Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Ko Babić ?

Nešto ne vidim da TAG puno pomaže kad su velike gužve.
 
Babić je očigledno zagovornik vinjete, mrsko mu je što mora da uspori na 40 km/h na rampi. A tag itekako pomaže. Od kada ga imam nikad nisam zaglavio u gužvi, uvek sam glatko prošao, a takva su iskustva i ostalih meni bliskih ljudi. Jedina mana je što nema postpaid-a ili bar lakšeg načina dopune.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623753#p623753:3h6ome65 je napisao(la):
Žika » Mon May 20, 2019 5:26 pm[/url]":3h6ome65]
file.php
Taj Dalibor je lose obavesten. Nedeljna vinjeta za Sloveniju je 15 evra. I to za manje od 200 km autoputa. Mesecna je vec 30 eura. Ostale vinjete nisam proveravao ali je za slovenacku duplo pogresio.
 
Pogrešio je i za Austriju 10 dana 9,20 evra.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cSX_6IxXJRI[/youtube]
 
Slovacka ima aplikaciju e-znamka. Uneses registarsku oznaku,izaberes iz koje zemlje je vozilo i platis karticom i dobijes racun na mejl.
Kakav bre TAG, kad turci navale u sezoni a ti krenuo na more pa se zaglavis na Naisu sat-dva, onda cu te pitati koliko ti je znacio isti.
 
Haha, prođoh već par puta i to u jeku sezone. Nisam čekao ni minut-dva a ne sat dva. Bez zaustavljanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623800#p623800:1177laft je napisao(la):
StariPosmatrač » Pon Maj 20, 2019 9:08 pm[/url]":1177laft]Haha, prođoh već par puta i to u jeku sezone. Nisam čekao ni minut-dva a ne sat dva. Bez zaustavljanja.

Onda si imao srece. Ja sam zadnji put kad sam isao za Grcku 2017-te zaglibio kod Stare Pazove 50 min. Na Naisu 35 min i kod Doljevca 30 min.
A bio je petak prepodne. Kad su kolone duge i po nekoliko stotina metara, slabo tu TAG pomaze.
 
Svi sa tagom hvataju zaustavnu traku čim naiđu na kolonu pa tako i ja. Kud svi Turci tu i mali Mujo. Možda si bio suviše fin :D
 
Jbg,svuda su patrole na naplatnim, pa sam „papak“ cekao u koloni. Zaustavnom trakom voziti je prekrsaj i to ne mali...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623811#p623811:25lecsid je napisao(la):
StariPosmatrač » Pon Maj 20, 2019 8:36 pm[/url]":25lecsid]Svi sa tagom hvataju zaustavnu traku čim naiđu na kolonu pa tako i ja. Kud svi Turci tu i mali Mujo. Možda si bio suviše fin :D

Veoma bistro.
Bolje da bude fin nego da ga neko olakša za popriličan iznos novca (na žalost umanjen zadnjom izmenom zakona) ili da izazove neku nezgodu.
 
Ja sam lala i drzim se propisa, jer ne volem da me lupe 5000-10000 iljada po usima, to bole.E sad, kad smo vec kod toga, pitaj Caribroda kakav je kilometarski haos na naplatnoj rampi Dimitrovgrad u toku letnje sezone. Novine slabo pisu o tome, pa ne znamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623859#p623859:32c97se3 je napisao(la):
Žika » Uto Maj 21, 2019 12:52 am[/url]":32c97se3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623811#p623811:32c97se3 je napisao(la):
StariPosmatrač » Pon Maj 20, 2019 8:36 pm[/url]":32c97se3]Svi sa tagom hvataju zaustavnu traku čim naiđu na kolonu pa tako i ja. Kud svi Turci tu i mali Mujo. Možda si bio suviše fin :D

Veoma bistro.
Bolje da bude fin nego da ga neko olakša za popriličan iznos novca (na žalost umanjen zadnjom izmenom zakona) ili da izazove neku nezgodu.

Mislim da sam najveću pretnju predstavljao po sujetu onih koji za ljude koji su kupili tag misle da su budale. Onaj ko je čekao sat vremena na rampi pa je nakon toga rešio da nadoknadi izgubljeno vreme predstavlja mnogo veću opasnost po bezbednost saobraćaja. Da je pameti u Putevima Srbije da se produže ENP koridori kod velikih rampi pa da ljudi nemaju nedoumicu i ne čekaju sa Turcima koji su se stisli za 17 evra.

Snovi o vinjetama su ekvivalent vlažnih snova srednjoškolca o mladoj profesorki - nema od toga ništa. Čak su u EU uvideli da je to lošiji sistem a u Srbiji posluje firma koja razvija pan evropski TAG uredjaj, ne bi oni radili to da je budućnost u vinjetama.

Aj uzdravlje.
 
Projekti po kojima su ugovarani koridori vuku korene iz 2004 recimo kada ENP nije ni postojala.Takvi projekti su predvidjali klasican plato naplatne stanice manuelnog tipa bez dodatnih traka i prosirenja,zatim isto to je uslo u glavni projekat nije radjena eksproprijacija i sada imamo to sto imamo jer smo tu gde smo zbog toga sto smo ono sto jesmo.

Sada ima problema sa eksproprijacijom i eto na primeru stanice Stara Pazova gde je prilaz ENP traci blokiran privatnim posedom sa zasadjenim orasima a i novim stanicama poput Dimitrovgrada , Preseva i Subotice trebalo je kilomear pre planirane rampe napraviti 4 trake i ograditi Enp traku.

Na E70 autoputu projekat je radjen pre 1990 godine i sve stanice su za to vreme bile prilicno predimenzionisane sto se sada pokazalo odlicno i tu niko ne može da kaže da je cekao u koloni.

Na Koridoru 11 ne računajući Preljinu kao bočnu rampu koja je već duže vreme čeona i gde je situacija najgora sve ostale stanice će imati rezervisane ENP trake i tu nikada neće biti gužve.

Na Autoputu Su-Bgd jedini problem je Stara Pazova zbog gore navedene parcele i naplatna stanica Vrbas kojja je u projektu očigledno poddimenzionisana i tu su gužve svakodne.E sad dobra vest je ta sto se za Pazovu radi projekat sličan rampi u Vrčinu sa upravom na vrhu i to je u planu do 2020.

Na novom koridoru ka jugu i istoku takodje ce sve stanice imati slobodne Enp trake i konkretno taj Dimitrovgrad nije problem rampa nego granica jer cesto traze da se guzva podeli da nebi na granici bila kilometrska.O tome je i Caribrod pisao.

Na kraju ostaje stari BGD NiS gde plan za prosirenje stanica postoji i ako obezbede sredstva radovi bi uskoro poceli po uzoru na radove na Batočini gde su vec otpoceli.
 
Mislim da je RFID tehnologija sa tagovima prevaziđena kad je u pitanju ovolika masovnost, jer je neophodno fizički kupiti i posedovati neki uređaj, a to za putnike u tranzitu predstavlja poteškoću i u slučaju omasovljenja, čekali bi opet u redu dok kupe ili dopune tag. Trenutno najefikasniji sistem bi bio online uplata za registarski broj (i to u nekom panevropskom sistemu) i veći broj OCR rampi.
 
Ne razumem ovde neke koji uporno brane nesto sto kod nas nije dovoljno efikasno, a ne zele da cuju na primerima u drugim drzavama za bolje.
Tipa, mi smo najpametniji i nase resenje je bolje.
@Stari Posmatrac
Gde si ti to burazeru bio u inostranstvu da bi mogao da poredis nas sistem naplate sa drugima?
 
Ne brini ti druže za mene, verovatno sam bio u više zemalja nego što bi ti za tri života obišao.

U koliko zapadnih zemalja koje nisu bile članice varšavskog pakta se koristi vinjeta? Dve? Jak ti je primer...

Žalite se na cene, ja vam pokažem ne primeru da je vinjeta nepravedna. Onda nisu vise cene problem, sad je problem sto Turčin ne može po gasu od Horgoša do Gradine. Ja vam kažem da i to može ako mu nije žao da plati 17 evra za tag. Ali avaj, tag ne funkcioniše, ne možeš da prođeš rampu, prvo reče 2-3 sata čekanja pa se onda to istopi na 30-50 minuta. Ja ti opet kažem da nikad nisam čekao, a i svi ljudi koje znam imaju pozitivna iskustva sa tagom, i sve više ljudi prelazi na ENP.

Uostalom, nema šanse da se vinjeta uvede tako da je ova rasprava bespredmetna.
 
GOJE":19kgrsp5 je napisao(la):
Mislim da je RFID tehnologija sa tagovima prevaziđena kad je u pitanju ovolika masovnost, jer je neophodno fizički kupiti i posedovati neki uređaj, a to za putnike u tranzitu predstavlja poteškoću i u slučaju omasovljenja, čekali bi opet u redu dok kupe ili dopune tag. Trenutno najefikasniji sistem bi bio online uplata za registarski broj (i to u nekom panevropskom sistemu) i veći broj OCR rampi.
Upravo tako,sve su to faze kroz koje se prolazi Italija ,Francuska ,USA koriste rfid tehnologiju od sredine 90'tih...Pojavljuju se problemi sa baterijama, garancijom,pozicijom postavljanja i kako se tehnologija razvija sva je prilika da ce OCR i fabrički ugradjen GPS biti budućnost ali sve u smislu devize "plati ono što koristiš onoliko koliko koristiš" gde se vinjeta kao takva nikako ne uklapa.
 
Ja veoma dugo koristim TAG i veoma često sam čekao. SKoro sam pisao i ovde o tome.

Onaj ko NIKADA nije čekao zbog zakrčenih ENP prolaza verovatno uvek koristi isključivo čeone rampe, a ne libi se da vozi dugo kroz zaustavnu traku (pa i tada opet čeka, jer takvi povuku i druge, pa zakrče i tu traku, ko hebe hitnu, vatrogasce, nek koriste helikopter, a i šta neko ima da umire na putu, važno da ja ne čekam bRe).
 
Nije baš tako dramatično kada se zakrči zaustavna traka na auto-putu. Prolaze bez problema rotacije tada jer ima mesta da se svi pomere u stranu.

Problem je samo tih para dana godišnje, i tako je svuda po svetu.
 
Bogami, ne da nisi u pravu za zaustavnu traku u svetu, nego si skroz u krivu :D

Što se čekanja tiče, SVAKA naplatna rampa koja ima samo pomešane ENP/obične trake (a takve su gotovo sve koje nisu čeone i čeona u Čačku) znače potpuno jednako čekanje sa ostalima
 
rumunija isto online ima kupovinu vinjete. zasto se ne iskoriste sve prednosti naseg taga jer ga radi ista firma kao i skandinavski bro bizz, kapsch. mozemo lagano postpejd principom da placamo garaze i parkinge. psto putujem dosta po evropi, imam i italijanski tag. u milanu placam parking sa njim. isto me ocita kamera pred ulaskom u garazu. danskim tagom se placaju svi mostovi izmedju svedkse i danske i sve putarine u norveskoj. samo na balkanu imas 10 putarina, BIH ima dva taga, jedan za federaciju, jedan za Republiku Srpsku i naravno kraljevi iz CG koji traze preko 100 evr akredita da uplatis da bi dobio tag za Sozinu?! Hrvati kraljevi imaju jedan ENC za HAC a drugi za Istru. sve kod nas moze i ne moze naravno
 
Гага":3qmjtv90 je napisao(la):
На овогодишњем сајму аутомобила на штанду "Путева Србије" су ми рекли да би требало до лета да се уведу и већи попусти и уплата путем интернета.
Dobro su se setili.
Trenutni popust je 4 (i slovima: četiri) procenta, i to za uplatu 10.000,00 dinara. Ludilo.



T-T
 
Vrh