Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

da li je ovo ozbiljna prica ili se z.........
cim prodjes sa tagom automacki ti obracuna popust odnosno skine umanjen iznos
 
da li je ovo ozbiljna prica ili se z.........
cim prodjes sa tagom automacki ti obracuna popust odnosno skine umanjen iznos

Da, ali penzionerska kartica nije platna kartica. Mora se prijaviti negde i povezati sa tagom nekako, a to nije objašnjeno kako. Takođe, Studentska kartica jeste platna Dina, ali ne verujem da sistem može prepoznati po broju kartice da li je studentska i automatski smanjiti iznos.
 
naravno da moras da odes do puteva da ti registruju karticu ali mislim da u tom slucaju mozes koristiti tag samo na prijavljenom registarskom broju,
narocito zbog ovih koji imaju 10 % NA ELEKTRICNA VOZILA
 
Jel ima neko iskustvo sa baterijom u tagu tj koliko ona traje?

Tag sam uzeo pre 4 godine na dopunu prepaid i sad se već zentam kad uplaćujem kredit da li će da crkne,
mada su mi na omv-u gde dopunjujem rekli da nema brige jer će se kredit može prebaciti na novi tag nakon sto starom crkne baterija (koja je navodno integrisana) u šta ja sumnjam iskreno...
Baterija u principu traje 5 godina, često i više (svakako zavisi od nivoa korišćenja), ali je upitno koliko je vremena prošlo, pre nego što je TAG uređaj došao do potrošača, i u kakvim magacinskim uslovima bio čuvan i na koji način dostavljen do distributera, što takođe treba uzeti u obzir. Takođe je tačno da je baterija integrisana u uređaj, odn. zalemljena za štampanu ploču, što znači da ne postoji mogućnost zamene (dok traje, traje, posle se baca i zamenjuje drugim). Putevi Srbije svaki uređaj u garantnom roku od dve godine besplatno zamenjuje novim, dok za starije nema reklamacije, uz mogućnost prenosa sredstava na novi uređaj. Uređaj može da "crkne" u bilo kom trenutku, čak i za vreme vožnje (ušli ste na auto-put regularno, na izlazu se ustanovi da je uređaj "mrtav", ulazi se u proceduru popunjavanja određenih obrazaca za naknadnu naplatu, od strane radnika i to oduzima dodatnih 5-10 minuta (postupak je OBAVEZAN, znači bez uredne naplate ili ove procedure nema prolaska kroz rampu)).
 
Ima li neko informaciju vezano za to što mi je tag registrovan na generičke tablice iz ugovora koje ne odgovaraju stvarnim na vozilu da li može nesmetano da se koristi za NMK i MNE? Da napomenem da je tag Postpaid, kupljen u Pošti (Putevi Srbije tag) registrovan na T4A za Srbiju, S. Makedoniju i Crnu Goru.
U Srbiji je dozvoljeno da se reg. oznake na TAG-u i na vozilu ne poklapaju, ali samo za I kategoriju vozila (putnička vozila bez prikolice). Za sve druge kategorije, podudaranje je OBAVEZNO, odn. zabranjeno je korišćenje takvog uređaja (obično preuzetog iz drlugog vozila). Ovakva situacija se rešava vraćanjem takvog vozila na ulazu na ulaznu traku za uzimanje kartica, a ako se ipak pojavi na izlazu, vrši se naplata najduže relacije uvećane za manipulativne troškove na licu mesta. Za druge države nemam informacije, možda je isto kao kod nas, možda nije, shodno njihovim važećim zakonima, svakako je preporuka da se raspitate već na graničnom prelazu.
 
da li je ovo ozbiljna prica ili se z.........
cim prodjes sa tagom automacki ti obracuna popust odnosno skine umanjen iznos
Ne, naplata de UVEK vrši po redovnom cenama, popust de dobija na prodajno/uplatnim mestima (npr. uplatite 1000 dinara, popust od 6% se dodaje na taj iznos na TAG-u, odn. registruje se kao 1060 din.). Isto je i sa penzionerskim popustom od 3%, studentskim od 2% i popustom za električna vozila i SUS Euro 6 za kamione od 10%. Ne treba mešati prodajno/uplatno mesto i naplatno mesto (naplatna rampa), gde je moguće vršiti dopunu u minimalnom iznosu od 2000 din. pa do 65.550 (?!?) BEZ POPUSTA.
 
Ne, naplata de UVEK vrši po redovnom cenama, popust de dobija na prodajno/uplatnim mestima (npr. uplatite 1000 dinara, popust od 6% se dodaje na taj iznos na TAG-u, odn. registruje se kao 1060 din.). Isto je i sa penzionerskim popustom od 3%, studentskim od 2% i popustom za električna vozila i SUS Euro 6 za kamione od 10%. Ne treba mešati prodajno/uplatno mesto i naplatno mesto (naplatna rampa), gde je moguće vršiti dopunu u minimalnom iznosu od 2000 din. pa do 65.550 (?!?) BEZ POPUSTA.

A kako je onda za postpaid tagove? Tu nema uplate, već samo naplate sa kartice.

I da, nije ti dobra računica. Ako uplatiš 1000 din, onda bi trebalo da dobiješ 1063,83 din, ako je popust 6%.
 
Da li ovo važi i za strance?
Strani državljani i vozila registrovana u inostranstvu imaju potpuno isti tretman na naplatnim mestima. Jedina zabuna do koje dolazi je da dopuna TAG-a ne može da se vrši u evrima, kao ni plaćanje u evrima za vozila registrovanim na teritoriji RS (čak i ako njima upravlja stranac, npr. rent-a-car vozila). Meni je neshvatljiva ovakva diskriminacija, ispada da stranci imaju veća prava od domaćih građana, ali takav je zakon koji zabranjuje plaćanja u evrima među rezidentima (osim par izuzetaka, kupovine nekretnine ili vozila).
 
A kako je onda za postpaid tagove? Tu nema uplate, već samo naplate sa kartice.

I da, nije ti dobra računica. Ako uplatiš 1000 din, onda bi trebalo da dobiješ 1063,83 din, ako je popust 6%.
Obračunava se na kraju obračunskog perioda (meseca, za firme) a kod korišćenja aplikacija ne znam, to znaju korisnici.
 

Neke od hit izjava

1.Za strance koji se ne snadju ostace na ceonim rampama prolaz.

Sto znaci da mogu izaci na bocni gde nema rampe.

2. Niko od 1500 zaposlenih nece ostati bez posla jer su radili i gradili sistem.

Time bi verovatno bili jedini u svetu koji placaju plate,putne troškove,bolovanja itd za vojsku ljudi koja kontroliše kompjutere i kamere za koje su u Madarskoj zaposleno 400 ljudi na primer.
 
Poslednja izmena:
Da, ali penzionerska kartica nije platna kartica. Mora se prijaviti negde i povezati sa tagom nekako, a to nije objašnjeno kako. Takođe, Studentska kartica jeste platna Dina, ali ne verujem da sistem može prepoznati po broju kartice da li je studentska i automatski smanjiti iznos.
Ako nema mogućnost na aplikaciji, onda je jedina mogućnost registracije ovih kartica u prodajnim objektima Puteva Srbije.
 

Neke od hit izjava

1.Za strance koji se ne snadju ostace na ceonim rampama prolaz.

Sto znaci da mogu izaci na bocni gde nema rampe.

2. Niko od 1500 zaposlenih nece ostati bez posla jer su radili i gradili sistem.

Time bi verovatno bili jedini u svetu koji placaju plate,putne troškove,bolovanja itd za vojsku ljudi koja kontroliše kompjutere i kamere za koje su u Madarskoj zaposleno 400 ljudi na primer.
Gomila nebuloza, a već ima žuti karton zato što nisu proradili Tagovi sa BiH i Hrvatskom, odn. zbog davanja nerealnih rokova.
 
Strani državljani i vozila registrovana u inostranstvu imaju potpuno isti tretman na naplatnim mestima. Jedina zabuna do koje dolazi je da dopuna TAG-a ne može da se vrši u evrima, kao ni plaćanje u evrima za vozila registrovanim na teritoriji RS (čak i ako njima upravlja stranac, npr. rent-a-car vozila). Meni je neshvatljiva ovakva diskriminacija, ispada da stranci imaju veća prava od domaćih građana, ali takav je zakon koji zabranjuje plaćanja u evrima među rezidentima (osim par izuzetaka, kupovine nekretnine ili vozila).
Mislio sam konkretno na popust od 10% za elektro vozila i kako ga ostvariti u praksi za vozila registrovana u inostranstvu.
 
Da li je samo meni čudan ovaj elektronski sistem, u negativnom smislu? kao da je previše komplikovan i da može daleko jednostavnije, da je neprimereno skup s obzirom da uređaj košta 2000, a garancija na uređaj je 2 godine... nije mi jasno zašto ne rade na tome da se podigne nivo elektronske naplate, a ne da sistem bude ovako kontraintuitivan?

Ja sam jedva čekao da se pojavi ENP, ali ne vidim podsticaj da se ljudi prikače na njega, osim onih koji barem nedeljno koriste puteve pod naplatom..

Uostalom ENP sistem bi trebalo da uštedi sredstva tako što adekvatnim uvođenjem smanjuje se potreba za radnom snagom koja boravi u kućicama za naplatu...za mene dovoljno da se podstakne upotreba ENP sistema...

Meni još uvek ima više negativnih strana nego pozitivnih da bih ga koristio, mada, s druge strane, ja zaista ni ne koristim puteve pod naplatom dovoljno često da mi je čekanje na stanicama dojadilo do te mere...
 
Da li je samo meni čudan ovaj elektronski sistem, u negativnom smislu? kao da je previše komplikovan i da može daleko jednostavnije, da je neprimereno skup s obzirom da uređaj košta 2000, a garancija na uređaj je 2 godine... nije mi jasno zašto ne rade na tome da se podigne nivo elektronske naplate, a ne da sistem bude ovako kontraintuitivan?

Ja sam jedva čekao da se pojavi ENP, ali ne vidim podsticaj da se ljudi prikače na njega, osim onih koji barem nedeljno koriste puteve pod naplatom..

Uostalom ENP sistem bi trebalo da uštedi sredstva tako što adekvatnim uvođenjem smanjuje se potreba za radnom snagom koja boravi u kućicama za naplatu...za mene dovoljno da se podstakne upotreba ENP sistema...

Meni još uvek ima više negativnih strana nego pozitivnih da bih ga koristio, mada, s druge strane, ja zaista ni ne koristim puteve pod naplatom dovoljno često da mi je čekanje na stanicama dojadilo do te mere...
Sistem nije zamišljen da se smanji broj radnika nego da se ubrza protok saobraćaja. Desilo se upravo ono što NIKO nije mogao da predvidi, a to je ljudski faktor prilikom korišćenja. Naime, rampe se PROŠIRUJU za ENP trake, a na njima je predviđeno 0 (i slovima nula) izvršilaca jer se u glavama projektanata vrti misao da je sistem savršen i da sve funkcioniše automatski. Međutim, u praksi ima milion problema, većina je već ovde detaljno opisana, ljudi iz nepažnje, neznanja ili sa namerom NEPRAVILNO KORISTE UREĐAJE, uz sve mane i nesavršenosti samog sistema. Sa druge strane, NE POSTOJI NAPLATNA RAMPA na kojoj ima dovoljan broj radnika, pa smo svi prinuđeni da radimo prekovremeno, i uz povećan obim posla (jedan inkasant sad prati više saobraćajnih traka), u poslednjih 4-5 godina desio se ogroman prirodni odliv radnika (odlazak u penziju, otkazi od strane firme, otkazi od strane radnika nezadovoljnih malim zaradama, uslovima rada i sl.), a prijem novih radnika je, kao i svuda u državi, preko veze, i NEDOVOLJNO u skladu sa otvaranjem novih rampi i proširenjem starih.
 
Vrh