Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Da li je identičana Stop and Go procedura ili si mogao malo brže da prodješ?
Ovo i mene zanima, a i to kako će raditi njihov ENC na našim rampama, pošto kod njih na dosta rampi mora da se stane, samo na nekim većim imaju Fast ENC trake. Zanima me da li to znači da će i na našim rampama biti potrebno stajanje, ili je taj brži prolazak samo zbog lošije opreme na rampi, ne zbog samog ENC uređaja, tj. nije problem u ENC-.
 
tablocu su iste, za prolazak na ulasku u HR na prvoj naplatnoj stanes, kod ZG ima i za brzi tako pise, mnogo je ranije ocitavanje pre naplatne 50m npr, ako ocita otvara se ispred ako ne onda stanes ali na onu plred ima sve jako jasno signalizovano. Ne moze da se pogrijesu jednom mi je ocitalo jednom nije radilo pa sam stao
 
1747602211843.png
 
Da li je neko poručivao TAG preko SBB? Koliko brzo stigne i vidim da oni imaju neki svoj portal za registraciju, mene interesuje da li može da se normalno registruje na Toll4all za korišćenje u inpstranstvu.
 
Da li je neko poručivao TAG preko SBB? Koliko brzo stigne i vidim da oni imaju neki svoj portal za registraciju, mene interesuje da li može da se normalno registruje na Toll4all za korišćenje u inpstranstvu.
Ja sam narucio u prosli Cetvrtak i danas mi je stigao, registrovao sam ga preko SBB portala bez problema i dobio potvrde od Toll4All da je tag registrovan. Nisam ga jos probao na putu.
 
Sto se tice brizine prolaska, ona je u velikoj meri uslovljena duzinom puta izmedju senzora i same rampe. Kod Grka je taj razmak veoma kratak pa im je i ogranicena brzina na 20km/h, kod nas 40...
Zanimiljivost koju sam uocio nedavno u Grckoj je da se prilikom prolaska kroz ENP prolaz, kada se vozilo zaustavilo jer se iz nekog razloga rampa nije podigla, automatski se svetlosna oznaka prolaza na vrhu samog prolaza promenila u "crveni X"- prolaz je zatvoren. Nisam to vidjao kod nas, a nagledao sam se voznje u rikverc....

Sto se tice mog problema prilikom registracije taga za HR, isti je uocen i u Putevima. Prijatno sam iznenadjen.

1747652966135.png
 
То код Грка за црвени Х ми се јако допада. Питам се ко код нас има контролу над дисплејима изнад рампи? Делује ми да запослени у кућицама доле немају опцију да затварају траку кад се неко „заглави" доле и онда се доста возила нагомила док се проблем не реши
 
То код Грка за црвени Х ми се јако допада. Питам се ко код нас има контролу над дисплејима изнад рампи? Делује ми да запослени у кућицама доле немају опцију да затварају траку кад се неко „заглави" доле и онда се доста возила нагомила док се проблем не реши
Imaju i u kabini a i kod šefa.

A zatvaranje trake je nekad obilato korišćeno kao izgovor za puš pauzu,odlazak do wc a onda se raznim upozorenjima i naredbama dodje do straha da iko pomisli da upali crveno.

Nema kod nas sredina i normalnost ljudi upamtimo to.

A u Grčkoj se pre mesec dana kod Kozanija desila nesreća na tag traci gde je poginuo bračni par i automatski kreće politička kampanja za ukidanje stanica na autoputu.

To im se i pre dešavalo i verovatno je uzrok tome to sa svetlom.Inače kod njih malo malo možete čitati o nekoj inicijativi za ukidanje pojedinih rampi širom zemlje.

Inače naši ljudi vrlo često ne gledaju u semafor i dodju na traku u crveno i kada nikog nema.

A kada inlasanti zbog kvara upale crveno dok su vozila u traci mogu do sutra da rade jer dok neko ne stane ispred kolone i rukom pokaže na ogroman semafor niko nema nameru da predje u drugu traku.
 
Poslednja izmena:
Da li je identičana Stop and Go procedura ili si mogao malo brže da prodješ?
Meni je stop&go bila u Crnoj Gori, ali različito. Na AP sam bukvalno stao pa se čuo bip(slično i u Grčkoj sa njihovim tag-om), dok je kod tunela Sozina ipak bilo nekog kretanja tipa 10km/h. Kod nas ide to mnogo brže uglavnom i do 50km/h, pa baš bude čudno kad prolaziš tamo zbog navike iz Srbije.
 
Meni je stop&go bila u Crnoj Gori, ali različito. Na AP sam bukvalno stao pa se čuo bip(slično i u Grčkoj sa njihovim tag-om), dok je kod tunela Sozina ipak bilo nekog kretanja tipa 10km/h. Kod nas ide to mnogo brže uglavnom i do 50km/h, pa baš bude čudno kad prolaziš tamo zbog navike iz Srbije.
To je istina a posledica je što koncesionari i upravljači puta nemaju kadrove koji kasnije iz namere ili nehata izaberu ponudjača sa zastarellim rešenjem .

Srbija srećom nije išla tim putem i mnogi ne znaju da je ovaj sistem razvijen još 2006 godine kada je na tenderu pobedio Simensa i Kapša.

E sad iz raznih drugih razloga sama implementacija je kasnila kao i samo proširenje i omogućavanje rezervusanih traka(2009-12 na Niškoj deonici,2016-17 ka Subotici itd ) i koje traje i u ovom trenutku u 2025..

I tako kada se sledeće 2026 godine konačno prošire sve stanice i svaki korisnik taga dobije rezervisanu traku moći da konstatujemo da smo usvojili sistem naplata bez zaustavljanja.

Tuga zar ne...
 
Poslednja izmena:
За оне који имају грчки таг, ако га ја наручим и вежем за моје таблице, да ли може неко други да га користи као што је случај са нашим тагом?
 
За оне који имају грчки таг, ако га ја наручим и вежем за моје таблице, да ли може неко други да га користи као што је случај са нашим тагом?
Zvanično ne a nezvanično da.Lično isprobano više puta sa više različitih tablica u različitim periodima.

Bitno je samo da si u istoj kategoriji,tj da nisi stavio na neki kamper itd.
 
Jutros sam pomenuo koliko Grčka muku muči sa autoputevima i putarinama.

Prvo daš puteve u koncesiju,onda ti gradjani izadju i blikiraju autoput.

Onda vlada donese Akt o izuzeću pojedinih deonica od naplate i onda svake godine koncesionarima nadoknadjuje velike gubitke dok tamošnja opozicija temu obilato koristi za svoju promociju.

Neću više da smaram temu jer ovakvih natpisa ima sve od Krita do Aleksandroplusa ali se onda postavlja pitanje čemu i naplata i koncesije i matretiranje svih u sistemu.





grrrrr.JPG
 
Zvanično ne a nezvanično da.Lično isprobano više puta sa više različitih tablica u različitim periodima.

Bitno je samo da si u istoj kategoriji,tj da nisi stavio na neki kamper itd.
Da li je provereno kod svih koncesionara ili samo Egnatia... promenio sam auto pa ne znam da li moram da se preregistrujem.
 
Da li je provereno kod svih koncesionara ili samo Egnatia... promenio sam auto pa ne znam da li moram da se preregistrujem.
Od Kavale do Igumenice i od Soluna do Volosa u dve sezone.
Računam da du to bar dva koncesionara.

Neka se jave ljudi sa drugih deonica ako imaju iskustva.
 
1747744821550.png


Je l neko koristi ENPay tag? Meni kao sto vidite Hrvatska nije aktivna jos. Probao sam i na aplikaciji Toll4All takodje. Mozda ce ENPay tagovi kasnije uci u sistem?
 
Imam ENPay tag kupljen pre 10 godina, prebacen na pospaid pre 5-6-7 godina.
Da li ovaj tag moze da se registruje na Toll4All bez odlaska u kancelarije ENPay ili Puteva Srbije?
Znam da pre par godina nije moglo.
 
Vrh