Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Tačno tako...Okosnica svakog Free Flow su ustvari tablice a tag tu dobro dodje kao kontrolni mehanizam koji će vremenom nestati kod putničkih vozila jer će svako kasnije ili pre shvatiti da mu je to ustvari jedan teret kad recimo njegov komšija plaća isto putarinu preko naloga a da uopšte nema tag.

Čak se može desiti da daju veći popust onima sa tagom jer ove sa tablicama moraju dobro upariti i iskontrolisati a to zahteva ljudstvo u kontrolnim centrima.

To je ono što korisnik ne vidi i ne zna a operateru usložnjava posao.
To već ima smisla. Nije problem dodati tablice, kao što rekoh u aplikaciji je to moguće, prosto me zanimalo zašto oni insistiraju, a drugi ne. Za Grčku je bilo mora na tablice da bi se ispostavilo da ne mora već je bitna kategorija vozila, pa sam pomislio sa je to i ovde fazon.
 
To već ima smisla. Nije problem dodati tablice, kao što rekoh u aplikaciji je to moguće, prosto me zanimalo zašto oni insistiraju, a drugi ne. Za Grčku je bilo mora na tablice da bi se ispostavilo da ne mora već je bitna kategorija vozila, pa sam pomislio sa je to i ovde fazon.
Da vrlo škakljivo je nekome dopustiti da slobodno prolazi kuda hoće a posebno u tramzitnoj zemlji kakva je i Hrvatska ali i Srbija.

U sezoni im na more dolazi pola Evrope a sve što imaš da bi ga sutra jurio,tj teretio kad uvedu taj sistem je slika sa tih portala i taj prepoznat broj tablice.

Medjutim sistem ume i da pogreši pa recimo vezicu crne boje koju je neko stavio na tablicu protumači kao I ili 1.

Tada bi kada bi se samo oslonili na OCR mogli pogrešnoj osobi poslati račun.

Tu onda stupaju na scenu operateri koji svako vozilo koje je sistem označio kao neusaglašeno jer mu se nije poklopio OCR prednje i zadnje tablice onda prebacuju na zumiranje i prepoznavanje ručnim putem.

Na sreću ovde AI može mnogo da pomogne pa se uz tablicu prepoznaje i boja,kategorija,tip vozila,zemlja porekla i približno godište pa će vremenom automatizacija biti sve veća ali sada tako stoje sa Free Flow sistemima.

Zato mi kao i sa elektro autima ne žurimo sa FF pa se nadam da ćemo imati dobar sistem u budućnosti.
 
Jel probao možda neko ko poseduje hrvatski prepaid ENC i spojio ga je na T4All, da li radi kod nas?

Pošto mi neki ljudi pričaju da neće raditi, jer je prepaid, a sa druge strane, registracija je uspešno prošla.
 
Izvinjavam se ako je već bilo reči o tome ali sad sam ukapirao da MTS prodaje tagove na rate:


Razlika u ukupnoj ceni je neznatna.

Pa kome je inicijalna investicija problem, može i ovako. Pretpostavljam da će i ostali distributeri (SBB i slično) uvesti tako nešto, ako već nisu.
Pokusavam da ukapiram mentalni sklop ljudi koji TAG uredjaj od 2022 din kupuju na 24 rate.
Meni to vise lici na pilicarsku foru operatera da ukoliko uzmes "uredjaj" kod njih, nemas pravo na popust koji daju kao nekomercijalnu ponudu, pa kome uvale TAG na taj nacin, za njih bolje.
 
Poslednja izmena:
Pokusavam da ukapiram mentalni sklop ljudi koji TAG uredjaj od 2022 din kupuju na 24 rate.
Meni to vise lici na pilicarsku foru operatera da ukoliko uzmes "uredjaj" kod njih, nemas pravo na popust koji daju kao nekomercijalnu ponudu, pa kome uvale TAG na taj nacin, za njih bolje.
Ako ništa drugo u korist jadniĉka zvanog tag uredjaj ide i podatak da preko 10 godina košta skoro pa isto.
...evo skrinšota od pre 11 godina.

Screenshot_2025-06-17-09-11-26-240_com.android.chrome-edit.jpg
 
Pokusavam da ukapiram mentalni sklop ljudi koji TAG uredjaj od 2022 din kupuju na 24 rate.
Meni to vise lici na pilicarsku foru operatera da ukoliko uzmes "uredjaj" kod njih, nemas pravo na popust koji daju kao nekomercijalnu ponudu, pa kome uvale TAG na taj nacin, za njih bolje.
Pazi, 2022 din nije neka para danas, ali razmisli malo da ako ga uzmes na rate, sto je nista mesecno, mozes za te 2022 da odes do Nisa i nazad umesto da ti skine jos 2000 za oba smera, fakticki te pare koje bi odmah dao za tag potrosis na putarinu.

Imas cuvenu pricu onog Indijskog milijardera koji je svoj Ferari (ili neki drugi besan auto) zalozio u banku za neku za njega smesnu pozajmicu posto je isao na neko putovanje. Kada se vratio sa putovanja, dosao u banku, vratio novac i uzeo auto. Kada ga je bankar pita zasto je uopste zalagao taj auto za lovu koja mu realno nije ni trebala lik je odgovorio: "Zato sto sam morao hitno a putujem, a nisam imao tako brzo gde da ostavim auto da bude bezbedno parkiran, a znao sam da cete vi da ga cuvate maksimalno kako bi naplatili dug u slucaju da ne vratim."
Fakticki je lik dobio za dzaba obezbedjen parking za vozilo, dok bi neko drugi razmisljao, gde ovako vredan auto da ostavim za ovu smesnu kintu.

Razliciti ljudi razlicito razmisljaju, neki beze od bilo kakvih rata i duga, a drugi koriste dug u svoju korist sto bi rekao Robert Kijosaki (Bogati otac, siromasni otac). ;)
 
Ako neko misli da ce 2000 din da mu promene zivot, onda samo napred. Moze i da podigne gotovinski kes kredit pa da otplacuje na 2 godine...
Meni se cini da je to onaj tip ljudi kojima je puno 2000 din a ovamo im nije puno da plate paklicu cigareta 400 din ili gajbu piva. Daj Boze da gresim
 
Грешиш силно. Чак ни ова наша пива у виду сточне хране, ни бира ђубрети, не могу да се купе за 400 за гајбу, иако вреде отприлике толико.
 
Podelio sam vest jer se ovde mnogo puta naširoko pisalo o tome kako je početna cena taga (investicija) glavni problem što svi ne koristimo tagove.

Pa eto i perspektive podele na rate na raspravu jer adresira problem te početne cene (ne bih baš rekao da ga rešava ali eto radi nešto)
 
Грешиш силно. Чак ни ова наша пива у виду сточне хране, ни бира ђубрети, не могу да се купе за 400 за гајбу, иако вреде отприлике толико.
Dao sam primer, ne mora da bude ni pivo ni cigarete. Dovrši niz...
Poenta je da gotovo svako ko ima novca za auto, gorivo, registraciju, ima 2000 din (malo više od 10 litara dizela) za TAG. Ali kao što smo rekli, 100 ljudi, 100 ćudi, prioriteta, navika...
 
Poslednja izmena:
Не замери, мало себи дајем одушка, изнервиран недостатком квалитета и достојанства пиварске индустрије и потрошача
 
Zvanično i Srb ima 900000 tagova, to nije mala cifra i raste iz dana iz dan. A u mom okruženju tag ima 2-3 vozača, pritom nisu problem pare, ljudi to jednostavno neće i zabole ih....

Čak sam i ja dugo oklevao da ga kupim dok nisam naleteo na Enpay reklamu i promociju. Sad mi je žao što ga ranije ne nabavih :)
 
Ljudi nemojte svoje i živote svojih dovoditi u opasnost zbog 2022 dinara.

Otac mi je pre 20 godina imao udes sa povredom kičme kada je na njega na rampi Bubanj Potok naleteo Turĉin dok je stajao i plaćao putarinu.

Skoro svakodnevna su naletanja na putare sa smrtnim ishodima.Ljudi su odsutni a stranci koji dolaze iz vinjeta zemalja nemaju oseacaj da na sred puta stoji rampa.

Svi pamtite Doljevac.

Ne kažem da se samo na rampama desavaju udesi ali svuda gde postoji śansa da sprecimo nesto uradimo to. A tag ne kosta puno.

Kriva je drzava sto kao Grci ne daju dzabe tag ali budite pametniji od njih.

Evo na brzinu nekoliko slika sto su ostale na gugl slikama a imam ih po memorijama i diskovima sigurno stotinak sa neverovatnim pozicijama vozila.

Liĉna svedočenja iz maglovitih jutatra na autoputevima Srbije vam neću navoditi ali verujte mi na reč ako hoćete.

1000095383.jpg






1000095380.jpg


1000095378.jpg


1000095374.jpg

1000095379.jpg

1000095381-jpg.241878
1000095381.jpg

1000095372.jpg

1000095370.jpg
1000095365.jpg
 
Poslednja izmena:
Ljudi nemojte svoje i živote svojih dovoditi u opasnost zbog 2022 dinara.

Otac mi je pre 20 godina imao udes sa povredom kičme kada je na njega na rampi Bubanj Potok naleteo Turĉin dok je stajao i plaćao putarinu.

Skoro svakodnevna su naletanja na putare sa smrtnim ishodima.Ljudi su odsutni a stranci koji dolaze iz vinjeta zemalja nemaju oseacaj da na sred puta stoji rampa.

Svi pamtite Doljevac.

Ne kažem da se samo na rampama desavaju udesi ali svuda gde postoji śansa da sprecimo nesto uradimo to. A tag ne kosta puno.

Kriva je drzava sto kao Grci ne daju dzabe tag ali budite pametniji od njih.

Evo na brzinu nekoliko slika sto su ostale na gugl slikama a imam ih po memorijama i diskovima sigurno stotinak sa neverovatnim pozicijama vozila.

Liĉna svedočenja iz maglovitih jutatra na autoputevima Srbije vam neću navoditi ali verujte mi na reč ako hoćete.

Pogledajte prilog 241883





Pogledajte prilog 241874

Pogledajte prilog 241875

Pogledajte prilog 241876
Pogledajte prilog 241877
1000095381-jpg.241878
Pogledajte prilog 241879
Pogledajte prilog 241880
Pogledajte prilog 241882Pogledajte prilog 241881
Problem je u mentalitetu, ne u 2022 dinara. Ljudi se tesko i sporo menjaju i sporo prihvataju nove stvari, a i kada prihvate uvek radije prihvate neke gluposti umesto korisnih stvari. Kada ljudi prepoznaju upotrebnu vrednost necega kupice to cak i da je dosta skuplje od 2022 rsd, kada ne vide, nece uzeti ni za dzaba. Grci dele za dzaba, pa gomila nasih ljudi koji svake godine idu u Grcku na more kolima ne uzima njihov tag. Slazem se da bi nasi takodje trebalo da dele tag dzaba ili bar da smanje cenu da se omasovi, ali eto, bar ima na rate kome je bitno da ne ostavi odmah 2022. Imam prepaid tag godinama i pricam ljudima koliko je dobar, tek u zadnje dve su ljudi oko mene prepoznali korist od njega i krenuli da kupuju (dosta njih su se vozili sa mnom pa videli kako je lako i fino brzo proci i ne cekati red). Sada sam uzeo novi postpaid posto ovaj stari ima dosta godina i nisam hteo da rizikujem da me izda baterija na putu i da se cimam oko rekonfiguracije, lakse mi je bilo da dam 2022 rsd za novi jer je tehnomanija blizu mene i ne gubim vreme da idem da mi rekonfigurisu. Svakako primecujem, bar u mojoj okolini, da ljudi pocinju da prepoznaju prednost taga i da ga kupuju sto je dobra stvar.
 
Ja nisam hteo iz principa da uzmem tag jer sam skoro siguran da na pocetku nije bilo popusta, tj. nikakve stimulacije.

Na kraju sam presao preko tog principa, ali se ispostavilo da nisam u pravu i da postoji popust.
Bilo je na pocetku ali samo za neke vece uplacene sume kredita sto vecini ljudi nije odgovaralo, a i kupovina samog taga nije bila dostupna kao danas. Bukvalno kao da su ga uveli zato sto su morali i nisu hteli da se omasovi.
 
Купио сам таг пре годину дана у Телекому, али сам га тек данас активирао. Пријавио се на неком сајту и унео податке са платне картице.

Знам да је некада била прича о припејд и постпејд варијантама, зна ли неко који је мој? Контам да ће ми скинути новац са те картице, али чисто да питам, јер не бих да одломим рампу.
 
Ako sam dobro shvatio od prijatelja, Telekom ima svoju platformu za naplatu, kao Enpay?
 
Ako ništa drugo u korist jadniĉka zvanog tag uredjaj ide i podatak da preko 10 godina košta skoro pa isto.
...evo skrinšota od pre 11 godina.

Pogledajte prilog 241763
И исто је технолошки обогаљен да осим уласка на аутопуту не постоји могућност онлајн провере ни допуне кредита...
 
И исто је технолошки обогаљен да осим уласка на аутопуту не постоји могућност онлајн провере ни допуне кредита...
Identičan tag i identiĉan softver koji je uradila identična firma iz Beograda se vrti u Republici Srpskoj.

I zamislite ĉuda ima online dopunu na pripejdu i online proveru kredita.
 
Vrh