi Sad trebalo da učini da bi se izgradilo jedno takvo kapitalno postrojenje koje košta oko 60 mil EUR.

- Sledi pronalaženje sredstava kako bi se tako veliki projekat i dugoročna investicija realizovala. Reč je o našoj obavezi u cilju ispunjenja standarda Evropske unije i odgovornosti prema našoj sredini i budućnosti, a to je da imamo čist Dunav i zdravu životnu okolinu - rekao je Jovanović.

On je naglasio da u finansijskom smislu Grad sam ne može da učestvuju u tom složenom projektu koji zahteva angažman i pokrajine i republike, ali i drugih finansijskih institucija, pre svega Evropske unije.

Kako je istakao direktor novosadskog "Vodovoda i kanalizacije" Branko Bjelajac, studija izvodljivosti je pokazala šta treba uraditi sa tehničke i tehnološke strane da bi se izgradio prečistač otpadnih voda, a grad Novi Sad, pokrajina i republika bi trebalo da obezbede finansijska sredstva.
Izvor: eKapija
Link: http://www.ekapija.com/website/sr/page/196282

Ovo je ono sto Beogradu takodje treba i bez cega nikada necemo uci na "zelenu" list Evrope.
 
Gradonačelnik Novog Sada Igor Pavličićpredstavio pet najvažnijih projekata
Novi mostovi za brži razvoj grada
Autor: R. B.

Novi Sad - Izgradnja dva mosta, jednog na stubovima Mosta Franca Jozefa, i drugog na mestu Žeželjevog mosta, podizanje nove gradske deponije smeća, prečistača otpadnih voda, otkup građevinskog zemljišta od vojske i železnice, izgradnja kapitalnih saobraćajnica, marina na Dunavu i nove zgrade gradske uprave u Radničkoj 2 - najvažniji su projekti Novog Sada, koje je juče gradonačelnik Igor Pavličićpredstavio javnosti na Sajmu investicija Investekspo. On je rekao da je za to potrebno više stotina miliona evra, od čega je samo za dva mosta potrebno oko sto miliona evra.


Pavličić je rekao da je prioritetan zadatak nove gradske uprave stvaranje povoljne investicione klime i podsetio da je većrazgovarao sa ambasadorima najvećih i najvažnijih zemalja, kojima je predstavio planove i mogućnosti Novog Sada, rekavši da iza diplomata stižu investitori. On je naglasio da se više svetskih kompanija interesuje za izgradnju mosta na stubovima Mosta Franca Jozefa, kao i da će ponude za idejni projekat biti otvorene 5. decembra, a izgradnja početi iduće godine.

- Izgradnja dva mosta preko Dunava je preko potrebna kako bi se rešile saobraćajne gužve, jer čim padne kiša u gradu nastane saobraćajni haos. Bez mostova ne možemo da se razvijamo - kaže Pavličić. Gradonačelnik je naglasio da će most na stubovima Mosta Franca Jozefa biti izgrađen za tri do pet godina, kao i da bi narednih godina trebalo da počne izgradnja Žeželjevog mosta. On je dodao da je Evropska banka za obnovu i razvoj ponudila da kreditima finansira svih pet najvažnijih gradskih projekata, pošto je Novi Sad i pre roka vratio prethodne kredite. Pavličićje dodao da se razmatra i mogućnost finansiranja projekata kroz direktnu saradnju sa stranim investitorima.

Gradska deponija više ne može da prima otpad i potrebno je da se izgradi nova, kao i da grad konačno dobije centralni prečistačotpadnih voda, koji bi se izgradio dužkeja na levoj obali. Po Pavličićevim rečima, u toku su razgovori sa nekoliko stranih kompanija od kojih se traži da ponude najbolje i najjeftinije rešenje.

Za finansiranje ovih projekata potrebne su i pare grada, pa će, po svoj prilici, plac između stadiona Karađorđe i SPC Vojvodina uskoro dobiti vlasnika, ili više njih, a uskoro će sa Vojskom Srbije biti rešeno pitanje kasarne na Trandžamentu koja zauzima 20 hektara, kao i zgrade u Futoškoj ulici, a zatim i kasarne Majevica na 130 hektara. To su lokacije koje bi bile pogodne za investitore, ali i poslovno-stambene objekte.

Akademik Nikola Hajdin, koji je predsednik Komisije za izgradnju i obnovu mostova, kazao je da su se mnoge svetske kompanije javile interesujući se za izgradnju novosadskih mostova.

- Novi Sad će sa svojim mostovima budućnosti biti jedna od najlepših gradova na Dunavu - naglasio je akademik Hajdin i podvukao da tuneli ispod Petrovaradinske tvrđave ni na koji način neće narušiti ovaj vredni kulturno-istorijski spomenik.

Direktor JP Zavod za izgradnju grada Borislav Novakovićnajavio je da će iduće godine početi izgradnja Somborskog bulevara pošto je otkupljeno zemljište na trasi ulice koja će imati četiri trake. On je rekao da će biti izgrađen i Subotički bulevar, te da će za ovu saobraćajnicu uskoro biti rešeni imovinsko-pravni odnosi sa železnicom.
Izvor: Danas
Link: danas.rs
 
SPO predlaže pravilnik o estetici objekata u izgradnji
Stroga pravila protiv kiča i neukusa
Autor: D. J.

Novi Sad - Gradski odbor Srpskog pokreta obnove će u Skupštini grada inicirati standardizaciju za arhitektonske objekte u izgradnji, sa akcentom na vizuelno-estetskom doživljaju i tražiti da se uvedu određene mere kojima bi se investitori kažnjavali u slučaju nepoštovanja tih propisa, istaknuto je na jučerašnjoj konferenciji za novinare ove stranke.
Oglasite se na www.danas.rs

- U želji da doprinesemo lepšem izgledu Novog Sada podržavamo inicijativu da se investitori obavežu da se pri izgradnji svi objekti i vizuelno uklope u urbanističku sliku grada. Zato GO SPO podržava osnivanje Udruženja građana „Za spas Podbare“, koje će uključiti stručnjake iz oblasti arhitekture kako Podbara, kao staro jezgro grada, ne bi bila sledeća na meti vašarskog ukusa pojedinih investitora - rekla je Branka Bežanov, portparol GO SPO.

Po njenim rečima, još jedan razlog osim toga što su stara novosadska naselja estetski ispod svakog kriterijuma, njihove fasade nisu bezbedne i ozbiljno ugrožavaju živote građana. Pored toga, GO SPO podržava i inicijativu istoričara umetnosti Donke Stančićza formiranje estetskog odbora za uređenje grada, koji je u Novom Sadu delovao još u 19. veku.

- Društvo arhitekata Vojvodine je napisalo pravilnik u kojem su konkretizovani neki propisi o izgradnji, međutim, on nije nikada dobio pravnu težinu, jer je u gradu nedostajalo političkog sluha da se tom temom ozbiljnije pozabavi - rekla je Branka Bežanov i dodala da se do sada više vodilo računa o interesu investitora nego građana i nije uspostavljen pravi odnos između urbanizma i arhitekture, tako da je grada prepun opšteg šarenila, neukusa i kiča.
Izvor: Danas
Link: danas.rs
 
:laugh: Mislim, SPO to traži... ono tragikomedija..
fakat je da je onaj muzej ili kuća što je izgrađeno na ravnoj gori, mislim, grejt, ali kao SPO protiv kiča i neukusa.. đizus..
 
Taj muzej na Ravnoj Gori je iz nekog razoga u antologiji svetske arhitekture i video sam ga u mnogo publikacija.
 
Pa, da.. I ja sam video. Ima u onoj velikoj knjizi u Platou, mislmi da je to jedino iz Srbije, možda ima još nešto, ne znam. Kao lepo je.. Ali sva ostala estetika povezana sa SPO-om, užas blagi..
 
Razgovor gradonačelnika Pavličića sa delegacijom EBRD
Evropska banka zainteresovana za projekte Novog Sada
Autor: R. D.
26/11/2008 19:27
Gradonačelnik Novog Sada Igor Pavličićrazgovarao je sa delegacijom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) koju je predvodila gospođa Hildegard Gasek, direktor beogradske kancelarije EBRD, saopšteno je iz kabineta gradonačelnika.

Gasek je istakla da je pažnju Evropskoj banci za obnovu i razvoj privukla prezentacija Grada na 8. ekonomskom samitu u Beogradu, gde su predstavljeni kapitalni projekti koje novosadska vlast namerava da sprovede i da je EBRD zainteresovan da učestvuje u njihovoj realizaciji.

Artur Šenkler, viši bankar EBRD-a, naglasio je da je cilj njihove posete bliže upoznavanje sa prioritetnim infrastrukturnim projektima Grada, fazama realizacije u kojima se nalaze kao i razmatranje načina buduće saradnje.

Gradonačelnik Pavličić je rekao da je saradnja sa međunarodnim institucijama od izuzetne važnosti za ubrzavanje razvoja grada i realizacije što većeg broja planiranih projekata.
Izvor: Danas
Link: http://www.danas.rs/vesti/srbija/no...za_projekte_novog_sada.40.html?news_id=146470
 
Evo konacno predloga za novi most.

http://www.dnevnik.co.yu/modules.php?name=News&file=article&sid=47936

Posto nemamo smajli sto povraca evo ga ovaj :notok:

Ja sam licno za neki veoma jednostavan most sa kamenim kapijama.
Mozda neka moderna, sira i jednostavnija verzija ovakvih kapija:
2264774490_364b3eb6b3.jpg

Mislim da to ne bi bilo toliko uzasavajuce skupo a bolje bi se uklopilo sa tvrdjavom od ovih monstruma iz clanka.
Sta vi mislite?


.
 
Pripreme za izradu idejnog projekta i studije opravdanosti za centralno postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda u Novom Sadu - dve verzije za prečistač
17. 12. 2008. | 09:42
Zavod za izgradnju grada Novog Sada pristupiće izradi idejnog projekta sa studijom opravdanosti za izgradnju centralnog postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda na levoj obali Dunava.

Ponude su otvorene 14. decembra, a o izboru najpovoljnije biće doneta odluka nakon sednice Upravnog odbora ZIG-a.

Planirano je da se prečistač gradi severoistočno od Novog Sada, u rubnom području radne zone Sever IV uz autoput Beograd - Subotica na severoistočnoj strani i uz stari put Novi Sad - Kać na parceli od 20 hektara.

Pre izgradnje prečistača, koji će predstavljati najznačajniji deo kanalizacionog sistema grada Novog Sada, potrebno je uraditi idejni projekat sa studijom opravdanosti za centralno postrojenje. Njegovom izgradnjom će se učiniti veliki korak u zaštiti okoline (zaštita izvorišta vode, Dunava, uklanjanje izliva otpadnih voda iz centralnog gradskog jezgra...) i omogućiti širenje sistema na prostore severno od kanala DTD u radne zone Sever I i Sever IV.

Prethodnom dokumentacijom razmatrane su tehnološke varijante prečišćavanja, a idejnim projektom će se razraditi najmanje dve varijante i odabrati najpovoljnija.
Izvor: eKapija
Link: http://www.ekapija.com/website/sr/page/209831
 
Muzej u čast Ajnštajnovih
Autor: E.B. | 21.12.2008. - 00:01

Predstavnici Novosadskog univerziteta predali su u Gradskoj kući inicijativu za osnivanje muzeja Mileve i Alberta Ajnštajna.

ajnstajn-x.jpg


Kako prenosi RTV predloženo je da se u Kisačkoj 20 otvori muzej koji bi bio odeljenje Muzeja grada. Muzej bi trebalo da bude otvoren povodom 135 godina od Milevinog rođenja, 19. decembra 2010. godine. Dosad je bilo nekoliko ovakvih inicijativa, ali nijedna nije ostvarena. Kuća u Kisačkoj je 2005. godine, odlukom Vlade Srbije, proglašena spomenikom kulture.
Pre godinu dana, unuk Mileve i Alberta Ajnštajna, Bernard Ajnštajn odlučio je da kuću pokloni Gradu Novom Sadu, ali uz uslov da se u njoj otvori muzej, sa čime su se složili gradski čelnici. Međutim, u toj kući žive dve porodice koje imaju stanarsko pravo.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/vojvodina.php?id=71069
 
Projekat aerodroma u Novom Sadu
Novi Sad -- Grad Novi Sad radi na projektu izgradnje aerodroma koji bi prihvatao male putničke avione i teretne avione.

Član novosadskog Gradskog veća zadužen za saobraćaj Siniša Bubnjević je izjavio da je projekat aerodroma odavno uradio "Beogradski aeroinženjering", a da je za potrebe grada izradu projekta finansiralo Javno preduzeće Poslovni prostor.

"Projekat se mora modifikovati, jer ne planiramo aerodrom za velike putničke avione, već za kargo transport i mali putnički saobraćaj", kazao je Bubnjević i dodao da je reč o avionima koji mogu da prevezu od 40 do 50 putnika.

On je dodao da će Gradsko veće pokrenuti inicijativu, a da "će se videti koliko se može uraditi u ovom mandatu". "Ovih dana ću imati i sastanak s rukovodstvom aerodroma na Čeneju, pa ću znati na koji način oni razmišljaju", najavio je Bubnjević.

Prema njegovim rečima, Grad sigurno neće finansirati izgradnju, već će tražiti investitore, ali je izvesno da će budući aerodrom biti pod upravom grada Novog Sada.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=01&dd=19&nav_id=339953
 
E ako ovo prodje onda ne znam sta da kazem za ovu drzavu. :notok:

Luka Novi Sad ipak na aukciji
Novi Sad -- Agencija za privatizaciju objavila je da će Luka Novi Sad biti ponuđena na prodaju krajem marta.

Do prodaje će doći iako su vojvođanske vlasti pokrenule inicijativu da se Luka izuzme iz privatizacije i da na upravljanje Gradu i Pokrajini. "U toku su pregovori pokrajinske i republičke vlade oko izuzeća, što je jedino realno rešenje", rekao je direktor tog preduzeća Milenko Milivojević.

Kako je rekao, u celoj Evropi nema nijedne privatne luke, osim pristaništa koja se koriste u privatne svrhe. On je naveo da je i Rusija, koja je pre pet godina prodala luku u Sankt Petersburgu, posle dve godine izvršila njen reotkup za dva i po puta veću cenu, a Madjarska koja je prodala svoje luke, prema nacionalnom planu, sada gradi pet novih.

Prema Milivojevićevim rečima, u Novom Sadu nikako ne bi smeo da se ponovi slučaj kao sa Lukom Beograd, koja je prodata za višestruko manju vrednost od realne. Dodao je da se, osim ekonomskih pokazatelja, mora imati u vidu i da su Luka, voda i priobalje, opšte dobro "i da ni po jednom rezonu to ne sme da se proda".

Procenjena vrednost ukupnog kapitala Luke namenjenog za privatizaciju iznosi oko 10,2 miliona evra, a početna cena na aukciji biće 179,8 miliona uz obavezu kupca da investira najmanje 881,2 milion dinara.

Direktor Luke kaže da preduzeće vredi mnogo više nego što je to knjigovodstveno moguće iskazati, odnosno sa opremom oko 15 miliona evra. "Ipak, to se finansijski ne može iskazati, jer tu nije uneta vrednost zemljišta niti vodenog prostora na kome se nalazi, a prava vrednost se vidi kada se pogledaju troškovi pravljenja nove luke", rekao je Milivojević.

Agencija za privatizaciju navodi da je Luka Novi Sad u većinskom društvenom vlasništvu i tu, kako kažu, jedini zakoniti razlog za izuzimanje može da bude posebna odluka Vlade, koja u ovom trenutku ne postoji.

"Luka Novi Sad je preduzeće koje je od strateškog interesa za grad Novi Sad i AP Vojvodinu, zbor čega je i traženo njeno izuzimanje iz privatizacije po modelu Novosadskog sajma", rekao je gradonačelnik Novog Sada Igor Pavličić.

"Činjenica da se ovo preduzeće nalazi na 24 hektara najatraktivnijeg građevinskog zemljišta, na lokaciji koja je od posebnog interesa, i Grad i Pokrajina imaju pravni i svaki drugi interes da preuzmu osnivačka prava nad ovim preduzećem", izjavio je on i najavio da će i grad Novi Sad zatražiti izuzeće iz privatizacije ovog preduzeća.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=01&dd=19&nav_id=339956
 
"Činjenica da se ovo preduzeće nalazi na 24 hektara najatraktivnijeg građevinskog zemljišta, na lokaciji koja je od posebnog interesa, i Grad i Pokrajina imaju pravni i svaki drugi interes da preuzmu osnivačka prava nad ovim preduzećem"
Onda, pametrnjakovići, izgradite luku negde drugde, pa prodajte to atraktivno zemljište i zaradite novac, umesto da kukate vlasti... izađite sa planom u javnost ili šta već...
 
Vrh