Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Skinuo sam ja nosač sa satrog auta ali ako stavim duplu lepljivu izmedju koja je bela mislim da će izgledati jako vrljavo i ružno, zato sam hteo da kupim/uzmem nov nosač

Probaću sa duplo lepljivom pa ako ne budem zadovoljan kupiću tag na kp

Poslao sam i mejl "putevima Srbije", videćemo da li će odgovoritiJ
Lepio sam trakom kada sam menjao auto, nikakve razlike nema, na pa samom nosaču taga je isto stavljena duplolepljiva traka

sto se tice tih 3D stampanih - kupio sam jedan na KP i istopio se na suncu. plastika ta koju koriste za stampu je bas loseg kvaliteta.
Ja sam štampao sam sebi od PETG plastike, ona je postojana na temperaturu.

To na KP verovatno štampaju od PLA koja je privremeni materijal za prototipove, ne za trajnu upotrebu niti za izlaganje nikakvim uslovima. Prevaranti
 
Ne bi trebalo da bude problem jer nisu komatibilni to je i u Sat patroli pričao Alvirović
Obzirom da je držač isti ja planiram da ih zamenim na evzoniju, mnogo mi da lepim još jedan imam i Turski HGS pa da šoferka ne bude ko božićna jelka.
Ono što sam saznao je da se njihove rampe prolaze mnogo sporije nego naše i na to treba obratiti pažnju.
 
Pisao sam nekada davno zašto je sporije.

Sam podatak da kredit uplaćujete preko interneta znači da je vaš korisnički nalog negde u Grčkoj na mestu kome pristupaju sve naplatne rampe od Peloponeza do Evzonija i jednostavno sistemu treba nekoliko sekundi da kontaktira server i sazna stanje vašeg kredita i odluči da vas pusti dalje...

Zato je naš pripejd super brz ali se svaka dopuna mora obaviti fizički na prodajnom mestu.
 
Pored zvučnog signala kod Grka ima i semafor zeleno / crveno koji vas upozoravaju o stanju kredita, kod nas ima tabla sa ostakom sredstava.
Za proveru stanja potrebno je koristiti aplikaciju i na taj način pretiti koliko novca imate na računu.

1686307991149.png
 
Vodite računa da na grčkom tagu uvek morate da imate minimalno 2,41e! U slučaju da na tagu imate 2,40e i manje od tog iznosa sistem neće podići rampu iako je iznos koji je na tagu dovoljan za putarinu.

Primer: na tagu imate 1,8e, putarina košta 0,8e - sistem neće dozvoliti prolaz!
 
Eto što više saznajemo o drugima shvatamo da naš sistem ima dosta prednosti.
Ako na tagu imate 90 dinara i putarina do Mladenovca košta 90 prolazite bez problema.
Često mi se baš to i desilo.🤣
Ja sam sa našim tagom zadovoljan.
S tim da bi meni odgovaralo da mogu da uplatim pare karticom i sl i da sam ubacim sredstva na njega. Pored toga duži prilazi za vozila sa tagom i to bi bio savršen sistem.
 
Ako je dozvoljen placanje puterine karticom u postpaid sistemu, ne vidim razlog da ne naprave uplatu kredita na tag preko kartice.
 
Ako je dozvoljen placanje puterine karticom u postpaid sistemu, ne vidim razlog da ne naprave uplatu kredita na tag preko kartice.
Pišem već više puta ali mislim da me većina ne razume ali evo ponoviću .

Poenta priče je brzina prolaza trakom i obezbedjenje upravljaca puta da ce uzeti novac od korisnika.

POSTPEJD inicijalizacija naplate ne zahteva trenutnu vezu sa serverom (sam postpejd indikovan tag govori da ste vi negde nesto potpisali i dali nesto u zalog) već samo proveru kategorje,ulazne stanice itd i onda se vozilo propušta u realnom vremenu a očitani podaci nekoliko sekundi kasnije šalju centralnom serveru gde se uparuju sa korisničkim nalogom ,formira se da kažem dosije sa svim relevantnim podacima i stavlja u red za dalju obradu ka banci provajderu usluge ili se pohranjuje da bi se objedinjeno na kraju meseca poslala faktura korisniku.

Benefit toga je momentalno dizanje rampe i prolazak deklarisanom brzinomdo 30kmh.

Mana je da ako korisnik nema para kasnije na kartici pa ne uspe nekoliko pokušaja naplate onda ide postupak blokade taga bla bla tužba itd.

PRIPEJD isto tako funkcioniše,(ali pripejd indikovan tag znaci nema zaloge ,nema sredstva obezbedjenja) i znači ide osnovna provera lokalno kategorije i iznosa kredita ,samo sa korakom više jer se i novac sa taga skidatu odmah i na tag se upisuje novo stanje kredita pri svakom prolasku kroz naplatnu rampu.

Benefit takodje extra brz prolazak kroz traku itd .

MANA je nemogućnost uplate na tag jer novac na tom tagu morate upisati direktno na uredjj a to se moze obaviti samo na specijalnim uredjajima.

Postoje zemlje koje to mogu upisati i na samoj traci kojom prolazite ali to se radi pomoću dve antene na posebnim trakama gde se za vreme vaseg prolaska iskomunicira sa serveriom pa vam se na izlazu iz trake na tag upise nov iznos ako je vozilo pronadjeno u bazi sa zahtevom za upis novog kredita.Da ne davim dalje izuzetno komplikovan proces uz veliku mogucnost greske i zastoja.

Teoretski bi mogla postojati i ta neka hibridna pripejd varijanta gde bi vi karticom uplatili recimo novac na taj pripejd vas korisnicki racun ali bi onda zbog mera predostroznosti minimalan iznos morao biti ne 0 dinara vec recimo 2000 dinara(kao depozit) da bi JPPS bio siguran da svaku voznju moze da naplati u slucaju da ste stranac i odoste preko granice a sistem vas pustio da prodjete.Velika razlika u odnosu na Grcku je ta što je kod njih prosečan iznos po rampi 2,5 Eura a nama ide i do 17 eur zbog zatvorenog sistema naplate koja je bolja nego stajanje na svakih 40km kao u MKD i GR.

I sad se ponovo vracam na Grcu,Hrvatsku i sve zemlje koje imaju taj usporeni pripejd prolazak to je upravo zbog toga sto vi ulaskom u traku budete ocitani,sistem iskomunuicira server dobije potvrdu da imate dovoljno novaca,vas pusta sa vaseg naloga umanjuje iznos i to je to.

Znači njihov tag je samo običan serijski broj pod kojim na nekom platnom serveru stoji korisnički nalog koji se svaki put mora kontaktirati i proveriti stanje kredita
Vi ulaskom na nalog u svakom trenutku vidite preostali kredit a uplata na takav server je danas laka jer postoje puno provajdera online placanja.


Najveća mana je što pri brzini od 36kmh (10 metara u sekundi) vi zonu snopa rfid komunikacije sa citacem taga koji je duzine jedva 2metra prolazite u delicu sekunde i nerealno je ocekivati da se za peti deo sekunde posalje i dobije provera vaseg korisničkog racuna a posebno u zemlji sa losom IT infrastrukturom.
Zato su kod njih trake krace,vi se prakticno pred rampom zauatavite i sistemu date tu sekundu dve da dobije potvrdu servera da imate novca za tu transakciju i onda se rampa diže.
 
Poslednja izmena:
Vodite računa da na grčkom tagu uvek morate da imate minimalno 2,41e! U slučaju da na tagu imate 2,40e i manje od tog iznosa sistem neće podići rampu iako je iznos koji je na tagu dovoljan za putarinu.

Primer: na tagu imate 1,8e, putarina košta 0,8e - sistem neće dozvoliti prolaz!
Po ovome grčki tag nije 0 din već 2.4 eur :D pošto tih 2.4 nikad ne može da se potroši
 
Po ovome grčki tag nije 0 din već 2.4 eur :D pošto tih 2.4 nikad ne može da se potroši
Teoretski, nisi potpuno u pravu. Ako na tagu imas 2,41e i prodjes naplatnu rampu npr. kod Evzonija (1,8e) ostace na tagu ~0,6...😀
U praksi je to i više od tih 2,4...jer sigurno niko nece da dodje u situaciju da ostane bez usluge koju vec placa...Na taj način korisnici "kreditiraju" pružaoca usluge...
 
Pišem već više puta ali mislim da me većina ne razume ali evo ponoviću .

Poenta priče je brzina prolaza trakom i obezbedjenje upravljaca puta da ce uzeti novac od korisnika.

POSTPEJD inicijalizacija naplate ne zahteva trenutnu vezu sa serverom (sam postpejd indikovan tag govori da ste vi negde nesto potpisali i dali nesto u zalog) već samo proveru kategorje,ulazne stanice itd i onda se vozilo propušta u realnom vremenu a očitani podaci nekoliko sekundi kasnije šalju centralnom serveru gde se uparuju sa korisničkim nalogom ,formira se da kažem dosije sa svim relevantnim podacima i stavlja u red za dalju obradu ka banci provajderu usluge ili se pohranjuje da bi se objedinjeno na kraju meseca poslala faktura korisniku.

Benefit toga je momentalno dizanje rampe i prolazak deklarisanom brzinomdo 30kmh.

Mana je da ako korisnik nema para kasnije na kartici pa ne uspe nekoliko pokušaja naplate onda ide postupak blokade taga bla bla tužba itd.

PRIPEJD isto tako funkcioniše,(ali pripejd indikovan tag znaci nema zaloge ,nema sredstva obezbedjenja) i znači ide osnovna provera lokalno kategorije i iznosa kredita ,samo sa korakom više jer se i novac sa taga skidatu odmah i na tag se upisuje novo stanje kredita pri svakom prolasku kroz naplatnu rampu.

Benefit takodje extra brz prolazak kroz traku itd .

MANA je nemogućnost uplate na tag jer novac na tom tagu morate upisati direktno na uredjj a to se moze obaviti samo na specijalnim uredjajima.

Postoje zemlje koje to mogu upisati i na samoj traci kojom prolazite ali to se radi pomoću dve antene na posebnim trakama gde se za vreme vaseg prolaska iskomunicira sa serveriom pa vam se na izlazu iz trake na tag upise nov iznos ako je vozilo pronadjeno u bazi sa zahtevom za upis novog kredita.Da ne davim dalje izuzetno komplikovan proces uz veliku mogucnost greske i zastoja.

Teoretski bi mogla postojati i ta neka hibridna pripejd varijanta gde bi vi karticom uplatili recimo novac na taj pripejd vas korisnicki racun ali bi onda zbog mera predostroznosti minimalan iznos morao biti ne 0 dinara vec recimo 2000 dinara(kao depozit) da bi JPPS bio siguran da svaku voznju moze da naplati u slucaju da ste stranac i odoste preko granice a sistem vas pustio da prodjete.Velika razlika u odnosu na Grcku je ta što je kod njih prosečan iznos po rampi 2,5 Eura a nama ide i do 17 eur zbog zatvorenog sistema naplate koja je bolja nego stajanje na svakih 40km kao u MKD i GR.

I sad se ponovo vracam na Grcu,Hrvatsku i sve zemlje koje imaju taj usporeni pripejd prolazak to je upravo zbog toga sto vi ulaskom u traku budete ocitani,sistem iskomunuicira server dobije potvrdu da imate dovoljno novaca,vas pusta sa vaseg naloga umanjuje iznos i to je to.

Znači njihov tag je samo običan serijski broj pod kojim na nekom platnom serveru stoji korisnički nalog koji se svaki put mora kontaktirati i proveriti stanje kredita
Vi ulaskom na nalog u svakom trenutku vidite preostali kredit a uplata na takav server je danas laka jer postoje puno provajdera online placanja.


Najveća mana je što pri brzini od 36kmh (10 metara u sekundi) vi zonu snopa rfid komunikacije sa citacem taga koji je duzine jedva 2metra prolazite u delicu sekunde i nerealno je ocekivati da se za peti deo sekunde posalje i dobije provera vaseg korisničkog racuna a posebno u zemlji sa losom IT infrastrukturom.
Zato su kod njih trake krace,vi se prakticno pred rampom zauatavite i sistemu date tu sekundu dve da dobije potvrdu servera da imate novca za tu transakciju i onda se rampa diže.
Moze ovo i drugacije da se resi, ako odradim uplatu online na moj tag, kad udjem na autoput tad ti se ocita tag i otvori ti rampu, u tom trenutku se novac koji sam uplatio sincuje sa tag-om, tako da na izlazu mozes da izadjes bez tog zadrzavanja, a moze uvek i jedna rampa da bude za sync novca na tag gde bi morao da na 20tak na sad da se syncuje. A moze da se odradi i neka fora sa depozitom.
 
Za JPPS i postpaid je bio izazov i još ga na web servisu nemaju za sve kategorije,a po najavama za koju godinu dolazi MLFF i tako da sve ovo odlazi u istoriju.
 
Jednom kad krenes da koristis postpaid, sve ostalo deluje kao kameno doba. Na hrvatskom tagu imam prepaid, na nasem imam postpaid varijantu. Nema teorije da bih se vise ikad vratio na prepaid. Sa postpaidom vozis i ne mislis.
 
Slazem se, ja sam uvek za postpaid, al imas ljudi koji nisu vesti sa karticama i pre su za varijantu postpaid i da uplate periodicno nego da im samo skida sa kartice.

Malopre malo falilo da udarim u rampu, vozio sam 50 na prolaznj rampi, ocita mi se tag cuo sam onaj zvucni signal i i nastavim da vozim medjutim rampa se nije digla, ukocih tik ispred rampe, vratio se u rikverc i pise da nije ocitao tag, vratio sam se do kucice i onda mi je se ocitao tag, znam da ima kamera na samom ulasku u rampu da li postoji jos jedna negde kod onog semafora ili su mi otvorili ovi iz kucice?
 
Meni se to desilo jednom na naplatnoj rampi pred Batrovce. Cuo se zvucni signal ali nije podigao rampu. Posle sam se vratio unazad skroz do ulaza, ali se rampa podigla tek kada je zaposleni u kucici odreagovao. U mom slucaju greska na displeju je ukazivala na pogresnu kategoriju vozila (vozio sam automobil). Covek je ocigledno znao za ovaj problem pa je sam intervenisao.
Ovo je jedan od razloga zasto uvek usporim na izmedju 40-50 km/h kada prolazim kroz rampu. Pominjali su ljudi vec ranije na temi da se moze proci znatno brze od toga, ali pod uslovom da se rampa zapravo podigne :D
 
znam da ima kamera na samom ulasku u rampu da li postoji jos jedna negde kod onog semafora ili su mi otvorili ovi iz kucice?
Nije kamera ta koja očitava tag ( mislim na klasičnu, koja se nalazi pored trake) već iznad trake je uredjaj koji prepoznaje tag. Verujem da su iz kućice to uradili, da kazem, ručno.
 
tako je taj Г portal je uređaj za očitavanje taga. Gde to nema ne može da se očita.

Tag može da se očita i sa 70+kmh..al ko želi da bude još jedan Babić. Uostalom u HR na primer mora skoro da se stane.
 
Capture.JPG


Ova slika moze da se iskoristi da docaram onaj snop o kome sam pisao...Ako se svi koraci pri ocitavanju,proveri i upisu na tag ne obave u plavoj zoni rampa ostaje dole ili ako je prethodnom vozilu bila dignuta pada dole za vas.Obicno tada vozac koji nije drzao odsoojanje udara u rampu jer je fizika neumoljiva.

Razloga ima nekoliko,mogu biti i tehnicke prirode ali i uzrokovane recimo vozilom koje je pre vas ogresilo traku a se vracalo u rikverc ili ako u vozilu ima dva taga sto je sve cesci slucaj itd.

Preporuka je drzati odstojanje bar 20 metara i ne preko 40km/h.Takodje tag mora biti dobro postavljen itd.Kada dodje do vanrednog dogadajja ako ima stete na vozilu pravi se zapisnik i utvrdjuje ko je kriv svakako ali u samom uputsvu mislim da pise obavezno je sacekati da prethodnom vozilu bude spustena itd.
Ne znam kakav je sudski epilog dalje a moja preporuka je da ipak poštujete bar neki od njihovih saveta.
 
Šta se dešava sa Enpay i open Balkan, mora li da se prebacuje sa jednog na drugi sistem na kraju?
 
Zdravo svima,

Pratim forum vec duze vremena, ali nisam do sada pisao.

Pre par dana sam imao havariju sa autom na autoputu, usao sam sa TAGom na Vrcinu, ali nisam izasao sa autoputa, jer sam auto vratio slep sluzbom do kuce.
Da li je mozda neko imao slicnu situaciju, ne znam da li ce me zvati iz ENPay-a posto TAG nije napustio autoput, da li cu mozda imati problema prilikom sledeceg koriscenja autoputa jer je TAG imao samo ulaz, ali ne i izlaz sa autoputa.

Hvala svima na odgovoru.
 
Vrh