Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

А групне карте? Да ли ја могу порати две послуке са мог броја телефона и да купим две дневне карте за две особе ако једна није из Београда?

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Noćni prevoz od večeras postaje potpuno besplatan (Period izmedju 00:00 i 04:00 ujuru). Koliko je to pametno, videćemo...

Најбесмисленија ствар у читавој овој ујдурми. Не знам зашто једноставно нису ставили да важе све карте које важе и за дневни превоз.
 
Друга ствар, месечна карта је по њима само месечна карта што значи да не постоји физички карта за запослене као што је до сада била. Могу да одем на продајно место и купим папирну месечну карту. Глупост, за запослене треба одвојити и израдити физички пластичне картице.
 
To nije zvanična aplikacija za gradaki u pragu, slao sam već link ovde. Zove se pid litačka.
Да, незваничне апликације и нису поуздане али ми се свиђа идеја да се преко једне апликације лако плаћа превоз у свим градовима, да не треба неко истраживање како платити карту.
 
Најбесмисленија ствар у читавој овој ујдурми. Не знам зашто једноставно нису ставили да важе све карте које важе и за дневни превоз.
Idu izbori, nemaju mnogo drugih načina da se dodvore narodu, pre svega ovim gađaju mlađu populaciju.
 
Како би се могла обезбедити контрола ноћу, колико је белих у трећој смени?
 
Apsolutna je glupost da se u svakom trenutku svaki putnik mora kontrolisati. Poenta kontrole je da je velika verovatnoća da će svako ko koristi prevoz biti kontrolisan barem jednom mesečno. I ono što je bio glavni problem u dosadašnjem sistemu - kažnjavanje. Da ponovim da postojećim kontrolorima po zakonu nismo bili dužni da pokazujemo ličnu kartu.

Bukvalno je samo trebalo zameniti kontrolore Belima koji bi se po ceo dan vozili autobusima po celom gradu i kontrolisali karte.

A ne da se uglavnom zna gde stoji kontrola, pa se svi mogu voziti za džabe od Bežanijske kose do Opštine jer kontrola na tom potezu postoji samo između Bloka 30 i mosta.
 
Zapravo je to i važno. Neka im sistem dodeli nasumično početnu stanicu i nek idu npr. od Vidikovca pa nek završe u Zemunu. Ne moraju svaki put da budu na istoj stanici u isto vreme pa da čovek zna kad nailazi njihova stanica pa da izađe na vreme.
 
Apsolutna je glupost da se u svakom trenutku svaki putnik mora kontrolisati.
Тако је. Сада је казна у вредности око 100 карата или 50 ако се плати у неком року. То некога ко нема карту ставља у позицију да плаћа карту за практично цео аутобус ако га ухвате.
 
Prvo mora da ti se pojavi autobus u spicu, pa da uspes da udjes u isti, pa onda tek da vidis da li ima belih?
 
Znači sad opušteno mogu da čekam kad uđe ridža tek onda pošaljem poruku, stigne za najviše desetak sekundi i onda sam čist. :)
 
A sta ako neko ne ponese licnu kartu, ima dosta ljudi koji ne nose?
Znaci li to odlazak u stanicu radi utvrdjivanja identiteta? Pa cak i proces potvrde identiteta preko veze isto traje dugo. Ako ne izbacuju putnika iz autobusa, zar ce se 15 min voziti sa njim dok mu utvrde identitet?
 
Da ali to se cesto ne postuje. Ja sam jednom isao, zaustsvili su me bez licne karte, preko veze potvrdili ko sam i to je to, bez kazne. Tj. ne znam za slucaj da je iko dobio kaznu za neimanje licne karte.
 
Znači sad opušteno mogu da čekam kad uđe ridža tek onda pošaljem poruku, stigne za najviše desetak sekundi i onda sam čist. :)
U suštini da. Ali ne znam da li postoji neki pravilnik/zakon koji definiše kada je putnik obavezan da poseduje kartu. Na primer u Beču putnik mora kupiti kartu pre nego što uđe na stanicu/stajalište, odnosno odmah da je kupi u vozilu (tj. tramvaju jer samo tramvaji imaju automate). Ako kupiš kartu preko aplikacije dok si u vozilu, jer si video kontrolu, oni će skenirati kartu i videti vreme kada je kupljena karta. Tako da, ako su oni ušli u vozilo u 15:15, a ti je kupio u 15:17, onda ti neće priznati i dobija se kazna. Zato su i oni "maskirani" kada kontrolišu po vozilima, uđu unutra, šatro ne poznaju se, stanu negde nasumično kao obični putnici, možda i sednu, voze se stanicu, dve, i onda odjednom viknu da je kontrola i kreću. Dok stignu do tebe, ti možeš kupiti kartu, ali oni znaju kada su oni ušli i verovatno su malo skenirali ko je već bio i ko je ušao. I čim se ne poklapa vreme, džaba što si kupio kartu, jer je putnik obavezan da kartu kupi pre nego što uđe u vozilo, odnosno dok je na stanici.
Za Beograd treba proveriti zakon/pravilnik šta kaže i da li je uopšte to definisano, ili samo da je putnik obavezan da poseduje voznu kartu.

Tako sam ja dobio kaznu, jer sam se vozio par stanica, nisam ni provalio da su ušli, odjednom krenuli da kontrolišu, ja brže bolje kupujem kartu preko app, ona mi kontroliše i kaže da sam je tek sad kupio i da ne važi jer sam već duže u vozilu.
 
U Pragu ima vremenski period od 2 minuta od slanja sms-a / aktivacije u aplikaciji do početka važenja karte. Znači ako je aktiviraš u 15:30, ona će da važi tek od 15:32
 
kakva glupost, ja skoro nikad nemam ličnu kartu kod sebe, posebno ne leti akda sam u bermudama i nemam sigurno mesto tj džep, sada me teraju da je nosim. Isto tako teraju me da nosim telefon sa sobom,
I mene je ovo navelo da pitam o telefonu. Šta ako platiš kartu, a u međuvremenu ti "rikne" baterija? Ili šta ako ne kupiš kartu, a kontrolerima kažeš da ti se ispraznila baterija?

Još jedno pitanje - šta ako se voziš par stanica u jednoj zoni i par u drugoj? Da li to znači da za kratku vožnju od samo nekoliko stanica kupuješ kartu za sve (odnosno, obe) zone?

E da, inače, po zakonu već imaš obavezu da nosiš ličnu sa sobom, kao i da je pokažeš na zahtev "službenog lica ovlašćenog za legitimisanje". Izmena sistema za naplatu karata u javnom prevozu u tom pogledu ništa ne menja.
 
Vrh