Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624012#p624012:1u7wzuy1 je napisao(la):
sev » 21 May 2019, 17:01[/url]":1u7wzuy1]Bogami, ne da nisi u pravu za zaustavnu traku u svetu, nego si skroz u krivu :D

Mislio sam na gužve na naplatnim rampama. One se svuda u svetu pojavljuju sezonski i ekonomski nije isplativo ulagati u nešto što funkcioniše odlično 360 dana godišnje zbog 5 dana gužve.

To ni mnogo bogatije zemlje ne rade (u šta se možemo uveriti kada odemo na google maps i štikliramo TRAFFIC i vidimo gomilu crvenih deonica u okolini velikih evropskih gradova što govori da ne rešavaju svakodnevne probleme, a kamoli sezonske.
 
Znaci opet 10-12% , masala.
Kad ce im vise biti dosta?
Dizel,jedan od najskupljih u evropi, a i benzin nije bas jeftin. Udri po narodu, nek usi zvone...
Meeee,meeee...
 
A na koju foru je isključenje za mali požarevac 100din?
Od kada je izgrađena nova naplatna rampa rastojanje između naplatnih rampi je oko 13km
Jel to znači da će i za obrenovac-surčin da cepaju 100din?
 
Racunaju od Beograda (negde oko Konjarnika). To ako recimo putujes od Zaklopace do Malog Pozarevca znaci da su te zeznuli i naplatili skoro 10 din po km autoputa :D
 
Novosti, 4.6.2019.
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... m-postupku

PUTARINE SKAČU 12 ODSTO: Vlada uputila predlog u Skupštinu po hitnom postupku

Taj predlog Vlada Republike Srbije usvojila je na poslednjoj sednici i uputila u Skupštinu Srbije po hitnom postupku.

Vlada Republike Srbije predložila je poskupljenje putarina od 12 procenata. Viša cena primenjivaće se kada poslanici Skupštine Srbije usvoje Predlog zakona o izmeni Zakona o naknadama za korišćenje javnih dobara.

Taj predlog Vlada Republike Srbije usvojila je na poslednjoj sednici i uputila u Skupštinu Srbije po hitnom postupku.

U obrazloženju Predloga navodi se da je trenutna visina putarina niža od realne vrednosti i da je poslednje poskupljenje bilo 7. januara 2017. godine. Tada je putarina povećana deset odsto u odnosu na prethodni cenovnik.

Pre toga iznos putarine nije povećavan od 2009. godine.

U Predlogu zakona se ističe da su cene materijala, energenata i opreme koja se koristi za održavanje autoputeva i ostalih puteva u znatnoj meri povećane u odnosu na 2017. godinu. U odnosu na evropske zemlje koje koriste isti sistem naplate putarine, Srbija ima najnižu cenu putarine po pređenom kilometru, navodi se.

Povećanjem prihoda od putarine obezbediće se veća sredstva za finansiranje održavanja i razvoja putne mreže, stoji u obrazloženju.

Procena je da će predloženim povećanjem od 12 odsto u 2019. godini prihod od naplate putarine biti veći za 1,9 milijardi dinara, odnosno da će ukupan prihod iznositi 27,6 milijardi dinara.

Putarina od Novog Sada do Beograda po novom cenovniku koštaće 235 dinara, umesto dosadašnjih 210. Od Beograda do Subotice, umesto 560 koštaće 627 dinara, prenosi Blic.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=626841#p626841:248t10rg je napisao(la):
tzoran1 » Ned Jun 02, 2019 4:21 pm[/url]":248t10rg]Racunaju od Beograda (negde oko Konjarnika). To ako recimo putujes od Zaklopace do Malog Pozarevca znaci da su te zeznuli i naplatili skoro 10 din po km autoputa :D
Ako tako računaju putarina Bg-Ns bi trebala da bude duplo skuplja?
 
sporni je obracun samo za Vrcin-Mali Pozarevac 13 km autoputa pod rezimom naplate ( kizami rece da taj deo kosta 100 din)
 
Beograd Niš se naplaćuje kao 221 km a od rampe do rampe je mislim je ispod 200.

Ista situacija je i Bgd Šid i sad recimo onaj ko Ide iz Niša placa u stvari put do Konjanika a onaj ko se uključi u Vrčinu on se do Konjanika vozi dzabe,ili obrnuto od Krnješavaca i Stare Pazove recimo...

Mislim da bi putarine trebalo obračunavati samo po kilometru stvarno predjenog puta.
 
Pa izgleda da moraju i tu malo da kraducnu... takav nam je obicaj :D
Da u pravu si Mo ... racunaju 220 km za deo puta od 200 km (rampa-rampa). Mozda svuda idu sa 10% vecom drumarinom po km.
Tek kada obratis paznju vidis svasta :bash:
 
Putarina kod nas se ne računa po pređenom kilometru od naplatne rampe do naplatne rampe nego od referentnih tačaka na određenoj deonici što bi moglo da se protumači kao naprimer od table za naseljeno mesto Beograd do table za naseljeno mesto Niš ako govorimo kao primer o toj deonici autoputa. Plaća se i korišćenje autoputa koji nije unutar zatvorenog sistema naplate putarine jer i taj deo autoputa mora da se održava. Koliko je meni poznato samo održavanje autoputa kroz grad Beograd finansira se iz gradskog budžeta grada Beograda.
 
Jasno je da je tako ali se time građani dovode u neravnopravan položaj.
Subotičani se od Bikovačke petlje do Horgoša voze besplatno,habaju taj put a održavanje tog puta plaća onaj ko recimo ide od Čantavira do Horgoša što je samo 5km duže..karikiram stvari ali još očigledniji primer je deo do Šimanovaca i Stare Pazove gde se nalaze skoro svi logistički centri za snabdevanje grada i čiji radnici i kamioni(hiljade vozila dnevno) koriste autoput u dužini po 20km besplatno a račun za odrzavanje se ispostavlja onima koji koriste autoput izmedju bilo koje dve rampe.

Na primer neko ko radi u Staroj Pazovi a živi u Novom Sadu platiće svakodnevno putarinu od Novog Sada do recimo Novog Beograda iako se odmah posle rampe iskljucije sa autoputa a njegov kolega sa Novog Beograda se besplatno vozi autoputem do Stare Pazove.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iSV58ZuJJNE[/youtube]

Kr** kod Jovane, kako ga je izvozala, ako imate malo vremena pogledajte kakva s*** je na celu koridora Srbije.
 
Pa šta reći kada kod nas prvostepeno osuđeno lice bez problema i dalje vodi istu firmu. I to je osnovna zakonitost ovog sistema, ko je bio lopov/ljiga u prethodnoj vlasti, bez problema je preživeo i radi i u ovoj vlasti istu ili sličnu funkciju.
 
Ovde se autoputevi grade da bi robovlasnici imali prihode, a robovi otplatu kredita. Vlast svoju lojalnost strancima pokazuje time sto njihovim gradjanima naplacuje samo putarine, a ovdasnjem narodu naplacuje duplo, tj sem putarina I deo poreza za otplatu kredita kroz budzet. Time se zeli da strane putnike to sto manje kosta I da im se ubrza tranzit, cak se zbog njih I prave neke deonice, a da se sto veci finansijski teret I sav rizik otplate kredita prebaci na nase ljude.
 
Naši vole da nas porede sa Hrvatskom po cenama ali niko od njih ne kaže da Hrvati korisnicima ENC daju popust i preko 20 posto i da sezonski povećavaju cenu putarine da bi strancima uzeli što je više moguće a sami stranci retko koriste Enc u stranoj zemlji...Na taj način su jednim pametnim potezom svom narodu dali mogućnost izbora i zaštitili ih od poskupljenja,ubrzali protok i zaradili više para od stranaca i smanjili troškove...

Naši će ovako veliki broj ljudi oterati sa autoputa,na ENP daju samo 4 posto popusta a troškovi su veliki jer takav ENP nije primamljiv širokom krugu ljudi
 
Hrvatska je bas skupa sto se tice putarine, ja cesto idem od Batrovaca do Benkovca, to je oko 570km, putarina izadje 40e.
 
Upravo to nasi i koriste kao alibi...Ali ti si za njih stranac a pogledaj popuste na Enc
c1b1eef4997e0f560683daf1e90b90c6.jpg
 
To odprilike izgleda ovako, sa ovim poskupljenjem od 12 posto kod nas ce kilometar predjenog autoputa kostati 4 dinara, kod hrvata kosta nesto vise od 8 dinara, sa ovim popustom na enc bi bilo oko 6.5 dinara. Ako sam dobro izracunao.
 
A u Švici 40 CHF...kakav udar na prosečnog Švicarca... :D
 
Vrh