Ako je dozvoljen placanje puterine karticom u postpaid sistemu, ne vidim razlog da ne naprave uplatu kredita na tag preko kartice.
Pišem već više puta ali mislim da me većina ne razume ali evo ponoviću .
Poenta priče je brzina prolaza trakom i obezbedjenje upravljaca puta da ce uzeti novac od korisnika.
POSTPEJD inicijalizacija naplate ne zahteva trenutnu vezu sa serverom (sam postpejd indikovan tag govori da ste vi negde nesto potpisali i dali nesto u zalog) već samo proveru kategorje,ulazne stanice itd i onda se vozilo propušta u realnom vremenu a očitani podaci nekoliko sekundi kasnije šalju centralnom serveru gde se uparuju sa korisničkim nalogom ,formira se da kažem dosije sa svim relevantnim podacima i stavlja u red za dalju obradu ka banci provajderu usluge ili se pohranjuje da bi se objedinjeno na kraju meseca poslala faktura korisniku.
Benefit toga je momentalno dizanje rampe i prolazak deklarisanom brzinomdo 30kmh.
Mana je da ako korisnik nema para kasnije na kartici pa ne uspe nekoliko pokušaja naplate onda ide postupak blokade taga bla bla tužba itd.
PRIPEJD isto tako funkcioniše,(ali pripejd indikovan tag znaci nema zaloge ,nema sredstva obezbedjenja) i znači ide osnovna provera lokalno kategorije i iznosa kredita ,samo sa korakom više jer se i novac sa taga skidatu odmah i na tag se upisuje novo stanje kredita pri svakom prolasku kroz naplatnu rampu.
Benefit takodje extra brz prolazak kroz traku itd .
MANA je nemogućnost uplate na tag jer novac na tom tagu morate upisati direktno na uredjj a to se moze obaviti samo na specijalnim uredjajima.
Postoje zemlje koje to mogu upisati i na samoj traci kojom prolazite ali to se radi pomoću dve antene na posebnim trakama gde se za vreme vaseg prolaska iskomunicira sa serveriom pa vam se na izlazu iz trake na tag upise nov iznos ako je vozilo pronadjeno u bazi sa zahtevom za upis novog kredita.Da ne davim dalje izuzetno komplikovan proces uz veliku mogucnost greske i zastoja.
Teoretski bi mogla postojati i ta neka hibridna pripejd varijanta gde bi vi karticom uplatili recimo novac na taj pripejd vas korisnicki racun ali bi onda zbog mera predostroznosti minimalan iznos morao biti ne 0 dinara vec recimo 2000 dinara(kao depozit) da bi JPPS bio siguran da svaku voznju moze da naplati u slucaju da ste stranac i odoste preko granice a sistem vas pustio da prodjete.Velika razlika u odnosu na Grcku je ta što je kod njih prosečan iznos po rampi 2,5 Eura a nama ide i do 17 eur zbog zatvorenog sistema naplate koja je bolja nego stajanje na svakih 40km kao u MKD i GR.
I sad se ponovo vracam na Grcu,Hrvatsku i sve zemlje koje imaju taj usporeni pripejd prolazak to je upravo zbog toga sto vi ulaskom u traku budete ocitani,sistem iskomunuicira server dobije potvrdu da imate dovoljno novaca,vas pusta sa vaseg naloga umanjuje iznos i to je to.
Znači njihov tag je samo običan serijski broj pod kojim na nekom platnom serveru stoji korisnički nalog koji se svaki put mora kontaktirati i proveriti stanje kredita
Vi ulaskom na nalog u svakom trenutku vidite preostali kredit a uplata na takav server je danas laka jer postoje puno provajdera online placanja.
Najveća mana je što pri brzini od 36kmh (10 metara u sekundi) vi zonu snopa rfid komunikacije sa citacem taga koji je duzine jedva 2metra prolazite u delicu sekunde i nerealno je ocekivati da se za peti deo sekunde posalje i dobije provera vaseg korisničkog racuna a posebno u zemlji sa losom IT infrastrukturom.
Zato su kod njih trake krace,vi se prakticno pred rampom zauatavite i sistemu date tu sekundu dve da dobije potvrdu servera da imate novca za tu transakciju i onda se rampa diže.