Vračar
Intermediate
Ne bi me uopšte čudilo da rade u DOS-u na 486-cama još uvek.
misliš na diplomatske tablice?MareCar":2tunbo25 je napisao(la):Meni se svidjaju one crno-zute koje se trenutno koriste u beogradu na nekim vozilima, zna li neko koja je njihova svrha?
"Crno-zutih" tablica ima nekoliko varijanti. Najcesce si u gradu sretao tzv. "ekonomske tablice". To su tablice u formatu 123-E-456. Originalna svrha tih tablica je bila da omoguci predstavnistvima stranih firmi (jos u doba SFRJ) da privremeno uvezu vozilo za svoje svrhe i da ga privremeno registruju ne placajuci carinu. Npr. neko predstavnistvo nemacke firme dovuce Mercedes iz Nemacke za svog direktora i registruje ga na "E" table. Posle 2 godine npr. ga odregistruju i vrate u Nemacku - auto je bio 2 godine u zemlji ali oni nisu platili carinu. Posto je carina nekad bila jako visoka to je radjeno da bi se olaksalo poslovanje stranih predstavnistava. Danas tog rezona nema, em su carine manje (za kola iz EU ih uskoro nece biti), em vecina stranih firmi u Srbiji danas ne posluje po sistemu predstavnistva vec su vlasnici domacih pravnih lica.MareCar":3dac4p6i je napisao(la):Meni se svidjaju one crno-zute koje se trenutno koriste u beogradu na nekim vozilima, zna li neko koja je njihova svrha?
Inace, kod novih tablica, sto su morali da izmisle nova slova za gradove kad su mogli jednostavno ove sadasnje da prevedu na latinicu? Ili cekaj tablice i jesu na latinici vec ako se ne varam? Sta im to re-zoniranje okrugova?
Hvala za odlican odgovor! Vec dugo se pitam sta sluze te 123-E456 tablice jer ih uvek vidim na najnovijim vozilama poput Mercedes M, CL, S, A8 itd... znaci tome to sluzi...ali one se i danas jos vide na ulicama, ja sam ih video prosle godine i sad sam video spot koji su skoro snimali neki nemacki reperi i vozili su se u autom sa takvim tablicama pa sam mislio da su mozda rentacar.hazard":2605knbf je napisao(la):"Crno-zutih" tablica ima nekoliko varijanti. Najcesce si u gradu sretao tzv. "ekonomske tablice". To su tablice u formatu 123-E-456. Originalna svrha tih tablica je bila da omoguci predstavnistvima stranih firmi (jos u doba SFRJ) da privremeno uvezu vozilo za svoje svrhe i da ga privremeno registruju ne placajuci carinu. Npr. neko predstavnistvo nemacke firme dovuce Mercedes iz Nemacke za svog direktora i registruje ga na "E" table. Posle 2 godine npr. ga odregistruju i vrate u Nemacku - auto je bio 2 godine u zemlji ali oni nisu platili carinu. Posto je carina nekad bila jako visoka to je radjeno da bi se olaksalo poslovanje stranih predstavnistava. Danas tog rezona nema, em su carine manje (za kola iz EU ih uskoro nece biti), em vecina stranih firmi u Srbiji danas ne posluje po sistemu predstavnistva vec su vlasnici domacih pravnih lica.MareCar":2605knbf je napisao(la):Meni se svidjaju one crno-zute koje se trenutno koriste u beogradu na nekim vozilima, zna li neko koja je njihova svrha?
Inace, kod novih tablica, sto su morali da izmisle nova slova za gradove kad su mogli jednostavno ove sadasnje da prevedu na latinicu? Ili cekaj tablice i jesu na latinici vec ako se ne varam? Sta im to re-zoniranje okrugova?
Ono zasta "E" table jesu sluzile tokom poslednjih nekoliko godina je masovna prevara i izvrdavanje carine. Uglavnom su to cinili vlasnici skupih da ne kazem besnih automobila, koji neplacanjem carine i PDVa stede od 10.000 pa do 40-50.000 evra (carina+PDV je dondavno bila oko 40% cene). To se radilo tako sto platis odredjenom advokatu da ti otvori firmu u inostranstvu (Nemackoj, Austriji, Bosni, Hrvatskoj, Makedoniji...) i onda da otvori fantomsko "predstavnistvo" te firme u Srbiji i tebe zavede kao zaposlenog. Firma i predstavnistvo naravno samo postoje na papiru i ne rade nista. Onda se auto registruje na tu firmu, i uveze se bez placanja carine i PDVa. Ova "usluga" (sa sve troskovima registracije) kostala je 500 evra godisnje...tako su "procvetale" E tablice, naravno to nisu bili direktori stranih firmi koji su vozili maseratije i aston martine po Beogradu...
Pre par meseci su zbog ovoga ukinute "E" tablice i vlasnici tih automobila ce morati ili da ih preregistruju na "domace", obicne tablice - i da plate carinu i PDV - ili da ih vrate u zemlju gde je registrovana fantomska "firma".
Druga vrsta "zutih tablica" koja se najcesce srece su diplomatske, u formi "123-A-456" i cesto ti automobili imaju pored tablice znacku "CD" (corps diplomatique). To su vozila u vlasnistvu ambasada, konzulata, diplomata i slicno.
Sto se tice "rezoniranja", prvobitna ideja je bila da se smanji broj registarskih podrucja u Srbiji zbog racionalizacije administracije i troskova, i bilo je planirano da neki gradovi izgube svoje oznake (npr. Paracin je trebalo da se pripoji jagodinskom podrucju, pa bi sve PN tablice postale JA tablice - mozda gresim za konkretan primer, ali shvatas na sta mislim) ali onda su se ti gradovi pobunili, da su na kraju ne samo odustali od ukidanje podrucja nego su uveli i nova, tako da ce sada biti vise razlicitih tablica. Npr. Cuprija je pre bila deo jagodinskog podrucja (tablice JA) a sada ce imati svoje tablice CU, itd.