Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Vezano za grčki tag Egnatia pass. Ja ga imam dve godine i radio mi je na svim naplatnim rampama. Ne vezano za Egnatia odos AP.
Na nekim deonicama, je sramota što se uopšte naplaćuje, koliko je loš kvalitet puta. Od Evzonia do Soluna je cena 0,55 eura, a put do skretanja za Solun, na desetine mesta da ostaneš bez točka. Zatim na Ring road, se plaća 2.4eura, a cela deonica je katastrofa zbog izgradnje Flyover pravca za Halkidiki. Ovo je počelo da se radi pre više od godinu i trajaće po planu još 4 godine. Bruka.
 
Koliko god većina vas bili zagovornici taga...Ko koristi autoput skoro svaki dan, nema bolje, nećemo se raspravljati. Ali ko koristi povremeno, ja bi ipak probao da uvedem neku karticu za pitarinu, ne mora da bude fizička, može na telefonu QR kod, kao i neke druge stvari, koja bi se dopunjavala preko E-bankinga, pored kućice za naplatu da ima čitač i samo se očita, pa se rampa otvori. To je opet brže, nego klasična naplata...Dok date papir od putarine, pa dok vas radnik pita kako placate, pa dok vi kazete, pa dok vam on kaze koliko, pa dok platite, pa dok se rampa otvori,...Vi ćete sada reći da je to minut kraće, ali minut kraće na 60 vozila je sat vremena.
 
Da li neko zna, da li može da se obriše TAG iz Toll4all? Imam Tag koji više neću koristiti pa bih da ga uklonim.
 
Da li neko zna, da li može da se obriše TAG iz Toll4all? Imam Tag koji više neću koristiti pa bih da ga uklonim.
Koliko vidim, nema ta opcija. Jedino možeš da prijaviš da je tag izgubljen. A možeš i da ga ostaviš tu, dobro je jer imaš statistiku prolaza sa tim tagom. Samo dodaš novi tag.

Inače, tag imam skoro 2 godine. Koristim povremeno (1-2 mesečno). Do sada sam na osnovu 6% popusta otplatio otprilike pola taga (oko 1000 RSD). Računajući da će me tag služiti još bar 2 godine, ovim tempom će da se isplati uloženo. Da ne spominjem uštedu u vremenu i komfor (mislim da ovo mnogo više vredi nego 2000 RSD). Po meni je besmisleno uvoditi neke nove sisteme plaćanja samo zato što ljudi neće da daju 2000 RSD za tag.
 
To ima veze i sa nasim narodom i nacinom razmisljanja. U startu mu je puno da za nesto veoma korisno izdvoji 2000 din (iako je danas to smesna cifra) a nije mu puno da odvaja za cigarete, alkohol, kladionicu i da daje pare na razne druge stvari.
Kome je puno, ko ne zeli da se petlja sa tagom, neka ceka, sta drugo... Da ne govorim o stresu (voznja u koloni, imam sitno, nemam sitno i sl).
Licno koristim tag vec 5 godina i prezadovoljan sam. Imao sam i srecu da naletim na akciju kada su ga prodavali za 1000 din uz uslov da se veze za MasterCard.
Topla preporuka za sve koji se razmisljaju.
 
Koliko vidim, nema ta opcija. Jedino možeš da prijaviš da je tag izgubljen. A možeš i da ga ostaviš tu, dobro je jer imaš statistiku prolaza sa tim tagom. Samo dodaš novi tag.

Inače, tag imam skoro 2 godine. Koristim povremeno (1-2 mesečno). Do sada sam na osnovu 6% popusta otplatio otprilike pola taga (oko 1000 RSD). Računajući da će me tag služiti još bar 2 godine, ovim tempom će da se isplati uloženo. Da ne spominjem uštedu u vremenu i komfor (mislim da ovo mnogo više vredi nego 2000 RSD). Po meni je besmisleno uvoditi neke nove sisteme plaćanja samo zato što ljudi neće da daju 2000 RSD za tag.
Najispravnija metoda je da tag bude besplatan ako se recimo u startu uplati neka suma kredita. Kao što je u mnogim zemljama, a i kod nas često bude akcija.
Grci ga šalju džabe poštom u drugu državu, naši ga prodaju....
 
Capture.JPG

За сада може само MasterCard за Хрватску.
 
Najispravnija metoda je da tag bude besplatan ako se recimo u startu uplati neka suma kredita. Kao što je u mnogim zemljama, a i kod nas često bude akcija.
Grci ga šalju džabe poštom u drugu državu, naši ga prodaju....
Naravno da bi Putevi trebali da prave bar neku akciju za dodatnu prodaju tag-ova. Grci šalju "besplatno" (nema ništa besplatno) jer je neko izracunao da je bolje da pokloni tag da bi ga ljudi više koristili nego da ima tipa 4 radnika stalno u smeni. Sa masovnom upotrebom taga bi verovatno smanjio na 3 radnika i pored inicajlnog troška kasnije dodatno zarađivao.
Kod nas niko i ne razmišlja na taj način jer je to državno, što znači plata ide a baš me briga za ostalo.
Umesto novca za proširivanje rampi i dodavanja novih kućica i novih radnika bolje je subvencionisati nabavku tagova. Novac je verovatno identičan..
Verujem da njih taj tag u nabavci košta manje od ovih 2022din
 
Kao sto napisah i u ranijem postu, ocigledno imaju/su imali problem sa Visa karticama.
Takodje vezana Visa kartica (Komercijalna) za tag za HR.
 
Pošto su Putevi po strategiji razvoja predvideli potpuni prelazak na Free Flow do 2035 teško da će sada imati neke značajnije investicije u način naplate a tim pre jer prvi Free Flow po najavama treba da proradi 2028.

Možda uvedu na nekim rampama automate za plaćanje karticama kao što su pre neki dan to uradilli Autocestama FBiH.

Medjutim efekat tih automata je mali jer već pri prvom koraku gde puše unesite putnu karticu koju vozač mora uzeti na ulazu da bi se uopšte znalo gde je ušao zbog km puta cena dolazi do zbunjivanja i onda pokušava da gura u otvor za platnu karticu a obe su potpuno istih dimenzija.

Takodje i svaki sledeći korak ih zbunjuje i na kraju mora da pridje obezbeđenje i onda je traka praktično trajno obesmišljena.

Bilo kakvi rfid i slično kod nas bi bili duoli sistem jer imamo naplatiću po km .

Znači morao bi i na ulazu da otkuca rfid a kako onda sistem da zna da ki želi da mu se štampa kartica koja se štampa pre dolaska vozila da bi se ubrazao proces.
Znači to bi bio korak unazad u protočnosti i davno je odbačeno kao ideja.

Bez namere da nekoga uvredim i poštujem svačiji odnos prema svom novcu ali ako meni neki uredjaj košta kao putarina od Dimitrovgrada do Subotice onda ne postavljam pitanje vrednosti istog a posebno ako se nudi u obliku pripejda i postpejda.

Pošto se kao hobista bavim mehanikom takodje bi mi bilo žao da moj auto cimam u sistemu kreni stani a samo za jedan odlazak vikendom do Kosmaja to je sigurno 50 puta stosnuto i otpušteno kvačilo i stisnuta i otpuštena kočiona klešta kao i snop u menjaču.Zatim nekoliko spuštanja podizača prozora i čekanje na suncu u oblaku dima mislim da ne može da opravda nikakvo obraloženje da ne kupim tag osim nekog ličnog kaprica i stava o životu.
 
Po ceni od 2022 din i 6% popusta koji tag donosi, trenutak kad se tag isplati sam od sebe je nakon 33700 dinara. Ili da se prevede u deonice, 6 povratnih putovanja Subotica-Preševo i tek na sedmom putovanju bi otplatio trošak tag-a. Sad kako su uveli i Hrvatsku, ko često putuje, isplativost nastupa nakon ~130 evra jer je kod njih popust 13.04% sa našim tagom ili na četvrtom povratnom putovanju do Zagreba.

Ako uzmemo u obzir uštedu u vremenu, manjoj potrošnji goriva jer ne staješ, manje habaš auto itd isplativost nastupi i dosta pre toga.

Naravno, glupo je da naplaćuju ovo. Primetio sam da se na dosta sajmova JP Putevi pojavljuju sa svojim štandom i imaju promocije za kupovinu taga. Tako sam ja kupio sebi i drugaru tag na sajmu turizma u NS gde je jedini uslov bio da odmah uplatim 6000 dinara kredita i tag dobijem besplatno. To je bilo pre 3 godine i tada još uvek nije bilo Toll4All.
 
Znači popust je 13% umesto 21% za one koji nemaju HR tag? Ja imam samo HR tag, ako ga registrujem u Toll4All, da li meni ostaje popust od 21%?

Ako je verovati ovome, ti imaš onda pre-paid tag?

A i ovaj komentar potvrđuje da je tih 13%.
Umjesto 18,6 za relaciju granica - ZG naplaceno je 16,17. Inace naplate za neki sat sat i po posle prolaska

Ne znam kako funkcioniše, ali kapiram da se tebi ništa ne menja u naplati u Hrvatskoj, jedino možeš sa njihovim tagom da plaćaš kod nas. Samo ako je pre-paid ne znam kako se uvezuje?
 
Meni deluje iz ovog uputstva da tvoj tag u Hrvatskoj ostaje kakav jeste, a samo se u toll4all sistemu dodaje platna kartica za naplatu koja će raditi za Srbiju? Bilo bi zanimljivo da neko isproba i javi, sad me baš zanima :)
 
Naš tag lepo radi u Hr, mora de stati skroz do rampe i onda očita. Ima popusta oko13% registruješ se dodaš karticu koju želiš moja je mastercard i koristiš njihovu aplikaciju kao da imaš njihov tag. Npr do Okučana je cena reovna 10.5, a meni je naplaćeno 9.39 e
e166685958a940e5a5805f4ec905c379.jpg
8a3ac2534c6eb318bce4bae0a5f1a1db.jpg
480a1908de914735febfc481ebeea141.jpg


Sent from my V2247 using Tapatalk
 
"Vaša transakcija je odbijena. Molimo pokušajte ponovo ili se obratite banci koja je izdala karticu."


Мени једноставно неће :) Биће ваљда у неком тренутку.
 
Nisam nešto proučavao HAC tag ali u smislu kredita mislim da je kao i Crnogorski ili Grčki u osnovi isti to jest pare su tamo negde na serveru HACa i onda vi uplatom unapred određene količine novca dobijate popust jer logično nekome ste dali novac na neodređeno.

Zato ga je i moguće lako dopuniti online jer se pare transferišu sa bankovnog na račun HACa i lako ga je uvezati u sistemu.

E sad jedino ne znam kako su rešili ulaz na autoputu ako imate premalo kredita da izadjete?

Njegovom registracijom u T4All u Srbiji on automatski postaje postpejd jer se više kredit ne skida sa HAC servera već sa platne kartice pa taj kredit ostaje onoliko koliko je i bio.

Naš fizički nosi pare tj iznos na sebi i svaki prolazak skida iznos i upisuje nov na isti tag.
Zato ga je nemoguće dopuniti online a i uvezati u neki od sistema jer je programiran za rad bez servera i zato se i nosi na dekodiranje.
 
Vrh