Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ovde ne znaju da stave ruku na usta a da ne pričamo o maskama. Kad god sam se razbolio to sam pokupio u bus. Milion puta svađe sa nekulturnim budalama.

Bezbroj puta sam video doktore sa maskom preko usta a nos freeeee. :D :D :D
 
Повратак на тему, ево једног предрачуна:
- Београд - Сурчин колима на посао сваки дан дневно за бензин (без амортизације, итд) 190 динара
- Београд - Сурчин (2 ИТС зона) месечна бусплус 3400 динара, дневно до посла и назад око 170 динара

Када колима иде 2 човека, цена превоза колима је малтене дупло јефтинија него да се на посао од Сурчина до центра НБГД иде бусплусом.
Може ли неко да сабере 2 + 2 и да објасни зашто је превоз толико скуп. Зашто не мотивишу људе да чешће плаћајуу (таквих има) а да не иде на уштрб већ напротив повећање прихода јавном предузећу за саобраћај а само квалитетнијом прерасподелом новца који је већ у оптицају. На корист СВИХ.
1000 динара по запосленом директно граду, 800 хиљада запослених = 6.5 Милиона евра. Остатак нека плаћа град. Нема контроле. Нема кондуктера. Нема јурњаве за трафикама. Нема шверцовања. Нема тужби. Нема пола админситрације. Сви срећни. Чак и они што воле колима ће понекад из обести ући у аутобус.
 
Jedino što nisi naglasio iz kog to dela grada ideš za Surčin. 190 dinara nije često dovoljno ni za 20 komentara, ako voziš čisto na benzin, a do Surčina možeš imati i preko 20 kilometara, sem ako nisi negde na Novom Beogradu, ili u Zemunu i sl. Vozim na dizel, pa mi opet treba do 1000 dinara za 100 kilometara. Ok, stariji je dizelaš u pitanju, ali je, opet, u gradskoj vožnji teško, sem na plin i metan, preći više od 100 kilometara za 1000 dinara. Doduše, možda voziš hibrid, ali to moraš onda i naglasiti.

Sve u svemu, računica je prosta. Ako od kuće do posla i nazad imaš i samo 15 kilometara, za gorivo ti treba oko 800 dinara nedeljno, a i više, što mu dođe oko 3500 na mesečnom nivou. Do Surčina možeš imati i 40 kilometara, u zavisnosti odakle putuješ, a u tom slučaju ćeš nedeljno prelaziti oko 200 kilometara, što nas dovodi do računice od oko 8000 na mesečnom nivou. Što više putnika u vozilu to će i vožnja biti isplativija. Amortizaciju možemo i da ne računamo, mada ona čini znatan trošak na godišnjem nivou, ako se u nju uračuna i registracija. Mene lično je pomenuta sa servisom stala 40000, a čeka me još jedan servis do kraja godine. Set pneumatika, koji se naravno ne menjaju svake godine, oko 200 evra, plus neka manja intervencija po potrebi. Znači, nimalo naivni troškovi.

Elem, da ne zalazim sad u kvalitet usluge, a i u opravdanost trenutne cene pretplatnih karata. Pravimo samo prosto poređenje. Opet, hteo bih napomenuti da me lično mnogo i ne pogađa cena pretplatne karte, s obzirom da mi to pokriva poslodavac kome je to i obaveza. Mogla bi biti niža svakako, tim pre što kvalitet nije na nivou na kom bi trebao biti, ali baš da nas prevoz na mesečnom nivou košta svega 8 evra, mislim da je malo nerealno. Mislim, standard nam jeste nizak, ali to ipak ne prate cene robe i usluga, pa ne može baš ni prevoz biti ispod svakog nivoa sa cenom. Sve u svemu, ako ide samo vozač, kola se mogu isplatiti za one koji nemaju više od sedam osam kilometara vožnje u jednom pravcu. Za veću kilometražu, treba i više putnika, a opet moram ponoviti da je za mene prevoz faktički besplatan (firma mi uredno plaća prevoz, tako da kartu nisam kupio preko devet godina od kako radim), al to ne znači da je za sve korisnike tako. No, to je već neko drugo pitanje. Ko ima mogućnost da bira dal će dobiti keš kao naknadu za prevoz, ili će mu ipak biti uplaćena mesečna karta, taj nek i računa šta mu se više isplati, pa shodno tome i neka postupa.
 
Весела логика. Колико ли тек пљачкају народ у земљама где је карта за превоз у једном правцу 2 евра, значи тамо и назад 480 динара, а бензин кошта исто ко у Србији - дакле, до посла и спосла 190 дин.
Лопови, мамицу им!

(Како се са оваквим логичким апаратом изађе из средње школе, јбт.)
 
Ljudi po evrospkim gradovima koji ne idu na posao kolima uglavnom to rade sa jedne strane zbog visokih troskova parkinga i samih guzvi po gradu, sa druge strane zbog razvijenog i upotrebljivog javnog prevoza. Cena posedovanja auta (registracija i ostale dazbine) je takodje dosta niza u odnosu na zapad. Kod nas situacija sa parkingom i guzvom ( sa izuzetkom centra grada, posebno od kada je ova garnitura na vlasti) nije toliko losa kao na zapadu, a prevoz je apsolutna katatstrofa u poredjenju. U porodici imam dva auta i funkcionisace tako sve dok se ne odselim ili prevoz ne sredi. Ne pojeftini, nego sredi.
 
Prevoz u Valensiji 359 evra godišnje, u Beču 365 evra godišnje. Oba grada imaju metro.
Kod nas 304 evra, bez metroa.
Ja imam 6km do posla i od kako nas najpametniji zamenik gradonačelnika maltretira, imam problem da potrošim 2990 dinara mesečno za gorivo. Kolima stižem na posao za 10-12 minuta, 15 kada krenem malo kasnije pa me uhvati gužva. Prevozom 40-90, uključujući 10 minuta pešačenja. Menjam dva prevoza. Nosim laptop i odelo. Šta mislite u kakvom stanju dođem na posao kada idem prevozom?
Od mene dotični neće videti 2990 dinara, makar morao pismeno da se izjasnim da se odričem prava na plaćeni prevoz.
Da ne budem pogrešno shvaćen, svaki put platim 89 dinara kada se vozim prevozom. Ko koristi prevoz, treba da ga plaća.
 
Neki dan sam imao smenski pazar u vozilu 210,7 evra. Svi plaćaju, počev od male dece pa do penzionera u kolicima. I svi ulaze na prednja overavaju plastičnu povlasticu, ili neki drug vid karte , majke sa kolicima prvo ih na srednja vrata uvedu zatim dođu do vozača i plate. Slično i penzioneri sa kolicima prvo plate kartu pa posle idu na srednja vrata. I nema pomeranja vozila dok se starija lica i lica sa kolicima, biciklama ne smeste. Koleginica je 2.septembra imala pazar preko 3000 evra, tu su većinom bile mesečne karte.



Prevoz za okolna mesta je jako redak ili da bi se došlo do grada treba se presedati i do tri puta jer direktnih polazaka ima par ujutru i par popodne.
 
Meni i dalje nije jasno zašto se kod nas sistem ne unapređuje. U Beču ima pregršt različitih vrsta karata, automati za kupovinu karata na većim stanicama, kao i mogućnost kupovine u nekim trafikama/prodavnicama. I važe za svaku vrstu prevoza, u okviru određene granice grada. Dakle, nema podeljene zone kao u Beogradu, nego je to jedna šira celina. Tako npr. može da se koristi regionalni S-Bahn, koji prolazi kroz Beč i karta će važiti u njemu, ako je vožnja u okviru te granice. Da ne spominjem i preciznost prevoza, kao i obaveštenja o prevozu ukoliko postoji neka izmena, trenutna ili na duže vreme, kao i kašnjenje. Nejasno mi je zašto Beograd ne ulaze tako u svoj prevoz, sve su to logične investicije. Pa čak i uvođenje novih vrsta karata nije investicija. Vlast kao da je opsednuta da uvodi novu tehnologiju, ali da ništa ne radi dalje sa njom.
 
Ma čekaj da vidiš šta su zone, ovde Saarland ima svako selo po neku zonu, pa bezbroj raznih gluposti.
 
Vidim u zadnjih par nedelja gotovo i da nema kontrolora. Shvatili ovi iz Grada i BusPlusa da bi bili linčovani kad bi hteli da naplaćuju karte u ovakvim uslovima (ne)rada.
 
Ja ih redovno srećem u Ruzveltovoj i Bulevaru despota Stefana. Čak su mi pre neki dan bili i u 491-ici, i to neki minut pre šest ujutru. Počelo im radno vreme, a kako su se zatekli u vozilu, rešili i da ga odrade. Oslobodili su mi bar jedno mesto :mrgreen:
 
Bender Rodriguez":uuquyunu je napisao(la):
Vidim u zadnjih par nedelja gotovo i da nema kontrolora. Shvatili ovi iz Grada i BusPlusa da bi bili linčovani kad bi hteli da naplaćuju karte u ovakvim uslovima (ne)rada.
Po Zemunu danas na sve strane, ali ne insistiraju mnogo, ljudi negoduju što autobusa nema po pola sata, pa ih ne cimaju.
 
https://www.crtm.es/billetes-y-tarifas/ ... anual.aspx

https://www.crtm.es/media/236503/tarifas_anual.pdf

Godišnja markica bez dokumenata za zonu A javnog prevoza Madrida (koja obuhvata ceo sistem Emut Madrid, tj. metro sistem komplet sa svim autobuskim linijama istoimenog preduzeća) za normalne korisnike bez popusta košta 546€ plus sama kartica 4€. Prosečna plata 1600€, znači 2,86% budžeta ode na prevoz. U Beogradu je 36025 Rsd tako da uz platu od 36000 ode ti 15% budžeta - 5x više i to za znatno lošiju prevoznu uslugu.

Ne znam da li je personalizovana ili nepersonalizovana.

Druge dve grupe karti tiču se mladih (studenata ili zaposlenih na početku karijere sa nižim primanjima) i trećeg doba (penzionisana ili nepenzionisana stara lica). Deca i tinejdžeri spadaju u normalnu grupu porodičnih povlastica koju im kupuju roditelji.

Ne znam šta je sa nezaposlenima jer se nigde ne pominju. Ima dosta popusta posebno za članove velikih porodica sa invaliditetom.
 
Pošto je autobus u Madridu, Beču, Minhenu ? Delovi , gume , maziva ?
 
Како може превоз у Бечу да буде незнатно скупљи од београдског када је плата просечна у ГСП 3 пута мања од бечке?
 
Pa nije neznatno skuplji. Jedna vožnja je 2.40 e, dok je obična mesečna koju svako može da kupi 51e. Ali ima još dosta vrsta karata, koje su u odličnom odnosu cene i kvaliteta prevoza.
 
oplatnatehnika":2paijrz9 je napisao(la):
Како може превоз у Бечу да буде незнатно скупљи од београдског када је плата просечна у ГСП 3 пута мања од бечке?
Plate čine samo mali deo troškova, a veliku većinu prestavlja gorivo, amortizacija vozila i delovi što košta isto kao i u Beč.
Bus dnevno potroši 300-400 evra samo u gorivu, a da ne idemo dalje...
 
Pa kod nas je gorivo skuplje 25% nego u Beču, nije čudo što su troškovi ogromni. A da ne govorimo koliko nam je skuplje održavanje metroa u Beogradu...
 
amortizacija vozila i delovi što košta isto kao i u Beč."

A da li se zapravo i odrzava isto kao i Bec? Ne moze ova logika ako se vozila zapravo ne odrzavaju. Kada vozila budu pocela da se odrzavaju kao u Becu, neka karta/naplata bude takva, ne moze obrnuto.
 
E tu dolazi priča naplata karata. Da je kao u Beču bilo imalo bi para za skoro pa sve.
 
Koji je procenat naplate doprinosa za zdravstveno osiguranje pa kakvo je zdravstvo?
Koji je procenat naplate PDV-a pa kakva je drzava?
Koji je procenat naplate one dotacije za odrzavanje puteva iz cene goriva pa kakvi su putevi?

Da li je realno reci da kada bi naplata bila normalna, prevoz bi funkcionsiao kako treba?
 
Uporedi procente devedesetih i tadašnje stanje pa će ti biti jasno kako funkcioniše. Naplata nikakva i pedesetak autobusa GSP na ulicama, provatnici 100% naplate i svi na ulicama. Bili je kao i tada raznih političkih igara i prelivanja para.
 
Kako onda funkcionisu sa sadasnjom naplatom (u konekstu kako npr voze normalna vozila u odnosu na leseve iz GSP-a)?
 
Staro pitanje šta je starije kokoska ili jaje.
Da svi plaćaju prevoz da li bi Gsp bio dovoden u normalu,
odnosno da prevoz normalno funkcionise da li bi svi placali prevoz?
Mislim da nikada nećemo saznati odgovor na to pitanje , pošto su barem u Beogradu, to dve nespojive promenjive.
 
Vrh