Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

.
Skinuh i ja aplikaciju, i u odnosu na proslu je neprakticna prvo zato sto moras da trazis po mapi gde si, drugo sto stanice nisu odvojene za koji je smer, trece moram da klikcem po vozilima. kapiram entuzijazam, ali ako se od mene ocekuje da ukljucujem gps lokaciju neka ga puse.
Pa ako ne uključiš GPS lokaciju, kako očekuješ da te aplikacija locira? Zato i moraš da tražiš po mapi gde si.
 
уређаји за куповину карата картицама (мада ће та карта сигурно да кошта више због провизије за картице)
Ako na aplikaciji ne košta više, ne verujem ni da će na tom aparatu, jedino ako žele da destimulišu njegovo korišćenje.
 
I da košta placacu aparatom jer 5 dinara mi ne znaci ništa, a neću da se igram sa aplikacijom koja je još u beti
 
Pijaca na Miljakovcu se preselila u Surčin, nisam to znao :D Kome prijaviti ovaj problem? Tako je sa oba koda, 2365 i 2366.
Кад смо већ код Сурчина и аеродрома, апликација уопште не приказује 860И (друге обреновачке постоје), а до вечерас није приказивао ни 72. Сад су додали стајалиште Аеродром Никола Тесла - доласци, али су га погрешно ставили код робног терминала.

Skinuh i ja aplikaciju, i u odnosu na proslu je neprakticna prvo zato sto moras da trazis po mapi gde si, drugo sto stanice nisu odvojene za koji je smer, trece moram da klikcem po vozilima. kapiram entuzijazam, ali ako se od mene ocekuje da ukljucujem gps lokaciju neka ga puse.
Како нису одвојене станице по смеровима? Јесу. Ништа се ту није мењало у односу на стару апликацију.

Koja je poenta da sakriješ GPS a onda ručno nađeš na karti gde si.
Onda API pošalje tvoje koordinate sistemu.
Није увек потребна информација о стајалишту у непосредној близини. Некада хоћу да видим шта наилази, на пример, на трећој станици да бих преседао.
 
Cene će se povećati posle izbora, ovo je samo navlakuša i povlađivanje za početak.

Za penzionere treba svima da bude ista cena povlašćene. Nešto simbolično, ali da bude. Recimo 500 din mesečno.

Noćni prevoz da se ponovo naplaćuje. Nema smisla da on bude besplatan. Zato i kažem da je sve ovo privremena navlakuša bez ikakvog smisla i održivosti.

Pa šta ti to onda govori?

Бесплатан ноћни превоз је нарочито бесмислен. Претпостављам да возачима плаћају рад ноћу. Ако хоћеш у провод, плати такси. А не да те пијаног или дрогираног возе бесплатно.

пс. Давних дана сам радио у АМСС и баш смо ја и колега дискутовали како је бесмислено да је иста цена за интервенције дању и ноћу јер нас двојицу плаћају за ноћни рад. А то мора неко да плати. Недуго затим, после неке 3-4 недеље, из Аустрије је дошао допис како се њихове услуге ноћу наплаћују по већој цени. Не сећам се колико, можда 20 или 30 посто. Временом је та пракса уведена и у АМСС. За оне који нису чланови, наравно.
 
Vidim da je sada kod u SMS poruci kombinacija brojeva i velikih slova. Pre su bila i mala slova što je otežavalo kontrolu
 
Бесплатан ноћни превоз је нарочито бесмислен. Претпостављам да возачима плаћају рад ноћу. Ако хоћеш у провод, плати такси. А не да те пијаног или дрогираног возе бесплатно.

пс. Давних дана сам радио у АМСС и баш смо ја и колега дискутовали како је бесмислено да је иста цена за интервенције дању и ноћу јер нас двојицу плаћају за ноћни рад. А то мора неко да плати. Недуго затим, после неке 3-4 недеље, из Аустрије је дошао допис како се њихове услуге ноћу наплаћују по већој цени. Не сећам се колико, можда 20 или 30 посто. Временом је та пракса уведена и у АМСС. За оне који нису чланови, наравно.

Боље да има ноћни градски превоз, него да неко седне пијан за волан и зашто би се град или било ко руководио зарадом таксиста или размишљао о томе,

а што се тиче бесплатног ноћног превоза не знам да ли си некад у животу био тинејџер, средњошколац, студент…они су најчешћи корисници ноћног превоза после изласка,
па неће сигурно они да бацају паре на такси, ако већ некима толико боде очи бесплатан превоз нека важе исте карте као и за дневни и ствар решена.
 
Individue koje su spremne da bace i po 10.000 dinara na jedan izlazak ne ni trebalo da pogodi i ometa iznos od 200 dinara za noćni prevoz. Koliko je i bilo dok ovaj bolid na mestu gradonačelnika nije sve skembao.

Gradi se priča kao da su srednjoškolci i studenti bez prebijene pare a većina ih živi bolje i raskošnije nego njihovi zaposleni roditelji.

Noćni prevoz ne treba ni u kom ludilu da bude besplatan , jedini kompromis koji može da se napravi jeste da se izdaju povlašćene karte za one koji ugovorom i dokumentima dokažu da rade noću i koriste javni prevoz između 00:00 i 4:00. Iako je takvih prilično malo, jer noćne smene počinju u ponoć ili pre i traju bar do 6 ujutru.

P.S.
Protiv pijanih bu******** za volanima se treba boriti drakonskim kaznama i pojačanim kontrolama. Samo kad SNS ne bi bio toliko glup i nesposoban za to i kad ne bi održavao svoju političku poziciju sprovođenjem nebuloznih mera i politika koje kupuju socijalni mir a uništavaju društvo i poredak.
 
Poslednja izmena:
Individue koje su spremne da bace i po 10.000 dinara na jedan izlazak ne ni trebalo da pogodi i ometa iznos od 200 dinara za noćni prevoz. Koliko je i bilo dok ovaj bolid na mestu gradonačelnika nije sve skembao.

Gradi se priča kao da su srednjoškolci i studenti bez prebijene pare a većina ih živi bolje i raskošnije nego njihovi zaposleni roditelji.

Noćni prevoz ne treba ni u kom ludilu da bude besplatan , jedini kompromis koji može da se napravi jeste da se izdaju povlašćene karte za one koji ugovorom i dokumentima dokažu da rade noću i koriste javni prevoz između 00:00 i 4:00. Iako je takvih prilično malo, jer noćne smene počinju u ponoć ili pre i traju bar do 6 ujutru.

Па добро, ето нека буде 200 дин ако нешто значи.
 
Individue koje su spremne da bace i po 10.000 dinara na jedan izlazak ne ni trebalo da pogodi i ometa iznos od 200 dinara za noćni prevoz. Koliko je i bilo dok ovaj bolid na mestu gradonačelnika nije sve skembao.

Gradi se priča kao da su srednjoškolci i studenti bez prebijene pare a većina ih živi bolje i raskošnije nego njihovi zaposleni roditelji.

Noćni prevoz ne treba ni u kom ludilu da bude besplatan , jedini kompromis koji može da se napravi jeste da se izdaju povlašćene karte za one koji ugovorom i dokumentima dokažu da rade noću i koriste javni prevoz između 00:00 i 4:00. Iako je takvih prilično malo, jer noćne smene počinju u ponoć ili pre i traju bar do 6 ujutru.

P.S.
Protiv pijanih bu******** za volanima se treba boriti drakonskim kaznama i pojačanim kontrolama. Samo kad SNS ne bi bio toliko glup i nesposoban za to i kad ne bi održavao svoju političku poziciju sprovođenjem nebuloznih mera i politika koje kupuju socijalni mir a uništavaju društvo i poredak.
Kao student se ne slažem sa tvojim argumentima.

1. Većina nas je bez prebijene pare, u noćni izlazak se ide sa 3000 maks koje si skupljao proslih mesec dana za to. Retko ko sam za sebe baci 10k to je budalaština. Uzme se separe gde je uslov potrošnje 20k dovedeš 10 ljudi i svako da po 2000 za to. Većina se jeftino zagreje kod kuće. Možda nešto iz pekare kasnije i onda na prvi jutranji bus, noćni se čak i ređe koristi, ali ima mladih i u njemu naravno, Svaka para je bitna.

2. Niko ne živi bolje od zaposlenih roditelja, čak i deo radi neki poslić preko omladinske ako ima vremena od studija da se organizuje. Odeća i kad se uzima markirana i skuplja duže vremena se skuplja za istu.

3. Povlašćene karte za ZAPOSLENE su glupost. Noćni prevoz treba da bude deo jedinstvenog tarifnog sistema kao i u većini evrope, to je ipak javni prevoz pobogu ne luskuz. Naravno da treba da budu i drakonske kazne za pijane vozače, ali takođe i neka afirmativna mera pored represije.
 
Bio sam i ja student. Znao sam tada dosta drugih studenata a znam i sada neke. Većina itekako ima para da plati kartu, nego neće.

Inače, ja sam plaćao mesečnu kartu za prevoz od svoje 13. godine.

Dalje
Povlašćene karte za ZAPOSLENE su glupost.
Ovo može da kaže i misli samo neko ko ne razume osnovne principe javnog masovnog prevoza. Povlašćene karte za prevoz zaposlenih su ono što osigurava i pomaže da svi ne sednu u automobilčine i ne blokiraju grad od Batajnice sve do Vrčina. JGP i njegove povlašćene kategorije su ono što omogućava gradovima poput Beograda da funkcionišu.

Inače, pristao bih na kompromisno rešenje da se noćni prevoz plaća ali da se tretira isto kao da je dan, odnosno dnevno režim vožnje. Mada biće i to verovatno na jesen posle izbora. Ove cene i ovaj režim rada su samo navlakuša. Neće se Grad i SNS zadržati na ovome.
 
Pa 3-4 hiljada je i dalje ozbiljan budžet za izlazak na jednu noć, koji ja, na primer, nemam.

Nevermind, možda bi najbolje bilo ovo što Bender predlaže, ja bih samo tu dodao da ljudi koji poseduju mesečne i godišnje imaju zaračunat i noćni prevoz, svi ostali neka plaćaju.
 
Зашто је сада повика о некаквим "ценама навлакушама" када је и сам Шапић икс пута рекао да су ово цене "враћања поверења" како их је политичарски назвао што значи привремено док се стабилизује наплата? Стварно ме нервира кад због политички острашћених ликова а после брда њихових заслепљених коментара осетим потребу да истине ради кажем нешто што је у одбрану ових издајника и лопова на власти.
 
Noćni prevoz zaista ne treba da bude nikakav luksuz. Ne treba ni da bude besplatan, al ni da se zasebno tarifira. Mnogo je gradova po Evropi, veličine Beograda, čiji noćni prevoz ima daleko ozbiljnije intervale, čije linije ne polaze skoro sve sa jednog centralnog terminusa, kao da smo kakva palanka od 60000 ljudi, već mnoge dnevne nastavljaju da rade normalno i noću, samo malo proređene. Ovde su nas navikli na jedan vrlo loš sistem organizacije noćnog prevoza, a mi diskutujemo dal treba da se plaća nekoliko desetina autobusa na ulici u tih četiri sata, a u gradu od nešto preko milion i po stanovnika. Troškovi, globalni, celokupnog sistema javnog gradskog prevoza su astronomski. Na sve to, ovaj naš palanački noćni prevoz je kap u moru. Svejedno je dal se plaća na kraju ili ne. A u velikom gradu treba da imamo slobodu i izlaska, i provoda, i na kraju samo šetnje do, na primer, jedan ujutru ako nam se tako hoće. To apsolutno ne treba da bude ništa što mi svom gradu treba posebno da nadoknadimo. Kako nas voze danju, treba da nas voze i noću, naravno ni izbliza često, a ne ni svim linijama, al vala ne i ovako na sat vremena sa jedne jedine pozicije u gradu, plus možda još sa Slavije i od opštine Novi Beograd.
 
Kad je noćni prevoz u pitanju, najvažnije je da on bude dostupan svim naseljima sa solidnim brojem stanovnika, na celoj teritoriji grada, uključujući prigradske opštine. Ako to nije ispunjeno, a trenutno nije, skroz je nebitno da li će se plaćati i koliko. Ok bi bilo da važi mesečna, 30-dnevna, nedeljna, dnevna karta, a ne smeta puno ni ako bi se plaćala dodatno (doduše treba razmisliti da se bar ne plaća u okviru mesečne i 30-dnevne za zaposlene, jer iako nije čest slučaj, možda ima zaposlenih koji u to vreme putuju), samo neka prevoz postoji i da u tom kontekstu nema diskriminacije.
 
Noćni prevoz zaista ne treba da bude nikakav luksuz. Ne treba ni da bude besplatan, al ni da se zasebno tarifira. Mnogo je gradova po Evropi, veličine Beograda, čiji noćni prevoz ima daleko ozbiljnije intervale, čije linije ne polaze skoro sve sa jednog centralnog terminusa, kao da smo kakva palanka od 60000 ljudi, već mnoge dnevne nastavljaju da rade normalno i noću, samo malo proređene. Ovde su nas navikli na jedan vrlo loš sistem organizacije noćnog prevoza, a mi diskutujemo dal treba da se plaća nekoliko desetina autobusa na ulici u tih četiri sata, a u gradu od nešto preko milion i po stanovnika. Troškovi, globalni, celokupnog sistema javnog gradskog prevoza su astronomski. Na sve to, ovaj naš palanački noćni prevoz je kap u moru. Svejedno je dal se plaća na kraju ili ne. A u velikom gradu treba da imamo slobodu i izlaska, i provoda, i na kraju samo šetnje do, na primer, jedan ujutru ako nam se tako hoće. To apsolutno ne treba da bude ništa što mi svom gradu treba posebno da nadoknadimo. Kako nas voze danju, treba da nas voze i noću, naravno ni izbliza često, a ne ni svim linijama, al vala ne i ovako na sat vremena sa jedne jedine pozicije u gradu, plus možda još sa Slavije i od opštine Novi Beograd.
Pre nego što se počne sa odlukama i zaključcima, trebalo bi pogledati ko sve koristi noćni prevoz, kada, gde i koliko. Ja nisam merodavan, pošto sam noćni prevoz koristio svega par puta. Ali isto tako nije merodavno ni da samo na osnovu toga što Beograd ima skoro 2 miliona ljudi, kažemo da noćni prevoz u njemu mora da bude obavezan i široko dostupan, isto kao i dnevni.

Većina noćnih smena počinje u ponoć a ljudi na ta radna mesta dolaze pre ponoći, poslednjim dnevnim. Zatim, većina tih smena traje do daleko posle 4:00, što znači da oni posle mogu da koriste jutarnje polaske. Sad, naravno, ostaje problem poslova koji se rade do 23h, 23:30 ili pak do 00:00 i u kojima ljudi ne rade noćnu smenu, ali završavaju taman pred njen početak i kad kreće noćni prevoz. I sad, da, bedak je što onda oni, ako rade do 23:30 i propuste poslednji dnevni, ili rade do 00:00 i ulaze u termin noćnog prevoza, bi morali po starom sistemu da plaćaju kartu. I to još za noćne linije koje su vrlo nedovršene i malobrojne.

Stoga sam gore napisao da bi za njih trebalo imati povlašćenu kategoriju, tako da noću, iza 00:00 mogu da se voze noćnim linijama, koje istina, će ih dovesti tek donekle, ali da zato za njih bude besplatno. Dakle, čoveka koji živi na Karaburmi će noćna linija - na primer - dovesti tek do ugla Višnjičke i Micka Krstića, neće ulaziti u samu Micka Krstića kao dnevna 23ka u ''srce'' Karaburme... ali će zato taj prevoz do oboda Karaburme njemu biti besplatan. Jer ima potvrdu da u toku meseca nekada radi smenu koja se završava kasnije od 23:30. Na primer... samo dajem jedan od modela. Sad, neko može da kaže a pa jbg, to je mnogo papirologije i mnogo prostora za zloupotrebu. Ali tako je sa svakim pravnim aktom koji je ikad donesen. Pa to ne znači da ne treba da se donose, ažuriraju i menjaju novim.

Dakle, noćni prevoz treba najpre da bude na usluzi onima koji rade tokom noći, do pred ponoć i od ranog jutra. I oni treba da budu fokus u celoj ovoj priči. A klinac koji je dovoljno odrastao i zreo da može da ostane u provodu do 23:30, obično je dovoljno odrastao i zreo da može i da plati za noćni prevoz ili za taksi. Ili pak, da sačeka prvi jutarnji polazak u 4:00, kao što pola njih i radi.


Ili to, ili da noćni prevoz bude isti kao i dnevni, i da važe iste karte. Ali to je nemoguće, i to zna svako ko zna i razume zašto GSP i Grad obožavaju letnji režim vožnje - zato što prosto nemaju dovoljno vozila, vozača, mehaničara, delova, pa čak ni prostora da i danju i noću drže u opticaju više od 1.000 vozila JGP. Iz istog razloga jedva čekaju da uvode nedeljni režim kad god mogu, poseban ili nedelji režim tokom praznika (čak i onda kada se ZNA da mnogi rade, ili je praznik već uveliko prošao), zatim da uvode pešačke dane, i svašta nešto. Da bi tada tokom povlačenja vozila u pogone mogli da stignu da urade i nadokande sve ono što nisu tokom prethodnih meseci.

Tako da osim ako GSP i Grad preko noći ne nabave još bar 500 vozila i XYZ vozača i mehaničara, ne vidim kako to noćni red vožnje može da bude više od 10% onoga što je dnevni. I žalim one koji misle da će to doći i biti samo od sebe, samo da se GSP, Grad i Šapić malo srede. Neće biti ni tad. Njih zabole za javni prevoz i putnike, jer oni javni prevoz ni ne koriste. Njih samo zanima kako da se oni koji ga koriste što više oderu, a da im se zauzvrat što manje da. Otud i ovaj navlakuša sistem sada, gde se kao obećava da ako se svi budu pridržavali svog dela obaveza, da će do kraja godine prevoz da nam bude kao u Berlinu. Neće. Samo će biti skuplji, a (ne)kvalitet će ostati isti. Kao kad su RTS pretplatu utvrdili kao obaveznu, i podigli je, a kvalitet njegovog programa ostao isti. Eto, isto tako će biti i sa JGP. Jer kao što Vučić ne gleda RTS, tako ni Šapić ne koristi javni prevoz. I stoga ih obojicu zabole da ih nešto menjaju i unapređuju. Koliko god ih naplaćivali.
 
Poslednja izmena:
Al ne znam što noćni prevoz gledaš iz tog ugla. Nije samo dal kome i koliko treba, i koga koristi. Treba da postoji kao što postoji i dnevni. Ti po mnogim evropskim metropolama imaš i neke noćne linije na bezmalo deset minuta. Ne treba da očekujemo to kod nas, niti da ostanu sve linije i noću u radu, al ovo što mi imamo je krajnje smešno. Tipično gradske linije na ceo sat, bez i jedne jedine dnevne koridorske veze. Zato i kažem da su nas odvajkada navikli da je to normalno, a daleko je od toga. Naučeni smo da nam je noćni prevoz dat u smislu apsolutne isplativosti, a to znači prepune autobuse, pokrivanje gomile naselja uz kruženje do besvesti, pa zato 56 ide u Rušanj, na primer. Guram se u jedan i dva ujuru kao id***, dok danju mogu da biram kako ću. Totalna besmislica. Po Evropi autobusi nekad i danju voze prazni, pa nikom ništa. Ovde uzimaj polaske odmah čim svi sede. Zato se nanovo iznenadim ovdašnjoj situaciji kad god odem van ove zemlje. Ti po tom sistemu velikog analiziranja, komotno možeš da poukidaš gomilu lokalnih linija, koje van špica voze po desetak putnika po pravcu. Zato i kažem da to ne treba tako gledati. Ne može svako manje mesto u okolini Beograda imati ne znam kakav prevoz, al ne da budu ni naučeni na polaske u rasponu od tri sata. Koliko je gradova gde i šinska vozila rade noću. Kod nas bi bar to mogli tramvaji na linijama 7 i 9. Ne na 10 minuta naravno, al mogu bar na pola sata. Smene se uklope, kao i svuda u svetu. Sa radnom snagom kubure svi. Šihte su inače zrele za pomeranje, i drugačije uklapanje. Dnevne smene se isto mogu prilagođavati drugačije, al ovde je upravo prema nakaradnom noćnom prevozu formiran i dnevni. Mnoge linije prerano završavaju, a neretki su primeri i velikog proređivanja polazaka posle deset uveče. Beograd ipak nije jedna mala Ljubljana, koja zaspi već u deset sati. Glumimo ne znam kakvu metropolu, al van tog nekog najužeg centra, bar što se noćnog prevoza tiče, pa donekle i dnevnog, stvarno smo prava jedna učmala palanka.
 
Pa napisao sam gore, lepo bi bilo da i mi imamo sve to ali nemamo, i na osnovu iskustva i istorije se može reći da nećemo ni imati.

Jedino da Grad nabavi još bar 500 autobusa, 2 depoa i onoliko vozača i mehaničara koliko treba za ovih 500 vozila, pa da onda možemo da sanjamo o imanju makar upola kvalitetnog i rasprostranjenog noćnog prevoza kao što je dnevni. Ali ni to se nikad neće desiti.

I isti stav bih imao i u mnogo bolje vreme (po pitanju optimističnosti) tamo negde oko 2011. i 2012. A tek sada sa ovom vlašću propaliteta i ponavljača, ne očekujem ništa dobro odnosno nikakve pomake na bolje. Samo održavanje postojećeg stanja, u najbolju ruku. A i to će biti čudo ako se desi, ako u međuvremenu ne ra...bu i ovo što sada nekako radi.
 
Poslednja izmena:
Da je sjajno nije, al ovo što ja zagovaram ostvarivo je i sa trenutno raposloživim sredstvima. Za početak da bar klasične gradske linije idu na pola sata, uz ostanak nekoliko koridorskih u sličnom intervalu. Ne treba nama tu možda ni 200 vozila. Nisam pravio baš duboke analize. Samo mi sami treba da se oslobodimo nasleđenog stava da noćni prevoz imamo samo kao nužno zlo, a ne kao normalan prevoz ljudi i posle ponoći.
 
Ok, svakako mogu da zamislim scenario u kome se takt postojećih linija povećava. Slažem se sa time. Ali scenario u kome se uvodi još linija ili šire ove postojeće... sa ovim trenutnim mogućnostima i trenutnim pacovima na vlasti... nikako ne mogu.
 
U principu jeste ono mnogo za očekivati. Al opet sam stava da to treba bar tražiti, pa pisanjem i na ovom forumu. Čita se to i te kako. Bitno je ne prihvatati trenutno stanje kao normalno, i čak ga tumačiti kao dodeljenu privilegiju. Šta imaju ljudi da traže posle ponoći van kuća i stanova. Svi na spavanje😁
 
Da može bolji noćni prevoz, može. Da treba da bude kao što je dnevni, ne treba, jer pre svega noćna kretanja nisu ista kao i dnevna. One linije na kojima postoji i noćno kretanje, njih ili ostaviti u istom obliku ili u izmenjenom. Da moraju da postoje linije koje ne bi pokrivale više naselja, i nije nešto što bi trebalo da bude osnova, ali da mogu da se naprave linije koje bi bolje pokrivale grad i željene pravce, mogu, te tako mogu i da se naprave linije koje ne bi bile poput 304N koja pokriva maltene sva naselja severno od naselja Grocka, dok južni deo nema uopšte prevoz. Takođe, potrebno je razbiti sistem gde dvadesetak linija pokriva jedan pravac, a desetak, što bližiš, što daljih pravaca nemaju nijednu liniju.

Davali smo ovde predloge i komentarisali predložen sistem koji su napravili, koji je bolji po pitanju nakrcavanja linija na par koridora, ali i dalje ne pokriva određene pravce, kao i da pojedine pravce koji su već imali noćni prevoz, dodatno favorizovao. Takođe je komentarisano i to što je red vožnje na nekim linijama loš i / ili neadekvatan.

Ako bi se noćni prevoz plaćao, jedina validna opcija je da postoji mesečna karta ili višednevna karta koji bi bili za određeni % skuplje nego trenutne dnevne, jer u suprotnom bi se noćni prevoz sveo na to da Yugo 45 bude prevozno sredstvo koje bi bilo isplativo na svakoj liniji. A upravo zbog nemanja pomenutih olakšica u plaćanju i stvari iznesenih u prethodnim pasusima, smo i došli u situaciju da noćni prevoz bude neprofitabilan.

O samoj reformi noćnog prevoza se može govoriti u odgovarajućoj temi.​
 
Vrh