Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

A ovakve Kovidikus Histerikus nalepnice koje krase vozila već 3 godine, jel su one legalno postavljene?
mag20220815143433.jpg
 
Tačno se vidi po prodajnim mestima da je naplata u rukama JP. Jedva čekam da vidim od kad do kad im je pauza 😁

Uporediti ovo i sliku iznad od Vučka:
beogradjanka.png


Čekaonica, mesta za sedenje, izvlačenje brojeva za redosled čekanja VS prčvarnica sa jednim šalterom, polepljeni neki papiri po šalterima, batica na vratima...
 
Jedine prostorije JKP naplata prevozne usluge Beograd je u kneza Mihaila 6, sve ostalo kao i ovo je GSP, opština NBG i Lasta.
 
Tačno se vidi po prodajnim mestima da je naplata u rukama JP. Jedva čekam da vidim od kad do kad im je pauza 😁

Uporediti ovo i sliku iznad od Vučka:
Pogledajte prilog 162614

Čekaonica, mesta za sedenje, izvlačenje brojeva za redosled čekanja VS prčvarnica sa jednim šalterom, polepljeni neki papiri po šalterima, batica na vratima...
A šta bi ti hteo za kartu od 50 din? 😂
 
Иначе, у смс поруци - карти за градски превоз пише "купили сте карту по цени од 50 динара + основна цена поруке". Мени је додало 53 динара на телефонски рачун, дакле "основна цена поруке" је 3 дин. Е сад, по којој тарифи је та "основна цена поруке" 3 дин? Ја у мојој тарифи имам још гомилу бесплатних порука. На основу чега ми оператер наплаћује 3 дин? Тих 3 динара нису нити цена поруке по мојој тарифи, нити 2,5% или 5% о којој градиотначелник говорио.
 
Ja koliko kapiram, ta "osnovna cena poruke" ne bi smela uopšte da se naplaćuje u procentima, jer je to cena poruke, koja ne sme da zavisi od cene karte. Ako je procenat, onda što je skuplja karta, to je viša ta cena poruke - a nema nikakvog osnova da varira jer se šalje isti sadržaj i dobija se ista količina povratne informacije.
Drugo, da se vratimo opet ja zakon, ta naplata osnovne cene upravo krši taj zakon, jer nigde nije naznačeno (?) kolika je ta cena poruke. Ili treba ukinuti tu osnovnu cenu, ili naznačiti je jasno svuda ili promeniti cenu karte.
 
Да. И ја мислим да није проценат, него фиксно 3 динара као услуга оператера. Слажем се да би рекламирана цена требала бити онда 53 динара када се карта купује путем СМС поруке, а не 50 динара. Онај ко први пут купује карту не може да зна је л' "основна цена поруке" 3 или 103 динара, нити онај који је већ купио карту јуче може да зна да ли је данас можда основна цена поруке са 3 поскупела на 23 динара, јер "основна цена поруке" нигде није објављена.
 

Kentkart podneo krivičnu prijavu zbog 70 miliona dinara štete za budžet Beograda
BIZNIS Autor: Daniela Ilić Krasić 23. maj 202315:32

Zbog uklanjanja validatora iz vozila gradskog prevoza u Beogradu gradska kasa oštećena je za oko 70 miliona dinara, stoji u krivičnoj prijavi u koju je portal N1 imao uvid, a koju je Kentkart podneo protiv čelnika dva preduzeća i gradskog sekretara za javni prevoz.

Kentkart, preduzeće sa kojim je Grad Beograd raskinuo ugovor o pružanju usluge naplate karata u javnom prevozu, podnelo je Višem javnom tužilaštvu u Beogradu krivičnu prijavu protiv gradskog sekretara Sekretarijata za javni prevoz Radovana Kremića, direktora GSP Beograd Zorana Šarca i direktora novog komunalnog preduzeća JKP Naplata prevozne usluge Beograd Slavena Andrića.

Razlog je, kako se navodi, što su „odgovorni za javni prevoz grada Beograda, u uračunljivom stanju, svesni svoga dela i njegove zabranjenosti… iako su bili svesni da usled njihovog postupanja može nastupiti teža povreda prava drugog i imovinska šteta nakon što su 12. maja 2023. dali usmeni nalog NN licima da uklone validatore iz vozila GSP, čime su onemogućili dalju naplatu usluge prevoza, pa je usled takvog postupanja nastupila šteta i to za budžet Grada Beograda u iznosu od oko 70 miliona dinara na ime nenaplaćenih karata za prevoz putnika i za Kentkart u iznosu od oko 5,5 miliona dinara, na ime pripadajuće provizije po ugovoru o javno privatnom partnerstvu u obavljanju delatnosti eksploatacije i održavanja sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu putnika u Beogradu“.

U obrazloženju krivične prijave pojašnjava se kako se došlo da obračunate štete od 70 miliona dinara.


Osnov su informacije koje je uprava Kentkarta dobila od kontrolora karata, zatim od vozača GSP – da se validatori „po nalogu osumnjičenih“ moraju ukloniti iz vozila do 16. maja, kao i, kako se navodi „brojne pritužbe putnika koji su uredno kupili karte za prevoz i bez obzira što poseduju novac na karticama za to namenjenim, njima nisu mogli da plate prevoz, niti su karte mogli da kupe na drugi način“.

U krivičnoj prijavi se podseća da Grad Beograd, Sekretarijat za javni prevoz i Kentkart imaju potpisan ugovor o javno privatnom partnersku koji je Grad jednostrano raskinuo o čemu je obavestio Kentkart 28. aprila 2023.

Ugovor se, podsećaju u prijavi „shodno zakonskoj i ugovornoj regulativi“ smatra raskinutim istekom otkaznog roka od 30 dana, tokom koga su „ugovorne strane dužne da poštuju odredbe ugovora, spreče nastanak štete, te da se staraju da istu umanje ako je nastanak štete izvestan“.

Taj rok, navodi se – ističe 28. maja 2023, kada se ugovor smatra raskinutim.

„S obzirom da su osumnjičeni nesporno bili upoznati sa odredbama predmetnog ugovora, a da su i pored toga dali nalog da se iz vozila GSP uklone validatori… osumnjičeni su morali biti svesni da se bez validatora ne može vršiti naplata karata čime se nesporno čini šteta budžetu Grada Beograda kao i privatnom partneru“, stoji u krivičnoj prijavi.

U prijavi se podseća da, po ugovoru, prihod ostvaren od „prodaje, naplate i kontrole naplate karata“ pripada Gradu Beogradu, dok Kentkartu pripada provizija od ostvarenog prihoda u iznosu od 7,79 odsto.

Kentkart je, navodi se, o uklanjanju validatora i posledičnom nastanku štete budžetu Grada Beograda obavestio Sekretarijat za javni prevoz 13. maja 2023, „ukazujući da je onemogućen u izvršavanju ugovornih obaveza u otkaznom roku, odnosno u naplati i kontroli karata za javni prevoz, te da se takvih postupanjem osumnjičenih pričinjava ogromna šteta za budžet Grada Beograda, pa i samog privatnog partnera“.
 
Solaris.... Tramvaj... Klima.... 🤑
A ko je i od čega je kupovao za GSB voziila do sada ?
Od prodatih karata ?
Mani te se demagogije,
čiittajte starije postovve Beobuilda gde su stručni i pametni ljudi a ne ostrašćeni već pisali o tome 😃
 
Poslednja izmena:
Solaris.... Tramvaj... Klima.... 🤑
A ko je i od čega je kupovao za GSB voziila do sada ?
Od prodatih karata ?
Mani te se demagogije,
čiittajte starije postovve Beobuilda gde su stručni i pametni ljudi a ne ostrašćeni već pisali o tome 😃
Ne kažem da su do sada kupovali od karata, nego da sad bukvalno imaju fantastičan razlog za spinovanje oko kupovine krš vozila 😁
 
Vrh