Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Ne znam baš kako su obezbeđeni jer o meni ništa ne znaju jer sam kao stranac dao lokalne srpske podatke neke xy adrese. Imaju samo broj moje prepaid Revolut kartice, i mogu lajat na mjesec ako se provozam i dokinem tu karticu pre obračuna

Sreća, pošten sam :)
 
Igormartin":276cm78z je napisao(la):
Ne znam baš kako su obezbeđeni jer o meni ništa ne znaju jer sam kao stranac dao lokalne srpske podatke neke xy adrese. Imaju samo broj moje prepaid Revolut kartice, i mogu lajat na mjesec ako se provozam i dokinem tu karticu pre obračuna

Sreća, pošten sam :)
Ako si uzeo Enpay samo preduzeće tj država i JPPS su obezbedjeni jer oni imaju jednog klijenta to jest Allyes doo od koga naplate sve postpaid tagove koji su tog meseca ušli i izašli iz sistema...Šta Allyes radi e to već nisam siguran...Inače Enppay svoju zaradu temelji na popustu od 5 posto na redovno plaćanje računa koju JPPS daje svim pravnim licima a ovi su osigurani putem depozita i bankarske garancije koji se polažu Putevima pri potpisivanju ugovora.Zvanično fizička lica u Srbiji ne mogu sklopiti postpaid ugovor za razliku od mobilnih operatera gde to već 15tak godina mogu.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Da, allyes ne komplikuje previše. Malo su previše slobodni, al ajde, neću da se žalim.

Enpay me preporodio. Toliko je brži od ENCa
 
Primecujem da u Italiji rampa munjevito secne kad se prodje. Fakticki sansa za prolazak na kvarno iza vozila koje je platilo je ravna nuli ili te rampa sece po sred krova. A ovde lepo njih 10 moze da prodje iza tebe dok se rampa spusti..
 
Nema brige za Babica, ili ce ga zakon lisi slobode, ili ce rodjaci izvrse krvnu osvetu. Hiljadu puta sam stajao na naplatnoj rampi i zamisli - živ sam. i bogatiji za 2200 koje nisam dao mafiji.
 
Earthmoving":2v274zbq je napisao(la):
Nema brige za Babica, ili ce ga zakon lisi slobode, ili ce rodjaci izvrse krvnu osvetu. Hiljadu puta sam stajao na naplatnoj rampi i zamisli - živ sam. i bogatiji za 2200 koje nisam dao mafiji.
Malo si pomogao malo odmogao državi.Naftnoj industriji si povećao promet,svako stani kreni te je koštalo od 0,05l pa naviše ,više CO2 i kočenja je zagadilo životnu sredinu..A Puteve svakako koštaš jer ona kartica i njeno štampanje na ulazu košta oko dinar i po ,pa štampanje računa i amortizacija one tehnike i otvaranje onog šaltera dovodi do kvara klizača,pa oni onda moraju to dodatno da održavaju i nabavljaju te kartice,raspisuju tendere,troše papir,održavaju sastanke,voda,kafa.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Ја заиста не разумем људе који неће из Бог зна каквог разлога, хира или предубеђења да олакшају и убразају себи и другима... ја који сам скоро свакодневно на ауто-путу, заиста не могу да замислим а да не користим ТАГ уређај... и сваки пут гледам на наплатној ту гомилу возача који стају да би неку услугу платили ручно... потпуни дебилизам... и да је сто Евра ТАГ, ја не бих жалио паре...


Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk
 
НенадЦ":rgouoke8 je napisao(la):
Ја заиста не разумем људе који неће из Бог зна каквог разлога, хира или предубеђења да олакшају и убразају себи и другима... ја који сам скоро свакодневно на ауто-путу, заиста не могу да замислим а да не користим ТАГ уређај... и сваки пут гледам на наплатној ту гомилу возача који стају да би неку услугу платили ручно... потпуни дебилизам... и да је сто Евра ТАГ, ја не бих жалио паре...


Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk
Hiljadu puta smo pisali i prepirali se vinjete VS km,pa troskovi sistema satelita vs nas sistem,pa implikacije na privredni razvoj pa ovo pa ono...Nekima ne odgovara kazu idu retko a kad je guzva zakrceni prolazi...I onda se covek bori protiv sistema tako sto stoji u koloni svaki put umesto neki put...A kada bi kritična masa bila na strani tagova onda bi taj glas culo vise ljudi i bili bi vise uvazavani kao vecina a ne kao manjina i tehno frikovi.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Screenshot_20210311_214833.jpg

https://www.putevi-srbije.rs/images/pdf ... j_2020.pdf
 
Interesantno je da su januar i februar prošle godine bili na oko +20% u odnosu na isti period 2019.
Druga zanimljivost je da je u odnosu na 2019. godinu broj korinsika ENP naplate na deonici Beograd-Preljina porastao za 100%.

Izveštaj mi se generalno čini dobrim u pogledu podataka, ali je grafički loše odradjen.

Jedino što mi fali su rashodi. Prihodi su oko 217 miliona eura i manji su za 6% od prethodne godine. Mene zanima šta rade sa tim novcem? Jedan deo ide na plate, a jedan na održavanje. Svejedno, 217 miliona eura nije mala svota novca, to je pola deonice Preljina - Požega.

Ne znam kolike su plate inkasanata na naplatnim stanicama, ali realno gledano to je čisto bacanje novca i zapošljavanje ljudi koji ničemu ne doprinose. Sve što oni rade, danas se lako može odraditi softverski.
 
Pa ne znam šta da kažem onome kome nije jasno zašto ljudi neće kupe skup TAG nego hoće jeftine Vinjete 50-100 evra godišnje, nego da ne znaju matematiku za prvi razred osnovne škole koja glasi: moj interes je da platim 50 a ne 200 nečega godišnje. A to što tražite da se plati 200, nekulturno virite u tuđe džepove dal će plate ili ne, je hranjenje aždaje, davanje droge narkomanu za ugrađivanje vlasti u preskupe kredite autioputeva bahatost korupciju razbacivanje itd.
Dakle ukratko, ako se zalažete za brži prolaz kroz rampe, zašto to mora biti vaš dragi Vučićevski TAG a ne Vinjete, one su još brže i jeftinije, dakle bolje, pa što se zalažete za gore? Jel to zato što ste kukavice pa ne smete odete vladi pisnete pa vam lakše nas smarate jer ste slabići, ili šta?
 
Earthmoving":2a4432py je napisao(la):
Pa ne znam šta da kažem onome kome nije jasno zašto ljudi neće kupe skup TAG nego hoće jeftine Vinjete 50-100 evra godišnje, nego da ne znaju matematiku za prvi razred osnovne škole koja glasi: moj interes je da platim 50 a ne 200 nečega godišnje. A to što tražite da se plati 200, nekulturno virite u tuđe džepove dal će plate ili ne, je hranjenje aždaje, davanje droge narkomanu za ugrađivanje vlasti u preskupe kredite autioputeva bahatost korupciju razbacivanje itd.
Dakle ukratko, ako se zalažete za brži prolaz kroz rampe, zašto to mora biti vaš dragi Vučićevski TAG a ne Vinjete, one su još brže i jeftinije, dakle bolje, pa što se zalažete za gore? Jel to zato što ste kukavice pa ne smete odete vladi pisnete pa vam lakše nas smarate jer ste slabići, ili šta?
A Vučić je u Kini,Indiji,Americi,Francuskoj Italiji itd itd itd.....Kako se naplaćuje komercijalni saobraćaj u Evropi...po kilometru...kako i koliko se odvaja za puteve u zemljama koje imaju vinjete,koliko košta zakup satelita i održavanje Madjarskog HUGo ili Češkog Slovačkog Austrijskog sistema,zašto bi neko iz Užica plaćao nekome iz BGD da se vozika do NS,Niša za 50 evra godišnje zašto ni jedna zemlja nema jednodnevnu vinjetu..Kako se plaćaju mostovi i tuneli u zemljama koje imaju vinjete..Za koje sve puteve se odnosi vinjeta u Bugarskoj,zašto Nemci hoće da primene naplatu na sva vozila itd itd...Ne vidim poentu uplitati politiku u sve a boriti se protiv gužve tako što je praviš čekaš u redu i još za to platiš.

@Milaki990 plate su im ispod Republičkog proseka sa noćnim i smenskim radom čak,teško poverovati imajući u vidu da su Republičko JP a otkaz se dobija za najmanju sitnicu.Svakako bi moglo da reguliše i OCR i Tagom softverski,ali u Evropi je to tek u začetku, Hrvatska priprema uklanjanje kućica i postavljanje kamera ,Slovenija je to već uradila a svakako i kod nas to mora doći kad tad.Za sada im je sigurnija varijanta ova i troßkovi sistema sa sve radnicima su u proseku sličnih u okruženju a i šire.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Meni su vinjete loše rešenje. Pričam iz ugla korisnika. Svaki put kada idem za Srbiju i kada prolazim kroz zemlje koje imaju vinjete CZ, SK, HUN, zapitam se šta plaćam. Kroz Slovačku prodjem nekih 100km a platim 10eur za 10 dana. Pritom nekada ne znam da li ću ostati nedelju dana ili više pa moram da uzimam skuplju vinjetu. Baš loše rešenje. Cena po km je mnogo bolja opcija i poštenija.

@StaraMo Znam za Sloveniju, nisam znao da su i hrvati počeli sa tim. Kućice i radnici u njima će svakako biti zamenjeni i kod nas nekada. Žao mi je što su im plate takve kakve jesu, ali pošteno govoreći njihov rad je manuelni. Znam da sam u HR vidjao posebne trake na kojima je moglo da se plati isključivo karticama, što je neki medjukorak za ukidanje manuelnog rada i potrebe za radnicima.
 
milaki990":s6tj4xd3 je napisao(la):
Meni su vinjete loše rešenje. Pričam iz ugla korisnika. Svaki put kada idem za Srbiju i kada prolazim kroz zemlje koje imaju vinjete CZ, SK, HUN, zapitam se šta plaćam. Kroz Slovačku prodjem nekih 100km a platim 10eur za 10 dana. Pritom nekada ne znam da li ću ostati nedelju dana ili više pa moram da uzimam skuplju vinjetu. Baš loše rešenje. Cena po km je mnogo bolja opcija i poštenija.

@StaraMo Znam za Sloveniju, nisam znao da su i hrvati počeli sa tim. Kućice i radnici u njima će svakako biti zamenjeni i kod nas nekada. Žao mi je što su im plate takve kakve jesu, ali pošteno govoreći njihov rad je manuelni. Znam da sam u HR vidjao posebne trake na kojima je moglo da se plati isključivo karticama, što je neki medjukorak za ukidanje manuelnog rada i potrebe za radnicima.
Korona je Hrvatima poremetila planove jer su neposredno pre nje na jednoj ili dve započeli pilot program bez ljudi.Uglavnom kako stvari stoje u tenderu će biti naplata putem kamera i besplatne aplikacije a kamionima i autobusima putem hibridnih tagova koji će važiti u celoj EU...Svakako neće biti rampi,slično spremaju i Grci.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Pa Vinjete i jesu skuplje za tebe u tranzitu da bi ti sa strane više otplaćivao njihov autoput nego oni. U tome i jeste takođe genijalnost Vinjeta jer bi ja u Srbiji za godinu dana platio 50-100 evra, a onaj stranac u tranzitu za 30 puta manje dana nesrazmerno 5-10 manje, tj 3-6 puta više po vremenu u odnosu na mene lokalca i tako zemlja skuplje naplaćuje putarine od stranaca. Naravno Vučić ljiga forsira sistem gde mi više plaćamo da bi stranci plaćali jeftinije, isto kao kod stranih subvencija što radi, gde protežira strance. Jer mi u Srbiji plaćamo otplatu autoputa dvostruko: kroz porez i kroz putarine, a stranac samo kroz putarine.
A one zavadilačke priče da će neko iz Ue plaćati vozikanje nekome iz Bga su naravno njihove koske svađanja za ostanak status quo pljačke, jer u ovom slučaju Bg ima 15 više stanovnika od Ue, jeftiniji km autoputa od brdskog kraja, pa i treba ima više km autoputeva i bulevara, zatim Ue će imati fin br km kada se izgradi Pž-Ue, Ue-Kotroman, ali u susedni Pž-Ivanjica... i eto možda će se i oni vozikati iz zezanja, pa nek se vozikaju što da budem zao.
 
Морам признати да се не слажем. То јесте опција у којој страни држављани плаћају више, али је исто тако неправедна опција. Замисли да отпутујеш негде и све мораш или треба да плаћаш више од локалаца. Нема логике једноставно. Мислим да је и била нека ЕУ иницијатива да сви пређу на наплату по пређеном км.
 
I tako po Earthu mi Turčina častimo ,dobije ispečeno jagnje i urmašice i još jeftino naplatimo 540 km od Horgoša do Dimitrovgrada 17 eura a Madjari ga oderu,ogule i ispeku za 340 km od istog tog Horgoša do Djera 13,48Eur....Jedno jedino pravilo i da važi za sve je citiram...Plati ono što koristiš onoliko koliko koristiš....Struja,voda,putevi...cena i način su svakako podložni diskusiji.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
2ffd740309c32e749de8b8dd685ccafc.jpg
 
Po kilometrazi autoputeva Beograd-Cacak uopste nije lose, iako ima oko 5,6k dnevnog prometa.
7u3Vm1S.png
 
milaki990":1sjq1ql2 je napisao(la):
Морам признати да се не слажем. То јесте опција у којој страни држављани плаћају више, али је исто тако неправедна опција. Замисли да отпутујеш негде и све мораш или треба да плаћаш више од локалаца. Нема логике једноставно. Мислим да је и била нека ЕУ иницијатива да сви пређу на наплату по пређеном км.
Jedine dve zemlje koje deru Turke su Slovenija 15 eura za 130km i Slovačka preko 15 eura za manje od 100km,ali jednostavno takva je geografija po sistemu i tata bi sine,a Hrvati najvise pizde zbog toga...Češka na putu do Nemačke ima oko 350km slično kao i Madjarska i kad sve saberemo Turčin plaća od 0,25 do 0,35 e centi po km pa kako god okreneš.Bugari su oko 12 eura mislim takodje za 350km.Austrija je možda i najeftinija.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Brinete se o Turcima u tranzitu a ne brinete o sopstvenim ljudima ?
Zemljani vam otvara oči ali nikako da progledate.

Stara Mo ajmo koliki su rashodi Puteva Srbije ili ko god da gazduje auto putevima ? Firma koja ima sve živo zaposleno, koja broji >1200 inkasanata a samo mali broj radi na održavanju puteva već se angažuje ko zna ko.

Kažete nepravedne vinjete prema građanima a zaboravljate koliko ljudi leti Air Srbijom/JATom i koliko svi mi koji ne letimo plaćamo???
650 mil evra je koštala glupost sa Air Srbijom za sedam godina ???? https://zamaaero.com/26/01/2021/analize/3923/
13 evra je prosečno plaćao svaki građanin godišnje (6,9 mil) a vinjeta bi mogla da funkcioniše sa simboličnih 20 evra. I jeftinije bi koštala od Air Srbije.
Nek bude prosečna porodica sa tri člana domaćinsta i jednim autom Air Srbija 39 evra a vinjeta 20 evra.
A veliki broj građana Srbije ne leti niti će ikada leteti.

Umesto da vinjeta bude 20 evra za sva putnička vozila Srbije što znači da bi koristili autoput i oni koji neće ili im je skupa putarina.
Takođe bi teretna vozila kojima je preskupa putarina i zbog toga izbegavaju i uništavaju lokalne puteve koristila autoput.

Ili više volite da ubacujete pare u režimske - bratske firme jer Putevi Srbije neće da naprave prostu aplikaciju, portal preko koje bi se pare direktno uplacivale državnoj firmi a korisnik mogao sa lakoćom da vidi stanje.

Malo glupo ? Nepravedno ?
 
Imaš zakon o dostupnosti informacija,imaš pitanja koje sam gore postavio,pošalji mejl,raspitaj se u zemljama u okruženju i napravi diplomski rad i analize pa ćeš videti da nismo ni gori ni bolji od proseka,nemam snage više da se raspravljam i širim temu na Jat,EPS,NIS,Srbija šume,javna skloništa, Aerodrom Željavu, i ko zna šta još ne..Kao da smo svi pali s Marsa i ne znamo u kojoj zemlji živimo i zašto je nešto ovako ili onako.Svi smo naravno pošteni,uvek na liniji,nikad nismo pokušali nešto preko reda,nikad nikakvu kombinaciju,bože sačuvaj... Ne morate kupiti tag ,čekajte u redu i odbijajte i najmanju mogućnost da bude nešto brže i lakše i boriti se korak po korak ,već čekajte da se ovde dese tektonske promene u razmišljanju i postupanju a posebno je to lepo raditi ako ne živiš ovde.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Pa ti ne želiš da menjaš lopovski sistem ,da olakšaš i ubrzaš korišćenje autoputa.
Kupovina TAG , jurenje dopuna i slični gubici vremena.
20 evra puno pri registaciji vozila i sedmodnevna 20 evra za strane tablice ?

Iskopaću novije podatke sa Puteva Srbije pa da vidimo koliko se pijavica nakačilo na grbaču vozača i koliki se krediti uzimaju.

Protiv sam bilo kakvih rampi , bilo kakvih plaćanja preko famoznih firmi.
I čovek bi pomislio da ste za neki kao napredak a u stvari promivišete bogaćenje neradnika.

Hoćete pravedno rešenje ?
Kamere na svakom ulazu i na svakom izlazu sa autoputa. Prosto i jednostavno. Ako mogu da nakaleme kazne za prekoračenje brzine mogu tako isto i da nakaleme račun na kraju svakog meseca. Država će ovim dobiti poprilično , rešiće se pijavica, neradnika, biće uveden pravedan sistem, + ima država da inkasira lepe pare od prenosa vlasništva vozila (ko bi se igrao pa da mu stigne lep račun od putarine ?).
Stranci za sedmodnevnu vinjetu 20 evra .

Hoćete ubrzanje , evo ga . Sad ga promovišite.
A ja ću da platim i duplu vinjetu najmanji problem.
 
Pričamo o sektoru naplate sa skoro 1600 ljudi ? Nepotreban balast

Screenshot 2021-03-12 21.49.20.png


Pričamo o firmi koja ostvaruje 28 320 000 000 din dinara i država je dotira sa 12 240 000 000 din ako se ne varam to je oko 103 728 813 evra (kurs 118 din ) i pada prosek oko 15 evra po građaninu R Srbije (6,9 miliona).
Zaboravimo JAT, znači ovo dođe za tročlanu porodicu imala/nemala kola , vozila se /nevozila auto putem 45 evra godišnje.
Baš lepo i pravedno pa još 2 tisuće za tupavi TAG koji moraš da juriš i dopunjuješ.
Divota a priča se o pravednosti. :bash:

Screenshot 2021-03-12 21.51.14.png
 
Vrh