Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Neverovatno koliko je relativizacijom otislo sve od prave suštine prevoza, a to je CENA KARTE.

Cena karte je 90 dinara, što je čist kriminal i razlog zašto se ljudi švercuju.

Za poredjenje, cena jedne vožnje METROOM u Sofiji je 0,5 eura iliti oko 55 dinara, dok je u Bukureštu cena vožnje u dva smera 118 dinara.

Mi beše imamo lošiji standard od Bugara i Rumuna? Ako neko može da mi odgovori na pitanje kako je moguće da su cene metroa koji je održavan maksimalno u ova dva grada ova, a cena karte 90 dinara za tramvaje u kojima ne radi svetlo?

I genijalno rešenje za autobuse sa dimnjakom koji klopara, kao neke mašine s kraja 19og veka. Ja ne znam ko radi u tom GSPu, treba ga rasformirati.
 
Rešenje je da javni prevoz bude besplatan a evo i kako. Sada se javni prevoz finansira 70% iz budžeta i 30% od prodaje karata. Sigurno ceo sistem kroz razna rešenja i bolju efikasnost može da smanji troškove 30% i to je rešenje, grad bi možda još malo više plaćao ali bi zato kvalitet života bio veći i grad bi više zarađivao od ostalih poreza.
 
то је неодрживо решење, јер би ионако пренапрегнути систем јавног превоза пукао
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=785425#p785425:27n86yif je napisao(la):
dziggy » 20 Окт 2020 10:02 am[/url]":27n86yif]Cena karte je 90 dinara, što je čist kriminal i razlog zašto se ljudi švercuju.
Bacanje smeca u kantu je besplatno pa opet dosta ljudi baca pored, na ulicu ili u pune kante.

Problem nema AMA BAS NIKAKVE veze s cenom karte vec s mentalitetom ljudi i losim navikama koje su im dozvoljene.
 
dziggy":1mj0nm80 je napisao(la):
Neverovatno koliko je relativizacijom otislo sve od prave suštine prevoza, a to je CENA KARTE.

Cena karte je 90 dinara, što je čist kriminal i razlog zašto se ljudi švercuju.

Za poredjenje, cena jedne vožnje METROOM u Sofiji je 0,5 eura iliti oko 55 dinara, dok je u Bukureštu cena vožnje u dva smera 118 dinara.

Mi beše imamo lošiji standard od Bugara i Rumuna? Ako neko može da mi odgovori na pitanje kako je moguće da su cene metroa koji je održavan maksimalno u ova dva grada ova, a cena karte 90 dinara za tramvaje u kojima ne radi svetlo?

I genijalno rešenje za autobuse sa dimnjakom koji klopara, kao neke mašine s kraja 19og veka. Ja ne znam ko radi u tom GSPu, treba ga rasformirati.

Pa možeš ti i u Beogradu da se voziš u oba smera za 90 dinara, ako se uklapaš u tih 90 minuta, i to možeš poslednju vožnju da čekiraš u 89-om minutu. Ja ne mislim da je to tako puno, ali mislim da treba da imamo vremenske karte i od pola sata i od sat, i te bi onda mogle biti nešto jeftinije. Recimo, 50 dinara za 30 minuta, 70 dinara za jedan sat, i eto 90 dinara za 90 minuta. To je samo jedan primer. I što bi se GSP rasformirao zbog cena karata sa kojima, uzgred budi rečeno, nema apsolutno nikakve veze? Još manje ima veze sa MAZ-evima privatnih prevoznika čiji poklopci na izduvnim cevima klaparaju kao što kažeš.

Voleo bih da vidim na šta bi taj prevoz ličio kad bi bio komplet u privatnim rukama, i kad bi se održavao samo onoliko koliko je to ekonomski isplativo. Imali bi ste onda učestale polaske na nekim linijama samo u špicu. Malo ko pamti ono rasulo s kraja 90-tih i početka 2000-tih gde su privatnici jurcali i lovili putnike po gradu, plus prodaja karata od strana konduktera, pa si morao da vodiš računa u čiji autobus ulaziš. Naravno, može se to urediti i kad bi kompletan prevoz držali privatnici, samo što bi Grad tada pucao mnogo više u novcu nego što je to sada slučaj. Privatnici neće voziti za održavanje na takozvanoj pozitivnoj nuli, već isključivo za dobar profit, a zamislite samo koliko bi održavanje vozila po privatnim servisima koštalo da GSP nema svoje radnike. Sve te troškove plaćao bi Grad, jer bi i cena po pređenom kilometru bivala daleko veća uz činjenicu da bi privatnici sa apsolutnom kontrolom nad javim prevozom imali i mogućnost za besomučno ucenjivanje Grada. Dalje, dal mislite da je jednostavno imati adekvatnu infrastrukturu za veliki broj šinskih i drumskih vozila? Privatnici imaju improvizovane garaže u dvorištima privatnih kuća. Lako je njima da krešu troškove. I zaista čisto sumnjam da bi u slučaju Beograda mogli imati iole pristojan prevoz bez subvencija, pogotovu ako bi cena karte bila utopijskih 30 dinara na primer, a cena mesečne oko 1000 dinara za zaposlene recimo.
 
Iz tog intervjua se moze dobiti vise informacija o trenutnim vremenskim prilikama nego o tom novom sistemu.
 
Nije u ovom slučaju toliko problem što narod ne plaća ni jeftinu tarifu već u tome da li uopšte (plaćanjem karte) treba da podržava nepravedan sistem koji ne prati kvalitet prevozne usluge? Da se razumemo 90rsd za 90min jeste džabe, ali je kvalitet prevoza daleko ispod očekivanog čak i za naš standard.

Znači nek podignu cenu za 50%, nabave neuporedivo kvalitetnija vozila tako da uz pristojno održavanje sve bude u redu. E tada polažeš pravo na sankcionisanje naplatom kazni.

Pogledajte šta nas vozi. Nešto što je predviđeno da radi 5 godina (jer se raskupusa posle 3) i na otpad drže decenijama često u neispravnom stanju. Da je 30 najopterećenijih linija bilo pokriveno solarisima, a 50 bolje održavanim unapređenim low entry dvestakečevima to bi već bila druga priča.

Nemamo eksprese autoputem, imamo jedan autput na osi Istok-Zapad iako je ulična matrica u tako maloj razmeri da je praktična samo kao "last mile".

https://www.google.com/maps/@51.1285865 ... a=!3m1!1e3

Od Jablaničke do Koste Glavinića (BIGZ) imamo prosek rastojanja između raskrsnica od 600m, u Kalgeriju imamo magistralu sa rastojanjem od 2km između dva bulevara, a koja vodi do autoputa ka centru. Ovde obična ulica izigrava magistralni pravac. Apsurdno. Beograd je površinski manji, evropski grad veće gustine naseljenosti karakterističan po uličnoj matrici manje razmere prilagođenoj zaprežnim kolima. Shodno tome, obzirom na ulično stanje 19. veka posmatrajući samo drumsku mrežu nama na ključnim koridorima magistrale nisu potrebne, već autoputevi gde god mogu biti trasirani tako da ne devastiraju okruženje. Dakle ne kroz već oko centra, kao i na ključnim prilaznim koridorima, popreko gradnjom tunela.

Na nivou sistema crosstown autobusi treba da voze autoputem, tramvaji po glavnim uličnim koridorima, i to po bašticama sa unapređeniom signalizacijom, a lokalni fideri sporednim ulicama. Pitanje da li bi metro uopšte bio potreban, bar na sporednim pravcima. Nije problem samo u kvalitetu voznog parka, u održavanju, već i u formi putne mreže koja negativno utiče na srednju brzinu, pouzdanost, kao i u neiskorišćenosti potencijala šinskih sistema. Stoga problem je sistemski jer i da imamo samo dobro održavane Solarise opet će tramvaji i vozovi zvrjati prazni, sve linije biti spore i nepouzdane. To nije moguće izbeći bez značajnih ulaganja srednjeročno gledano, pod uslovom da se novac ne koristi iracionalno kao što je to dosad bio slučaj (lickanje trgova uz pravljenje kolapsa dok tramvaji i dalje nemaju dovoljno potstanica neophodnih radi postizanja nekog razumnog takta, prilagođavanja mreže linija).
 
10 000 ће бити комунални прекршај немања карте у јавном градском превозу. Повећање од 66%.
 
Па комунална полиција, али ће пријаву подносити "бус плусаџије". Не знам да ли има људи који ће заправо дати личну карту риџовану... То је толико тупаво. Ако хоће да зове комуналну полицију, нека зове, ти само изађеш напоље и идеш својим путем. Најмање што можеш да му/јој кажеш је да немаш ни динара ни докумената код себе, а он/она ако хоће да се играју...нека, ти својим путем...

Сећам се пре неколико година како су лујка и психопата нахватали једну девојку која је журила на воз ка Суботици, на крају је расплакали и узели јој 2000 за доплатну карту. Ја јој кажем само да изађе на следећу и да оде само, али није хтела да ме послуша већ им даде 2000...

Са друге стране ми је и жао и тих риџована, ко зна која су то обољења у питању... Мени је једном један лик шапутао на уво како не смем да се возим без карте, и тако целу једну станицу. Надао сам се само да ме неће додирнути да не бих морао да га одаламим. Баш ми је био набио нервозу.
 
^ Pih, ne pogađa me. Od kako je BusPlus izmenjen i podignute cene karata, više od 5 godina nisam validirao kartu (iako uvek imam kod sebe).

pošto živim u centru stalno mi ulazi kontrola i moj ljubazni odgovor je uvek isti: "Hvala lepo, nisam zainteresovan, ne koristim BusPlus".
Posle toga što god da mi kažu ne ulazim u dalji razgovor. Neki samo prođu, neki krenu da se objašnjavaju ali kroz monolog. Ako su dokoni u praznom busu i opasno smaraju, dodam "ovo je građanski bunt i znam sva svoja prava".

nikada nisam sišao na sledećoj stanici niti imao bilo kakvih problema.
Naravno biće onih ovde koji osuđuju moji čin, konkretno sada se ne bavimo time da li treba plaćati bus plus ili ne već samo iznosim svoje iskustvo u BusPlus neučestvovanju.
 
Оштрија казнена политика према људима који се возе без карте него према џепарошима...
 
Kada se Vesić sa umesto dva automobila od po 30 000 evra bude vozio GSP-om e od tada treba da počne naplata i kažnjavanje. Sve dok se prvi čovek grada vozi pod rotacijom ispravan čin je ne plaćati kartu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=792595#p792595:az2uetly je napisao(la):
Dzigi Bau » 12 Nov 2020 08:08 pm[/url]":az2uetly]Данас усвојено, повећана казна за шверцовање, вожњу без карте у градском превозу на 10.000
https://www.b92.net/info/vesti/index.ph ... id=1762980

Vidim da im "baš ide toliko dobro" da su zapeli za tih 30% kao pijani plota. Da pripaze na rashode ne bi se toliko osetilo. Recimo da bolje iskoriste tramvaje. Da hoće da uštede il bi tramvaj sa 17% iskorišćenog kapaciteta skinuli s grbače, il bi učinili autobuski podsistem manje glomaznim radi postizanja bolje patronaže tramvaja (smanjiti broj autobus-kilometara kao u Zagrebu). Pritom ne mislim na presedanje sa 31 na ringišpil 1 na Slaviji, nego sa 512 (umesto 511) na 12 u Železniku. I da se taj tramvaj ne vuče kao puž, talasa kao gliser po mostu i treska preko svake nove skretnice.

Tako im je lepo pošlo za rukom ove godine da im recimo nije palo na pamet da kupe ni jedan jedini zglobni autobus, niskopodni tramvaj ili voz, niti da nastave s projektom UMP-a koji će biti pogodan za ekspres autobuse. Ne znam, ipak to Mali bolje zna. :roll:
 
То бре, трамвај до Чобановаца!!!
515afcddda6e40ba0e56d280d1fd903f.jpg


Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Danima već kontrola zaustavlja autobus kod pet solitera, ulazi i proverava karte i tek kad završe autobus može da krene. Sad me zanima da li oni imaju pravo da tako zaustavljaju autobus?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799190#p799190:2mtywjf0 je napisao(la):
Djole Pevcanin » 03 Dec 2020 09:49 am[/url]":2mtywjf0]То бре, трамвај до Чобановаца!!!
515afcddda6e40ba0e56d280d1fd903f.jpg


Послато са Mi 9T помоћу Тапатока

Majko Božija. Pa pošto imamo tako vrsne stručnjake ne bi me čudilo da produže 7 do Aerodroma da bi metro, obzirom na to da je skuplji, završavao u Blokovima. :bash:

A do tada možda ni 12L12L u nečijoj njivi više neće biti bag.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799390#p799390:2mtywjf0 je napisao(la):
Sm44 » 03 Dec 2020 05:44 pm[/url]":2mtywjf0]Danima već kontrola zaustavlja autobus kod pet solitera, ulazi i proverava karte i tek kad završe autobus može da krene. Sad me zanima da li oni imaju pravo da tako zaustavljaju autobus?

Prvi put čujem da mogu tako redovno da remete red vožnje. Što kaže Igor tamo je sve moguće, mada ne treba zaboraviti koliko je Vesiću&Co stalo do naplate. Da mogu nabavljali bi autobuse s jednim vratima samo da im šverceri ne "uteknu".
 
Jedno vreme je na stanici "Pet solitera" bilo milicije. Baš u tom periodu sam imao jednu interesantnu situaciju. Vraćao sam se sa Vidikovca, i na potezu od Miljakovca do Banjičke pijace su tri puta ulazili kontrolori. Treći put smo bili kod Pet solitera, kada sam popizdeo i rekao im da se obrate svojim kolegama koji su mi već dva puta u pet minuta tražili. Samo sam izašao na stanici kod pijace, jer sam tu ionako trebao da izađem, i ništa se nije desilo, iako su mi pretili milicijom.
Kakva je situacija što se tiče kontroli maski od strane BUS PLUS kontrolora?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=785425#p785425:20rowhel je napisao(la):
dziggy » 20 Oct 2020 10:02 am[/url]":20rowhel]Neverovatno koliko je relativizacijom otislo sve od prave suštine prevoza, a to je CENA KARTE.

Cena karte je 90 dinara, što je čist kriminal i razlog zašto se ljudi švercuju.

Za poredjenje, cena jedne vožnje METROOM u Sofiji je 0,5 eura iliti oko 55 dinara, dok je u Bukureštu cena vožnje u dva smera 118 dinara.

Mi beše imamo lošiji standard od Bugara i Rumuna? Ako neko može da mi odgovori na pitanje kako je moguće da su cene metroa koji je održavan maksimalno u ova dva grada ova, a cena karte 90 dinara za tramvaje u kojima ne radi svetlo?

I genijalno rešenje za autobuse sa dimnjakom koji klopara, kao neke mašine s kraja 19og veka. Ja ne znam ko radi u tom GSPu, treba ga rasformirati.
Nabijte me na kolac ali šverceri uvek traže opravdanje i ne vidim da oni nešto kritikuju sistem i konstruktivno rade na kritici sistema. Subvencija GSP-u je oko 100 miliona godišnje a biće i veća izgradnjom metroa.
 
Vrh