Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Da, zato što je na Istri drugi koncesionar autoputa s kojima naši nemaju ugovor, već samo sa HAC-om. Mada to i nije neki problem jer HAC drži većinu autoputeva u Hrvatskoj

Ne samo da nasi nemaju ugovor nego ni oni izmedju sebe u hrvatskoj nemaju ugovore, tj postoje razlicite tagovi za razlicite deonice. HAC ENC vazi i za AP rijeka-zagreb jer su spojeni, ali BINA Istra i Autocesta Zagreb-Macelj imaju svoje tagove. Tacnije ova poslednja nema tag uopste nego neke smart kartice :)
 
Uđi u "moji tagovi" i tu bi trebalo da vidiš za Hrvatsku. Ovako:
Nema još, ali očigledno je aplikacija work in progress
IMG_6387.png
 
Ne samo da nasi nemaju ugovor nego ni oni izmedju sebe u hrvatskoj nemaju ugovore, tj postoje razlicite tagovi za razlicite deonice. HAC ENC vazi i za AP rijeka-zagreb jer su spojeni, ali BINA Istra i Autocesta Zagreb-Macelj imaju svoje tagove. Tacnije ova poslednja nema tag uopste nego neke smart kartice :)
Nadam se da to znaci da je to nekako obeleženo tamo, jer deluje da i Hrvati mogu da se zbune isto kao i mi?
 
Koliko se sećam kada sam vozio (bez taga), ima dosta obaveštenja da je taj istarski Y nešto posebno. Tada nisam obraćao pažnju jer nisam imao tag, ali jasno je bilo da tu važe neka druga pravila što se tiče naplate.
 
Koliko je sve dinamično oko AMSS <-> T4A aplikacija govori da mi je danas stigao mejl od Tall4All hrvatskim auto-putevima i proverim aplikaciju

Поштовани корисници,

Обавештавамо Вас да можете да користите свој ТАГ уређај за ЕНП и за наплату путарине у Хрватској, тј. за проласке деоницама:
  • Аутопут Београд - Загреб (А3 Деоница Загреб исток - Липовац)
  • Аутопут Загреб - Љубљана (А3 Деоница Загреб - Брегана)
  • Аутопут од Загреба ка Мађарској (А4 Деоница Света Хелена - Горичан)
  • Аутопут А1 Загреб - Сплит - Дубровник
  • Аутопут А5 Бели Манастир - Осијек - Граница са БиХ (НП Судараж – Свилај)
  • Аутоцеста А6: Загреб – Ријека
  • Аутоцеста А7: Рупа
  • Аутоцеста А11: Загреб – Сисак

i eto ti i Hrvatske tamo gde je juče nije bilo.

amss t4a hr.png
 
Sa obzirom kako neki kod nas ulaze na ENP rampe, ti neki će imati problem kada prvi put budu vozili kroz Hrvatsku.

Inače, kako vi prolazite kroz ENP rampe kada je gužva?

Čekate da se rampa spusti od vozila ispred vas, pa tek onda priđete mestu za očitavanje (koje kod nas stoji, za one koji ne znaju, 5-10m pre kućice).

Naime, video sam primere da se neko zalepi za onog ispred i zajedno uđu u taj međuprostor između mesta za očitavanje i rampe. Po mojoj teoriji, ovaj drugi nije očitan i na sledećoj rampi će imati problem. A možda sistem ipak registruje oba vozila iz navedenog primera.
 
Sa obzirom kako neki kod nas ulaze na ENP rampe, ti neki će imati problem kada prvi put budu vozili kroz Hrvatsku.

Inače, kako vi prolazite kroz ENP rampe kada je gužva?

Čekate da se rampa spusti od vozila ispred vas, pa tek onda priđete mestu za očitavanje (koje kod nas stoji, za one koji ne znaju, 5-10m pre kućice).

Naime, video sam primere da se neko zalepi za onog ispred i zajedno uđu u taj međuprostor između mesta za očitavanje i rampe. Po mojoj teoriji, ovaj drugi nije očitan i na sledećoj rampi će imati problem. A možda sistem ipak registruje oba vozila iz navedenog primera.

Da nema mehanicke rampe tag bi mogao biti ocitan i pri brzinama preko 130 kmh ali posto je ima preorucujem da se drzi odstojanje od bar 30 metara a najbolje da se ulazi u traku kojoj je rampa spustena ako ste na vecim rampama.
Nazalost uputstvo niko ne cita i prolazi se mnogo brze nego sto kontrolni mehanizmi imaju vremena da odreaguju i i isproveravaju sve.

Zato su padanja rampe na vozila svakodnevna pojava.

Evo i vesti u vezi taga i Grka.

 
Ja naručio grčki tag pre oko mesec dana i pre par dana su me obavestili da će tag uskoro biti na carini i poslali neke dokumente da se potpišu.

Tag je naravno za dž.
Исти случај, тражили су ми сагласност да прихватам трошкове у случају царине (којих није било) и да им вратим потписане документе.
Након што сам све то обавио, брзо ми је таг стигао на кућну адресу.
Обзиром да је шурак отишао на море колима, тестирао је таг са мојим таблицама и све ради као сат.
Једина лоша ствар је што мора да се уплати новац на таг, нема могућности постпејда.
 
Da nema mehanicke rampe tag bi mogao biti ocitan i pri brzinama preko 130 kmh ali posto je ima preorucujem da se drzi odstojanje od bar 30 metara a najbolje da se ulazi u traku kojoj je rampa spustena ako ste na vecim rampama.
Nazalost uputstvo niko ne cita i prolazi se mnogo brze nego sto kontrolni mehanizmi imaju vremena da odreaguju i i isproveravaju sve.

Zato su padanja rampe na vozila svakodnevna pojava.

Evo i vesti u vezi taga i Grka.

Zanci slagali su kao i obicno
 
Da li ce mi nas tag raditi kroz Hrvatsku ako je registrovan na drugo vozilo a ne ono sa kojim sam dosao? Kroz srbiju radi nezavisno od registracije.
 
Da li ce mi nas tag raditi kroz Hrvatsku ako je registrovan na drugo vozilo a ne ono sa kojim sam dosao? Kroz srbiju radi nezavisno od registracije.

Nemam odgovor na tvoje pitanje, ali imaš mogućnost da dodaš više registracionih oznaka na jedan tag na portalu HAC.
 
Moje iskustvo za putovanje do Istre i nazad sa tagom.

Put do Zagreba manje više dosadan, vozna traka je na dosta mesta u lošem stanju pa sam gledao da što više vozim u preticajnoj traci nekih 19-20km/h iznad ograničenja i eventualno propuštao brža vozila. Kod njih se do 150km/h ne kažnjava ako je ograničenje 130. Više puta sam tako vozio i trenutno bez kazne.

Standardna gužva oko Zagreba, ali i dalje protočno. Naplata im je ogromno usko grlo sistema. To sve traje, svi čekaju isto, tek pred naplatnom rampom se možeš odvojiti na ENC naplatu a dosta šaltera je kombinovane naplate (ENC i ručna naplata). Sve im radi jako traljavo i nepouzdano. Rampe se otvore tek kad dođeš ispred njih. A i kad pisne tag, rampi treba 2-3 sek da krene da se podiže.

Brzi ENC je kao neki frankenštajn sistema. Radi kao flipper, na svakoj "brzoj" traci je račvanje u slučaju uspešnog ili neuspešnog očitavanja. Ako te očita, otvori ti rampu da prođeš, a ako ne očita vraća te na standardnu naplatu (spori ENC). Posebno loše je osmišljeno iz smera Rijeka-Zagreb gde imaju dve vezane naplatne stanice (Demerje i Lučko). U letnjoj sezoni su tu ogromne gužve i ako se odlučiš na naplatu na Demerju (bezgotovinsko plaćanje) i odabereš levu brzu ENC traku, u slučaju neočitavanja vraća te na Lučko. Mislim da bih ovde poludio da čekam 1-2h na naplatu na Demerju samo da zakaže ENC sistem i ponovo me vrati na Lučko gde su još gore gužve. Samo projektovanje da brza enc traka zauzme "dva šaltera" govori da nešto smrdi u sistemu naplate čim se očekuje toliki procenat greške. Meni deluje da je pametnije bilo investirati novac u unapređenje sistema naplate nego praviti dve ogromne naplatne stanice jednu do druge. A1 (Zagreb-Rijeka) mi se čini kao najopterećeniji pravac u državi.

Druga glupost mi je što su im naplatne rampe tako blizu Zagreba. Kod nas je to mnogo ležernije urađeno, sve naplatne stanice su udaljene solidno od Beograda tako da "lokalci" ne ispaštaju previše zbog tranzita jer nema uskog grla oko naplate u blizini gradskog jezgra.

Trenutno su radovi na proširenju puta između Rijeke i tunela Učka pa i tu postoji zastoj. Autoput u Istri je u jako dobrom stanju ali su ograničenja između 80 i 110km/h. Zaustavne trake nema na velikom delu autoputa a naplata je možda i gluplje napravljena nego na ostatku autoputa pod HAC-om. Mislim da nisam video ni jednu posebnu traku za tag. U smeru ka Istri je okej jer se saobraćaj razgrana na više naplatnih rampi, ali u suprotnom smeru (ka Rijeci) je opšti haos. Ogromne gužve ispred tunela Učka na naplati a trenutno je jedna cev zatvorena zbog renoviranja i sav saobraćaj se skuplja u jednu traku pred naplatnu rampu i onda opet širi na 3 šaltera za naplatu. Ovde tag nema nikakvu funkciju jer su svi šalteri kombinovani tako da ništa ne propuštate čak i da naši tagovi rade za BINA ISTRA.

Dodatno me razočaralo kako google mape ništa od toga ne uzimaju u obzir, Waze pogotovo. Sećam se još pre desetak godina u Nemačkoj, neka gužva na autoputu, velike kolone i iskoči obaveštenje na google mapama da je ogromna gužva i zastoj i da preporučuje da se siđe sa autoputa i obiđe ta gužva magistralom i tako se uštedi recimo 30 minuta. Ovde ništa, piše kao čekanje 15min a u stvarnosti preko sat vremena.

Sve u svemu, jako je pozitivno što tag radi i bar koliko toliko olakša putovanje ali njima pod hitno treba promena samog sistema naplate.

Moje preporuke za izbegavanje gužve u letnjoj sezoni:
- Podrazumeva se, ali petkom i nedeljom izbegavati put ako je moguće jer su tad najveće gužve.
- U pravcu ka Istri, autoputem je okej. U slučaju veće gužve na naplati pred Zagreb, izašao bih na Ježevo i došao do obilaznice lokalnim putevima.
- U povratku bih izašao sa autoputa na naplatnoj stanici Vranja, zaobišao tunel Učka i onda preko planine lokalnim putem i ponovo se vratio na glavni pravac kod Rijeke. Put traje duže 10 minuta samo a potencijana ušteda 1-2h ako je gužva. Pre Zagreba ako ima gužve izašao bih na Jastrebarsko ili Donja Zdenčina i došao do obilaznice lokalnim putevima.
 
Moje iskustvo za putovanje do Istre i nazad sa tagom.

Put do Zagreba manje više dosadan, vozna traka je na dosta mesta u lošem stanju pa sam gledao da što više vozim u preticajnoj traci nekih 19-20km/h iznad ograničenja i eventualno propuštao brža vozila. Kod njih se do 150km/h ne kažnjava ako je ograničenje 130. Više puta sam tako vozio i trenutno bez kazne.

Standardna gužva oko Zagreba, ali i dalje protočno. Naplata im je ogromno usko grlo sistema. To sve traje, svi čekaju isto, tek pred naplatnom rampom se možeš odvojiti na ENC naplatu a dosta šaltera je kombinovane naplate (ENC i ručna naplata). Sve im radi jako traljavo i nepouzdano. Rampe se otvore tek kad dođeš ispred njih. A i kad pisne tag, rampi treba 2-3 sek da krene da se podiže.

Brzi ENC je kao neki frankenštajn sistema. Radi kao flipper, na svakoj "brzoj" traci je račvanje u slučaju uspešnog ili neuspešnog očitavanja. Ako te očita, otvori ti rampu da prođeš, a ako ne očita vraća te na standardnu naplatu (spori ENC). Posebno loše je osmišljeno iz smera Rijeka-Zagreb gde imaju dve vezane naplatne stanice (Demerje i Lučko). U letnjoj sezoni su tu ogromne gužve i ako se odlučiš na naplatu na Demerju (bezgotovinsko plaćanje) i odabereš levu brzu ENC traku, u slučaju neočitavanja vraća te na Lučko. Mislim da bih ovde poludio da čekam 1-2h na naplatu na Demerju samo da zakaže ENC sistem i ponovo me vrati na Lučko gde su još gore gužve. Samo projektovanje da brza enc traka zauzme "dva šaltera" govori da nešto smrdi u sistemu naplate čim se očekuje toliki procenat greške. Meni deluje da je pametnije bilo investirati novac u unapređenje sistema naplate nego praviti dve ogromne naplatne stanice jednu do druge. A1 (Zagreb-Rijeka) mi se čini kao najopterećeniji pravac u državi.

Druga glupost mi je što su im naplatne rampe tako blizu Zagreba. Kod nas je to mnogo ležernije urađeno, sve naplatne stanice su udaljene solidno od Beograda tako da "lokalci" ne ispaštaju previše zbog tranzita jer nema uskog grla oko naplate u blizini gradskog jezgra.

Trenutno su radovi na proširenju puta između Rijeke i tunela Učka pa i tu postoji zastoj. Autoput u Istri je u jako dobrom stanju ali su ograničenja između 80 i 110km/h. Zaustavne trake nema na velikom delu autoputa a naplata je možda i gluplje napravljena nego na ostatku autoputa pod HAC-om. Mislim da nisam video ni jednu posebnu traku za tag. U smeru ka Istri je okej jer se saobraćaj razgrana na više naplatnih rampi, ali u suprotnom smeru (ka Rijeci) je opšti haos. Ogromne gužve ispred tunela Učka na naplati a trenutno je jedna cev zatvorena zbog renoviranja i sav saobraćaj se skuplja u jednu traku pred naplatnu rampu i onda opet širi na 3 šaltera za naplatu. Ovde tag nema nikakvu funkciju jer su svi šalteri kombinovani tako da ništa ne propuštate čak i da naši tagovi rade za BINA ISTRA.

Dodatno me razočaralo kako google mape ništa od toga ne uzimaju u obzir, Waze pogotovo. Sećam se još pre desetak godina u Nemačkoj, neka gužva na autoputu, velike kolone i iskoči obaveštenje na google mapama da je ogromna gužva i zastoj i da preporučuje da se siđe sa autoputa i obiđe ta gužva magistralom i tako se uštedi recimo 30 minuta. Ovde ništa, piše kao čekanje 15min a u stvarnosti preko sat vremena.

Sve u svemu, jako je pozitivno što tag radi i bar koliko toliko olakša putovanje ali njima pod hitno treba promena samog sistema naplate.

Moje preporuke za izbegavanje gužve u letnjoj sezoni:
- Podrazumeva se, ali petkom i nedeljom izbegavati put ako je moguće jer su tad najveće gužve.
- U pravcu ka Istri, autoputem je okej. U slučaju veće gužve na naplati pred Zagreb, izašao bih na Ježevo i došao do obilaznice lokalnim putevima.
- U povratku bih izašao sa autoputa na naplatnoj stanici Vranja, zaobišao tunel Učka i onda preko planine lokalnim putem i ponovo se vratio na glavni pravac kod Rijeke. Put traje duže 10 minuta samo a potencijana ušteda 1-2h ako je gužva. Pre Zagreba ako ima gužve izašao bih na Jastrebarsko ili Donja Zdenčina i došao do obilaznice lokalnim putevima.
Hvala na detaljnom opisu.

Inaĉe taj sistem ENC koji Hrvati imaju od početka su pratile afere ali su oni uporno gurali priču.

Narod se vremenom navikao i to je tako na Balkanu.

Verovatno bi isto bilo i kod nas da nismo u startu izabrali bolji sistem.

Evo natpisa jos iz 2013 koji opisuje sve ovo što si i ti doživeo.

 
Moje iskustvo za putovanje do Istre i nazad sa tagom.

Put do Zagreba manje više dosadan, vozna traka je na dosta mesta u lošem stanju pa sam gledao da što više vozim u preticajnoj traci nekih 19-20km/h iznad ograničenja i eventualno propuštao brža vozila. Kod njih se do 150km/h ne kažnjava ako je ograničenje 130. Više puta sam tako vozio i trenutno bez kazne.

Standardna gužva oko Zagreba, ali i dalje protočno. Naplata im je ogromno usko grlo sistema. To sve traje, svi čekaju isto, tek pred naplatnom rampom se možeš odvojiti na ENC naplatu a dosta šaltera je kombinovane naplate (ENC i ručna naplata). Sve im radi jako traljavo i nepouzdano. Rampe se otvore tek kad dođeš ispred njih. A i kad pisne tag, rampi treba 2-3 sek da krene da se podiže.

Brzi ENC je kao neki frankenštajn sistema. Radi kao flipper, na svakoj "brzoj" traci je račvanje u slučaju uspešnog ili neuspešnog očitavanja. Ako te očita, otvori ti rampu da prođeš, a ako ne očita vraća te na standardnu naplatu (spori ENC). Posebno loše je osmišljeno iz smera Rijeka-Zagreb gde imaju dve vezane naplatne stanice (Demerje i Lučko). U letnjoj sezoni su tu ogromne gužve i ako se odlučiš na naplatu na Demerju (bezgotovinsko plaćanje) i odabereš levu brzu ENC traku, u slučaju neočitavanja vraća te na Lučko. Mislim da bih ovde poludio da čekam 1-2h na naplatu na Demerju samo da zakaže ENC sistem i ponovo me vrati na Lučko gde su još gore gužve. Samo projektovanje da brza enc traka zauzme "dva šaltera" govori da nešto smrdi u sistemu naplate čim se očekuje toliki procenat greške. Meni deluje da je pametnije bilo investirati novac u unapređenje sistema naplate nego praviti dve ogromne naplatne stanice jednu do druge. A1 (Zagreb-Rijeka) mi se čini kao najopterećeniji pravac u državi.

Druga glupost mi je što su im naplatne rampe tako blizu Zagreba. Kod nas je to mnogo ležernije urađeno, sve naplatne stanice su udaljene solidno od Beograda tako da "lokalci" ne ispaštaju previše zbog tranzita jer nema uskog grla oko naplate u blizini gradskog jezgra.

Trenutno su radovi na proširenju puta između Rijeke i tunela Učka pa i tu postoji zastoj. Autoput u Istri je u jako dobrom stanju ali su ograničenja između 80 i 110km/h. Zaustavne trake nema na velikom delu autoputa a naplata je možda i gluplje napravljena nego na ostatku autoputa pod HAC-om. Mislim da nisam video ni jednu posebnu traku za tag. U smeru ka Istri je okej jer se saobraćaj razgrana na više naplatnih rampi, ali u suprotnom smeru (ka Rijeci) je opšti haos. Ogromne gužve ispred tunela Učka na naplati a trenutno je jedna cev zatvorena zbog renoviranja i sav saobraćaj se skuplja u jednu traku pred naplatnu rampu i onda opet širi na 3 šaltera za naplatu. Ovde tag nema nikakvu funkciju jer su svi šalteri kombinovani tako da ništa ne propuštate čak i da naši tagovi rade za BINA ISTRA.

Dodatno me razočaralo kako google mape ništa od toga ne uzimaju u obzir, Waze pogotovo. Sećam se još pre desetak godina u Nemačkoj, neka gužva na autoputu, velike kolone i iskoči obaveštenje na google mapama da je ogromna gužva i zastoj i da preporučuje da se siđe sa autoputa i obiđe ta gužva magistralom i tako se uštedi recimo 30 minuta. Ovde ništa, piše kao čekanje 15min a u stvarnosti preko sat vremena.

Sve u svemu, jako je pozitivno što tag radi i bar koliko toliko olakša putovanje ali njima pod hitno treba promena samog sistema naplate.

Moje preporuke za izbegavanje gužve u letnjoj sezoni:
- Podrazumeva se, ali petkom i nedeljom izbegavati put ako je moguće jer su tad najveće gužve.
- U pravcu ka Istri, autoputem je okej. U slučaju veće gužve na naplati pred Zagreb, izašao bih na Ježevo i došao do obilaznice lokalnim putevima.
- U povratku bih izašao sa autoputa na naplatnoj stanici Vranja, zaobišao tunel Učka i onda preko planine lokalnim putem i ponovo se vratio na glavni pravac kod Rijeke. Put traje duže 10 minuta samo a potencijana ušteda 1-2h ako je gužva. Pre Zagreba ako ima gužve izašao bih na Jastrebarsko ili Donja Zdenčina i došao do obilaznice lokalnim putevima.
Prošao autoputem kod Zagreba više puta i uvek se pitao zašto su rampe tako blizu grada i čemu te dve rampe jedna do druge. Apsolutno nema smisla, definitivno ima prostora za unapredjenje, da li će nešto uraditi u budućnosti videćemo.
 
Da li to od danas kreće priča oko T4A za Grčku ili je ipak samo dezinformacija raznih glasila?
 
Vrh