Šta je novo?

Nova zgrada Alta Banke - Zaha Hadid

Ово није само архитектура, ово је "културни" образац који нам се намеће. То је естетика племенских заједница где су корупција, примитивизам и насиље обичајно право и није случајно што је баш овај режим намеће.

Сппља се то полира и завија у обланде савремености али само да се привуче још који клијент из те циљне групе. Испод површине је "оупен балкан" екипа.
Да, то је истина.
Kakvo je ovo ludilo zavladalo sa mozgovima...ajde sve da porusimi i da smo u blati tu nema ni arapa ni amerikanaca ni kineza ni nemaca tu smo sami sa sobom...
Ми хоћемо српску архитектуру. Архитектуру са којом смо доминирали у свету, а не ово ђубре првобитних племенских заједница које им служе да лече своје комплексе јер пре тога нису имали ништа.
 
Хотел Југославија није требало рушити, већ обновити у изворном облику. Та зграда је такође била мета НАТО агресора 1999. године, али сендвичари то заборављају. За 34 године, нането је толико штете, да ће требати три деценије да прођу да се опоравимо од тога. Много тога би прошло испод радара да се није десило оно што се десило 1. новембра 2024. године у Новом Саду. Жалосно је што је страдало 16 људи да бисмо коначно скинули ружичасте наочаре које су нам стављене 1991. године да бисмо коначно видели истину, и кренули да исправљамо грешке и криве Дрине. Ево неколико слика поменутог хотела тешко оштећеног у НАТО бомбардовању и агресији на СР Југославију 1999. године.
Извор:

Не може се више овако. Време је да се овом лудило коначно стане на крај!
Hotel Yu je bio dotrajao i nije bilo svrhe obnavljati ga jer nikada ne bi ispunjavao danasnje svetske standarde za hotele.
Najveca mana je sto novi objekat simplifikovan pa nece davati skoro nikakav omaz starom objektu.

Ово није само архитектура, ово је "културни" образац који нам се намеће. То је естетика племенских заједница где су корупција, примитивизам и насиље обичајно право и није случајно што је баш овај режим намеће.

Сппља се то полира и завија у обланде савремености али само да се привуче још који клијент из те циљне групе. Испод површине је "оупен балкан" екипа.
Iskreno pricao sam sa par ljudi, dosta njih smatra da je zgrada lepa samo je vlasnik i prica oko izvodjenja i finansiranja projekta problematicna i brinu oko infrastrukture.
Kao sto se vama ne svidja ima i ljudi kojima se svidja, nije sve crno / belo.

Sama zgrada kao zgrada je sasvim OK ako i samo ako se ovako izvede.
 
Зар није Заха умрла пре 10-так година?
Јесте, преминула је, али је фирма именована по њој.
Neverovatno kako politika ume da zaslepi coveka i da vise ne vidi sta je dobro a sta lose.

Srecom likovi kao Delija, Hitachi, Vucko i Beki se apsolutno nista ne pitaju u ovom gradu i drzavi. Njihovi komentari su refleksija njihovih zivota i koliko su ,,uspesni". Tuzno je to kada ti je zivot toliko prazan da moras da hejtujes tudji rad i trud. Verujem da bi njih najvise obradovalo da se Alta Tower izgradi u Zagrebu.
Тачно! Не питамо се ни за шта, јер да се Делија, ја и остала екипа питамо за нешто, ова држава би данас била кô Пољска. Пристојне плате, ниске цене, а стандарди као у СР Словенији у време СФРЈ. Имали бисмо одличне услове за живот, јаку индустрију и производњу свега и свачега, а Грчка, Бугарска и остале околне државице којима смо се смејали, би нам данас прделе под прозор и не би нам могле ништа. Овако немамо ништа, јер такви као ти су се за све питали и довели нас до овог расула и куршлуса у држави. Зато имамо 16 минута тишине.
Hotel Yu je bio dotrajao i nije bilo svrhe obnavljati ga jer nikada ne bi ispunjavao danasnje svetske standarde za hotele.
Najveca mana je sto novi objekat simplifikovan pa nece davati skoro nikakav omaz starom objektu.
Могао је да се претвори у први савремени студентски дом, јер тренутни студентски домови су у ужасном стању. Било је безброј одличних решења за ту зграду, али су она остала неискоришћена. Што се новог објекта тиче, да је тако спроведено у дело да буде омаж старом хотелу, и да то не гради мафијашка фирма, већ озбиљна државна предузећа из времена СФРЈ, можда се људи не би толико бунили, поготово ја.
 
Poslednja izmena:
Kakvo komunisticmo razmisljanje da od mesta za elitni hotel napravis studentski dom...a ato ae tice njihovig razmisljanja ne bi izgledalo kao danasnja poljska danasnja poljska je puna nebodera meni vise lici da bi izgledali kao komunisticka poljska ...
 
Samo me zanima kako mislite nekog da sprecite na svom placu da gradi ?
Tako što će investitor na robiju kao i svi koji su obrnuli dinar kroz pomenutu wanna be "platnu instituciju". + Oduzimanje placa...ne samo ovog već i svih ostalih od ove kriminalne tvorevine ....od svake garaže do stadiona
 
Meni se zgrada svidja kao laiku. Mozda zato sto nemamo nista slicno kod nas. Ali ne mogu da gledam na projekat sa odobravanjem kada znam pozadinu Alta banke.

Vucko, nazalost mislim da od opstrukcije gradnje nema nista. Za ove sto te peckaju se stvarno nadam da su za SNS. Jer biti protiv rezima a stajati sa strane i pametovati onima koji se bore onako kako znaju i mogu je ozbiljna dijagnoza.
 
Ево урадио сам визуални тест свог става:

r.jpg
r2.jpg


Обзиром да су додати садржаји идеала нарко-потрошачко-куплерајског типа а географског порекла на потезу Стамбол-Дубаи преко Бакуа, у савршеној хармонији са архитектонским решењем, те да никакве садржајне и естетске дораде нисам морао да извршим како би их ускладио, износим закључак да је предметно архитектонско дело нео-оријентални кич.
 
По мени, брутализам је био најмоћнији правац после модерне великог Добровића у којем је Југославија са нашим људима на челу доминирала у свету.

Kuc kuc, ajde probudi se, malo si buncao…
 
Ево урадио сам визуални тест свог става:

Pogledajte prilog 254241Pogledajte prilog 254242

Обзиром да су додати садржаји идеала нарко-потрошачко-куплерајског типа а географског порекла на потезу Стамбол-Дубаи преко Бакуа, у савршеној хармонији са архитектонским решењем, те да никакве садржајне и естетске дораде нисам морао да извршим како би их ускладио, износим закључак да је предметно архитектонско дело нео-оријентални кич.
Ne znam šta je gore:
- Da se ovo izgradi ovako ako na renderu
- Da se izgradi jeftina trasnformacija gde stvari postanu mnogo jednostavnije i "obične" (a što će sigurno da se desi)
 
Tako što će investitor na robiju kao i svi koji su obrnuli dinar kroz pomenutu wanna be "platnu instituciju". + Oduzimanje placa...ne samo ovog već i svih ostalih od ove kriminalne tvorevine ....od svake garaže do stadiona
Kuc kuc, ajde probudi se, malo si buncao…
Мало ти бунцаш, момче. Пар цитата за тебе да научиш нешто.

Yugoslav architecture, particularly its socialist-era modernism and brutalism, gained significant global recognition for its unique blend of Western and Eastern influences, its innovative solutions for mass housing, and its ambitious public and monumental projects. This growing international popularity was highlighted by a major 2018 MoMA exhibition and increased media attention, bringing renewed focus to the style's distinctive visual identity and influence on modern architecture.

International Attention and Recognition.
  • MoMA Exhibition:
    The "Toward a Concrete Utopia: Architecture in Yugoslavia, 1948-1980" exhibition at New York's Museum of Modern Art (MoMA) in 2018 brought widespread international attention to Yugoslav architecture, showcasing its unique characteristics and historical context.
  • Photographic Documentation:
    Belgian photographer Jan Kempenaers's documentation of World War II monuments and memorials in Yugoslavia in the late 1990s and early 2000s also helped bring public attention to the style.
  • Artistic and Design Exports:
    Beyond monumental structures, the unique modernist furniture designed in Yugoslavia, such as Niko Kralj's folding furniture series (Rex) and Saša Mächtig's K67 kiosk, was produced in large quantities, exported internationally, and continues to be popular today.
Architectural Characteristics.
  • A Hybrid Identity:
    As a country situated between the East and West, Yugoslavia developed a unique architectural identity that blended Western liberal democratic and Soviet communist tendencies.
  • Innovative Modernism:
    Yugoslavian architects enthusiastically adopted modernist principles, using them to create innovative cultural buildings, museums, libraries, and concert halls.
  • Brutalism:
    The style is particularly known for its large-scale Brutalist monuments and housing projects, which aimed to forge a distinct visual identity and address the rapid post-war urban expansion.
  • Social and Economic Context:
    The architecture was deeply influenced by the socialist system, with a focus on modernizing society and providing mass housing to accommodate a growing urban population.
Legacy and Enduring Influence.
  • Unique Aesthetic:
    The architecture's distinct style, often characterized by its experimental and avant-garde nature, continues to capture global interest.
  • Resurgence of Interest:
    Decades after the dissolution of Yugoslavia, the architectural heritage is being re-examined and celebrated for its originality and social commentary.
  • Historical Significance:
    The "Toward a Concrete Utopia" exhibition highlighted that the architectural output of the socialist era was a genuinely exceptional blend of international influences and unique domestic traditions.
Извори:




Was architecture better under Socialism?

Toward a Concrete Utopia. Architecture in Yugoslavia, 1948–1980


Кад будемо престали себе да потцењујемо, а величамо туђе, биће нам боље. Само кажем.
 
Ajde nekako da si rekao da je dominirala prostorom ex Yu ali baš sad da je dominirala
Svetom malo ga pretera...
То није претеривање, већ чињеница.

Је ли ти знаш да је британски фотограф Луис Џонс допутовао из своје земље до Београда авионом, и возио се шест сати бусом да би сликао нашу највећу архитектонску икону?



Могао је да обиђе своју земљу да слика фото апаратом знамените зграде, али нашао је баш нашу земљу зато што има јединствену, и утицајну архитектуру. Ако то није доказ колико је наша архитектура популарна, моћна и утицајна, онда не знам шта је.


Упркос нашој немарности према њој, зграда је чудо. Кад би се реновирала, поскидали клима уређаји, и вратила у првобитно стање, изгледала би супер! Има огроман потенцијал, али се то не искоришћава. Плус, то нам је прва енергетски ефикасна зграда и друга паметна после Београђанке. Захваљујући врхунској технологији домаће производње, сложном противпожарном систему, аутоматизацији, брзим лифтовима, и централном рачунару, троши минималну количину струје.

Измена: ево још једног чланка на ову тему.
 
Poslednja izmena:
U kontekstu jezivosti brutalizma, mi i nismo bili toliko loši.
Grozno je postalo kada smo prestali da održavamo, peremo prozore, menjamo ih i zastakljujemo kako se kome sviđa, te parkiramo i trpamo kioske i roštilje na mesto zelenila
 
То није претеривање, већ чињеница.

Је ли ти знаш да је британски фотограф Луис Џонс допутовао из своје земље до Београда авионом, и возио се шест сати бусом да би сликао нашу највећу архитектонску икону?



Могао је да обиђе своју земљу да слика фото апаратом знамените зграде, али нашао је баш нашу земљу зато што има јединствену, и утицајну архитектуру. Ако то није доказ колико је наша архитектура популарна, моћна и утицајна, онда не знам шта је.


Упркос нашој немарности према њој, зграда је чудо. Кад би се реновирала, поскидали клима уређаји, и вратила у првобитно стање, изгледала би супер! Има огроман потенцијал, али се то не искоришћава. Плус, то нам је прва енергетски ефикасна зграда и друга паметна после Београђанке. Захваљујући врхунској технологији домаће производње, сложном противпожарном систему, аутоматизацији, брзим лифтовима, и централном рачунару, троши минималну количину струје.

Čekaj, jedan britanac se vozio 6 sati autobusom da bi slikao jednu našu znamenitost iz doba brutalizma i to je sad dokaz da smo u tom periodu bili svetski vladari u arhitekturi, priznati od svih naokolo?
 

Мало ти бунцаш, момче. Пар цитата за тебе да научиш нешто.

Yugoslav architecture, particularly its socialist-era modernism and brutalism, gained significant global recognition for its unique blend of Western and Eastern influences, its innovative solutions for mass housing, and its ambitious public and monumental projects. This growing international popularity was highlighted by a major 2018 MoMA exhibition and increased media attention, bringing renewed focus to the style's distinctive visual identity and influence on modern architecture.

International Attention and Recognition.
  • MoMA Exhibition:
    The "Toward a Concrete Utopia: Architecture in Yugoslavia, 1948-1980" exhibition at New York's Museum of Modern Art (MoMA) in 2018 brought widespread international attention to Yugoslav architecture, showcasing its unique characteristics and historical context.
  • Photographic Documentation:
    Belgian photographer Jan Kempenaers's documentation of World War II monuments and memorials in Yugoslavia in the late 1990s and early 2000s also helped bring public attention to the style.
  • Artistic and Design Exports:
    Beyond monumental structures, the unique modernist furniture designed in Yugoslavia, such as Niko Kralj's folding furniture series (Rex) and Saša Mächtig's K67 kiosk, was produced in large quantities, exported internationally, and continues to be popular today.
Architectural Characteristics.
  • A Hybrid Identity:
    As a country situated between the East and West, Yugoslavia developed a unique architectural identity that blended Western liberal democratic and Soviet communist tendencies.
  • Innovative Modernism:
    Yugoslavian architects enthusiastically adopted modernist principles, using them to create innovative cultural buildings, museums, libraries, and concert halls.
  • Brutalism:
    The style is particularly known for its large-scale Brutalist monuments and housing projects, which aimed to forge a distinct visual identity and address the rapid post-war urban expansion.
  • Social and Economic Context:
    The architecture was deeply influenced by the socialist system, with a focus on modernizing society and providing mass housing to accommodate a growing urban population.
Legacy and Enduring Influence.
  • Unique Aesthetic:
    The architecture's distinct style, often characterized by its experimental and avant-garde nature, continues to capture global interest.
  • Resurgence of Interest:
    Decades after the dissolution of Yugoslavia, the architectural heritage is being re-examined and celebrated for its originality and social commentary.
  • Historical Significance:
    The "Toward a Concrete Utopia" exhibition highlighted that the architectural output of the socialist era was a genuinely exceptional blend of international influences and unique domestic traditions.
Извори:




Was architecture better under Socialism?

Toward a Concrete Utopia. Architecture in Yugoslavia, 1948–1980


Кад будемо престали себе да потцењујемо, а величамо туђе, биће нам боље. Само кажем.
Ovo je jugoslovenska arhitektura, nije naša (srpska).
 
Ако је југословенска, онда је наша. И то кажем као изразито антијугословенски тип.

Рећи да смо доминирали архитектуром у неком периоду је претерано а и беспотребно. Није то сад такмичење (понекад и јесте и заправоа увек је и одређена врста поруке спољном свету).

Довољно је рећи да смо 30их па онда и 60их и 70их били у корак са најпрогресивнијим и/или најзначајнијим естетским правцима тог доба и то је то.
 
Тачно! Не питамо се ни за шта, јер да се Делија, ја и остала екипа питамо за нешто, ова држава би данас била кô Пољска. Пристојне плате, ниске цене, а стандарди као у СР Словенији у време СФРЈ. Имали бисмо одличне услове за живот, јаку индустрију и производњу свега и свачега, а Грчка, Бугарска и остале околне државице којима смо се смејали, би нам данас прделе под прозор и не би нам могле ништа. Овако немамо ништа, јер такви као ти су се за све питали и довели нас до овог расула и куршлуса у држави.
Ajde jedan reality check koji je preko potreban, a koji ti se 100% neće svideti:
Šta si ti stvorio u životu?? Da. Pričam za konkretno, materijalno bogatstvo. Šta?

Gomila gologuzana koji ovde prosipaju neke komunjarske fore koje više ne prolaze ni u Venecueli, pričaju o nekom razvijanju ekonomije, a pri tome sami nose šuplje gaće, ne mogu sebe da skuće i obezbede, a ovamo prosipaju pamet kako bi oni umeli da vode državu. Dosta bre više. Da se ekipa poput tebe pita ne bi bili ni kao Severna Koreja, verovatno bi pre toga pocrkali od gladi. Svaki Srbin je najpametniji premijer, i selektor, i trener, i ekonomista, i pravnik i sve živo, sve zna, sve bi mogao najbolje, a u realnosti nema pas zašta da ga ujede.
 
Poslednja izmena:
Је ли ти знаш да је британски фотограф Луис Џонс допутовао из своје земље до Београда авионом, и возио се шест сати бусом да би сликао нашу највећу архитектонску икону?
Ovaj ko da je Ansel Adams a ne lik koji ima isto followera na Instagramu ko moja komšinica Milunka koja deli recepte za kore za pitu.
 
Ja razumem sve, kulturoloski momenat, priznatost u svetu arhitekture, itd itd.
Realnost je da kod nas u zgradama koje karakterise brutalizam zive samo ljudi koji moraju ili koji nece da menjaju lokaciju zivota.

Nikome nije polu raspali brutalisticki soliter iz savskog bloka prvi izbor sto se izgleda zgrade tice, ma koliko ljudi na ovom forumu se divili istom.

Meni licno covek ne bi mogao da plati da zivim u takvoj zgradi (Geneks npr) dok jedini ljudi koje sam primetio da su odusevljeni tom gradnjom su jugonostalgicari, arhitekte i fotografi / umetnici. Za ogroman drugi broj ljudi te zgrade su ruzne prosto.
 
Ако је југословенска, онда је наша. И то кажем као изразито антијугословенски тип.

Рећи да смо доминирали архитектуром у неком периоду је претерано а и беспотребно. Није то сад такмичење (понекад и јесте и заправоа увек је и одређена врста поруке спољном свету).

Довољно је рећи да смо 30их па онда и 60их и 70их били у корак са најпрогресивнијим и/или најзначајнијим естетским правцима тог доба и то је то.

Zanima me zašto neko nešto jugoslovensko smatra automatski našim (valjda srpskim)?
 
Vrh