Šta je novo?

Nove registarske tablice

Meni se svidjaju one crno-zute koje se trenutno koriste u beogradu na nekim vozilima, zna li neko koja je njihova svrha?
Inace, kod novih tablica, sto su morali da izmisle nova slova za gradove kad su mogli jednostavno ove sadasnje da prevedu na latinicu? Ili cekaj tablice i jesu na latinici vec ako se ne varam? Sta im to re-zoniranje okrugova?
 
MareCar":2tunbo25 je napisao(la):
Meni se svidjaju one crno-zute koje se trenutno koriste u beogradu na nekim vozilima, zna li neko koja je njihova svrha?
misliš na diplomatske tablice?
 
MareCar":3dac4p6i je napisao(la):
Meni se svidjaju one crno-zute koje se trenutno koriste u beogradu na nekim vozilima, zna li neko koja je njihova svrha?
Inace, kod novih tablica, sto su morali da izmisle nova slova za gradove kad su mogli jednostavno ove sadasnje da prevedu na latinicu? Ili cekaj tablice i jesu na latinici vec ako se ne varam? Sta im to re-zoniranje okrugova?
"Crno-zutih" tablica ima nekoliko varijanti. Najcesce si u gradu sretao tzv. "ekonomske tablice". To su tablice u formatu 123-E-456. Originalna svrha tih tablica je bila da omoguci predstavnistvima stranih firmi (jos u doba SFRJ) da privremeno uvezu vozilo za svoje svrhe i da ga privremeno registruju ne placajuci carinu. Npr. neko predstavnistvo nemacke firme dovuce Mercedes iz Nemacke za svog direktora i registruje ga na "E" table. Posle 2 godine npr. ga odregistruju i vrate u Nemacku - auto je bio 2 godine u zemlji ali oni nisu platili carinu. Posto je carina nekad bila jako visoka to je radjeno da bi se olaksalo poslovanje stranih predstavnistava. Danas tog rezona nema, em su carine manje (za kola iz EU ih uskoro nece biti), em vecina stranih firmi u Srbiji danas ne posluje po sistemu predstavnistva vec su vlasnici domacih pravnih lica.

Ono zasta "E" table jesu sluzile tokom poslednjih nekoliko godina je masovna prevara i izvrdavanje carine. Uglavnom su to cinili vlasnici skupih da ne kazem besnih automobila, koji neplacanjem carine i PDVa stede od 10.000 pa do 40-50.000 evra (carina+PDV je dondavno bila oko 40% cene). To se radilo tako sto platis odredjenom advokatu da ti otvori firmu u inostranstvu (Nemackoj, Austriji, Bosni, Hrvatskoj, Makedoniji...) i onda da otvori fantomsko "predstavnistvo" te firme u Srbiji i tebe zavede kao zaposlenog. Firma i predstavnistvo naravno samo postoje na papiru i ne rade nista. Onda se auto registruje na tu firmu, i uveze se bez placanja carine i PDVa. Ova "usluga" (sa sve troskovima registracije) kostala je 500 evra godisnje...tako su "procvetale" E tablice, naravno to nisu bili direktori stranih firmi koji su vozili maseratije i aston martine po Beogradu...

Pre par meseci su zbog ovoga ukinute "E" tablice i vlasnici tih automobila ce morati ili da ih preregistruju na "domace", obicne tablice - i da plate carinu i PDV - ili da ih vrate u zemlju gde je registrovana fantomska "firma".

Druga vrsta "zutih tablica" koja se najcesce srece su diplomatske, u formi "123-A-456" i cesto ti automobili imaju pored tablice znacku "CD" (corps diplomatique). To su vozila u vlasnistvu ambasada, konzulata, diplomata i slicno.

Sto se tice "rezoniranja", prvobitna ideja je bila da se smanji broj registarskih podrucja u Srbiji zbog racionalizacije administracije i troskova, i bilo je planirano da neki gradovi izgube svoje oznake (npr. Paracin je trebalo da se pripoji jagodinskom podrucju, pa bi sve PN tablice postale JA tablice - mozda gresim za konkretan primer, ali shvatas na sta mislim) ali onda su se ti gradovi pobunili, da su na kraju ne samo odustali od ukidanje podrucja nego su uveli i nova, tako da ce sada biti vise razlicitih tablica. Npr. Cuprija je pre bila deo jagodinskog podrucja (tablice JA) a sada ce imati svoje tablice CU, itd.
 
Pored crno-žutih tablica oblika
123-A-456 i 123-E-456
viđao sam i
123-M-456 i 123-P-456.
Da li neko zna kakve su to tablice?
 
M i P su Miitary i Press - rekao bih, a može i obrnuto (Media, Police) :vops:
 
P je press. M je za strano akreditovano nediplomatsko osoblje (A je za diplomate), sta god to tacno znacilo.
 
Prva dva ili tri broja označavaju državu na koju se vodi takvo vozilo.
Npr. 10 je Rusija,
12 Poljska,
14 Mađarska,
15 Rumunija,
20 Izrael,
24 Hrvatska,
30 V.Britanija,
38 Španija,
39 Francuska,
40 Nemačka,
41 Italija,
47 Grčka,
48 Turska,
50 Slovenija
60 USA
63 Kanada
88 Kina........
Ako ikoga interesuje :D Toliko sam se setio.

A u broju 124 (i sa slovom A) se stalno voze pravoslavni popovi i velikodostojnici samo mi nije jasno na koju foru, tj. za koju državu???
 
Trocifreni brojevi su uglavnom rezervisani za razna predstavništva (UNHCR, OEBS i slično).
 
A koje slovo ide uz te trocifrene brojeve?

Ja znam da UNHCR ima ovakve tablice:

s5009714.jpg


Da li imaju i crno-žute?
 
To su valjda "univerzalne" tablice UN (vozila koja su registrovana na centrala u Njujorku, sta li). Ako UNHCR ima vozila registrovana u Srbiji, imaju crno-zute table. Kod za UNHCR je 123. Npr. 123-A-001 ili 123-M-002.
 
Font na tablicama UNHCR-a vrlo lici na font koji sada koristimo. :p
 
evo vam link ka svim registarskim tablicama ambasada u Srbiji. nego, je li ima vesti o tome kada će se krenuti sa upotrebom ovih novih tablica?
 
^^
U nedelju su u emisiji SAT u blic vesti naveli 01.01.2010. kao siguran start novih tablica. Navodno, sve je spremno za taj datum i MUP je odobrio početak izdavanja.
 
Fala *urcu.... Ja sam svoju davno zavrsio a i napravila je dosta kilometara vec :vops:
 
hazard":2605knbf je napisao(la):
MareCar":2605knbf je napisao(la):
Meni se svidjaju one crno-zute koje se trenutno koriste u beogradu na nekim vozilima, zna li neko koja je njihova svrha?
Inace, kod novih tablica, sto su morali da izmisle nova slova za gradove kad su mogli jednostavno ove sadasnje da prevedu na latinicu? Ili cekaj tablice i jesu na latinici vec ako se ne varam? Sta im to re-zoniranje okrugova?
"Crno-zutih" tablica ima nekoliko varijanti. Najcesce si u gradu sretao tzv. "ekonomske tablice". To su tablice u formatu 123-E-456. Originalna svrha tih tablica je bila da omoguci predstavnistvima stranih firmi (jos u doba SFRJ) da privremeno uvezu vozilo za svoje svrhe i da ga privremeno registruju ne placajuci carinu. Npr. neko predstavnistvo nemacke firme dovuce Mercedes iz Nemacke za svog direktora i registruje ga na "E" table. Posle 2 godine npr. ga odregistruju i vrate u Nemacku - auto je bio 2 godine u zemlji ali oni nisu platili carinu. Posto je carina nekad bila jako visoka to je radjeno da bi se olaksalo poslovanje stranih predstavnistava. Danas tog rezona nema, em su carine manje (za kola iz EU ih uskoro nece biti), em vecina stranih firmi u Srbiji danas ne posluje po sistemu predstavnistva vec su vlasnici domacih pravnih lica.

Ono zasta "E" table jesu sluzile tokom poslednjih nekoliko godina je masovna prevara i izvrdavanje carine. Uglavnom su to cinili vlasnici skupih da ne kazem besnih automobila, koji neplacanjem carine i PDVa stede od 10.000 pa do 40-50.000 evra (carina+PDV je dondavno bila oko 40% cene). To se radilo tako sto platis odredjenom advokatu da ti otvori firmu u inostranstvu (Nemackoj, Austriji, Bosni, Hrvatskoj, Makedoniji...) i onda da otvori fantomsko "predstavnistvo" te firme u Srbiji i tebe zavede kao zaposlenog. Firma i predstavnistvo naravno samo postoje na papiru i ne rade nista. Onda se auto registruje na tu firmu, i uveze se bez placanja carine i PDVa. Ova "usluga" (sa sve troskovima registracije) kostala je 500 evra godisnje...tako su "procvetale" E tablice, naravno to nisu bili direktori stranih firmi koji su vozili maseratije i aston martine po Beogradu...

Pre par meseci su zbog ovoga ukinute "E" tablice i vlasnici tih automobila ce morati ili da ih preregistruju na "domace", obicne tablice - i da plate carinu i PDV - ili da ih vrate u zemlju gde je registrovana fantomska "firma".

Druga vrsta "zutih tablica" koja se najcesce srece su diplomatske, u formi "123-A-456" i cesto ti automobili imaju pored tablice znacku "CD" (corps diplomatique). To su vozila u vlasnistvu ambasada, konzulata, diplomata i slicno.

Sto se tice "rezoniranja", prvobitna ideja je bila da se smanji broj registarskih podrucja u Srbiji zbog racionalizacije administracije i troskova, i bilo je planirano da neki gradovi izgube svoje oznake (npr. Paracin je trebalo da se pripoji jagodinskom podrucju, pa bi sve PN tablice postale JA tablice - mozda gresim za konkretan primer, ali shvatas na sta mislim) ali onda su se ti gradovi pobunili, da su na kraju ne samo odustali od ukidanje podrucja nego su uveli i nova, tako da ce sada biti vise razlicitih tablica. Npr. Cuprija je pre bila deo jagodinskog podrucja (tablice JA) a sada ce imati svoje tablice CU, itd.
Hvala za odlican odgovor! :) Vec dugo se pitam sta sluze te 123-E456 tablice jer ih uvek vidim na najnovijim vozilama poput Mercedes M, CL, S, A8 itd... znaci tome to sluzi...ali one se i danas jos vide na ulicama, ja sam ih video prosle godine i sad sam video spot koji su skoro snimali neki nemacki reperi i vozili su se u autom sa takvim tablicama pa sam mislio da su mozda rentacar.
 
Meni su uvek cudne ove plave za policiju, na obicnim vozilama ajde...ali video sam dosta puta "undercover" ne-markirana vozila sa ovim tablica...pa gde im je svrha da budu nemarkirana kola a onda imaju plave tablice? :bash:
 
Pa ako nemaju oznake policije ne znaci da su undercover. Odnosno, nije im toliko bitno da ih se ne primeti. U pitanju su sluzbeni automobili koji imaju i neki benefit od tih tabli, a ne nesto poput presretaca na autoputevima kojima je cilj da budu kolko tolko neprimetni
 
Pre dva, tri dana su ukinute ekonomske tako da nove tablice neće imati tu varijantu iako je prvobitno bilo planirano:

46634245.png


Zna li neko kako će taćno izgledati nove tablice za motore?Da li je to negde objavljeno?

@MareCar, Shifty: Meni nije jasna varijanta kada civilni automobil ima civilne tablice a u unutrašnjosti auta, iza šoferšajbne stoje policijske.Viđao sam to par puta i to samo jedna policijska tablica, napred.Čemu to?
 
Trebalo bi velike kamione sa prikolicom? Odn. vozila koja su mnogo velika? Ili čak i obične kamione? Viđao sam ih samo tamo.. I to vrlo retko.
 
Vrh