Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Vecina soferki (narocito kod novijih automovbila) ima odredjene vrste premaza koje mogu da blokiraju/ometaju odredjene vrste talasa. Taj tackasti deo to nema i zato je preporuka da se tu kaci. Koristim Tag dugo i uvek je tu bio pozicioniran i radi bez problema, Bela strana Taga bi trebalo da bude okrenuta ka spolja, a tamna ka unutra.
Tačno tako evo nekoliko ilustracija koje pokazuju koliko je bitno da upravo ta bela strana bude okrenuta.

Na beloj strani se nalazi ovaj zasečaen kvadrat koji sa bakarnom pločom pravi svojevrsnu antenu koja je strogo ograničena frekvencijom od 5900 i nešto MHz.

Bukvalno samo jedan mali ptrorez na bakru propušta signal do antene koja je odštampana na pločici sa druge strane.

I zato kad je okrenuta crna strana nema pravilno filtriranje signala i primi i ostale harmonike ili smetnje neke oprema koja radi na sličnom opsegu.

Znači uvek belo ka Anteni ako nećete probleme

1000094782.jpg

1000094780.jpg

1000094772.jpg

1000094774.jpg

1000094776.jpg

1000094778.jpg
 
Gledam sad ovaj tag rasklopljen i razmišljam kako je moguće da nemaju neko odeljenje koje bi menjalo ove baterije za neku naknadu. Ovo je obična baterija od 50din. Doneseš stari tag i platiš 500din i za 10min ti zamene bateriju za novu. Za par godina ce biti na stotine hiljada tag-ova koji će biti stariji od 7 godina i na kojima će baterija biti nepouzdana.
Stvarno bi glupo bilo menjati tag za 2022din umesto samo bateriju od 50din.
 
Gledam sad ovaj tag rasklopljen i razmišljam kako je moguće da nemaju neko odeljenje koje bi menjalo ove baterije za neku naknadu. Ovo je obična baterija od 50din. Doneseš stari tag i platiš 500din i za 10min ti zamene bateriju za novu. Za par godina ce biti na stotine hiljada tag-ova koji će biti stariji od 7 godina i na kojima će baterija biti nepouzdana.
Stvarno bi glupo bilo menjati tag za 2022din umesto samo bateriju od 50din.
Želja proizvodjača da malo uzme love i tu.

Ali su Rusi napravili večno rešenje....Dupli držač za CR2032 i svake tri četri godine staviš novu izvadiš staru i voziš-Bitno je samo da memorija ne ostane bez struje.


Ro4S5M75RhWBG9yiXPYsLL9Yk3A-1920.jpg



A evo i nekih rešenja za držače

6973689113.jpg










111111111.jpg


22222222.jpg



orig.jpg
 
Poslednja izmena:
Da li je uopste izvodljivo promeniti sam bateriju na TAG-u? Deluje mi kao jednostavna operacija. Ali da li to remeti samu funkcionalnost uredjaja? U smislu, da li se brisu neki konfiguracioni podaci, memorija ili sl?
 
Da li je uopste izvodljivo promeniti sam bateriju na TAG-u? Deluje mi kao jednostavna operacija. Ali da li to remeti samu funkcionalnost uredjaja? U smislu, da li se brisu neki konfiguracioni podaci, memorija ili sl?
Nw samo je bitno da zalemiš privremeno 2 žice da omogućiš privremenih 3v i da onda na to mesto dodaš novu bateriju a privremenu secneš....Žice koje ostanu možeš da izoluješ i ostaviš za sledeću zamenu jer je nerealno očekivati da zamenska traje baš 7 godina....3 do 4 najviše zavisi od kvaliteta....

Znači da zaključimo sve dok pločica ima napajanje parametri se ne gube i ne utiče na rad posle toga.
1000094810.jpg
 
Koji je razlog zasto ne sme da dodje do prekida struje? Pa valjda mogu ponovo da ga rekonfigurisu ako se vadjenjem baterije resetuju podesavanja?
 
Koji je razlog zasto ne sme da dodje do prekida struje? Pa valjda mogu ponovo da ga rekonfigurisu ako se vadjenjem baterije resetuju podesavanja?
Čip je tako napravljem on nema serijsku komunikaciju sa dekoderom već bežičnu i ako izgubi te parametre više nema načina da mu se pristupi....Koliko ja znam još niko nije hakovao Kapšov tag makar na našim prostorima tako da su ponosni na njega.
 
Poslednja izmena:
Vecina soferki (narocito kod novijih automovbila) ima odredjene vrste premaza koje mogu da blokiraju/ometaju odredjene vrste talasa. Taj tackasti deo to nema i zato je preporuka da se tu kaci. Koristim Tag dugo i uvek je tu bio pozicioniran i radi bez problema, Bela strana Taga bi trebalo da bude okrenuta ka spolja, a tamna ka unutra.
Такође и лепше изгледа тј. мање је упадљив таг.
 
Čip je tako napravljem on nema serijsku komunikaciju sa dekoderom već bežičnu i ako izgubi te parametre više nema načina da mu se pristupi....Koliko ja znam još niko nije hakovao Kapšov tag makar na našim prostorima tako da su ponosni na njega.
Iskren da budem, takav dizajn mi nema mnogo smisla sa tehnicke strane. Verovatno sluzi da proizvodjac ogranici duzinu veka uredjaja kako bi obezbedio sebi konstantnu prodaju u buducnosti.
Sa tehnicke strane ne vidim razlog da tag ne koristi NVM memoriju (koja čuva svoje vrednosti i kada nema napajanja) u sigurnosnom čipu (tamo gde se čuvaju kriptografski ključevi).
 
da li neko zna da li ce mi tag stati sa radom u nekom trenutku ili cu prije imati nekakve indicije u smislu nije se ocitao ili ima smanjen domet ili nesto slicno tome
naime imam ga najmanje 10 godina i tu je negdje sigurno pri kraju negove upotrebe
 
da li neko zna da li ce mi tag stati sa radom u nekom trenutku ili cu prije imati nekakve indicije u smislu nije se ocitao ili ima smanjen domet ili nesto slicno tome
naime imam ga najmanje 10 godina i tu je negdje sigurno pri kraju negove upotrebe
Skoro nikakve simptome ne daje.Možda malo slabiji bip signal ali nije pravilo.
 
Moj tag isto radi preko 10 godina. Kupljen pocetkom 2015. Bice da su bas dobre baterije ugradjivali.
Moracu ipak preventivno da zamenim tag za svaki slucaj.
 
Koliko shvatam, baterija služi samo da održava memorijski čip, a tu je potrebno veoma malo struje (da se izrazim laički).

Pardon, mora da napaju i zvučnik na tagu, da se čuje Biip kada se očita.

Tako da tag, što se tiče baterije, može da radi baš baš dugo i ne treba da brinemo.
 
Ocigledno te dugmaste baterije dolaze u razlicitim formatima i razlicitog su kvaliteta. Jednom prilikom sam pre par godina slicnu za auto daljinac platio 1000 din.
 
E jbg, ja sam mislio da je cr2032 standard za sve te male uređaje.

Eventualno one male deblje.

Zato sa vremena na vreme kupim 10 komada preko Alija ili čega već.
 
Zna li neko kako skida novac sa Intesa VISA kartice pri placanju u Hrvatskoj? Da li skida direktno sa deviznog ako ima sredstava, ili radi konverziju deviza ili uvek skida sa dinarskog racuna po njihovom kursu? Logicno mi je da skida sa deviznog ako ima, ali obzirom da je Intesa u pitanju sve je moguce. U Londonu su mi sa njihovog racuna u funtama radili trostruku konverziju (od funti kupili dinare, od dinara evre, od evra funte, plus rezervacija sredstava za te konverzije) umesto da skidaju direkt funte.
 
Zna li neko kako skida novac sa Intesa VISA kartice pri placanju u Hrvatskoj? Da li skida direktno sa deviznog ako ima sredstava, ili radi konverziju deviza ili uvek skida sa dinarskog racuna po njihovom kursu?
Koja kartica, dinarska ili devizna? U Intezi su odvojene kartice za dinarski i devizni račun, tj. nisu oba računa povezana na istu karticu. Ako je dinarska (šarena ili siva kartica) onda će se evri pretvarati u dinare po kursu banke. Ako je devizna povezana na eur račun (zelena kartica) onda se skidaju evri (pri rezervaciji skidaju 7% više, ali se ta sredstva vraćaju prilikom knjiženja).

U Londonu su mi sa njihovog racuna u funtama radili trostruku konverziju (od funti kupili dinare, od dinara evre, od evra funte, plus rezervacija sredstava za te konverzije) umesto da skidaju direkt funte.
Ovo je do naših zakona problem. Sve banke u Srbiji inostrana kartična plaćanja moraju da dobiju u evrima, jer je NBS propisala evro kao referentnu valutu za plaćanje u inostranstvu. Zbog toga je kartičarska kuća pretvorila funte u evre, pa onda banka mora u dinare da bi opet pretvorili u funte da bi ti skinuli novac sa računa. Tako da je u inostranstvu najbolje koristiti kartice povezane na račun u evrima jer se tada sva plaćanja pretvaraju u evro po kursu kartičarske kuće koji je odličan (Visa/Mastercard).
 
Zna li neko kako skida novac sa Intesa VISA kartice pri placanju u Hrvatskoj? Da li skida direktno sa deviznog ako ima sredstava, ili radi konverziju deviza ili uvek skida sa dinarskog racuna po njihovom kursu? Logicno mi je da skida sa deviznog ako ima, ali obzirom da je Intesa u pitanju sve je moguce. U Londonu su mi sa njihovog racuna u funtama radili trostruku konverziju (od funti kupili dinare, od dinara evre, od evra funte, plus rezervacija sredstava za te konverzije) umesto da skidaju direkt funte.

Zavisi od toga da li ti je Visa za međunarodne transakcije vezana za devizni ili dinarski račun. Ako je vezana za devizni, skida EUR, ako je vezana za dinarski skida RSD po prodajnom kursu banke.

Što se tiče opisane situacije sa funtama - EUR je računska valuta svih transakcija Visa i Mastercard izdatih u Srbiji. To je tako NBS propisala. Dakle, ako je plaćeno nešto u GBP, transakcija će biti preračunata u EUR po kursu kartičarske organizacije, bez obzira da li na računu imaš GBP ili ne. Ako je kartica vezana devizni račun to je to, a ako je vezana za dinarski račun nakon konverzije GBP->EUR po kartičarskom kursu imaš još dodatnu konverziju EUR->RSD po prodajnom kursu banke.
 
Skoro sigurno će raditi najnepovoljnije za tebe :(
Treba se informisati i onda neće. Sve piše u ugovoru i OUP banke.

Sve banke u Srbiji inostrana kartična plaćanja moraju da dobiju u evrima, jer je NBS propisala evro kao referentnu valutu za plaćanje u inostranstvu.
Jedini izuzetak je Dina UPI kartica kod BPŠ. Tu je referentna valuta USD za inostrana plaćanja i konverzija iz USD u RSD se vrši po srednjem kursu banke, što je najpovoljnije pošto se kod Vise i Mastercarda konverzija iz referentne valute EUR u RSD vrši po prodajnom kursu banke.
 
Vrh