Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Radovi su obimni,radi se na tome da do 1 Jula završe bar 3 trake.Gužve u narednih mesec dana će biti konstantne(paklene)...Ukupno se dodaje 8 novih kanala sa prilično dugim platoom ispred i iza i kada se ovo završi svi će odahnuti.Zanimljivost je da na relaciji BG-NS preko 65 posto ljudi ima tag i redovno ga koristi.
IMG20220526124946.jpg
 
Ergo, pre dva dana prošao kroz kapiju za tag kod Obrenovca (sa uređajem koji redovno koristim, imam kredita). Kako sam došao do displeja, izbacio mi je "pogrešna kategorija", a rampa mi je bubnula preko haube. Odmah sam stao. Devojka iz "Puteva" je dotrčala, namestila rampu, proverila tag, sve je bilo ok (kasnije sam izašao sa puta bez problema, učitavalo je normalno). Ponudila je čak da zove šefa ili policiju da ustanove štetu (koje nije bilo).

Ne znam šta je moglo da bude, pretpostavka je sledeća: ispred mene su brzo prošla dva vozila. Prvo je imalo tag, za drugo sumnjam... 🤔
 
Moguće da je drugi prošao na kvarno a rampa odreagovala na tvoj auto.
Meni se dešavalo na kombiju B kategorije da omaši kategoriju pa neće da podigne
 
Pisah već u vezi pravilnog korišćenja taga ali nije zgoreg da se podsetimo
Ergo, pre dva dana prošao kroz kapiju za tag kod Obrenovca (sa uređajem koji redovno koristim, imam kredita). Kako sam došao do displeja, izbacio mi je "pogrešna kategorija", a rampa mi je bubnula preko haube. Odmah sam stao. Devojka iz "Puteva" je dotrčala, namestila rampu, proverila tag, sve je bilo ok (kasnije sam izašao sa puta bez problema, učitavalo je normalno). Ponudila je čak da zove šefa ili policiju da ustanove štetu (koje nije bilo).

Ne znam šta je moglo da bude, pretpostavka je sledeća: ispred mene su brzo prošla dva vozila. Prvo je imalo tag, za drugo sumnjam... 🤔
Softver za kontrolu rampe radi na principu takozvanog reda vozila i potpuno automatski reguliše dizanje i spuštanje rampe.Taj red vozila prilično dobro funkcioniše dok u sistem ne udje vozilo bez taga ili sa loše postavljenim tagom pa se još nekoliko puta vrati u nazad pa krene ponovo napred pa za njime udju još dva vozila pa se sva tri vrate unazad...Tu sistem jednostavno poludi jer vozila nisu indetična (kamioni,autobusi,motori,kamp prikolice itd) i onda se često desi da rampa dobije pogrešnu komandu "spusti se".Zato u onom uputstvu JPPS jasno piše da se u traku ulazi samo kada je prethodnom vozilu spuštena rampa i da brzina ne prelazi 30km/h.Svako ko ima tag vremenom to shvati da radi lepo i stekne lažnu sigurnost dok ne dodje do problema jer vi nailazeći na traku neznate šta se tu sve izdešavalo a u realtime procesu na otvorenom prostoru u uslovima sunca kiše i snega nema sistema koji je nepogrešiv.Zato Hrvati imaju stop and go sistem ili kao Turci sa HGS koji uopšte nemaju mehaničku barijeru na brzim trakama.
 

Prilozi

  • Screenshot_2022-05-29-11-44-04-41_c37d74246d9c81aa0bb824b57eaf7062.jpg
    Screenshot_2022-05-29-11-44-04-41_c37d74246d9c81aa0bb824b57eaf7062.jpg
    119 KB · Pregleda: 279
  • Screenshot_2022-05-29-11-44-15-29_c37d74246d9c81aa0bb824b57eaf7062.jpg
    Screenshot_2022-05-29-11-44-15-29_c37d74246d9c81aa0bb824b57eaf7062.jpg
    153,1 KB · Pregleda: 260
  • Screenshot_2022-05-29-11-44-26-48_c37d74246d9c81aa0bb824b57eaf7062.jpg
    Screenshot_2022-05-29-11-44-26-48_c37d74246d9c81aa0bb824b57eaf7062.jpg
    60,8 KB · Pregleda: 274
Ja nikad ne prilazim ako na istoj ima vozilo koje stoji zbog plaćanja kešom u slučaju da je mešovita rampa ili zbog bilo kog drugog razloga. Sačekam da on krene pa tek ja uđem da me očita
 
Није за ову тему али је у сваком случају лепа вест.....

 
Is teksta pise da ce se tag spojiti sa platnom karticom, sto bi znacilo da tagom samo prolazis kroz autoput a naplata bi isla preko kartice, nema punjenja tag-a. A to upravo radi enpay.
 
Is teksta pise da ce se tag spojiti sa platnom karticom, sto bi znacilo da tagom samo prolazis kroz autoput a naplata bi isla preko kartice, nema punjenja tag-a. A to upravo radi enpay.
Tag uredjaj nabavljen preko Enpay aplikacije se ne dopunjuje već se vezuje za platnu karticu i nakon obračuna broja prolazaka ukupan iznos se naplaćuje sa tekućeg računa korisnika ...jednom u 10-ak ili 15-ak dana se pravi presek i fakturiše putarina
 
Није за ову тему али је у сваком случају лепа вест.....

Ovo je super vest, još kad bi uključili i Hrvatsku...
Nemam ništa protiv Enpay-a, svejedno mi je.
Prešao bi na JPPS jedino ako bi ponudili nižu cenu putarine...
 
Tag uredjaj nabavljen preko Enpay aplikacije se ne dopunjuje već se vezuje za platnu karticu i nakon obračuna broja prolazaka ukupan iznos se naplaćuje sa tekućeg računa korisnika ...jednom u 10-ak ili 15-ak dana se pravi presek i fakturiše putarina
Tag uredjaj uzet preko enpay-a nema nikakve razlike sa tag-om koji je uzet negde drugde, isti taj tag mozes da izvadis iz enpay sistema. Vec sam u enpay sistemu tako da znam kako rade naplatu :)

Al po ovome iz teksta, tag ce se spajati sa karticom preko sajta puteva srbije sto bi znacilo da ce oni da skidaju novac sa kartice, tako da enpay nece biti posrednik sto bi svako normalan presao na puteve srbije jer tamo ako prelazis dobu kilometrazu na putevima mozes da dobijes i popust.

A enpay zaradjuje na razlici na popustu na koju daje putevi srbije, tebi uvek naplate istu cenu, a oni dobiju popust jer imaju n broj tagova i imaju n broj predjenih kilometara a sto se vise predje jeftinije je po km.
 
Da li se nekom desilo da mu na izlaznoj rampi pokaže na displeju cenu za punu deonicu (Preljina-Obrenovac) a da je voženo od Lajkovca? Pri tom, ispred mene nije bilo vozila ni prilikom ulaska ni prilikom izlaska...Jos mi nije stigao račun...možda je samo zabagovao displej na izlazu. I sta ako je stvarno puna cena? Na kome je dokazivanje?
 
@sudija Ako je cena bila BG-Preljina plus troskovi obrade onda verovatno nemas validan ulaz na tagu,sacekaj izveštaj pa se onda obrati provajderu a oni ce dalje proveriti sa JPPS i ako se ispostavi da si ispoštovao proceduru iz onog uputstva sto sam kacio na forum refundirace ti sredstva.
 
У прошлонедељној емисији САТ је било краће објашњење о ТАГ уређајима, односно зашто код неких возила овај уређај морате да држите у руци испруженој кроз отворен прозор да би могао да се очита! Погледајте снимак емисије од 04:55 до 05:27 на

таг уређај.JPG
 
Tema pozicioniranja tag transpordera zaokuplja pažnju vozača širom sveta,neki od najačih auto foruma imaju topic posvećen tome.

Jedno od rešenja je i montaža eksternog taga i nekoliko kompanija poput EZ Pass i FastTrack u USA preporučuju spoljni držač...



Jedan od tagova sličnih našem je Sanef ili QFree a naš je Kapsch....Mnogo foruma koji govore u linku ispod...

Screenshot_2022-06-11-23-54-25-20_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
A zar ne mogu da smisle nesto da se tablica ocita, poveze sa racunom i cao?
😁
Ja sam vrlo inovativna i mogla bih da smisljam za IT sektor 😃
Mogu i sve više se napretkom video nadzora prelazi na taj sistem,primeri u našem okruženju su trenutno Hrvatska i Grčka(raspisuju tendere i napuštaju sadasnji sistem)

 
A kod nas Putevi jos uvek nude pripejd dopune 🤣🤣🤣
Ali svasta je nelogicno pa i ovo ne cudi. Ako moze da stigne kazna za parkiranje ili prolazak na crveno, ovo bi bilo najlogicnije.
 
Sada je tehnologija takva da je moguce skenirati tablicu i naplatiti preko racuna. Tako bi moglo i na Ibarskoj sto najavljuju vec 100godina da naplacuju kamionima...

Sto se tice ovog video nadzora, mislim da moramo to uvesti duz svih puteva , a narocito AP.
I policija i radar gube smisao. Najbolje kad bi cele deonice bile pokrivene, ali dobro to nije za ovu temu.
 
Vrh