Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Kakve gluposti
Ovo sano u Srbiji ima.
Izadje se na nacionalni kanal i predlaze neki sistem a da pre toga nije bilo nikakve javne debate.ozbiljnih analiza struke,tendera sa tehničkim zahevima ,cenom itd o temi koja se tiĉe cele zemlje i nekoliko u okrużenju.
 
Ovo sano u Srbiji ima.
Izadje se na nacionalni kanal i predlaze neki sistem a da pre toga nije bilo nikakve javne debate.ozbiljnih analiza struke,tendera sa tehničkim zahevima ,cenom itd o temi koja se tiĉe cele zemlje i nekoliko u okrużenju.
Nijedan sistem koji se zasniva na optičkom očitavanju registarskih oznaka ne može da funkcioniše samostalno, bez ljudske intervencije. OCR kamere za čitanje registarskih oznaka ne mogu nikako da se izbore sa prljavim tablicama, tablicam prekrivenim snegom, kišom, šrafovima i trakama kojima se pričvršćuju (često i namerno, u svakom slučaju je protivzakonito i kažnjivo ali na to niko ne obraća pažnju), antiradar folijama i sl. Rokovi su takođe nerealni (pre bih rekao "nadrealni"), još uvek ne postoji široko rasprostranjena tehnologija za neki drugi vid "praćenja" vozila (GPS, GPRS, Starlink...), ali i ta vrsta praćenja otvara milion drugih tema, poput ljudskih prava, zadiranja u privatnost itd. Nijedan sistem za naplatu putarine (koja se zvanično, u zakonu, naziva "posebna naknada za korišćenje puta, dela puta ili putnog objekta") nije preskup za implementaciju i korišćenje, problem je što se ovako prikupljena sredstva ne koriste u svrhu za koju su namenjena, narodski rečeno, prihod od putarine MORA da služi isključivo u svrhu samoodrživosti, održavanja i proširenja autoputske mreže, a ne kao sad da ide direktno u budžet iz koga se centralizovano finansira "sve i svašta".
 
OCR kamere za čitanje registarskih oznaka ne mogu nikako da se izbore sa prljavim tablicama, tablicam prekrivenim snegom, kišom, šrafovima i trakama kojima se pričvršćuju
ovo je "opšti slučaj" kada se gleda cela planeta. ukoliko neka zemlja želi da ima optičko očitavanje tablica je to itekako moguće već 10+ godina. sve što je potrebno je da se poštuje proces proizvodnje tablica, da su kamere kamere odgovarajuće i da je softver pravilno podešen. u idealnom slučaju će pročitati tablicu potpuno prekrivenu snegom, nečitku za ljudsko oko.
 
ovo je "opšti slučaj" kada se gleda cela planeta. ukoliko neka zemlja želi da ima optičko očitavanje tablica je to itekako moguće već 10+ godina. sve što je potrebno je da se poštuje proces proizvodnje tablica, da su kamere kamere odgovarajuće i da je softver pravilno podešen. u idealnom slučaju će pročitati tablicu potpuno prekrivenu snegom, nečitku za ljudsko oko.
Svi Free Flow sistemi imaju i čitanje zadnje tablice i boĉno zbog kamiona gde je uspešnost detekcije zaista visoka.

Ovde kod nas bi veći problem bio naknadna naplata,veza izmedju ministarstava i prekršioci i falsifikatiri.

Pogledajte jučerašnji sastanak u privrednoj komori pa ćete naslutititi razmere naše neorganizovanisti i javašluka.

Ovde je po meni najjveće pitanje zašto se trenutno ulažu dessetine milona eura u gradnju novih stanica,opremu,zgrade ako će za dve godine sve to morati da se ruši jer u slobodnom protoku ne mogu makar na mestu čeonih rampi ostati bedemi,betoni i rovovovi.

Da li ćemo doživeti da recimo naplatnu stanicu Kamidžora ili Sremska Rača izgradimo 2026/27 i srušimo je sutradan.

Mislim da bi bili šampioni u svetu.
 
Ја сам пре неколико месеци купио таг на НИС пумпи и нисам га још ставио у кола јер га нисам пребацио на пост пејт а нећу да будем на припејд режиму.
Може ли неко да ми да кратко упутство како да га пребацим на плаћање преко картице? Пробао сам да се региструјем на енпеј за опен Балкан али немам све потребне податке (мислим верификациони код).
Претпостављам да могу да зовнем и да ми неко објасни преко телефона, али лакше ми да питам овде.
 
Ја сам пре неколико месеци купио таг на НИС пумпи и нисам га још ставио у кола јер га нисам пребацио на пост пејт а нећу да будем на припејд режиму.
Може ли неко да ми да кратко упутство како да га пребацим на плаћање преко картице? Пробао сам да се региструјем на енпеј за опен Балкан али немам све потребне податке (мислим верификациони код).
Претпостављам да могу да зовнем и да ми неко објасни преко телефона, али лакше ми да питам овде.
Originalni pripejd tag sa kreditom ili bez moras odneti na neko od prodajnih mesta JPPS ili partnera koji imaju licencu za prekonfiguraciju a ne samo za dopunu.

Kad odes kod njih i izrazis svoju volju oni će taj tag staviti na OPS uredaj i promeniti mu nacin rada ili popularnike prekonfigurisati ga.

Ako imas novca na njemu pises im zahtev da ti ga vrate.

Ako ne, dalje nastavljas na web aplikaciji T4All ili tu na licu mesta sa njima ako imaš nedoumica u vezi vezivanja platne kartice.


Posle toga brines da imas novca na svom tekucem racunu i prolazis kroz naplate rampe bez zaustavljanja samo uz paznju da ti je svuda i na ulazu i na izlazu pisnuo tag.


Svi ostali problemi nisu tvoji a sa njima(JPPS) komuniciras telefonom ili mejlom.


Da jos jednom preciziramo ovo vazi u slucaju T4All a ako hoces na postpejd ENPay pozovi njih i pitaj kako i šta treba.
 
Пише на сајту да је постпејд резервисан за правна лица а мени баш треба тај модел у коме ће ми се скидати директно са картице.
Морам их звати у понедељак да питам могу ли да им пошаљем таг поштом јер не иде ми се до Чачка због тога :)
 
Пише на сајту да је постпејд резервисан за правна лица а мени баш треба тај модел у коме ће ми се скидати директно са картице.
Морам их звати у понедељак да питам могу ли да им пошаљем таг поштом јер не иде ми се до Чачка због тога :)
Logika ti kod njih nike jača strana.

U medjuvremenu su osnovali T4all koji funkcioniše kao što sam ti gore opisao.

Znači da zaključimo ako hoćeš postoejd koji plaćaš posle pola meseca ili mesec obratinse ENPpay to ti je privatna firma.

A ako ti odgovara postoejd gde plaćaš sutradan obratinse državnom T4All.
 
Zašto ne poručiš tag preko EnPay, imaš aplikaciju, skida ti sa računa 2 puta mesečno, lako i komforno koristiš, na mail ti stižu računi...
Evo već par 4 godine kako koristim, prezadovoljan sam
Па већ сам купио овај, глупо ми је да дајем поново 2000 динара.

Znači da zaključimo ako hoćeš postoejd koji plaćaš posle pola meseca ili mesec obratinse ENPpay to ti je privatna firma.

A ako ti odgovara postoejd gde plaćaš sutradan obratinse državnom T4All.
У суштини и није нека разлика. Позваћу их телефоном у понедељак па ћу урадити оно што захтева најмање цимања.

Хвала на помоћи.
 
Mislim da možeš svakako da registruješ postojeći tag na EnPay, bar tako piše na sajtu:


Inače ako si iz Beograda, kancelarije su im u Milutina Milankovića, odeš lično i završiš sve brzo.
 
IMG_1304.png


Probao sam i ne da mi. Zvaću u ponedeljak :)
 
Pogledajte prilog 230886

Probao sam i ne da mi. Zvaću u ponedeljak :)
I kod njih moraš fizički odneti tag ili ga ppslati poštom.


Tag kupljen na pumpi je pre prodaje prošao takozvani proces konfiguracije gde je izabran mod PRIPEJD.

Znači tako je programiran i nemoguće ga je koristiti kao postpejd bez fizičkog dekodiranja.

Nešto slično kao nekad mobilni telefoni samo što ga ne priključuju kablom na programator već samo stave odozgo i reprogramiraju.

Tag kupljen kao postpejd u pošti ,Telekomu ili Enppay je takodje prošao proces konfiguracije ali je izabrana opcija POSTPEJD i njega čovek može prijaviti od kuće iz fotelje.

To najviše buni ljude i sa jedne strane baca senku na jednu prilično korisnu spravicu.

Kao što si rekao ,izaberi onog ko ti je blizu ali slanje taga ne možeš izbeći.
 
Tek sad vidim na Google Play Store da ima aplikacija TOLL4ALL. Deluje legit, malo me buni što stoji Orion Telekom kao izdavač i to što ne vidim nigde na sajtu Puteva Srbije i TOLL4ALL link ka ovoj aplikaciji.
 
Čekaj bre, zašto bi u potpisu TOLL4ALL aplikacije bio ORION, firma koja je očigledno izradila aplikaciju a ne firma koja je vlasnik TOLL4ALL a to bi trebalo da su JP PUTEVI SRBIJE ... To je kao da na aplikaciji svake banke stoji softwerska kuća koja im je istu izradila - koga briga ko je napravio aplikaciju važno mi je ko odgovara za proneveru kartica/fraud, personal data security, ko naplaćuje itd. Ozbiljno neozbiljno
 
Zato što kada imaš problem sa aplikacijom, kada ti blokira ili se ne radi kako treba pišeš programeru koji to ispravlja i sređuje za sledeću verziju - release.
 
To mene kao klijenta TOLL4ALL, ENPAY, OTP BANKE, WOLT, UBER itd. ne bi trebalo da zanima - ja se obraćam isključivo firmi sa kojom imam ugovorni odnos, ne dajem saglasnosti niti autorizacije firmi koja izrađuje aplikacije. Gde još ima da korisnik komunicira sa programerima - dev timom.
Iskreno ovo meni deluje kao da je ORION vlasnik brenda TOLL4ALL a to bi onda baš baš bilo čudno da ne koristim teže reči...
 
Pa iskreno, zasto bi te kao krajnjeg korisnika zanimalo ko je "vlasnik", Putevi Srbije su angazovali softversku firmu da bi izradili softver, klasican outsourcing, ne znam sta ti je tu toliko cudno i sramotno... Jedan od milion primera kod nas kao i u svetu...

"Gde još ima da korisnik komunicira sa programerima - dev timom."
Kao sto rekoh, svuda u svetu je tako, vlasnik firme angazuje posebnu firmu koja je zaduzena za jedan deo delatnosti, u ovom slucaju softvera. Onaj ko je napisao softver, stoji iza svog imena i treba da ispuni neke zahteve pre nego sto mu Google Play Service dozvoli da istu aplikaciju okaci na GP i da bude dostupna.
Razumem da ti je mozda malo konfuzno ali to je tako, vlasnik firme moze biti fakticki bilo ko, moze se baviti i obradom metala ili mesa (malo sad karikiram), sve dok on stoji iza web sajta ili aplikacije za koju je angazovao strucnjaka, tebe kao krajnjeg korisnika ne interesuje ko je vlasnik dokle god koristis tu aplikaciju.

Moze te zanimati jedino u slucaju da radis u tuzilastvu ili poreskoj upravi, mozda u MUP-u, u ostalom slucaju to te apsolutno ne zanima :)
Sto bi rekli spanci: "apsolutamente no me interesa nada" :LOL:
 
Poslednja izmena:
Pa iskreno, zasto bi te kao krajnjeg korisnika zanimalo ko je "vlasnik", Putevi Srbije su angazovali softversku firmu da bi izradili softver, klasican outsourcing, ne znam sta ti je tu toliko cudno i sramotno... Jedan od milion primera kod nas kao i u svetu...

"Gde još ima da korisnik komunicira sa programerima - dev timom."
Kao sto rekoh, svuda u svetu je tako, vlasnik firme angazuje posebnu firmu koja je zaduzena za jedan deo delatnosti, u ovom slucaju softvera. Onaj ko je napisao softver, stoji iza svog imena i treba da ispuni neke zahteve pre nego sto mu Google Play Service dozvoli da istu aplikaciju okaci na GP i da bude dostupna.
Razumem da ti je mozda malo konfuzno ali to je tako, vlasnik firme moze biti fakticki bilo ko, moze se baviti i obradom metala ili mesa (malo sad karikiram), sve dok on stoji iza web sajta ili aplikacije za koju je angazovao strucnjaka, tebe kao krajnjeg korisnika ne interesuje ko je vlasnik dokle god koristis tu aplikaciju.

Moze te zanimati jedino u slucaju da radis u tuzilastvu ili poreskoj upravi, mozda u MUP-u, u ostalom slucaju to te apsolutno ne zanima :)
Sto bi rekli spanci: "apsolutamente no me interesa nada" :LOL:

Kada imaš problem sa nekom uslugom ili proizvodom ti se obraćaš pružaocu usluge/prodavcu a kome će oni da proslede zahtev to nije tvoj problem.

Kad ti se pokvari Šaomi telefon, ne zoveš Kineza nego Tehnimaniju pa oni realizuju dalje.
 
Tako je, u ovom slucaju je softverska kompanija pruzalac usluga a nju su angazovali Putevi Srbije. A na Google Play stranici iza softvera stoji kompanija koja ga je izradila.
 
Ja ne plaćam putarinu Orionu nego Putevima Srbije tako sa su oni jedini pružaoci usluge.
 
Ma to niko ne spori, samo kazem da Putevi Srbije nisu napravili taj softver i nemaju pravo da njihovo ime stoji u Google Play.
Cak je i EnPay zvanicni distributer usluga Puteva Srbije. STo ce reci ako imas problem sa aplikacijom cimas EnPay tagom, neces ici u Puteve Srbije.
Npr, ja koristim EnPay i njima placam, sa Putevima Srbije nemam nista.
Evo isecka sa njihovog ENPAY sajta:
1741258606611.png
 
Vrh