Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

До гробља у Рипњу а за Барајево увести 560Н који ће ићи Ибарском и стајати на свакој станици као дневна 560. Исто важи и за идиотизам од 581(Е)Н који треба да стаје на свакој станици као дневна 581, можда још која станица више. Нису то уопште мала насеља.
 
1000011557.jpg
 
Verovatno kasnim mesec dana i već ste o tome pričali ovde, ali sviđa mi i pohvaljujem što su pojačali ispise brojki na displejima na stajalištima.

Sada nije problem gledati ih, ali leti ako sunce bije u displej i svetla na njemu, umeli je da bude nečitljivo. Mislim da će sad biti znatno bolje i leti.
 
Pošto su ovi displeji umreženi, potpuno bi logično bilo da čim dođe do neke izmene usled neke havarije, da se pojave obaveštenja na displejima.

Pre neki dan je bio neki kolaps u Vrtlarskoj (pukla neka cev) i autobusi si išli okolo naokolo i preskakali neke stanice. Na tim stanicama je regularno pisalo kada dolazi autobus, a realno su ih preskakali, pa su ljudi i dalje čekali.

Ja ne znam kakva je procedura u tim slučajevima, tj. ko javlja vozačima kuda da idu u tim slučajevima, ali verujem da je izvodljivo da istog trenutka displsji pokazuju obaveštenje makar samo da stanica trenutno nije u funkciji, a idealno bi bilo i da napišu gde su najbliže stanice gde su autobusi preusmereni.
 
да се покрију најоптерећеније деонице у време шпица. нпр. 18Л има две комбинације, или иде од Медаковића до Арене или до општине НБГ
 
сада сам на теми о аутобусима видео 25, где су послали зглоб, па сам се сетио да некада убаце и 25Л која иде од Кумодража до Вука
 
Busevi sve cesce skrecu van linije zbog raznih razloga a najave, obavestenja i slicno nigde... 😑
 
Kakvo je vase misljenje po pitanju toga sto su vecinom oblepili stop dugmice kako bi se vrata svakako otvarala, jer su gradjani "glupi" ili ne znam ni ja koji im je razlog za to? Ja sam licnog misljenja da to ne treba da rade.
 
Ja da to vozim poludeo bih, volim lepo ko čovek da otvorim vrata i zatvorim ih kad svi putnici uđu i izađu, a ne da ja čekam neke senzore. To je okej na zapadu sa njihovim turazama, ali ovde je čista glupost jer na tome izgubiš nekoliko minuta koji bi ti značili za pauzu.
 
Četvrti krug pakla za osoblje u streli koje je nabavljalo mečke sa obavezom da putnik mora stisnuti plavi ili crveni taster pored.
Poseban krug pakla za vozača prekjuče ujutru 70615 što je vređao putnika kao majmun. To kada sam ja napolju otvorio vrata, a taj putnik nažalost nije znao kako da izađe.
Ako si nervozan, smiri se onda.
 
Poslednja izmena:
Počeli su i u gradskim da pritiskaju. Vozači mora da su srećni.
to samo govori da prosečan putnik ne razlikuje model autobusa, a bogami ni prevoznika. Većina ljudi misli da je sve GSP, a na prigradu Lasta. Zato im sve i prolazi sa uzimanjem linija. Putnicima je bitno da je polazak ostvaren i da je unutra toplo. A sad da li je Strela ili GSP, zabole ih.
 
I nije na putnicima da znaju takve stvari. Niti da se zanimaju za to.

Kao što ja kao potrošač nisam u obavezi da znam celu abecedu E brojeva za emulgatore i s..nja u hrani, već je na nadležnim institucijama - onima koje svi mi plaćamo i izdržavamo - da se bave time i odlučuju koji E će smeti da se koristi, koji ne, a koji samo uz vidno upozorenje.

E tako i sa autobusima. Kao što je nekome dosadno da se bavi E brojevima, tako je mnogima još dosadnije da se bave autobusima i prevoznicima. Oni ne žele da razmišljaju o tome i to je njihovo puno pravo.

A pritom mi imamo vlasti gluperdi, gmazina i ološa koje ne rade u opštem interesu nego protiv svih nas, pa farbaju sva vozila u identične šeme, zatim stalno menjaju same te šeme, namerno uvode idiotske P oznake svima da bi se još teže razlikovali, nikad "nemaju saznanja" ni o čemu, ShitLogic malo radi malo ne radi, kasno javljaju o promenama, za sve imaju kol centre i čekanja, i slično...

I naravno da prosečan kmet nakon dovoljno vremena izgubi želju i živce za razlikovanje svega toga. Ako ih je ikad i imao.
 
to samo govori da prosečan putnik ne razlikuje model autobusa, a bogami ni prevoznika. Većina ljudi misli da je sve GSP, a na prigradu Lasta. Zato im sve i prolazi sa uzimanjem linija. Putnicima je bitno da je polazak ostvaren i da je unutra toplo. A sad da li je Strela ili GSP, zabole ih.
Vecina putnika su prosto kao zombiji, evo malo malo pa mi neki korisnik Strelinih linija pritiska ono dugme za kolica sa spoljne strane kod Gsp autobusa, misleći da se i tu vrata otvaraju na tastere. Ali realno tu ne mogu 1% da krivim putnike jer prosto standard mora da postoji. Bio sam u Ljubljani gde se tačno zna šta i kako: ulaz na prva i druga, a izlaz na druga treća i četvrta vrata, gde imaš tastere, a i vozač ima mogućnost da ih sam otvori po potrebi.
 
Pa što uvaženi mehaničari ne onesposobe to dugme?

A što se ulaska na prednja vrata tiče, nema od toga ništa u Beogradu. I to ne samo zbog putnika, nego zbog prostog preopterećenja grada u svakom pogledu a i zbog imbecilnih stajališta koja služe kao poligoni za preskakanje i testiranje živaca, a ne za brz i prijatan ulazak i izlazak iz vozila.


Probajte nekad da gledate malo širu sliku a ne samo ono što vam vreće g..ana na TVu i iznad vas serviraju. Pogotovu one vreće g..ana koje u JGP kroče samo kad treba da se slikaju za medije ili za portfolio na Linkedinu.

* onesposobe
 
Postoje i dalje ljudi koji npr. ne znaju da se u svajcarcu vrata i spolja i iznutra otvaraju na dugme. A onda ludi vozac krene da urla na njih da su retardi i oni se jos vise pogube. Totalno ludilo.
 
Nemamo već dovoljno problema, briga i obaveza nego sad još treba da se bavimo i praćenjem javnog prevoza, a po mogućstvu i nekim volontiranjima. Evo recimo da edukujemo ljude da pritiskaju crveno dugme da bi izašli iz autobusa, ali da kad su spolja, da ne pritiskaju drugo crveno dugme pored vrata da vozaču ne bi pištala lampica za izvlačenje rampe za kolica...

A da ne ulazimo u to da u Beogradu ne postoji nijedan vozač koji će da izađe i otvara pa zatvara tu rampu za kolica...

A sve ovo bi se prosto moglo izbeći tako što mehaničari onesposobe dugme za rampu, a i tako što onesposobe pištavila za stajališta, nego kao i nekada, vozač odlučuje kad otvara a kad zatvara vrata i u koja stajališta staje.

Ali ne, nećemo tako. Hajde da sve svalimo na putnike i da očekujemo od njih da se u malo slobodnog vremena koje imaju, povrh svega, bave i busologijom...
 
Do dolaska Strele sem nekih sitnih razlika, nije bio problem manipulacije putnika, odnosno putnici nisu imali nikakvu ulogu u otvaranju / zatvaranju vratiju na autobusima.
Dolaskom Strele izgubila se jednoobraznost i uvode se neka nova pravila, a Sekretarijat ne želi da interveniše na svesno kršenje postavljenih pravila uslova prevoza.

Npr. Na 4. Vratima kod dobrog dela Strelinih vozila stoji natpis "Ulazak na sopstvenu odgovornost za putnike sa decom, starijim osobama", uslovi prevoza ne propisuju tako nešto, tako da u slučaju neke nesreće prevoznik je kriv, ne može ga oprati neki random A4 papir. Ili ono kliktanje STOP dugmeta da bi se vrata otvorila, isto je nedozvoljeno.


Nemam toliko problema sa GSP-om sada, generalno sva vozila niskopodna, ne postoje glupava pravila kao kod drugih, čistoća je isto sada bolja, vozači uniformisani. Nažalost, kvalitet vozila je druga tema, ali to Grad nameće, kada bi se to rešilo GSP bi defintivno odskakao od ostalih, isto i realizacija polaska da se poboljša malo.
 
Ili svuda ili nigde - sve ostalo je pogrešno.

Nalepnice, oznake, mesta za brojeve, tasteri...

Sad ja treba da razmišljam da li taster koji signalizaira vozaču da "ima izlaz" mora da se pritisne da bi vozač stao na stanicu?!

Ali mi pričamo o sistemu koji NEĆE da podesi vreme na displejima u autobusu i neće da ispravi gramatičke greške na nalepnicama. To znam jer sam jedno vreme prijavljivao i dobijao nebulozne odgovore ili ih nisam ni dobijao.
 
Pa što uvaženi mehaničari ne onesposobe to dugme?

A što se ulaska na prednja vrata tiče, nema od toga ništa u Beogradu. I to ne samo zbog putnika, nego zbog prostog preopterećenja grada u svakom pogledu a i zbog imbecilnih stajališta koja služe kao poligoni za preskakanje i testiranje živaca, a ne za brz i prijatan ulazak i izlazak iz vozila.


Probajte nekad da gledate malo širu sliku a ne samo ono što vam vreće g..ana na TVu i iznad vas serviraju. Pogotovu one vreće g..ana koje u JGP kroče samo kad treba da se slikaju za medije ili za portfolio na Linkedinu.

* onesposobe
Ko je ovde spomenuo ulaz na prva vrata kod nas? Sa tim ulazom na prva se pokušavalo vise puta, nije uspelo i to je to. Spominjem standard vezano za sistem tasteri za otvaranje od strane putnika/ tasteri i otvaranje od strane vozača.
 
Vrh