Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

@ marrecar
Еееее, али ту и долазимо до главног проблема. Превоз нам и јесте такав управо зато што се један недопустив проценат људи (иако је мањина у односу на оне који купују карту) шверцује, такорећи, то им је стил живота! И то су по правилу људи са већом платежном моћи, чиме се такорећи ругају онима са слабијом платежном моћи, а који су уредно платили своју карту.
 
E pa vidiš, ti ljudi, koje si naveo, čak i kada bi bio normalan prevoz, neće nikada ni početi da kupuju karte. Tako da njih možeš da otpišeš kao glavni uzrok zašto (prema nekoj logici) ne postoji dobar kvalitet prevoza u Beogradu. I to znači da, ako neko želi povećanu naplatu karata, onda mora da postoji i odgovarajući kvalitet koji će biti uslov za povećanje naplate. Gradski (i prigradski) prevoz je tu za građane, nisu tu građani za gradski prevoz. Ako misle da su građani glavni uzrok problema, onda neka se ukine prevoz pa neka propadne ekonomija grada, povećaju saobraćajne gužve, poveća zagađenje.
 
Mene, kao građanina koji redovno plaća prevoz, ne zanimaju oni koji ne plaćaju.
Neka gradske vlasti vide šta će sa onima koji ne plaćaju, to nije moja briga.

Tvrdnja da su za loš javni prevoz odgovorni građani je bezobrazluk upravo prema onima koji (još uvek) plaćaju tako loše usluge prevoza.
 
30% људи у Београду плаћа карту, то је реалнија процена од оне коју је дао Рипањац. Карту најчешће плаћају жене и то често мајке са децом, приморане да стоје из познатих нам већ разлога. То што је лош превоз са оваквом наплатом карата значи да треба повећати наплату карата. Вратити кондуктере у ГСБ за почетак.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777993#p777993:1bow8ufm je napisao(la):
Рипањац 405 » 25 Sep 2020 08:19 pm[/url]":1bow8ufm]@ marrecar
Еееее, али ту и долазимо до главног проблема. Превоз нам и јесте такав управо зато што се један недопустив проценат људи (иако је мањина у односу на оне који купују карту) шверцује, такорећи, то им је стил живота! И то су по правилу људи са већом платежном моћи, чиме се такорећи ругају онима са слабијом платежном моћи, а који су уредно платили своју карту.
Na osnovu koje studije si zaključio da je to uzrok lošeg prevoza?
Da nije možda pravi uzrok to što se država petlja u nešto za šta nije stručna, umesto da prepusti biznis privatnicima?
A kada si već pomenuo platežne moći, obzirom da se prevoz finansira od poreza, ti ljudi sa većom platežnom moći su (kroz obrt i oporezivanje) uložili u taj prevoz daleko više od ljudi sa nižom platežnom moći.
 
Управо тако. Нашим новцем се плаћа све, не новцем ових из Управе. Иначе претходне две власти Београду дугују више него било која друга.
 
@ MIG29
Не бих рекао да располажеш добрим подацима. Већина путника има месечне карте које овде функционишу тако што је откуцаш само првог у месецу како би се допуна прокњижила, и то је то, чак и ако је више ниједанпут током тог месеца не откуцаш, контролорски терминал ће је бележити као ИСПРАВНУ читавог тог месеца, и сам сам имао прилике да се у то уверим користећи месечну. Тако да је 70-80% платиша сасвим реалан проценат сигурно. Као што рекох, само су средњошколци и студенти проблематичне категорије по питању шверцовања, док се остале категорије шверцују у доста малом проценту.
Реално, сматрам да у таквом функционисању месечних карата нема апсолутно ништа спорно. За нас је строжа контрола и већа висина казни златни стандард. Мада, не бих се бунио ни да се уведу кондуктери у возилима као што кажеш.
 
@Рипањац 405
Greska, odavde sam :), doduse prevoz slabo koristim sada.

70-80% da placa to je previse optimisticno po meni, broj je duplo manji sigurno, i to bas zbog tih mesecnih i godisnjih karti koje se otkucaju samo jednom. Kad god udjem u prevoz imam osecaj da sam jedini id*** koji validira kartu, nemoguce je da su svi drugi zaposleni ili penzioneri.

Postoji jako veliki procenat ljudi kojima je jednostavno postalo normalno da kartu ne placaju i nece je placati nikad dok ne budu propisno sankcionisni. Tu su uvek klasicni izgovori, prevoz je los, sto da ga placam. Ako je tako i prevoz je los onda nemoj da ga koristis. Niko od vas ne udje u prodavnicu i kaze "ovaj proizvod vam je los, zato cu ga uzeti za dzabe". To se zove kradja. Umesto da se ovakvom tipu ljudi povladjuje, sistem treba napraviti tako da se takvo ponasanje onemoguci i iskoreni, da s ljudi nauce redu i edukuju kako trebaju da se ponasaju.

Sto se tice promene nacina koriscenja sistema sa karticama, i dalje stojim pored svega:
- ulaz na prednja vrata; vozac vrsi kontrolu ko je usao bez validacije, zaustavlja vozilo i zove policiju (zbog kradje), plus i sami putnici ce biti pasivna kontrola, ako vas 20 ljudi gleda jer niste platili kartu nece vam biti prijatno sigurno, kontrolori trebaju da postoje u malom broju, a kazne zaista trebaju da budu visoke
- obavezna validacija pri ulasku i izlasku; tarifni sistem zasnovan na predjenoj distanci (lako se izracuna na osnovu ulaza/izlaza, ako se ne validira na izlazu placa se puna cena karte za celu rutu), samim tim se ukida potreba za raznim dodatnim uredjajima tipa brojaci putnika, svi podaci mogu da se dobiju na osnovu validacije, raznorazne statistike ko gde preseda itd.. takodje popust zbog presedanja moze da se primeni jako jednostavno

Nesto sto bi pod hitno uveo je takodje dopuna kartice preko aplikacije na telefonu, moze se izvesti na milion nacina (broj kartice, NFC, preko platnih kartica, IPS QR, racun za mobilni...). Generalno trebala bi da postoji aplikacija za prevoz, tu se moze dodati dosta korisnih stvari. Ako bi svako vozilo bilo u sistemu, na osnovu validacija se moze izvuci broj slobodnih mesta za sedenje i generalno popunjenost vozila, ako se vec tripujemo sa smart city resenjima :).

Sami aparati u vozilima moraju da budu daleko brzi, ovi sto se sada koriste znaju i po 5 sekundi da obradjuju validaciju.

Sve u svemu, gradjani trebaju da se prilagode novom sistemu, a ne da se sistem pravi da se prilagodjava losim navikama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778084#p778084:1yyr97y2 je napisao(la):
wexy » 26 Sep 2020 08:52 am[/url]":1yyr97y2]
Postoji jako veliki procenat ljudi kojima je jednostavno postalo normalno da kartu ne placaju i nece je placati nikad dok ne budu propisno sankcionisni. Tu su uvek klasicni izgovori, prevoz je los, sto da ga placam. Ako je tako i prevoz je los onda nemoj da ga koristis. Niko od vas ne udje u prodavnicu i kaze "ovaj proizvod vam je los, zato cu ga uzeti za dzabe". To se zove kradja. Umesto da se ovakvom tipu ljudi povladjuje, sistem treba napraviti tako da se takvo ponasanje onemoguci i iskoreni, da s ljudi nauce redu i edukuju kako trebaju da se ponasaju.
ne, to nije krađa. ljudi uporno odbijaju da shvate da smo svi mi taj prevoz već platili kroz poreze, korsitili ga ili ne koristili. s druge strane, krađom može da se nazove otimanje mojih para za uslugu koju ne koristim, zar ne?

ne možeš da porediš javni prevoz sa prodavnicom kao privatnim biznisom. ili hajde da pokušam da uporedim - da li se ti vratiš u prodavnicu da ponovo platiš hleb koji si već platio?
 
@ wexy
Ајд' сад да будем најдобронамернији. Опет превиђаш једну важну ствар: и наш систем је заснован на бројању путника који се тренутно налазе у возилу, региструје ко је ушао и изашао, само што функционише знатно другачије и, што је најбитније, једноставније у односу на остатак света. Што је чак и боље. Ако ти и поред само једног очитавања месечне карте у току појединачног месеца контролорски терминал покаже да је карта исправна, то значи само једно: то је ПОТПУНО ИСТО као да си поново откуцао ту карту, што ће рећи: систем те је регистровао чим си ушао у бус, а дерегистровао чим си га напустио. Дакле, суштина је потпуно иста, само је начин на који се броје путници УМНОГОМЕ ЈЕДНОСТАВНИЈИ. Надам се да ћеш скапирати то ако већ ниси до сада. :wink:
Улаз на предња врата је изводљив само на оним линијама које су целом дужином своје трасе умерено оптерећене, што ће рећи да су испуњена сва или скоро сва седишта, уз тек понеког путника који стоји. За веома оптерећене линије где игла нема где да падне решење су или кондуктери или чешћа контрола. Зашто би ико путовао сат времена на раздаљини за коју му треба пола сата?
За казне се већ слажемо, морају да се повећају.
И да, 70-80℅ исправних путника је реално из разлога што гро тих путника чине запослени, а у тој категорији са шверцује заиста мали број путника, баш ретко сам наилазио на такве случајеве. Углавном би шверцери били средњошколци, студенти и одређен, не знам колики тачно део пензионера (без икакве жеље и намере да дискриминишем тај део популације) које мрзи да издвоје само 407 динара годишње.
За све оне који за ове 4 године нису обратили пажњу, изнад врата свих наших бусева постоје бројачи који се изгледом тек незнатно разликују од овог са слике. Па ви и даље не верујте да се путници броје... И најбитније од свега: БРОЈАЧИ СЕ КОРИСТЕ И У ЈЕДНОЈ БУДИМПЕШТИ КОЈА ЈЕ НЕБО И ЗЕМЉА У ОДНОСУ НА НАС ШТО СЕ СВЕГА ТИЧЕ, ОД МЕНТАЛИТЕТА ДО МНОГИХ ДРУГИХ СТВАРИ. А тамо је, рекло би се, мизерна стопа шверца.
https://landtransportguru.net/automatic ... ng-system/
То је то од мене на ову тему, немам намеру да ишта даље пишем и да изгарам безвезе само зато што неки овде, без увреде, одбијају да схвате неке као пасуљ просте ствари чак и ако их напишеш подебљаним и подвученим словима.
 
Nepotrebno komplikovanje sistema, koji i nije tako loš u osnovi. Apsolutno sam protiv naplate po pređenoj distanci kako kažeš, jer to je toliko komplikovano i realno potonuo bespotrebno. Podela na zone je sasvim na mestu, s tim što bi to moglo da se malo prekomponuje. Takođe, ulazak isključivo na prednja vrata, bar u našem slučaju, može napraviti velike probleme na onim jako opterećenim stajalištima, a takvih ima dosta. Prave se kolone i kad se ulazi i izlazi na sva vrata. Onda imamo i još jedan problem, u gradovima gde se primenjuje princip isključivog ulaska na prednja vrata, i vozila se malo drugačije konfigurišu ne bi li protok putnika bio što bolji. Kod nas bi recimo jedan CAF izgubio smisao sa ulaskom samo na prednja vrata, a to tek ne bi imalo smisla kod uparenih tramvaja, kao i kod švajcaraca kad vuku prikolicu. Berlin je jedan od boljih primera gde se godinama primenjuje princip ulaska samo na prednja vrata, ali i autobusi imaju vrata manje u odnosu na naše, a bar ranije i više sedećih mesta, al onda dolazimo do toga da ti autobusi prevezu i manje putnika u preseku od naših. Imamo sa druge strane i mnoštvo gradova gde se ulazi i izlazi na sva vrata, pa nemaju problem sa naplatom karata, jer jednostavno primenjuje se zakon i sprovode sankcije nad onima koji propisano ne poštuju. Kod nas i jeste najveći problem u zakonodavcu, jer švercer ima sva moguća prava a niti jednu obavezu, a oni koji bi trebalo da sprovedu utvrđenu obavezu plaćanja prevoza, skoro pa da nemaju nikakva ovlašćenja.

Što se tiče uvođenja konduktera, pisao i pre da bi to bio sulud i jako skup, a u mnogo slučajeva i jalov posao. Pa trebalo bi sigurno i preko tri hiljade ljudi, i zbog gore pomenutih tramvaja. Takođe, elektronski sistemi naplate upravo trebaju da eliminišu potrebu za kondukterima, i da u mnogo čemu olakšaju posao i vozaču. Uvođenje automata, na primer, za prodaju karata na prometnim mestima i većim stajalištima mogao bi biti jedan od dobrih poteza. Naravno, uvođenje više dodatnih tipova karata bi, takođe, bilo poželjno. Mare je već naveo sve moguće kategorije. I na kraju da kažem da je veća cena karte kod vozača upravo tu u cilju destimulisanja putnika da istu potražuju od vozača. Prosto oduzima se vreme, prave gužve i na ulasku u vozilo, i na stajalištu.
 
Ако нам је Мађарска пример функционисања било чега, онда смо далеко догурали. Овакав систем наплате карата треба изменити из корена јер је очигледно непоуздан. Могу и аутомати да се уведу како каже Кеша, а може и више типова карата. Што се тиче наплате на пређеној дистанци, тешка бесмислица. Управо виша цена при малим раздаљинама подстиче људе да пешаче, што доводи до мањих гужви у превозу.
 
Ja sam baš pod utiskom da u Mađarskoj mnogo toga funkcioniše dosta dobro. Jedan Segedin ima dosta ozbiljan javni prevoz kad se već o tome priča, dok je Budimpešta školski primer odlično organizovanog prevoza, a po tome je prate Beč, Prag i Berlin recimo. Naravno da dobrih primera ima dosta po Evropi, al Budimpešta je baš svaki podsistem javnog prevoza jako dobro implementirala po mom mišljenju, a i ličnom utisku. Pisao sam već sa im je prevoz jako frekventan čak i nedeljom u kasnim večernjim satima, dok su presedanja laka i bez ikakvog stresa.
 
Pa kada bi snizili cene karata,mnogo vise bi ljudi kupovalo mesecnu.

Za nas standard ovih plata "crkavica",mesecna od 3275 rsd za 2 zone je mnogo.
1120 za NEZAPOSLENE je mnogo.Realna je 500.S' obzirom na koju pouzdanost koju dobijamo.
U Becu je godisnja karta za sav prevoz 365e.I to znas sta placas i imas korist.

Tako da , po meni, solucije za unapredjenje prodaje su stalan kondukter kao nekada i manja cena.
 
Pa i neko veliko sniženje apsolutno ništa ne bi donelo po pitanju ostvarenih prihoda, čak šta više prihodi bi bili još manji, jer tu je matematika jako prosta. Neko manje sniženje uz povećan procenat naplate možda, al opet treba uraditi preciznu kalkulaciju. Za konduktere sam već napisao šta sam imao. Ne znam dal ih igde u javnom prevozu i ima više, a da se govori o nekom iole sastavljenom društvu. Skoro svuda postoji neki vid elektronske naplate karata i čekiranje istih. Kondukter može imati smisla samo u međugradskom saobraćaju, pa čak i tu ima mnogo naprednijih i jednostavnijih rešenja za prodaju karata.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778183#p778183:1x8r03qa je napisao(la):
KizaNoSleep » 26 Sep 2020 05:14 pm[/url]":1x8r03qa]Pa kada bi snizili cene karata,mnogo vise bi ljudi kupovalo mesecnu.

Za nas standard ovih plata "crkavica",mesecna od 3275 rsd za 2 zone je mnogo.
1120 za NEZAPOSLENE je mnogo.Realna je 500.S' obzirom na koju pouzdanost koju dobijamo.
U Becu je godisnja karta za sav prevoz 365e.I to znas sta placas i imas korist.

Tako da , po meni, solucije za unapredjenje prodaje su stalan kondukter kao nekada i manja cena.
Jesi stavio na papir to? 3.000 konduktera = 25 miliona evra godišnje bruto. I to ćeš da nadoknadiš - jeftinijim kartama?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778099#p778099:e82kp7sv je napisao(la):
operic » 26 Sep 2020 11:08[/url]":e82kp7sv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778084#p778084:e82kp7sv je napisao(la):
wexy » 26 Sep 2020 08:52 am[/url]":e82kp7sv]
Postoji jako veliki procenat ljudi kojima je jednostavno postalo normalno da kartu ne placaju i nece je placati nikad dok ne budu propisno sankcionisni. Tu su uvek klasicni izgovori, prevoz je los, sto da ga placam. Ako je tako i prevoz je los onda nemoj da ga koristis. Niko od vas ne udje u prodavnicu i kaze "ovaj proizvod vam je los, zato cu ga uzeti za dzabe". To se zove kradja. Umesto da se ovakvom tipu ljudi povladjuje, sistem treba napraviti tako da se takvo ponasanje onemoguci i iskoreni, da s ljudi nauce redu i edukuju kako trebaju da se ponasaju.
ne, to nije krađa. ljudi uporno odbijaju da shvate da smo svi mi taj prevoz već platili kroz poreze, korsitili ga ili ne koristili. s druge strane, krađom može da se nazove otimanje mojih para za uslugu koju ne koristim, zar ne?

ne možeš da porediš javni prevoz sa prodavnicom kao privatnim biznisom. ili hajde da pokušam da uporedim - da li se ti vratiš u prodavnicu da ponovo platiš hleb koji si već platio?
Da li smo kroz poreze platili robu u marketima?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778194#p778194:1qryxxlr je napisao(la):
Пантограф » 26 Sep 2020, 19:04[/url]":1qryxxlr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778183#p778183:1qryxxlr je napisao(la):
KizaNoSleep » 26 Sep 2020 05:14 pm[/url]":1qryxxlr]Pa kada bi snizili cene karata,mnogo vise bi ljudi kupovalo mesecnu.

Za nas standard ovih plata "crkavica",mesecna od 3275 rsd za 2 zone je mnogo.
1120 za NEZAPOSLENE je mnogo.Realna je 500.S' obzirom na koju pouzdanost koju dobijamo.
U Becu je godisnja karta za sav prevoz 365e.I to znas sta placas i imas korist.

Tako da , po meni, solucije za unapredjenje prodaje su stalan kondukter kao nekada i manja cena.
Jesi stavio na papir to? 3.000 konduktera = 25 miliona evra godišnje bruto. I to ćeš da nadoknadiš - jeftinijim kartama?

Pa kada pogledas kakav nam je prevoz tj pouzdanost, jesu li opravdane ove cene karata ? Za nekoga ko radi za 30.000 da mora da placa 3275+ mesecno ? A da onaj koji nema primanja i nezaposlen je da placa 1120 ? Odakle ?

Moja porodica i ja citavog zivota kupujemo i sta smo dobili ? Da mi ne dolaze 3 busa za redom pa u onaj sledeci ne mogu da udjem (jesen 2019.).
Kada bude prevoz bolji,tada se i mogu nadati vecom prodajom karata,ali ovako skupim za nase realne plate...ne.

A to za konduktere,jel se hoce da vise ljudi kupuje karte ? Hoce se naravno,a kako bez nekog reda ? Svi su u fazonu, ma gledaj ima ljudi koji nikada ne placaju a voze se,sto bih ja to morao.
Kako se u inostranstvu ulazi samo na prva i svi imaju.Pa ne moze hleb preko pogace.
 
Mene zadnjih godina ne revoltira toliko prepunjenost nekih vozila (mada savršeno razumem i to) nego sakaćenje i ukidanje mnogih linija.
Jedno vreme nisam plaćao upravo zbog ovoga. Prošle godine, kad su sakatili trolejbuse zbog radova na Trgu i posle ukinuli 28 (pre nego što su je vratili).
 
Mene najviše revoltira činjenica da je autobusa ukupno sve manje, a solo-vozila sve više.
To me izluđuje, jer je kvalitet takvog prevoza u drastičnom padu.
 
Godisnja karta u becu je 365 €
Godisnja karta u bgd je 335 € za dvije zone dok bi za 3 ili 4 zone doslo daleko vise i sta se to dobija za te pare ....
 
Upravo tako, potpuno je neumesno reći da bi ta cena godišnje karte bila jeftina, jer fazon kao daš samo 117 dinara dnevno za prevoz umesto da daš duplo više za oba smera ka poslu/školi/taksu/izlazak. Jednostavno kvalitet, u ovom slučaju između Beča i Beograda, je potpuno neuporediv. Ono što je još zanimljivo za tu godišnji kartu u Beču, jeste to što je to u stvari pretplata koja se plaća mesečno, što znači da se u suštini plaća 30/31€ mesečno, a ko živi i radi tu, to je odlična stvar. Dok je to, koliko sam sad video, u Beogradu nemoguće i mora se platiti odmah tih 300+€. Svaka izmena se jasno obeležava i vidi, ukoliko se stanica trenutno ukida, odmah se stavljaju oznake preko, a na svim stajalištima koje ta izmenjena linija koristi, stavlja se jasno i detaljno obaveštenje o izmenjenoj trasi - zakačeno na stub i stavljeno u plastičnu fasciklu da je ne uništi vreme. A u Beogradu daj bože da negde nakače stub novog stajališta, a ako ga stave negde, bude na nekoj travi/blatu, ni ne vidi se. Jednostavno celokupan kvalitet prevoza, od vozila, preko infrastrukture do vrste naplate ne odgovara ceni za koju se prodaje. Tačka. Nema tu dalje.
 
Ja celu srednju školu nisam plaćao, a sad kako sam zaposlen plaća mi firma. Najviše mi smeta činjenica da je na ulicama mnogo solo vozila i time su unakazili prevoz. Ti silni solaći su zamenili mnoge starije autobuse koji su povučeni iz saobraćaja (pre svega ik-201), pa sad zglobni idu faktički samo tamo gde su najpotrebniji. 27E, 53, 83 i 89 su izgubile sve zglobne, a na 43, 72, 75, 96, 105, 108 itd je ostalo vrlo malo zglobova. Nikako ne mogu da zaboravim kad su rekli da će 43 vratiti sa Pančevca da se okreće na Trgu pod uslovom da se 90% zglobnih zameni solo autobusima. I tako je i bilo na kraju, vratili liniju na Trg Republike a "za kaznu" od 12 autobusa koliko radi na 43, 10 je solo, a dok se okretala kod Pančevca i Ušća svi su bili zglobni. Naravno, ima i goreg. Liniju 96 nisu ni vratili na Trg, a opet i tu nagurali Higere. 43 i 96 su samo dva u nizu primeraka uništavanja prevoza koje traje od 2016. Upravo to prenatrpavanje solo autobusima i skraćivanje linija su vrlo dobar razlog da se karta ne plaća i to meni najviše smeta. A da je skupa za naše standarde i da se mnogo plaća u odnosu na ono što se nudi, to je skroz tačno.
 
Karta za javni prevoz u Beogradu, ovakav kakav je je preskupa, nebitno da li je jednokratna, mesecna ili neka treca.

Ove cene mogu da budu kada:

Svaki autobus ili neko drugo vozilo, GSP ili nekog drugog prevoznika,nebitno kog, bude imao ispravnu klimu i grejanje i da to radi kada je potreba.
Kada sva vozila budu potpuno ispravna u svakom smislu i budu prolazila stroze kontrole.
Kada se uradi bolji raspored linija, neke pojacaju, neke preprave i nove uvedu. Gde god za to ima osnove.
Kada svi koje zanima budu primecivali da se stalno radi na tome da javni prevoz u Beogradu bude bolji.

A to sto je sada tih novih autobusa najveci broj solo, u odnosu na starije, koji su bili zglobni, nije pravo poboljsanje. U najmanju ruku je smesno da se stavljaju solo, umesto zglobnih autobusa u kojima je bila guzva. Onda broj vozila na toj liniji mora da se poveca, da se nekako izbalansira.

Ne moze da se trazi da se poveca broj polazaka autobusa u nekom Pic..vcu pored Bulj...vca gde ide autobus na sat vremena i svaki je poluprazan. To nema osnove. Ali ako neka linija ide i na 15 minuta, a ljudi u vecini slucajeva sede jedni na drugima na ledjima, a ima toga, to ima osnovu.

Koliko god da kazu da su sada svi autobusi novi, nije bas tako. I dalje ima ,,Krstic i sin" autobusa, koji izgledaju kao da su prosli front.

Naravno, stozija kontrola da se uvede, u smislu kontrolisanja bahatih putnika, koji lome, svrljaju po vozilima i slicno. Svako je platio kartu da se vozi, a ne da se ponasa prema tom vozilu kao da mu ga je tata kupio.
 
Прича о томе да је превоз лош зато што људи не плаћају карте је само сваљивање кривице и одговорности са надлежних органа на грађане.
 
Vrh