Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Trebalo bi da je po upustvu sa ENPay sajta.

Na tom linku kaze da je registracija za Makedoniju, a nije mi bas jasno za CG posto sajt kaze: "U ovom trenutku je aktivirana samo Severna Makedonija a uskoro će biti i ostale zemlje iz regiona – za svaku zamlju ćete morati da povežete vašu karticu dodatno."
 
Na tom linku kaze da je registracija za Makedoniju, a nije mi bas jasno za CG posto sajt kaze: "U ovom trenutku je aktivirana samo Severna Makedonija a uskoro će biti i ostale zemlje iz regiona – za svaku zamlju ćete morati da povežete vašu karticu dodatno."
Tako isto je i za Crnu Goru i biće za sve ostale države.
 
Ne znam kako se trenutno enpay uvezuje sa toll4all. Prosle godine se slao mejl sa popunjenom prijavom enpayu pa su oni manuelno prijavljivali svakog. Ako neko zna kako ide proces danas nek napise.
Pa čitaš li šta pišem?
Odeš na t4a, registruješ se i podesiš karticu za NMk, pa onda i za CG.
 
Pročitaj ti moju, izgleda da su trenutno svi enpay tagovi dodati na toll4all sistem i samo ih je potrebno registrovati na t4all sajtu, dok prošle godine to nije bio slučaj nego si morao da pišeš enpayu da oni kontaktiraju openbalkan da bi te dodali u sistem da bi mogao da uradiš registraciju.

I dodatni detalj koji treba znati, koji je već pominjan, je da u deo aktivacioni kod upisuješ broj tablice.
 
Pozdrav svima,
Posto u prethodnih ~20ak stranica nisam nasao odgovor na pitanje koje me zanima, dolucio sam da postavim pitanje:
Zavrsio sam registraciju na toll4all i za sada imam vizu (dinarski racun) povezanu za Srbiju.
Interesuje me da li je preporucljivo da se viza za devizni racun poveze za Makedoniju i Crnu Goru ili moze i dinarski?
Koliko se secam kada se nesto u inostranstvu kupuje preko vize za dinarski racun, onda se vrsi neka nepovoljna konverzija. Jel to isti slucaj i sa ovom putarinom?
Pretpostavljam da ste vi povezali racun u eurima sa ovim zemljama?.
 
Trebalo bi da direktno skida evre sa deviznog EUR računa ako se poveže Visa ili Master. E sad ima neka caka ako je neka druga strana valuta u pitanju onda se vrsi konverzija u dinare pa u evre i skida se sa EUR računa što ispada nepovoljnije nego direktno da se radi konverzija u dinare i skida sa dinarskog računa. Ako je tako podešeno u banci, za transakcije u inostranstvu se prvo skidaju evri pa kad nestane dinari.
 
Trebalo bi da direktno skida evre sa deviznog EUR računa ako se poveže Visa ili Master. E sad ima neka caka ako je neka druga strana valuta u pitanju onda se vrsi konverzija u dinare pa u evre i skida se sa EUR računa što ispada nepovoljnije nego direktno da se radi konverzija u dinare i skida sa dinarskog računa. Ako je tako podešeno u banci, za transakcije u inostranstvu se prvo skidaju evri pa kad nestane dinari.

Ne. Sve međunarodne transakcije kartica izdatih u Srbiji se obavljaju u EUR, a domaće u RSD. Ako je transakcija u nekoj trećoj valuti po kartičnom kursu (koji je dobar) se konvertuju u EUR. E sad, ako je kartica vezana za račun u EUR, to je kraj konverzije. Ako je kartica vezana samo za račun u RSD, onda se vrši dodatna konverzija iz EUR u RSD, po bankarskom kursu, koji je kod većine banaka dosta loš. Ukoliko je kartica vezana za multivalutni račun, za međunarodne transakcije će se zaduživati EUR partija dok ima sredstava, a RSD partija samo ako nestanu sredstva u EUR, a za domaće trankcije će se zaduživati RSD partija dok ima sredstava, a EUR partija samo ako nestanu sredstva u RSD. Dakle, savet je sve međunarodne kartične transakcije obavljati karticom vezanom za račun u EUR ili multivalutni račun (sa dovoljno sredstava u EUR), osim u slučajevima kada znate da je bankarski kurs dobar (npr. kod Poštanske ili AIK banke). Takođe, treba voditi računa da se ne naplaćuje provizija kod međunarodnih transakcija kao npr kod Raiffeisen banke (1%).

Dakle, uslovi su različiti od banke do banke i treba ih dobro proučiti, kako bi usluge banaka koristili u svoju korist, a ne one vas u njihovu korist.
 

Šta smo do sada koristili i da li neko zna šta bi ovo trebalo da znači?
Do sada smo koristili i koristimo i dalje softver i sistem koji u kontinuitetu od 1991 godine usavršava državni institut Mihajlo Pupin iz Beograda.Taj sistem i softver se koristi i u Republici Srpskoj,njegovi delovi u FBiH,bio je i na onoj stanici izmedju Trebinja i Herceg Novog i na jednom mostu u Kongu.
IMG_20240619_123023.jpg


Izgleda da se piše neka nova istorija
 
Poslednja izmena:
Pročitaj ti moju, izgleda da su trenutno svi enpay tagovi dodati na toll4all sistem i samo ih je potrebno registrovati na t4all sajtu, dok prošle godine to nije bio slučaj nego si morao da pišeš enpayu da oni kontaktiraju openbalkan da bi te dodali u sistem da bi mogao da uradiš registraciju.

I dodatni detalj koji treba znati, koji je već pominjan, je da u deo aktivacioni kod upisuješ broj tablice.
Ja pisah za ovu godinu, tj. trenutno stanje. Prošla godina je prošla godina. Istorija, takoreći. Sad, što si ti tamo, ne znam.
Tražio si odgovor, dobio si ga, ali mu nisi verovao.
 
Pročitaj ti moju, izgleda da su trenutno svi enpay tagovi dodati na toll4all sistem i samo ih je potrebno registrovati na t4all sajtu, dok prošle godine to nije bio slučaj nego si morao da pišeš enpayu da oni kontaktiraju openbalkan da bi te dodali u sistem da bi mogao da uradiš registraciju.

I dodatni detalj koji treba znati, koji je već pominjan, je da u deo aktivacioni kod upisuješ broj tablice.

Izgleda da nije tako, ipak. Upravo pokusavam da svoji enpay tag dodam za Makedoniju, misleci da je vec aktivan za OpenBalkan...
Nazalost dobijam poruku: Таг који желите да региструјете не постоји у земљи у којој покушавате регистрацију.

Poslao sam mail ovima iz ENpay na onaj stari mail openbalkan@allyes.global, posto drugi ne nalazim...
 
Izgleda da nije tako, ipak. Upravo pokusavam da svoji enpay tag dodam za Makedoniju, misleci da je vec aktivan za OpenBalkan...
Nazalost dobijam poruku: Таг који желите да региструјете не постоји у земљи у којој покушавате регистрацију.

Poslao sam mail ovima iz ENpay na onaj stari mail openbalkan@allyes.global, posto drugi ne nalazim...

Da li ste na početnom ekranu toll4all.com odabrali da dolazite iz Srbije? (Pitam zato što se često odmah odabere Severna Makedonija i tu nastane problem) Nakon toga biste trebali da odaberete opciju "imam tag" i popunite formular po putustvu ENPay za registraciju. Tek posle toga se dodaje kartica za Makedoniju. Naravno uz uslov da je tag prekonfigurisan za postpejd kod Alleysa.
 
Je li postoji razlika na tim njihovim rampama? Mora li se skoro zaustaviti ili može da se prođe 30–50 km/h?
 
Je li postoji razlika na tim njihovim rampama? Mora li se skoro zaustaviti ili može da se prođe 30–50 km/h?
Na naplatnim rampama autoputa sam prošao sa 30ak km/h, a na Sozini ne znam da li je bio neki bag, ali očitao mi je tag pri sličnoj brzini (čuo sam pisak) a rampa se nije podigla odmah nego nakon dovoljno vremena da sam morao da se zaustavim pre nego što sam mogao da nastavim.
Sad vidim na sajtu Monteputa da je preporučena brzina 10 km/h https://monteput.me/upustvo-za-koriscenje/
 
Koliko je ovo realno i kako planiraju da sprovode naplatu (ne verujem da im je u planu gradnja naplatnih stanica po magistralama i brzim saobraćajnicama) ostaje mistaerija

IMG-20240624-135408.jpg
 
svakako imamo tacno jednu (1) brzu saobracajnicu u zemlji
 
Pričao je Vesara o tome, isto kao budući sistem za naplatu putarine u Hrvatskoj. Kombinacija TAG-a i očitavanja Tablica.

Pomenuo je "satelitsko praćenje vozila" :unsure:

svakako imamo tacno jednu (1) brzu saobracajnicu u zemlji

Po trenutno važećoj kategorizaciji trenutno imamo:

M6 Petlja Kovilovo - Pančevo
M9 Petlja Lajkovac - Divci
M11 Petlja Beograd - Petlja Bubanj Potok
M12 Petlja Aerodrom - Aerodrom Beograd
M15 Petlja Batočina - Kragujevac

U izgradnji, planirano za završetak ove i sledeće godine:

M3 Petlja Šabac - GP Trbušnica
M7 Petlja Požarevac - Golubac
M9 Divci - Valjevo
 
Tačno. Po kategorizaciji ima ih 19.
Na tvoj spisak može se dodati i M2 - fruškogorski koridor, s obzirom da se uveliko gradi.
 
Do sada smo koristili i koristimo i dalje softver i sistem koji u kontinuitetu od 1991 godine usavršava državni institut Mihajlo Pupin iz Beograda.Taj sistem i softver se koristi i u Republici Srpskoj,njegovi delovi u FBiH,bio je i na onoj stanici izmedju Trebinja i Herceg Novog i na jednom mostu u Kongu.Pogledajte prilog 202286

Izgleda da se piše neka nova istorija
Нажалост, Пупину се од прошле године "не дозвољава" да сам учествује на тендерима, него иде као подизвођач, замислите државна фирма ради као подизвођач за приватника. Е сад, не знам да ли је Орион стварно патентирао свој софтвер, или је "купио" Пупинов, или пак неки трећи..Мада мислим да чим понестане страног капитала из кредита којима се граде путеви, сетиће се они Пупина да им ради за дупло мање пара него остали, ако остане нешто од њега до тад.
 
Pozdrav svima,
Posto u prethodnih ~20ak stranica nisam nasao odgovor na pitanje koje me zanima, dolucio sam da postavim pitanje:
Zavrsio sam registraciju na toll4all i za sada imam vizu (dinarski racun) povezanu za Srbiju.
Interesuje me da li je preporucljivo da se viza za devizni racun poveze za Makedoniju i Crnu Goru ili moze i dinarski?
Koliko se secam kada se nesto u inostranstvu kupuje preko vize za dinarski racun, onda se vrsi neka nepovoljna konverzija. Jel to isti slucaj i sa ovom putarinom?
Pretpostavljam da ste vi povezali racun u eurima sa ovim zemljama?.
Ovo ti zavisi od banke do banke. Sećam se kada sam imao AIK master karticu, da je uvek išlo po srednjem kursu NBS kada sam plaćao u inostranstvu. Procredit ima malo viši kurs u odnosu na srednji NBS, dok je npr Erste i za par dinara iznad srednjeg.
 
Vrh