Ambassador
Advanced
A gde je to? U Beogradu negde?
Nije mi poznato ulično osvetljenje?
Nije mi poznato ulično osvetljenje?
Ta sramota je na glavnom trgu u Nišu.Ambassador":1a7mei8r je napisao(la):A gde je to? U Beogradu negde?
Nije mi poznato ulično osvetljenje?
Ta zgradica koja se nesrecno nasla na putu ovom staklencu je replika zgrade Smederevske banke na Terazijama 39 u Beogradu, arh. Milorad Ruvidic. Sagradjena je 10 god posle beogradskog originala tj. 1922. Niska zgrada je pripadala juveliru Aleksandru N. Mihailovicu.Steva":37vey5hb je napisao(la):Ta sramota je na glavnom trgu u Nišu.Ambassador":37vey5hb je napisao(la):A gde je to? U Beogradu negde?
Nije mi poznato ulično osvetljenje?
Izvor: B923. oktobar 2008. | 03:56 |
Niš -- Na Prvom niškom investicionom forumu preduzeća iz Nišavskog, Topličkog i Pirotskog okruga imala su priliku da se predstave i pronađu strateške partnere.
Opštine na jugoistoku Srbije očekuju da će taj investicioni forum značiti prekretnicu u njihovom privrednom razvoju. Republička vlada i međunarodne finansijske organizacije izrazile su spremnost da ulažu u razvoj tog dela Srbije.
Na Niškom investicionom forumu vlasnici 17 srednjih preduzeća iz tri okruga imali su prilike da razgovaraju sa stranim investitorima koji žele da ulažu u Srbiju.
Forumu je prisustvovalo 30-ak investitora i predstavnici međunarodnih finansijskih organizacija.
Jedno od preduzeća koje traži strateškog partnera jeste kompanija "Telekomunikacije", iz Blaca, koje ima oko 200 zaposlenih, kaže vlasnik tog preduzeća Zoran Njegovanović.
“Trenutno šta je potrebno našoj kompaniji to je da još dva sektora razvijem: sektor obnovnljivih izvora energije i sektor zaštite životne sredine. I sigurno da bi moglo u novom sektoru da se zaposli 120-130 ljudi“, smatra on.
Niš je viđen kao budući centar informacionih tehnologija, elektronike i telekomunikacija.
Država će stimulisati razvoj tih grana sa mnogo većim iznosima nego u drugim regionima, izjavio je ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić.
“Najmanji podsticaj za dolazak ovakvih grana koje mogu da doprinesu rastu izvoza biće 5.000 evra po novozaposlenom radniku, na taj način hoćemo da ostvarimo ravnomerniji regionalni razvoj“, kaže ministar ekonomije.
Veliki aduti razvoja jugoistočne Srbije jesu izgradnja Koridora 10 i gasovoda, i elektrifikacija pruge.
Potpredsednik Vlade Božidar Đelić najavio je ulaganja u niški aerodrom, kako bi postao kargo centar, i dolazak u Niš velike francuske kompanije Sažem.
“Oni imaju nameru da izvrše značajne investicije u Nišu, koje će doneti nekoliko desetina, a možda i stotina miliona evra investicija, i otvoriti nekoliko stotina, a posle i nekoliko hiljada radnih mesta“, najavljuje Đelić.
Na Niškom investicionom forumu opštine iz Nišavskog, Topličkog i Pirotskog okruga pokušale su da nađu investitore za velike infrastrukturne projekte.
“Mislim da će se puno stvari promeniti posle ovog investicionog foruma, vidimo da je veliki broj investitora i zakazan je veliki broj bilateralnih razgovora sa predsednicima opština“, kaže načelnik Pirotskog okruga Goran Stamneković,.
Iskustva stranih kompanije koje već posluju u Nišu, poput "Filip Morisa", jesu da je potrebno popraviti poslovnu klimu u tom delu Srbije, izgraditi infrastrukturu i uslužne delatnosti podići na viši nivo.
Izvor: VestiDatum: 09.10.2008
NIŠ, U Nišu će sutra biti potpisan ugovor o realizaciji komercijalnih poslova između JP “Aerodrom Niš” i austrijske firme Ajmeks (Eyemaxx).
Potpisivanju ugovora prisustvovaće ministar Oliver Dulić i gradonačelnik Niša Miloš Simonović, saopštila je Informativna služba Grada Niša.
Investicija je vrijedna 60 miliona evra, a niški Aerodrom “Konstatnin Veliki” će dobiti 30 000 metara kvadratnih prostora u kojem će biti skladištena roba transportovana avionima iz cijele Evrope za dalju distribuciju.
Izvor: B9211. oktobar 2008. | 01:46 |
Niš -- Na niškom aerodromu "Konstantin Veliki" uskoro počinje izgradnja velikog teretnog i logističkog centra, što je jedno od rešenja za opstanak aerodroma.
Austrijska kompanija “Ajmaks menadžment” i britanski investicioni fond “Čejton” uložiće više od 100 miliona evra u ovaj posao. Trenutno sa niškog aerdroma "Konstantin Veliki" poleću samo dva aviona nedeljno, do Ciriha. Kompanija "Jat ervejz" nema interesa da češće leti iz Nisa, zbog čega je poslovanje niškog aerodroma dovedeno u pitanje.
Veliki kargo i logistički centar koji će omoguciti privrednicima iz regiona da distribuiraju robu do evropskih vazdušnih luka predstavlja novu nadu za niški aerodrom.
“Krajem 2006. godine, kada je izvršen atak na tržište vazdušnog saobraćaja u Srbiji potpunim zatvranjem monopola, koji je ostao u rukama ‘Jata’, mi smo pali u obimu saobraćaja, i naravno da je to jedan strašan udarac za aerodrom. Aerodrom nije u ovom trenutku održivo preduzeće i ovo nije rešenje za to, ovo je jedno od rešenja, mi i dalje ne napuštamo borbu za putnički saobraćaj”, rekao je direktor JP Aerodrom "Konstantin Veliki" Radisav Radojković.
Izgradnja počinje sledeće godine, a investitori, austrijska kompanija “Ajmaks menadžment” i britanski investicioni fond “Čejton” planiraju završetak radova za četiri godine.
“Zajedno želimo da investiramo ovde više od 100 miliona evra u više različitih faza. Prva faza će biti završena brzo i otvorićemo 500 radnih mesta u regionu”, rekao je Mihail Miler iz “Ajmaks menadžmenta”.
Razvoj niškog aerodroma onemogućilo je i to pto republicki parlament još nije ratifikovao međunarodni sporazum o otvorenom nebu.
To bi, između ostalog, omogućilo “lou kost” kompanijama, koje su i ranije bile zainteresovane, da lete sa aerodroma "Konstantin Veliki".
Izvor: eKapija05. 11. 2008. | 15:08
Izgradnja Kargo-logističkog centra u okviru Aerodroma “Konstantin Veliki” u Nišu, čija je ukupna vrednost sa pratećim objektima 62 mil EUR, trebalo bi da počne u maju 2009. i bude završen za oko 6 godina od dana početka gradnje. Kako je istakao Nebojša Glišić iz projektantske kuće “Modular”, koja je uradila projekat, na 26 hektara zemlje, osim kargo-distributivnog centra površine 16.146 m2, u 6 faza izgradnje, biće podignuti i manipulativni kargo magacin (42.228 m2), dva logistička centra površine 16.000 m2 odnosno 23.187 m2, shopping mall (19.870 m2), poslovno-administrativni centar površine 9.000 m2, kao i hotel sa 4 zvezdice, koji će se prostirati na 9.000 m2.
Realizacija ove zajedničke investicija Aerodroma u Nišu i autrijskog “EyeMaxx”, koji je na tenderu nastupio uz podršku britanskog fonda “Chayton Capital”, trebalo bi da počne, kako za "eKapiju" naglasio Glišić na Sajmu investicija Investexpo u Novom Sadu, na proleće, i to izgradnjom manipulativnog kargo magacina i logističkog centra, ukupne površine oko 60.000 m2 i vrednosti 10 mil EUR. Ova dva objekta trebalo bi da budu završena za 18 meseci od dana početka izgradnje, kada bi, prema očekivanjima, trebalo da budu i stavljeni u funkciju.
- U planu je da se ceo projekat završi u kontinuitetu, ali sve će zavisti od finansijske situacije na tržištu. Ako sve bude teklo prema planu, u drugoj fazi, koja bi trebalo da počne odmah po okončanju prve, trebalo bi da se izgrade još jedan logistički centar i kargo-distributivni centar, a u trećoj shopping mall. U četvrtoj i petoj fazi trebalo bi da se gradi poslovni objekat koji bi trebalo da “pokrije” poslovanje svih objekata koji se nalaze u okviru kargo centra, a u petoj će biti podignut hotel koji bi trebalo da zadovolji potrebe putnika na Aerodromu “Konstantin Veliki” – objasnio je Glišić u razgovoru za "eKapiju".
Prema njegovim rečima, i razvitak postojećeg Aerodroma “Konstantin Veliki” trebalo bi da se odvija paralelno sa izgradnjom ovog kompleksa.
- Razvitak postojećeg Aerodroma je neminovan, jer će bogat teretni saobraćaj pospešiti i ostale sadržaje u okviru “Konstantina Velikog”. Projektom su predviđeni svi objekti neophodni za njegovo funkcionisanje na svetskog nivou i moći će da primi avione iz celog sveta, kako putničke, tako i teretne. Projekat je urađen tako da se maksimalno iskoriste svi njegovi kapaciteti. Rekonstrukcija piste je već završena i u toku je dobijanje sertifikata neophodnih za obavljanje predstojećih velikih poslova. Prema planu detaljne regulacije ipak nije predviđeno njegovo proširenje. On se prostire na 126 hektara i u okviru njega će ovaj kompleks biti i građen.
Osim velikog potencijala, Glišić naglašava i da odličan položaj Aerodroma „Konstantin Veliki“ garantuje izuzetnu budućnost ovog projekta.
- Sigurni smo da će Aerodrom „Konstantin Veliki“ postati jedna od najbitnijih, ako ne i najbitnija tačka Jugoistočne Evrope u oblasti logistike, kargo i distributivne mreže. Postojećim i izgradnjom još pristupnih saobraćajnica, kargo-logistički centar biće povezan i sa putnim i železničkim „Koridorom 10“ što omogućava brzo i lako dopremanje i otpremanje robe. Tu se nalazi čvorište koje je već potpuno infrastukturno izgrađeno, jer postoje sve petlje, tako da će se roba iz budućeg cargo centra u Nišu brzo distribuirati do Beograda, Slouna i Sofije. Nijedan od aerodroma u regionu trenutno nema mogućnosti da primi teži avio saobraćaj, a niški to može, jer je bio vojni aerodrom, niti je ovako, kako sam već objasnio, povezan sa putnom i železničkom infrastrukturom – završava Glišić.