Šta je novo?

Novi Sad dobija aerodrom do 2015.

boco slika koju si okačio nije maketa nego crtež - render.


a što se tiče makete. maketa je toliko dobra da gore raspravljamo da li je gospođa spustila torbicu ili je to deo projekta :D :D .

sledeći put ja pravim ovu maketu. kupim mdf, crni furnir, zalepim, kod stolara da mi sve to iseče i zalepi, unutra stavim neonku i eto aerodroma. jedino bi se za staklo malo pomučio pošto ne znam gde se to nabavlja, kao i za ove čikice. avion bi nabavio subotom na buvljaku.....

moram da sklopim kontakt sa nekim iz vlasti da pravim jeftine makete za političke projekte.
 
Најллакше је омаловажавати туђи рад у који се приде и не разумеш али нимало.... :rolleyes:

...ако, само напред....

Понављам, какве везе има макета са идејом, тј. пројектом аман заман????
 
pa kako nema.....

maketa je sluga režima.....


na OTO-u osnovnoj sam pravio tačkaš, kolica, kućicu za ptice... sve su to projekti u rangu ove makete.


tako da svako ko je imao OTO u školi može da kaže da se dovoljno razume da naprvi ovu "maketu"
 
stf":bb24bb4k je napisao(la):
Најллакше је омаловажавати туђи рад у који се приде и не разумеш али нимало.... :rolleyes:

...ако, само напред....

Понављам, какве везе има макета са идејом, тј. пројектом аман заман????

Kamo srece da ima veze, mislim maketa sa idejom: maketarima se - mislim na one profesionalne - da ne ideja, nego crtez i kaze se 'to i to, da izgleda ovako i ovako'.
I oni naprave.
A oni koji su ono gore osmislili i napravili su bruka za profesiju.
Tacka.

Covece, imas par elemenata takozvane sajamske konstrukcije, poredjanih vodoravno i uspravno, sa umetnutih nekoliko fluo cevi ili vec cega, a najveci posao je bio iscrtati ona parking mesta (jedva se vide, ali se vide ako pogledas bolje) jer je to - a to svi znaju - osnovni element kod projektovanja modernog aerodroma.
Mani me bre.
Koji bre rad i koje omalovazavanje rada i kakvog rada.

A sto se politike i takozvane politike tice, to je druga prica.
Vojvodini ce i ako se krene u samostalno, najmanji problem da bude aerodrom: niko da se zapita kako je deo bivse Jugoslavije koji je imao najrazvijeniju zeleznicku mrezu i to sa evropskom tradicijom spao na par stotina kilometara pruga. Vozovima se 'ladno islo po Vojvodini na posao i s posla i na razdaljine od po 60-ak i vise kilometara i to sa 'prolaznim' vremenima bilo koje razvijene evropske zemlje.
Ovo samo na primer i kao izgubljena sansa Vojvodine da modernizuje saobracaj, ali i kao prilika da se - ako je nekome zaista do Vojvodine - nesto po tom pitanju preduzme.
Em je moderno - zeleznica dozivljava renesansu, em je ekonomicno - jer je Vojvodina geografski pogodna za razvoj odnosno reavitalizaciju zeleznice, em je ekoloski - zamenile bi se stotine ako ne i hiljade autobusa koji purnjaju sve u sesnaest.
O prilikama kakva je recno kanalski saobracaj i da ne pricamo, to je tek za plakanje.
A najvise je za plakanje ovo sa izmisljanjem aerodroma za koji - siguran sam - ne postoji ni jedna jedina ozbiljna studija osim sto je neko cuo za low cost kompanije, avione i kamione, a da pri tom ne zna, pojma nema, sta znaci projektovati i graditi aerodrom, pa makar i reda velicine tivatskog (?!) koji je - a to vec i vrapci na grani znaju - uzor aerodrom, mislim u tehnickom smislu.
Kome je, pitam se, palo na pamet da uporedi i za referencu uzme aerodrom u Tivtu, iznudjen u sred planina, sa koga se jos uvek (i pitanje je da li ce) ne leti nocu i vojvodjansku potrebu za aerodromom, ne znam.
Pa bre ima na svetu citava nauka o malim, zgodnim aerodromima, sezonskim, komunalnim, lokalnim, a da nije iskrivljena slikom kakvu Srbija ima o aerodromima koji su se zatekli posle vojske i koji su, svi do jednog, bivsi vojni, gradjeni bez ikakvog osvrtanja na ekonomiju ili civilni saobracaj.
Ladjevci, Ponikve, na primer: kome to treba?
Jedini pravi civilni aerodrom u Srbiji je Surcin, a zadnji projekt pravog civilnog aerodroma koji je razmatran bio je aerodrom za potrebe razvoja Kopaonika kao turistickog centra, koji je radjen negde sedamdesetih godina proslog veka i koji je trebalo da se gradi nedaleko od Krusevca. Negde postoje verovatno jos uvek kopije - tek da se zna da je bilo ljudi koji su aerodrome znali da projektuju.
I da im nalaze mesta.

Sto se ostalog tice, moglo je da se zaviri kod komsija: na nasu bruku, to tamo izgleda sasvim drugacije i kudikamo ozbiljnije:

http://www.a3-net.info/index.php?nav0=partners&nav1=rab

Ima i po belom svetu, gde ljudi prvo sednu da vide treba li, moze li, zasto i za koga, a pre svega koliko ce to da kosta i ko ce to da plati:

Grand_Prairie_Municipal_04.jpg


Grand_Prairie_Municipal_03.jpg


Grand_Prairie_Municipal_02.jpg


Pa jedan nagradjeni, negde 2006. cini mi se:

Dane_County_Municipal_03.jpg


Itd...

Cedar_City_Municipal.jpg


Cedar_City_Municipal_2.jpg



Sacramento_Municipal_02.jpg

Ovaj je dovoljno dobar za glavni grad Kalifornije, na primer...

Ne mislim arhitektonski...
Ili, ne samo arhitektonski...
Ali, sta vredi kad ne svetli ;)
 
Скоро да ми је непријатно колико не знаш.

Отишао си мало предалеко у потрази

Ево ти га Аеродром Морава - Србија

POP_1883.JPG


Kraljevo1.jpg


Kraljevo3.jpg


POP_1884.JPG


POP_1891.JPG


Kraljevo2.jpg


Kraljevo7.jpg


Ево још мало Ченаја

aerodromcenej01.jpg


aerodromcenej03.jpg


aerodromcenej04.jpg


aerodromcenej05.jpg


:vops:
 
;)

Super je, hvala ti.
'Ajde sad lepo napisi kome je i zasto taj aerodrom namenjen.
Koliko je kostao, ko ga je platio, koliko se sa njega i na njega leti, brojke, samo onako, otprilike.
Ne zaboravi da napises ko ga je gradio, kako i pod kojim uslovima, ko su bili podizvodjaci, itd, itd...
Ko ga je projektovao, na osnovu kojih pretpostavki i sa kojim komercijalnim ciljevima...
Pa jbt, taj nazovi aerodrom za slikanje koji je sminka isto onoliko koliko i ove gluposti sa aerodromom Novi Sad i koji je trebao nekom od politicara je prazan i ostace prazan dok ne propadne: cenim nekoliko godina, dok ne dodje u stanje u kome je sada deo Surcina.
Inace, jedini kontakt sa ovim nazovi aerodromom je - ja ne nadjoh sajt - Facebook.

http://www.facebook.com/pages/Aerodrom-Morava-Ladjevci-Kraljevo/268932319806824

Sa sve redom letenja :p , jer je poznato da zitelji tog dela Srbije provode vreme planirajuci letove po belom svetu i okolini i to sve u sesnaest, da izgibose rentirajuci automobile, da do aerodroma dolaze prvoklasnim saobracajnicama koje povezuju okolne gradove Kraljevo, Cacak, Kragujevac....
Doduse, jedno sam siguran: ovaj tvoj aerodrom ima sigurno politicki podobnog direktora, osoblje, ima verovatno i upravni odbor.
Koji, naravno, plate primaju od para koje aerodrom okrene, jel' tako?

Mani me ovakvih aerodroma i ovakvog nazovi razvoja.

Inace, vidimo se u delu koji se zove Bar i komercijalni sadrzaji...
Odmah pored torbice, ma snaci ces se vec....
 
У близини аеродрома се налази преко милион становника и неколико туристичких центара. Овај Аеродром је на пола сата од Ужица,Златибора,Крагујевца,Краљева,Пазара,Пожеге,Копаоника,Крушевца...

Финансирала га је држава Турска (10 милиона евра) као и држава Србија.

Твоје писање је најблаже речено параноично и нећу више да губим време читајући твоје глупости а камоли одговрајући на њих.
 
delija ja nekyd putujem preko sat vremena čačak-užice. kad je gužva samo ti treba pola sata od kružnog toka do izlaska iz čačka.

put kg - kv je u rangu puta resnik rušanj. ako se ne varam to su još i jedni od većih gradova u ovoj zemlji. to možeš da pređeš za pola sata ako te ne zaustavi nigde policija i ako voliš da stavljaš glavu u torbu.


da ne pričam da godinu dana se radio neki most pred samo kraljevo pa sam non stop putovao preko mrčajevaca.

što je najgore saobraćaj je toliko slabog inteziteta da nema potrebe za boljim putem.


deonica kv - np je jedna od boljih, ali takođe sumnjam da može da se pređe za pola sata. tu kamioni samo voze i kad se zaglaviš iza tri njih to je to voziš tako svo vreme.

ali potpuno mi je jasno zašto je turska to finansirala. da bi pazarci mogli lakše da lete do istanbula....

elem. bolje da se radi na povećanju privredne aktivnosti celog regiona da se stvori potreba za boljim putevima, a ne da se rade aerodromi kad stanovnici tog kraja nemaju ni za autobusku kartu do bg.

koliko je situacija očajna najbolje će te da vidite na kraljevačkoj pijaci. šta se sve prodaje i po kojim cenama.
 
@Delija
Aerodorm ,,Morava,, izgleda fino :kk:
može li još koja reč i sličica o njemu
a time bi nam možda i Čenaja bila jasnija :)

@MilisaV
Da , OTP ima svoju težinu , kada sam pre par godina radio domaci deci
dobro sam se namučio i ako mi je stolarija hobi
Iskreno ne bih mogao ovu maketu da napravim , a sad znam i zašto kada je lepo STF objasnio :)
 
Delija":1x10o0yn je napisao(la):
У близини аеродрома се налази преко милион становника и неколико туристичких центара. Овај Аеродром је на пола сата од Ужица,Златибора,Крагујевца,Краљева,Пазара,Пожеге,Копаоника,Крушевца...

Финансирала га је држава Турска (10 милиона евра) као и држава Србија.

Твоје писање је најблаже речено параноично и нећу више да губим време читајући твоје глупости а камоли одговрајући на њих.

A meni je dosta sveznajucih patriota na liniji investicija i razvoja onako kako su procitali u novinama i videli na televizijama.
Sa sve aerodromima koji ce - samo sto nisu - da se osposobe za cargo terete :D

Imas li ti ili nemas brojke i podatke za koje sam te pitao?

Jel igde iko objavio iznose kojima je to finansirano od para poreskih obveznika Srbije?
Koji, kao sto znamo, od svojih para isfinansirase sve, pa im preteklo za po neki de luxe aerodromcic, jel' tako?
Turske pare zaboravi, to je lova sa kojom se talambasalo i koja u parama koje su potrebne za aerodrom ne znaci nista, obaska sto se poreklo tih para koristi za neke druge stvari kojima ovde nije mesto, kao sto su veza Turske sa Sandzakom itd...
Uostalom, ni Turci se ne pretrgose da lete sa 'Morave'.
U zemlji u koju drzava (to je ona drzava Srbija koju ti pominjes) jos nije kako treba pripustila low cost kompanije, nego svoje sopstvene gradjane dere i sisa na svakom koraku.

E, sad, sto se tice mnostva turistickih centara, ima ih, ima:
Davos, Gstaad..., sve klijentela za koriscenje aerodroma.
Ima, bilo je i putnika: komada 3.
Znaju im se i imena: Tadic, Sutanovac, Pajtic...

Samo, lukav si ti: ovi renderi Ceneja koje si bacio su vesti, vidi se da je tu bilo posla za pristojne honorare autorima.
Imaju samo jednu manu: pored njih se nije fotogenicno slikati prigodno uoci izbora pa se brze-bolje napravila i maketica sa sve avioncicem...
O ostalom, ni reci.
O parama pogotovo....

Aj' zdra'o
 
^^ Довиђења пријатно.Потражи стручну помоћ под хитно.

Ништа Милисаве,ајде да га онда рушимо јер ето, не свиђа нам се то што су Турци поклонили паре а и путеви нису под конац. :rolleyes:

Aerodrom u Lađevcima ovog proleća postaje treći u Srbiji sa međunarodnim karakteristikama


Moravom će ploviti avioni

Izgradnja vazdušne luke sa aerodromskom zgradom i tornjem koštala je 25 miliona evra, od čega je Turska uložila deset
Autor: Milena Milikić

I je l’ prvi put letiš helikopterom? - pitala je koleginica dok smo u ponedeljak čekale helikopter Vojske Srbije na heliodromu VMA, koji će nas odvesti do aerodroma Morava u Lađevcima kod Kraljeva.

- Da - sledio je odgovor.

- Plašiš li se? Meni nije svejedno....

- Šta ja znam, imam strah od visine, ali letela sam već avionom, pa mislim da je ovo slično.

A onda se pojavio i helikopter. Scena slična kao u filmovima - dok se spušta na heliodrom pravi veliku buku i da nas ne bi „oduvao“ prisiljeni smo da se udaljimo dok se elise ne zaustave. Polazak je planiran za deset sati ujutru, a po vojničkoj tačnosti, na nebu smo ga ugledali nekoliko minuta pre tog vremena. Poletanje je usledilo u tačno određenom terminu.

Kolega koji je inače po zanimanju pilot objašnjava performanse helikoptera kojim putujemo. Kako kaže, nećemo leteti na visini većoj od 700 metara, a zbog najavljenih 30 stepeni povratak će biti nešto sporiji.

Ljubazni piloti nam pomažu da se popnemo u helikopter, koji za razliku od aviona nema sigurnosnih pojaseva, sedišta su poređana sa strane i kroz okrugle prozore ćemo kroz nekoliko minuta gledati Beograd, kao i ostatak Srbije iz „ptičije perspektive. Kolega kaže da Srbiju treba videti upravo iz vazduha, kako bi se shvatilo koliko je lepa. Nepregledna polja, šume, livade...

U helikopteru nam je bio dozvoljen i ulazak u kabinu, pilot nije obraćao pažnju na nas, koji smo jedan po jedan stajali iza njega zadivljeni pogledom. A onda nam je, kada smo smanjili visinu dozvolio da otvorimo prozore i napravimo nekoliko fotografija iz vazduha. Sleteli smo posle nekoliko krugova iznad novog terminala aerodroma Morava.

Stižemo za nešto više od 30 minuta. Na pisti čekaju domaćini - kroz obilazak nekada vojnog, a sada mešovito vojno-civilnog aerodroma vode nas pukovnik Goran Dimić, načelnik Uprave za infrastrukturu sektora za materijalne resurse Ministarstva odbrane i Uroš Bošković, šef gradilišta. Ovaj aerodrom trebalo bi ovog proleća da posle niškog i beogradskog postane treći aerodrom u Srbiji sa međunarodnim karakteristikama.

Pukovnik Dimić nas uvodi u pristanišnu zgradu, najnoviji putnički terminal. Zgrada je prazna, ali čista i lepo uređena, radnici na nekoliko mesta obavljaju završne radove. Objašnjava nam da je aerodrom idealno lociran, pre svega zbog dobre saobraćane infrastrukture, kao i zbog blizine velikih industrijskih centara.

Izgradnja celog aerodroma Morava, sa aerodromskom zgradom i kontrolnim tornjem prema rečima našeg domaćina koštala je 25 miliona evra, od čega je Turska uložila 10 miliona evra. Kako kaže - u prvim mesecima na aerodromu Morava zaposlenje će naći nešto više od 50 ljudi, a kada bude završena druga faza i više od 150.

Uroš Bošković, šef gradilišta, objašnjava da je nameštaj već spreman i da će u narednih nekoliko dana početi montiranje. Tokom obilaska proveo nas je kroz sve prostorije u pristanišnoj zgradi. U jednoj od njih nalaziće se i takozvani zatvor, prostorija u kojoj će biti privremeno pritvarani oni koji pokušaju da ilegalno izađu iz zemlje, kao i ambulanta, hol sa pratećim komercijalnim sadržajima, kafići, prodavnice...

- Ovih dana očekujemo da će biti završen i tehnički pregled zgrade, kada ćemo dobiti i vodu, do sada smo je crpeli sa bunara, ukazuje Bošković.

Na pitanje da li je siguran da će sve biti završeno u planiranom roku, sa sigurnošću odgovara da hoće.

- U to nema sumnje, radove je malo usporila zima, jer su se temperature tokom najhladnijih dana spuštale i do 26 stepeni ispod nule, ali smo sve nadoknadili i što se nas tiče, mi smo sigurni da će sve biti obavljeno u planiranom roku - ističe Bošković.

Posle nešto više od sata boravka na novom aerodromu, usledio je i povratak za Beograd. Ovog puta let je trajao oko 45 minuta. Međutim, od heliodroma kod Vojnomedicinske akademije do centra grada u špicu nam je trebalo isto toliko vremena.

Kraljevo4.jpg


Aerodrom Morava će oživeti region
Izvor: Tanjug

Na civilno vojnom aerodromu "Morava" u Lađevcima kraj Kraljevau, u toku su radovi na pripremi objekata za prijem kargo tereta.

Time će ta vazdušna luka, kojoj gravitira oko dva miliona stanovnika tog dela Srbije, postati generator privredno turističkog razvoja regiona.

Taj aerodrom, nekada samo vojni, postao je zahvaljući odluci Vlade Srbije iz avgusta 2010. godine mešoviti vojno-civilni objekat koji će, kada bude kompletno završen, imati sve međunarodne karakteristike poznatih vazdušnih luka.

Glavni razlog zašto je odlučeno da se vojni aerodrom Lađevci konvertuje u civilni je njegovo prirodni položaj - nalazi na mestu kome u užoj zoni gravitira 750.000 stanovnika, a u široj oko dva miliona.


Aerodrom Morava, kao i beogradski i niški aerodormi, imaće sve međunarodne karakteristike, a ostao je u vlasništvu Ministarstva odbrane odnosno države Srbije.

Uz Kraljevo, Čacak, Novi Pazar, Kruševac i Kragujevac u blizini aerodroma koji je posle konverzije dobio ime Morava su i Vrnjačka Banja, planina Goč, brojni manastiri i kulturno istorijski spomenici....

Civilni i vojni deo aerodoroma su infrastrukturno odvojeni, a do sada je, na civilnom delu, izgrađena aerodromska zgrada, pristanišna platforma, pristupne saobraćajnice, parking, termoenergetska postrojenja sa trafo stanicom... Civilni avioni već mogu da sleću na aerodrom, ali je potrebno uspostaviti još niz pratećih službi poput carine i graničnog prelaza.

Načelnik Uprave Ministarstva odbrane za infrastrukturu pukovnik Goran Dimić kaže da su konverzijom tog aerodroma svi na dobitku - i građani i vojska i privrednici, objasnivši da će iz Lađevaca moći da se odleti do bilo koje svetske destinacije.

Prema njegovim rečima, u aerodrom je Ministarstvo odbrane uložilo 13 miliona evra, a Agencija za kontrolu leta je sa dva miliona evra sagradila toranj kontrole leta.

Dimić je naveo da će iz turske donacije od 10 miliona evra, o čemu je nedavno potpisan sporazum, biti finansirano produženje i proširenje poletno-sletne staze, izgradnja ograde i svetlosno obeležavanje staza.

Sporazum za finansiranje Projekta konverzije dela aerodroma "Morava" u Lađevcima potpisali su krajem aprila ministar odbrane Dragan Šutanovac i ambasador Turske u Srbiji Ali Riza Čolak, koji je izrazio uverenje da će to doprineti povećenom nivou turskih investicija.

Platforma će u prvoj fazi izgradnje prilikom standardnog putničkog turnaround-a moći da primi samo jedan regionalni putnički avion, dok se u drugoj fazi njenog proširenja predviđa mogućnost prihvata maksimalno dva uskotrupna srednjeprugaša u 737/320 kategoriji. Platformu postojeće površine od 12.000 kvadrata izgradio je Planum, dok je u drugoj fazi, kada se obezbede finansije, njeno proširenje planirano do 25.000 kvadratnih metara.

Prva faza civilnog dela dosegla je 3C kategoriju aerodroma. Ova kategorija podrazumeva opsluživanje regionalnih aviona koji su definisani kao letelice raspona krila do 36 metara, širine glavnog stajnog trapa do devet metara i razdaljine između točkova glavnog stajnog trapa i nosnih do 18 metara. Platforma koja je do sada izgrađena i postojeća pista sa rulnicama dovoljni su za operacije ove vrste putničkih vazduhoplova.


Druga faza predviđa podizanje kategorije aerodroma na kategoriju 4E. Ona svojim propisanim standardima predstavlja minimum za opsluživanje srednjeprugaških uskotrupnih vazduhoplova iz Boing 737 ili Erbas A320 familije.

Постоји и трећа фаза пројекта која предвиђа чак и 767 али то још нико не спомиње
 
delija niški aerodrom ima 1 (jedan) let dnevno. i to za pg. a koliko ima zaposlenih, koliko čistačica, kontrolora leta, direktora, računovođa, obezbeđenja.....

ranije je imao i jedan let za neku italijansku vukoje*******inu. grad niš je garantovao da će otkupiti na svakom letu određeni broj karata da bi bio isplativ. znači siromašni grad kupuje karte da bi se reklo kako niš ima let....


elem izgradnjom auto puta beograd- preljina surčinski aerodrom će biti na sat vremena vožnje.......

ista stvar kao i za ns......
 
@Delija
Hvala :)
Bilo bi glupo dozvoliti da postojeci aerodromi propadnu
otvaranje i ostalih kao mix i za civilne svrhe to propadanje je sprečeno
Jeste dobra ideja a vreme ce pokazati isplatljivost :rolleyes:
 
Па да,зато кажем да ми ово рушимо! НТ ће бити на сат времена вожње једино ако свако од нас буде имао по Ферарија па да у просеку шипчи 250км/х. :rolleyes:

Ајмо мало озбиљности. Друге ствари су укопале Нишки аеродром но то сад није ни битно. Битно је да се наши суграђани ослободе тог ограниченог схватања по којем ништа не вреди градити ван Београда осим ако није аутопут за море.

Да ли си можда у тај твој став укалкулисао то да је НТ већ сада јако профитабилно јавно предузеће и да би било пожељно да барем део колача дође и у централну и западну Србију? Ка овом маленом аеродрому у перспективи може да гравитира чак 2 милиона путника а притом највећи део средства обезбеђује страна држава која су још бесповратна.

Не давите ме више,молим вас.Поставио сам слике,текстове,објаснио...Даље наставите сами.
 
НС хоће аеродром између осталог и због независности Војводине...то је циљ који кују већ годинама ови из власти!!!
 
ein_terminal.jpg


mali i funkcionalan aerodrom u ajndhovenu, kažu preko 2 milion putnika godišnje, wizz i rajan lete odande (između ostalih i wizz za bg).

treba podržati svaku decentralizaciju i svaku demonopolizaciju, još ako nije politička predizborna floskula.... :cool:
 
delija trenutno se gradi auto put beograd čačak, što je nekih 140 km. što znači da ne moramo da šipčimo 250 nego realnih 120. i stižemo za sat i po. i što je bitno sve je auto put do samog aerodroma.

a ta strana država ako već hoće da pomogne polje da je dala pare da se produži taj auto put do NP, nego što nam grade aerodrome u mestu koje za tim nema realne potrebe.
 
Ja ne vidim problem da se gradi aerodrom negde van BGa, pogotovo što ima potencijal da tu jednog dana bude dosta low cost letova. Što bismo išli u Temišvar i njima plaćali kad može Kraljevo?
Inače podržavam svaku decentralizaciju, i ne treba težiti da samo nabijemo sve u BG, čemu to???
 
naravno, lakše bi disali i beograđani i ostali
 
Erysimum Cheiri":1pnf3ry7 je napisao(la):
Гага":1pnf3ry7 je napisao(la):
Па на првој слици се види да то није никаква зграда, него да је "дама" једноставно спустила своју ташницу на макету.

Можда су замислили да све зграде буду повезане некавим тунелима !!!!

А авиончићћћ већ обијен у боје замишљене "Ер војводина" (написано намерно са малим словом "в") :notok: .

Ово је чиста утопија аутономаша са Пајтићем на челу. Шта све неће да предлажу само да би добили изборе и улагивали се остатку становника севера Србије ради својих отворених циљева.

Air%20Berlin_0.jpg


Kakva paranoja... Zato sto je Vojvodina autonomna pokrajina to valjda sada treba da znaci da se na teritoriji pokrajine ne sme sagraditi nikakav znacajniji objekat, jer ce to da iskoriste "autonomasi" sutra kada budu pravili svoju drzavu?!

U Nemackoj postoje pokrajine koje imaju mnogo vece nadleznosti nego nasa Vojvodina i nekoliko tzv. regionalnih avio-kompanija.

Ne znam sta je lose u tome da se i formira AirVojvodina, ako bi to donelo neki kvalitet i eventualno nize cene (bas kao AirBerlin). Sumnjam naravno da je takav projekat isplativ, ali suludo je povezivati to sa nekakvim sepratizmom.

Ajde, najbolje, da im ukinemo i autobuske prevoznike, preoremo puteve i napravimo ih robovima. Takva razmisljanja (naslusali smo se toga 90-ih) upravo i sputavaju razvoj Srbije i idu u pravcu njenog raspada.

Live and let live.

Upravo tako :kk:
A vi ako se budete držali svojih stavova i centralizma Beograda napravićete ono čega se bojite!

A što se tiče makete, ovo nije prava maketa budućeg aerodroma i ne treba da se kačite za nju kao takvu. Ovo je ideja i vizualizacija kako bi to moglo da izgleda. Kada se ideja i projekat dalje razrade biće i prateće makete uz nju.
 
Delija":2suzw2b4 je napisao(la):
^^ Довиђења пријатно.Потражи стручну помоћ под хитно.
Ja sam za tebe strucna i svaka druga pomoc.
Tu sam.
Ne brini.

Delija":2suzw2b4 je napisao(la):
Aerodrom Morava će oživeti region
Izvor: Tanjug

Na civilno vojnom aerodromu "Morava" u Lađevcima kraj Kraljevau, u toku su radovi na pripremi objekata za prijem kargo tereta.

kargo teret.
Toliko o Tanjugu i tvojim izvorima.

Nista ti ovde nisi napisao: napisale su dve nazovi novinarske upisulje koje su provozali helikopterom, a bice i da sve nas pokusavaju da provozaju pricom o aerodromu.
Dovoljno o svemu govori pojedinost da je aerodrom u vlasnistvu vojske (?!) jer je opste poznato da je vojska super sposobna da bude dobar privrednik i domacin i da rukovodi civilnim aerodromima.
Pukovnici su takodje idealni PR-ovi i menadzeri jer je opste poznato da se celog zivota bave zaradjivanjem para.

Delija":2suzw2b4 je napisao(la):
У близини аеродрома се налази преко милион становника и неколико туристичких центара. Овај Аеродром је на пола сата од Ужица,Златибора,Крагујевца,Краљева,Пазара,Пожеге,Копаоника,Крушевца...
Objasni mi molim te kako to za pola sata stignes sa Morave do Uzica, Zlatibora, Kragujevca, Kraljeva, Pazara, Pozege, Kopaonika, Krusevca....
Teleportacijom, Maglev-om?

ili ovim tvojim Ferarijem:

Delija":2suzw2b4 je napisao(la):
НТ ће бити на сат времена вожње једино ако свако од нас буде имао по Ферарија па да у просеку шипчи 250км/х.

Itd, itd...
Al' da se ja vise ne smaram s tobom, mani me se, nego da vidimo sa ovim ljudima koji bi da razgovaraju, a ne da se pracakaju.

Gargoyle":2suzw2b4 je napisao(la):
ein_terminal.jpg


mali i funkcionalan aerodrom u ajndhovenu, kažu preko 2 milion putnika godišnje, wizz i rajan lete odande (između ostalih i wizz za bg).

treba podržati svaku decentralizaciju i svaku demonopolizaciju, još ako nije politička predizborna floskula.... :cool:

Stvar i jeste u razmerama, a mi u Srbiji im nismo bas skloni: ako nismo najveci, mi bi da budemo barem veliki.
Vidi, ovaj aerodrom koji si pomenuo, sa oko 2 miliona putnika godisnje jeste mali i funkcionalan.
Aerodrom NT je 2011. godine imao negde oko 3,1 milion putnika i manje vise je zadovoljavao potrebe Srbije.
Dakle, jedan mali i funkcionalan aerodrom je otprilike kao nas najveci...
Razloga, naravno, ima koliko hoces: razvijenost, standard, potrebe....
Naravno da je regionalizacija i decentralizacija OK. Samo, to se ne pocinje aerodromima u svakom gradu i prema svakom lokalnom feudalcu koji bi da ima bas aerodrom, nego nekim drugim stvarima.
U te stvari, izmedju ostalog, spadaju i takozvani prioriteti, ali i odrzivost pojedinih takozvanih projekata.
A u tim prioritetima i odrzivosti, siguran sam, aerodromi danas u Srbiji nisu ni blizu vrha liste.
Ima precih stvari, a obaska sto takozvana ekonomska situacija ne ide bas na ruku prosecnom Srbinu koji bi da se vozi avionom. Low cost ili High cost :D u Srbiji danas nema klijentele za iole ozbiljan razvoj vazdusnog saobracaja. Mislim na isplativ, komercijalan.
Pa samo Beograd ima 2 velika aerodroma koji bi, sve i da Srbiji krene, zadovoljili potrebe kako putnicke, tako i teretne za ohoho godina unapred.
A regionalizacija bi pre aerodroma mogla da znaci i povezivanje saobracajnicama koje zasluzuju to ime regionalnih centara i medjusobno i sa Beogradom.
Kada bi se samo pruga Beograd - Nis (pominjem nju zato sto je od nje ostalo nesto) iole dovela u iole pristojno stanje, od Beograda do Nisa i obrnuto bi se putovalo manje od 3 sata i to iz strogog centra pravo u strogi centar: nema aviona ni aerodroma koji bi to vreme mogli da dostignu, a to vazi i za vecinu drugih regionalnih centara u Srbiji.
Price o aerodromima, kao sto je ona o niskom koji vec propada, bas kao sto ce i ovaj u Ladjevcima su price za slikanje i jednokratnu upotrebu koje, ako nista drugo, dokazuju sa kojom se lakocom i neprofesionalno pristupa tako ozbiljnim stvarima i - jos gore - kako se lako trose pare poreskih obveznika Srbije.
Vojska dala pare za dogradnju aerodroma?
Cije bre pare?
I sa kakvim pravom?
SMATSA finansirala CT?
To namena para koje ona zaradjuje?
Radi se, prosto, o nekoj vrsti drzavnog reketa.
Ili onog: ruka ruku mije...

Neko pomenu, mozda onaj 'igrale se Delije, na sred zemlje Srbije' da je aerodrom NT visoko profitabilna firma.
Jeste, kada nema nikakve konkurencije i kada je zasticena kao beli medved: da je ovoj drzavi i onima koji otvaraju aerodrome iole bilo do vajde gradjana Srbije, davno bi em' privatizovali aerodrom, em' pomogli da se za teretni i low cost saobracaj iseli vojska iz Batajnice i aerodrom osposobi za teretni i low cost saobracaj.
Ali se ne ispusta nikom zlatna koka, bas kao sto se radilo sa mobilnom telefonijom koja nam je i danas medju najskupljima u Evropi, kao sto se radi sa fiksnom telefonijom koja ni do danas nije dobila drugog operatera, a trebalo je jos pre 2 godine...
Primera ima koliko hoces.

Ovako, sareno i za slikanje, za zamazivanje ociju, placeno tudjim (nasim) parama...
 
Samo jedna stvar znateli vi da se od bg do su u srecna vremena vozom stizalo za 2h da je vozom sa normalnim prugama od ns do bg dovoljno 45min Nemam ja nista protiv aeerodroma nekse grade neka svi postanu civlni ali da se to nefinansira iz budeta njihovo prezivljavanje i silin zaposleni.Ako mogu da opstanu na trzistu super.AKo moze privatnik da nadej interes jos bolje.A poredjenej sa tivtom je numjesno tivat je sezonski aerodrom za cjelo primorije koji ima vise putnika nego Pg
 
direktore o tome sam pisao u svom prvom postu na ovoj temi. novosađanima bi bilo mnogo bitnije četvorokolosečna pruga do bg, a svima nama bi bila potrebna pruga do aerodroma. ne znam da li znate ali trenutno ne postoji direktna vozna linija bg-kg. kad bi neko pokušao to trebalo bi mu preko 5 sati ako se računa presedanje...


naravno da ovaj i bilo koji drugi aerodrom osim trenutno NT ne mogu da opstanu na tržipnim osnovama. niški aerodrom ima JEDAN let dnevno.

ns aerodromu predviđam do tri leta dnevno i možda četri preko leta, i to beč, pg, i dva puta tivat.....


elem to ne predviđam ja zato što sam centralista i što želim da mi sve bude pod prozorom, i da svi dolaze ovde. nego zato što je stanje u zemlji takvo da mi nismo tržište za to.


i šta mislite jeli aerodromi služe ta upošljavanje partijskih vojnika ili se tu upošljava stručni kadar?
 
Када су у питању нови аеродроми ту се потпуно заборавља да они захтевају озбиљне трошкове који су фиксни имао тај аерордом 1 или 500 летова (значи није исправна логика да је боље да буде какав такав аеродром него да писте буду празне). Управо сам због ове чињенице и против аеродрома у Батајници док год Сурчин не попуни своје капацитете. Мислим да је боље имати 1 аеродром са 4 милона путника него на блиском растојању 3 аеродрома чији је укупан број толики јер би у првом случају могло да се рачуна на то да ће се појавити неке озбиљне линије које би привукле путнике из окружења а са друге стране боље су и могућности за преседање а што је најважније аеродром би могао да издржава сам себе и још да доноси озбиљан профит.
 
Btw ne znam zasto se to da je aerodrom X "udaljen od Surcina sat i po kolima" uzima kao problem. Ja ne vidim nista lose u tome ako se izgradi pruga da ja mogu za sat i po iz BG da dodjem do niskog aerodroma jer...onda mogu da biram. Onda ce sa niskog letetiti neki lowcost koji ne leti iz Beograda a moci ce da racuna i na beogradske putnike.
 
Vrh