Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Koliko je meni poznato Crnogorski tag ne radi u Makedoniji jer ta dva preduzeća moraju potpisati ugovor.

Bosanski tj Tag iz Republike Srpske bi trebao da proradi oko 1 Avgusta i važiće samo u Srbiji ali ne i tag iz Federacije.

Srpski tag bi tako ubrzo mogao da važi na tri teritorije NMK,MNE i BiH entitet RS.

Grčki tag kao što ste gore mogli pročitati je još u postupku jer je država Grčka raspisala tender od 700.000 eura na koliko je procenila troškove uvodjenja ineroperabilnosti pa tek posle toga kreće u izmene softvera i dalje korake.
 
Prave se mrtvi svi, pominjan 15. maj i od tad nikom ništa (septembar 2023 ćemo da progledamo). Kao da je neko nekad odgovarao za neispunjen rok u ovoj zemlji, jaka stvar.
 
Izgleda da sam slučajno ispao pametan prošle godine pa kupio hrvatski TAG, ovo kombinovano neće proraditi verovatno nikad. Jedini problem sa njihovim TAG je što mora skoro da se stane na rampi, a desi se da se TAG i ne očita.
 
Evo i Republika Srpska je napravila aplikaciju i omogućila svojim korisnicima da pripejd Tag dopunjuju online kao i da sve kontrolišu preko aplikacije slične onoj u Grčkoj.

To bi takodje moglo da poveća broj tagova jer bi sada mogli da ih prodaju i naručuju online.

Jedini mali uslov za stare korisnike a ima ih oko 40.000 je da ponesu tag sa sobom i prekonfigurišu ga u jednoj od 5 poslovnica APRS.

Ko ne želi može i dalje da koristi stari sistem direktne dopune.

 
Koliko se vidi i (ne) čuje na snimku tag nije uspešno očitan (ne čuje se „bip“) i nije postavljen prema uputstvu, tačnije u polje sa crnim „tačkicama“ na vetrobranskom staklu kao što piše u uputstvu za svaki tag. Na kraju krajeva, upitno je rastojanje od vozila ispred (>10m prema uputstvu treba da bude) i brzina je upitna.
Na konto svega ovoga, meni se desilo da se tag ne očita jer je bio samo par cm udaljen od polja gde treba da bude postavljen na vetrobranu i ako je brzina bila ispod maksimalnih 30km/h, na svu sreću zbog „brzine puža“ vozila uspeo sam da stanem na vreme, nakon prelepljivanja taga u „crno polje“ radi besprekorno.
 
Čitajući ovu temu, meni nekako cela priča sa TAG-om u ovom trenutku deluje prevaziđena.

Mislim da postoje efikasniji načini da se protok saobraćaja na naplatnim rampama i autoputevima, kada bi se na primer razvila aplikacija sa korisničkim imenom i detaljima iz saobraćajne dozvole-tipa broj registracione tablice. Imaš svoj nalog, recimo kao za postpaid mobilni broj kod svog provajdera, pa pratiš potrošnju.

Moglo bi tu svašta nešto pametno da se napravi...

Opet, just my 2 cents opinion.
 
Pa tako i funkcionise tag, imas svoj nalog na koji je regiatrovan tag, nalog je povezan je sa tvojom karticom i tako se skida novac. Nije komplikovano.
 
Znam ali moraš da imaš neki uređaj, znam da je stari to uzimao pre neku godinu. Više sam mislio da ti se skenira tablica bez dodatnih uređaja i da malo poboljšaju ponudu proizvoda kao što funkcioniše sistem vinjeta po Evropi. Na taj način bi svaka traka na naplatnoj rampi mogla da ima status ENP. Konktretno sam na to mislio, izvinjavam se što se nisam preciznije izrazio.
 
Prave se mrtvi svi, pominjan 15. maj i od tad nikom ništa (septembar 2023 ćemo da progledamo). Kao da je neko nekad odgovarao za neispunjen rok u ovoj zemlji, jaka stvar.

U o
Koliko se vidi i (ne) čuje na snimku tag nije uspešno očitan (ne čuje se „bip“) i nije postavljen prema uputstvu, tačnije u polje sa crnim „tačkicama“ na vetrobranskom staklu kao što piše u uputstvu za svaki tag. Na kraju krajeva, upitno je rastojanje od vozila ispred (>10m prema uputstvu treba da bude) i brzina je upitna.
Na konto svega ovoga, meni se desilo da se tag ne očita jer je bio samo par cm udaljen od polja gde treba da bude postavljen na vetrobranu i ako je brzina bila ispod maksimalnih 30km/h, na svu sreću zbog „brzine puža“ vozila uspeo sam da stanem na vreme, nakon prelepljivanja taga u „crno polje“ radi besprekorno.

Pre mi deluje da su hteli da se provuku "za dž" iza ovog koji je otvorio rampu svojim tagom i postave to na Insta/Tiktok da skupe lajkove.
Međutim, morali su puno bliže da voze, ali me ne čudi da su se zeznuli s' obzirom na muziku koju slušaju.

PS: Pitaju ko će im nadoknaditi štetu na vetrobranskom staklu - sa snimka se jedino vidi da bi oni trebalo da plate eventualnu štetu na rampi.
 
U o



Pre mi deluje da su hteli da se provuku "za dž" iza ovog koji je otvorio rampu svojim tagom i postave to na Insta/Tiktok da skupe lajkove.
Međutim, morali su puno bliže da voze, ali me ne čudi da su se zeznuli s' obzirom na muziku koju slušaju.

PS: Pitaju ko će im nadoknaditi štetu na vetrobranskom staklu - sa snimka se jedino vidi da bi oni trebalo da plate eventualnu štetu na rampi.
Tako je, slažem se u potpunosti!
 
U uputstvu koje se uz tag dobija jasno piše da svaki put pre ulaska u traku vozač mora da sačeka da se prethodnom spusti rampa.

I tu je JP zaštićeno od naknadnih tužbi a vrlo često može da traži da se njima nadoknadi oštećenje opreme.

E sad i praksi se toga retko ko pridržava jer su ljudi više puta uspeli da prodju u koloni i sad ih više niko ne može ubediti da moraju da poštuju pravilo da se prethodniku spusti rampa.

A pravilo je uvedeno jer ovaj sistem vam je sličan nekom sistemu pokretne trake gde proizvodi idu u nizu.

Kada se taj niz poremeti a to se dešava iz mnogo razloga onda rampa može da padne na vas iako vam je tag pisnuo.

Neki od razloga su ulaz vozila bez taga u rezervisanu traku,pa zatim vraćanje istog u rikverc,ili ulazak vozila sa dva taga (vrlo čest slučaj) nepravilno držanje taga sam trenutni kvar sistema itd itd.

Svaka od ovih situacija se može neposredno desiti pre vas i zato su ljudi lepo napisali to pravilo.

Svako ko se ikad bavio nekom automatizacijom procesa u nekoj fabrici razume o čemu ja ovde pišem i koliko je teško to realizovati ateknsa živim ljudima i njihovim percepcijama kako nešto funkcioniše.....Pola ljudi tag okreće ka kameri umesto ka anteni a mnogi koji kupe tag smatraju da su dobili dozvolu za letenje.


Jednostavno pravila igre su ta,pročitaj ih i pridržavaj se ili budi spreman na posledice.


O sistemima naplate se moze pisati naširoko ali postoji nešto što se neuparenje i ono je u našem sistemu minimalno i jedno od najmanjih u EU.

Kombinacijom taga i tablica se pokriva mnogo potencijalnih problema i ako bi se ispoštovao propisno postavljen tag,držanje odstojanja i pravilo da se prethodniku spusti rampa nikada ne bi došlo do incidenta.
 
Koliko su brzo uleteli u rampu, izgeda kao da su hteli da se prošvercuju...

Ja sam pre par dana stao pre ulaska u rampu jer je auto ispred mene plaćao kešom ali me je ipak očitalo iako sam stao ispred. Sačekao sam da on krene i onda za njim polako i prošao bez ikakvih problema, rampa me je čekala.



Što se tiče postavljanja taga, iz mog iskustva, on treba da bude okrenut "belom" stranom na gore, a gde god da stoji normalno se učitavao. Često sam vozio auto koji nema nosač za tag pa sam ga očitavao iz ruke, nikakav problem.
 
Što se tiče postavljanja taga, iz mog iskustva, on treba da bude okrenut "belom" stranom na gore, a gde god da stoji normalno se učitavao. Često sam vozio auto koji nema nosač za tag pa sam ga očitavao iz ruke, nikakav problem.

Mada ovo neće niko pročitati ponoviću opet!!!

Pričali smo sećaš se o anteni i tagu,beloj strani itd.

I to da radi u svakom položaju je jedna urbana legenda koja posle dovodi do ovakvih situacija.

U komunikaciji sa onom antenom gore imaš nekiliko koraka koje sistem prolazi i svaki taj korak ima svoj timeout.
Tag je radio uredjaj i signal moze primati direktno u antenu ili indirektno kao odbijen signal o neku površinu.

Kad inžinjer recimo meri milisekunde tih koraka u komunikaciji sa pravilno postavljenim tagom vidi da se svaki korak izvršava sa recimo 150 ms od 250ms maksimalno dozvoljenih.

Kada je tag loše postavljen ti koraci traju od 230 do 250 i često tag bude neočitan .

Tajmeri moraju postojati zbog realnog vremena u kojoj vozilo prolazi zoni zračenja anteme od 3m na ulazu u traku i te neke željene karakter uredjaja.

Neki od tagova u svetu su imali mikroprekidač koji je onemogućavao rad taga ako nije na nosaču ali onda ljudi odlepe i nosač i drže ga opek kako ko hoće pa su odustali i od toga.


Turci su zbog pametnih vozača prešli na ovog taga na Tag Stiker nalepnicu ali du se i tu pametnjakovići setili pa ga stave u foliju i onda lepe privremeno gde ono požele ili skidaju ...

Ljudska glupost nema granica a tehnička nepismenost je pojavom modernih tehnologija otišla i potpuno drugom pravcu.
 
Poslednja izmena:
U o



Pre mi deluje da su hteli da se provuku "za dž" iza ovog koji je otvorio rampu svojim tagom i postave to na Insta/Tiktok da skupe lajkove.
Međutim, morali su puno bliže da voze, ali me ne čudi da su se zeznuli s' obzirom na muziku koju slušaju.

PS: Pitaju ko će im nadoknaditi štetu na vetrobranskom staklu - sa snimka se jedino vidi da bi oni trebalo da plate eventualnu štetu na rampi.
Nego šta nego su namerno hteli da prolete. Najbolji dokaz je da je snimanje telefonom uključeno prilikom prilaska rampi, ko bi zaboga snimao random prolaz kroz naplatnu rampu. Aj da je snimak sa dash cam-a, nego je ovde neko izvadio telefon, pripremio se i upalio snimanje, sa ciljem da ispadnu pametni, ali su ispali majmuni.
 
Mada ovo neće niko pročitati ponoviću opet!!!

Pričali smo sećaš se o anteni i tagu,beloj strani itd.

I to da radi u svakom položaju je jedna urbana legenda koja posle dovodi do ovakvih situacija.
Pa i nisam rekao u svakom već da je okrenut kao da stoji na nosaču. To mi je upravo rekao radnik iz puteva kad je video da držim tag u ruci iznad volana.

Slažem se da nije pravilno, ali da je meni tako radilo bez ikakvih problema. Nemaju svi službeni auti tagove pa nosim svoj
 
Turci su zbog pametnih vozača prešli na ovog taga na Tag Stiker nalepnicu ali du se i tu pametnjakovići setili pa ga stave u foliju i onda lepe privremeno gde ono požele ili skidaju ...
Imali smo tagove za parking na poslu i prešli smo na očitavanje tablica. Moram priznati da tag nikad nije omanuo, a čitanje tablica redovno.
 
Kombinacijom taga i tablica se pokriva mnogo potencijalnih problema

Slažem se, ali tag više nije vezan za tablicu, kada su u pitanju putnička vozila.
To znači da se praktično stimuliše da se tag šeta iz vozila u vozilo i očitava bez propisanog nosača... Ja sam pre imao onaj veliki tag, kao sapun, taj se kupovao u Putevima i bio je vezan za tablicu.
 
Imali smo tagove za parking na poslu i prešli smo na očitavanje tablica. Moram priznati da tag nikad nije omanuo, a čitanje tablica redovno.
Pa da ali zahtev parkinga je mnogo manja računska brzina,frekvencija,zona zračenja kao i jačina polja

Kamere i Ocr sa druge strane pate od ugla svetlosti,prljavih tablica,tipa tablice,oznaka na vozili,natpisa raznih,promeme senke,kavaliteta softvera,refleksije milion stvari,snega,sunca kiše itd
 
Ovo gore nije snimak sa dashcam-a, već osoba na zadnjem sedoštu snima. Što bi to neko radio? Meni deluje kao da su očekivali da se ovo desi.
Ovo se desilo i u Crnoj Gori. Rampa se spustila na kola. Ali samo se odbila u stranu i nije oštetila šoferku. Ni njoj nije bilo ništa. Verovatno je drugi sistem. Crnogorka je izašla iz kućice, namestila rampu, vratili kola da ponovo prođu. Morala je da poništi u sistemu alarm, jer je registrovano kao neovlašćen prolaz kroz rampu.
 
Vrh