Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Pa napisao si ovo
Bio sam u Ljubljani gde se tačno zna šta i kako: ulaz na prva i druga, a izlaz na druga treća i četvrta vrata, gde imaš tastere, a i vozač ima mogućnost da ih sam otvori po potrebi.
Pa sam mislio da ćemo posle ustanovljavanja da su putnici krivi za sve, sada da pređemo i na večitu zagonetku za neke "zašto, oooo zašto, ulazak na prva vrata ne funkcioniše u Beogradu...?"

A stajališta u Beogradu su ergonomski i organizaciono u rangu sa poligonom Žandarmerije u Kamenici... Kad oh projektuju i odobravaju vreće fekalija koje javni prevoz ni ne koriste...
 
Na 88 sva vozila imaju izlepljene papire na vratima da se stiska stop dugme, čak i na onim vozilima koje imaju prelepljene stop dugmeta. Neki imaju i odštampanu crno belu sliku, neki i u boji, fali još da cela vrata budu prelepljena papirom na kome će sa fontom 128 da bude ispisano stop dugme.
Ne branim Strelu (čak šta god često iznosim velike kritike na njen rad), ali malo je nerealno da se pored tih silnih papira ljudi prave slepi i ne znaju da stiskaju stop. Kako je krenula ova "kampanja" krenuo sam i sam da stiskam stop dugme, na manje frekventnim stajalištima, i u vozilima gde ne piše, gde može vozač da otvori vrata jer mislim da vozačima olakšava posao to stiskanje tastera. Lično bih podržao obavezu stiskanja stop tastera.
Dolaskom Strele izgubila se jednoobraznost i uvode se neka nova pravila, a Sekretarijat ne želi da interveniše na svesno kršenje postavljenih pravila uslova prevoza.
Ni u jednom ugovoru nije precizirana stavka oko mehanizma vrata, isključivo broj i dimenzije vrata na svakom autobusu.
 
Kako je krenula ova "kampanja" krenuo sam i sam da stiskam stop dugme, na manje frekventnim stajalištima, i u vozilima gde ne piše, gde može vozač da otvori vrata jer mislim da vozačima olakšava posao to stiskanje tastera. Lično bih podržao obavezu stiskanja stop tastera.
počeo sam da viđam obaveštenja o pritiskanju stop dugmeta u sve više Lastinih vozila. Konkretno 560 i 581. Ja nekada mahinalno pritisnem stop. Ušlo mi u naviku.
 
Na 88 sva vozila imaju izlepljene papire na vratima da se stiska stop dugme, čak i na onim vozilima koje imaju prelepljene stop dugmeta. Neki imaju i odštampanu crno belu sliku, neki i u boji, fali još da cela vrata budu prelepljena papirom na kome će sa fontom 128 da bude ispisano stop dugme.
Ne branim Strelu (čak šta god često iznosim velike kritike na njen rad), ali malo je nerealno da se pored tih silnih papira ljudi prave slepi i ne znaju da stiskaju stop. Kako je krenula ova "kampanja" krenuo sam i sam da stiskam stop dugme, na manje frekventnim stajalištima, i u vozilima gde ne piše, gde može vozač da otvori vrata jer mislim da vozačima olakšava posao to stiskanje tastera. Lično bih podržao obavezu stiskanja stop tastera.

Ni u jednom ugovoru nije precizirana stavka oko mehanizma vrata, isključivo broj i dimenzije vrata na svakom autobusu.

Nijedan od papira nije formalan, odnosno nije overen od strane nadležne firme, ne postoji potpis ovlašćenog lica niti žiga firme, niti ugovor predviđa njihovo postavljanje, samim tim nije punopravno obavezujeć za korisnike.

Ovo je npr nelegalno i na nivou nalepnice "Banovo Brdo navija za Zvezdu"


Da li je korišćenje tastera STOP dobro, lično mislim da je veoma korisno van nove zone 1 i 2, da li je dobar za manipulaciju vratima na drumskim vozilima, veoma diskutabilno sa polja bezbednosti.
Ne znam po kom mehanizmu taj sistem funkcioniše u autobusima, ali na šinskim vozilima sa tasterima, vozilo ne može krenuti bez kompletnog zaključavanja svih vratiju, lično neke situacije sa Citarima su me ubedile da je to labilnije kod autobusa.

Što se tiče ugovora, da ugovor nigde ne precizira jasno funkcionisanje mehanizma vratiju, više gledam kao pravnu prazninu, koju je prevoznik istina za volju iskoristio bez posledica, opet pravna služba Sekretarijata je tu zatajila iz više razloga.
Uveden je novi mehanizam bez testiranja i konsultacije sa kontrolnim organom, što je po meni skandalozno, pritom vidim elemente diskriminacije slabovidih putnika, jer ne postoji teoretska šansa da uđu u vozilo i pritisnu to dugme spolja, da ne pričam tek o zadnjim vratima i stepeniku itd..

Iskreno, svemi je jedno, ovako lično više mi je draži GSP iz xy stvari, ali ako Strela već radi, neka radi kao ostali, čemu sviranje nečega sa tim tasterima, niti vidim neke benefite na gradskim linijama, takođe ne vidim prednost ni iz aspekta vozača i putnika.

Peace. 😉
 
Vrh