Šta je novo?

Niš

^^^ jako lepe slike Niša, možda najlepše koje sam do sada video :) Iskreno se nadam da će konačno da krene "južnoj metropoli"... ima sve potencijale da dostigne Novi Sad (autoput, univerzitet, aerodrom...) Kada bi se pokrenula malo ekonomija, mogao bih da zamislim i da živim tamo.

Ja sam poslednji put bio ranih devedesetih, čega se jedva i sećam, i nikako da odem tamo opet, a svo vreme želim. Nekako mi se ne isplati da odem ako ne planiram da ostanem par dana, a jedini hotel koji znam je Ambassador.
 
Ah....odlican apdejt za mene.
Cesto idem u Nis, ali zbog brojnih obaveza nisam stigao da ga posetim mozda zadnje 2 godine. Cesto sam brojne prijatelje iz inostranstva vodio tamo. Ja mozda nisam najobjektivnija osoba zato sto stvarno volim taj grad. Cekam taj dan kad ce neka dobra vest da stigne za nisku ekonomiju. Grad se sredjuje ozbiljnije tek poslednjih nekoliko godina, dosta je zaostajao, ali vec se vidi napredak. Imaju jako los ritam kad je rekonstrukcija fasada u pitanju, gori su i od Beograda. Cujem da su u medjuvremenu izgradili nova 2 mosta preko Nisave, to je dobra vest. O potencijalima da ne pricam...Niska Banja, ogromna tvrdjava u centru, Medijana( Konstantinova carska palata), bazilika, Cele kula itd.

I evo kako sam video tvoje slike, vec sam krenuo da planiram svoju novu posetu :p
 
Evo ti i dobra vest za 2 dana mnogo turista me je zaustavilo sa raznim pitanjima u vezi grada i to su uglavnom Britanci i turisti iz Južne Koreje ;)
 
14/10/2009 19:57 | Niš
Neizvestan početak gradnje Delta sitija

Autor: Z. Miladinović

Niš - Početak izgradnje Delta sitija u Nišu još je neizvestan pored ostalog i zato što se ne zna kada će biti izmeštena garaža autobuskog prevoznika Nišekspres sa lokacije na kojoj će se graditi taj tržni centar.


Oglasite se na www.danas.rs


- Izmeštanje garaže jeste u našim planovima i predstavlja jedan od prioriteta, ali zbog čitave ekonomske situacije investicija je odložena i neće biti realizovana tokom naredne godine. Garaža bi trebalo da bude izmeštena na lokaciju izvan grada, na starom ćamurlijskom putu ka Aleksincu. Njeno izmeštanje bi, svakako, mnogo značilo i građanima koji žive pored garaže zbog zagađenja vazduha i zemljišta i buke - rekla je juče novinarima Dragana Nikolić, direktorka sektora za odnose sa javnošću Nišekspresa. Niški gradonačelnik Miloš Simonović predhodno je za Danas kazao da je izgradnja Delta sitija u Nišu planirana za 2011. godinu.

Niški autoprevoznik prodat je 18. novembra prošle godine kompaniji Delta ril estejt i konzorcijumu radnika Niš-ekspresa za 3,27 miliona evra. Delta je vlasnik 57,45 odsto kapitala Nišekspresa.



Nije bilo reči o prodaji kompanija

Srpski Delta holding saopštio je juče da su se čelni ljudi kompanije susreli sa predstavnicima investicionog fonda Blekstoun, ali da nije bilo reči o prodaji nijednog dela tog poslovnog sistema. U saopštenju se navodi da je na sastanku u sedištu Delta holdinga u Beogradu razgovarano je o mogućnostima za različite finansijske poslove kojima se taj investicioni fond bavi. Beta

Izvor: Danas
http://www.danas.rs/vesti/ekonomija/neizvestan_pocetak_gradnje_delta_sitija.4.html?news_id=174271

Čak im ni ovakva pljačka gradskog građevinskog zemljišta nije pomogla da krenu sa gradnjom.
 
Vraćanje izgleda Medijane iz vremena Konstantina Velikog

Na arheološkom nalazištu Medijana u Nišu započeli su obimni istraživački radovi koji će rezultirati izgledom tog lokaliteta iz vremena Konstantina Velikog (271-337), istaknuto je danas prilikom razgovora gradonačelnika Niša Miloša Simonovića sa arheolozima
Kultura Vesti Vraćanje izgleda Medijane iz vremena Konstantina Velikog

Na arheološkom nalazištu Medijana u Nišu započeli su obimni istraživački radovi koji će rezultirati izgledom tog lokaliteta iz vremena Konstantina Velikog (271-337), istaknuto je danas prilikom razgovora gradonačelnika Niša Miloša Simonovića sa arheolozima.

Cilj je da do 2013. godine, kada se obeležava 17 vekova Milanskog edikta (313. godine), najveći deo arheološkog blaga na Medijani bude prezentovan i dostupan posetiocima.
Arheolozi trenutno rade, kako su anveli, na istraživanju carske palate i na oslobađaju svih prostorija vile od šuta i kasnijih naslaga, a zatim bi usledili radovi konzervacije.
Otkopavaju se tri prostorije na severnom delu vile koji je bio svečani i gde se održavao kompletan ceremonijal.
Drugi deo iskopavanja obaviće se na južnom, ulaznom delu vile gde će morati da se otvore još neke prostorije i tremovi. Tako će vila dobiti izgled iz vremena Konstantina Velikog i njegovih naslednika.


Rukovodilac projektnog tima Gordana Milošević rekla je novinarima da će se na osnovu analize izvršiti autentičnost do određenog procenta i da će se na osnovu toga raditi projekat rekonstrukcije.
U godini obeležavanja 17 vekova MIlanskog edikta videće se ulazni deo sa pilonima i ulazni deo u samu vilu sa baldahinom, rekonstruisan ceo portik,a biće dorađena bašta kao obeležje tetrarhijske arhitekture Rima, navela je ona.
Miloševićeva je kazala da će biti rekonstruisana sala za audijencije u koju će biti vraćena kopija bronzane ograde, kao i skulpture koje su nađene na tom prostoru.
Radove finsansira Ministarstvo kulture, a grad će finansirati radove na izgradnji infrastrukture na lokalitetu.
Simonović je rekao da je novac za radove odobren još pre tri godine i izrazio zadovoljstvo što će prva odobrena sredstva u visini od 54 miliona dinara biti iskorišćena za obimne radove na Medijani.
Od prvobitne zamisli pokrivanja lokaliteta se odustalo, jer su iskustva u svetu na sličnim lokalitetima pokazala da to nije najbolji način zaštite.
Prvi koji je označio Medijanu kao "carski letnjikovac" bio je Feliks Kanic 1864. godine, a organizovana istraživanja na Medijani počela su 1932. godine.
Posleratna istraživanja organizovana su počev od 1961. godine.
Pretpostavlja se da je podizanje vila na Medijani započeto u drugoj polovini trećeg, a nastavljeno većim intenzitetom u četvrtom veku.
U dosadašnjim iskopavanjima otkrivena je carska palata sa peristilom, terme, baptiserijum (krstionica), horeum (žitnica), dve vile rustike.
Prostorije su ukrašene mozaicima,a na Medijani su nađene i mnogobrojne skulpture (Asklepija, Higije, Dionisa, Herakla, Satira).

http://www.blic.rs/Kultura/Vesti/205978/Vracanje-izgleda-Medijane-iz-vremena-Konstantina-Velikog
 
Изгледа да ће се Нишлије поново возити трамвајима, а након скоро пола века. Јуче објављено на РТС-у:

После пола века поново трамваји?
Трамвајски саобраћај, после скоро педесет година, поново ће бити актуелан у градовима преко 100.000 становника. У Нишу и Новом Саду покренута инцијатива за увођење трамваја. Локалне власти тврде да је за ту инвестицију потребно доста новца и времена.
Нови Сад је недавно покренуо иницијативу да после пола века врати трамвајски саобраћај, а и 90 одсто Нишлија подржава идеју о враћању трамваја у њихов град. Локалне власти у Нишу поручују да је за ту инвестицију потребно много пара и да није реално очекивати брзо доношење такве одлуке.


Европска унија је дала препоруку градовима са више од 100.000 становника, да до 2050. године смање емисију угљен-диоксида.
Само најстарије Нишлије памте 1930. годину када су из Немачке, због ратне одштете из првог светског рата у Ниш стигли први трамваји.
Деведесетогодишњи Драгољуб Костић, више од пола века чува радне налоге, које је, као возач трамваја, свакодневно добијао.
"Када бих могао да вратим трамвај урадио бих то још вечерас. Не бих чекао, месец два или три. Плашим се да нећу дочекати тај дан да их поново видим у Нишу", каже кочничар Драгољуб Костић.


Ниш је, попут светских метропола и Београда, Новог Сада и Суботице имао трамваје пуних 28 година. Године 1958. локалне власти су их замениле аутобусима. Остало је до данас непознато колико је трасом од железничке станице до Нишке бање превезено путника.
"Много смо изгубили, а много бисмо и добили када бисмо их вратили. Мање загађења, брзина превоза, чистоћа града, али и луксуз", каже стручњак за електричну вучу Светислав Смиљанић.
У Нишкој бањи некада је постојало једниствено трамвајско насеље. Одлуком локалних власти, пре четири године свих 12 сачуваних трамваја претворено је у старо гвожђе.
Последњи сачувани трамвај се налази у околини Ниша. У функцији није 53 године. Не зна се када ће бити обновљен, нити када ће Нишлије и гости Ниша моћи да га виде.
Из Удружења љубитеља нишких трамваја подсећају да кроз центар Ниша дневно прође 1.300 аутобуса који испуштају угљен-диоксид.
Драган Илић, председник Удружења љубитеља нишких трамваја каже да се реч трамвај поново спомиње у Генералном урбанистичком плану, што је велики успех, али да сада предстоји одлука Скупштине.
"Надам се да ћемо након промене саобраћајних токова и измене саобраћајница имати могућност да и инфраструктурно реализујемо тај пројекат", каже ресорни градски већник Бобан Михајловић.
Поједини европски произвођачи трамваја су, како се незванично тврди, за 30-годишњу Концесију заинтересовани да Нишлијама изграде мрежу и поклоне трамваје.

Их заборавих да поставим везу или ти линк:
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/56/Србија+данас/896768/После+пола+века+поново+трамваји?.html
 
mogao bi beograd da im pokloni neke tramvaje. katice kad bi se remontovale zadovoljavale bi potrebe.
 
Nazalost nista od toga.Uvek te price pominju kada su izbori kao metro u bg-u.

A ako naprave sine za tramvaje ne bi im bilo problem da kupe za prvu liniju nekoliko tramvaja.
 
Вест која ме је баш пријатно обрадовала:


Privatna avio kompanija u Nišu

U okviru Vazduhoplovne škole "Aero" osnovana je prva niška privatna avio-kompanija, koja će putnicima omogućiti avio taksiranje sa aerodroma "Konstantin Veliki" u Nišu i drugih srpskih vazdušnih luka do destinacija u Evropi.
Pored aviona "cesna 172" i "pajper 28", na kojima obučavaju učenike za vrsne pilote, škola "Aero" je za novu delatnost nabavila i dvomotorku letilicu američke proizvodnje "pajper seneka RA-34", koja sleće i na travnate piste.

- Vremena su teška, a mi korak po korak, sporo ali sigurno, razvijamo avijaciju u ovom delu Srbije - kaže vlasnik škole Zoran Španović, koji poseduju 30-godišnje pilotsko iskustvo.

Nova avio-kompanija već nudi internacionalne letove od Niša do Amsterdama, Atine, Brisela, Budimpešte, Dizeldorfa, Frankfurta, Ženeve, Graca, Hanovera, Istanbula, ali i Malte, Milana, Minhena, Odese, Pariza...

http://www.poslovnojutro.com/details&id=28984
 
Ниш по најновије ГУП-у планира метро. Била вест пре неки дан на КЦН телевизији.
 
Aha...A ne mogu ni da im izmeste prugu iz centra grada.

Tuga kako upropastise taj grad...
 
А......да....по истом ГУП-у задржавају ту пругу......видели од Београда... :bash:
 
Могао би наслов теме правилно да се напише, а не да читам сваки пут "Гаспромњефт" :rolleyes:
 
Somi303":zk8zknog je napisao(la):
И, шта мислите хоће ли Ниш добити трамваје? :)

Srednjoročno gledano - nema ni teoretske šanse!! Grad za to nema ni para, a bogami ni ideju! Da ne govorim da postoje brojni drugi infrastrukturni problemi koji su neuporedivo hitniji. Lično verujem da će uvođenje tramvaja tamo biti moguće tek ukoliko se železnička pruga izmesti iz centra grada. Pre toga ne bi imalo smisla uopšte bilo šta planirati a kamoli izvoditi neke konkretne radove!

Danas tramvaj u Nišu može služiti samo u svrhu političkog marketinga tako da - ne nasedajte!
 
Ја тренутно све више и активније заговарам да Ниш сачува постојећи железнички чвор, источни крак за трамвај, а западни за "Нишвоз". Позиције пруга у односу на насеља су сјајне, у самом Нишу и већини већих насеља око Ниша. Ово је био мој први предлог:

2wqbmo6.jpg


Црвеном бојом је означен трамвај, а за претварање пруге Нишка бања-Железничка станица у трамвај, као иницијални сегмент мреже, потребно је само 8-15 милиона евра. То је сасвим достижна инвестиција за град који има буџет од 9 милијарди динара (око 80 милиона евра).

Мислим да направим неколико варијанти решења, али у свим остаје коришћење пруге према истоку за трамвај и бициклистички коридор. Ниш има шансу да јефтино добије далеко бољи шински превоз од Београда и околине.

Овде имате дискусију:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 333&page=7
 
ево, пребацићу и овде

JohnnyLee":1i6ljks5 je napisao(la):
ево предлога за Јужну и Југоисточну Србију. овде сам ставио само главне станице и станице са укрштањима

jugoistocnasrbija-2_zps15d9a892.jpg


број потребних возних гарнитура (ДМВ4 је четвороделни а ДМВ3 је троделни ДМВ):

6 ЕМВ НИ-Воз (по три Житковац-Нишка Бања и Лесковац-Нишка Бања) и три ДМВ4 НИ-Воз Дољевац-Сврљиг. две ЕМВ Ниш-Димитровград, по једна ЕМВ Лесковац-Прешево и Врање-Куманово. два ДМВ3 Куршумлија-Ниш. укупно 10 ЕМВ, три ДМВ4 и два ДМВ3 плус у резерви два ЕМВ (Ниш и Врање) и један ДМВ3 у Дољевцу. ∑=12 ЕМВ, 3 ДМВ4 и 3 ДМВ3.
 
"Mikkelsen Electronics" počinje proizvodnju elektronskih komponenti u Nišu
Sreda, 05. 02. 2014.|12:44 | Izvor: eKapija
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... -Ni%C5%A1u

U severnoj industrijskoj zoni Niša na Toponičkom putu za dva meseca počeće sa radom danska kompanija "Mikkelsen Electronics".

U pitanju je kompanija koja se bavi proizvodnjom elektronskih komponenti kao što su cirkularni i koaksijalni konektori zatim različite vrste kablova uključujući i fiber optičke kablove, a u ponudi ove kompanije su i različite vrste senzora, antena, svičera kao i uređaj za X-Ray testiranje, 3D skening i printing.

Gradonačelnik Niša prof. dr Zoran Perišić primio je predstavnike kompanije "Mikkelsen Electronics", koji su prezentovali svoj proizvodni program kao i mogućnosti daljeg unapređenja poslovanja na našem tržištu i upošljavanja novih radnika.

Ova kompanija zaposliće u početku 15 radnika, a planirano je da se u naredne dve godine izgradi dodatno postrojenje za proizvodnju i uposli između 100 i 150 radnika.
 
Pogledajte kako će izgledati naselje Novi Niš

Građani će moći da prošetaju delom stambeno-poslovnog kompleksa Novi Niš, površine 15 hektara, već posle prve faze izgradnje, planirane za početak sledeće godine.

Filip Bej iz američke kompanije Clean Earth Capital, koja je zbog izgradnje kompleksa kupila zemljište bivše kasarne Bubanjski heroji za 1,5 miliona evra 2011. godine, kaže za Južne vesti da će u prvom tromesečju naredne godine biti izgrađeno nekoliko stambenih zgrada, kuće u nizu i zgrada za sportski klub.
novi-nis.jpg


- Čim završimo prvu fazu, Nišlije će moći da šetaju ovim predivnim delom kompleksa. To je planirano za prvo tromesečje sledeće godine. Prvo moramo završiti ​rad na uređenju okolne, konačno rušenje, infrastrukturne projekte i konačni dizajn stanova i kućica u nizu, prema SAD LEED ND standardima, što je malo komplikovaniji proces. Ta faza izgradnje bi trebalo da potraje oko 18 meseci – kaže Bej.

Predstavnici Grada, sa kojim investitorska američka kompanija i ima ugovor o izgradnji Novog Niša, početak građenja najavljivali su za proleće 2013. godine. Razlog kašnjenja su, kako objašnjava Bej, kompleksnost projekta i pripremni radovi.
- See more at: http://www.gradnja.rs/pogledajte-kako-c ... qQuz4.dpuf
 
Vrh