Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Aplikacija i dalje pruža vrlo nepouzdane informacije. Za stanicu kod Kule Beograd, koja je druga od okretnice u Beogradu na vodi, pisalo da 51 dolazi za 3 minuta i to se nije menjalo, a ispostavilo se da verovatno spoje planirani red vožnje sa podatkom da je bar jedan bus sa linije negde u gradu a pod pretpostavkom da je na pravoj lokaciji, u ovom slučaju na okretnici u Beogradu na vodi. Međutim, ta 51-ica na mapi je bila na okretnici na Miljakovcu (gde joj ni nije trasa), dok je u realnosti polazak preskočen. Posle 10-15 minuta je naišao drugi 51 koji na aplikaciji uopšte nije bio prikazan.

Dakle, jedino je uglavnom ok ako vidite vozilo nasred trase da se kreće u pravom smeru, to verovatno i dođe, sve ostalo što piše je beskorisno.
 
Veliki problem aplikacije je sto vozilo samo zabode u mestu i stoji na mapi, a ono ne već uveliko otišlo, na bus plusu vozilo je bar nestajalo u slučaju nekog kvara u sistemu. Još jedan veliki problem su okretnice, ja živim na okretnici i kada kuca broj svoje stanice, ukoliko je autobus na samoj okretnici mapa ga neće pokazivati, tj registruje kao da je vozilo već proslo tu stanicu i onda moram da kucam neku stanicu u Vinci da vidim da li je bus na okretnici. Ono sto bih pohvalio je brzina u odnosu na bus plus aplikaciju, nema onog da vrti pola sata, nego odmah ucita gde su vozila na mapi. Aplikacija je korisna i upotrebljiva u prigradu, ali ne dao ti Bog da si negde u gradu i da ti treba aplikacija
 
Pa i taj "prigrad" ima okretnice i red vožnje, a vozila u aplikaciji nekad nema ni na vidiku, ili je u drugom mestu van trase. Možda je čak i gore, jer po stajalištu uglavnom ima manje linija nego u gradu pa kad ne vidiš nijedan bus, a očekuješ ga, pitaš se da li je samo do tog busa ili aplikacija uopšte ne radi.
 
Ja stvarno ne vidim nijednu jedinu prednost ove aplikacije u odnosu na staru, danas sam je instalirao na ajfonu i ništa mi se ne svidja. Prvo, netačna je, drugo jako teška i komplikovana za korišćenje, ja ne znam ko je to pravio, ali očigledno ne neko ko je imao razumevanja za potrebe krajnjeg korisnika.
 
izgleda posto je danas pucalo placanje je bilo neko opterecenje oko 00:00 uspeo da ubacim 200rsd na nalog iz prve.
 
IMG_1152.jpeg

Da ga pričekam? 🤔
 
Slika takođe prikazuje i glupost sa ovim pinovima koji obeležavaju stajališta. Šta me briga gde su stajališta duž cele linije.

Nek stave to kao dodatnu opciju da može da s prikaže, a ne da po automatizmu prikazuje i onda em povlači više podataka sa servera, em ako selektuješ više vozila, mapa postane načičkana pinovima, od kojih se jedva razaznaje gde je koji autobus.
 
Mene je zeznula danas.

Pokazivala da #191 stoji u mestu, i onda se posle 20 min samo opet pojavila na okretnici.

A u međuvremenu je nije bilo u nekom periodu, kada sam opet proveravao.

Ali svakako opet, više koristi nego štete.
 
Slika takođe prikazuje i glupost sa ovim pinovima koji obeležavaju stajališta. Šta me briga gde su stajališta duž cele linije.

Nek stave to kao dodatnu opciju da može da s prikaže, a ne da po automatizmu prikazuje i onda em povlači više podataka sa servera, em ako selektuješ više vozila, mapa postane načičkana pinovima, od kojih se jedva razaznaje gde je koji autobus.

Pa to je tako verovatno zato što je ovo aplikacija koja je pravljena za "manje" gradove kao što su Novi Sad i Niš, gde ima dosta manje linija i dosta manje stajališta. Onda je samo prekopirana i dorađena za Beograd gde ima 30 puta više vozila i 20 puta više stanica i onda taj sistem postane prenatrpan i besmislen i sa velikim usporenjima i velikom potrošnjom resursa... Kao i ovo oko naziva stanica pa ima recimo 4 stanice sa istim nazivom pa ti provaljuj koja je koja...

No, možemo mi ovda da pričamo koliko hoćemo, aplikacija je takva kakva je i ne verujem da će se bilo šta ozbiljnije više raditi oko nje iz više razloga, a Šapiću je bitno da u medijima kaže da aplikacija postoji i to je to.
 
Kad se setim kako je bus plus bila očajna app na početku i koliko su je svi pljuvali, ja neću biti toliki pesimista i daću šansu ovoj aplikaciji, na nama je da pišemo sto više kritika koje primetimo i možda nešto i urade po pitanju toga, jer da smo ćutali za aplikaciju verovatno je uopšte ne bi ni bilo, kao ni zvučne najave stajališta za koju je raspisan tender, ako se kod ovih cuti i niko se ne žali, oni se samo prave ludi i ne urade ništa
 
Poslednja izmena:
Kad se setim kako je bus plus bila očajna app na početku i koliko su je svi pljuvali, ja neću biti toliki pesimista i daću šansu ovoj aplikaciji, na nama je da pišemo sto više kritika koje primetimo i možda nešto i urade po pitanju toga, jer da smo ćutali za aplikaciju verovatno je uopšte ne bi ni bilo, kao ni zvučne najave stajališta za koju je raspisan tender, ako se kod ovih cuti i niko se ne žali, one se samo prave ludi i ne urade ništa
Gde mogu da vidim to za najavu stajališta, odnosno da pročitam o tom tenderu?
 
Koliko znam, postoji tender za oglašavanje u vozilima, što nije vezano za bilo kakvu najavu stajališta, ali ljudi mešaju zbog slične terminologije. Ispravite me ako grešim.
 
Znam i ja da postoji tender za oglašavanje i informisanje o novom sistemu i naplati, ali ne i za najavu stajališta.
 
Pijaca na Miljakovcu se preselila u Surčin, nisam to znao :D Kome prijaviti ovaj problem? Tako je sa oba koda, 2365 i 2366.
Screenshot_2023-07-19_171048.jpg
 
Stigao i prvi update na IOS. Onako na prvu sam primetio da sada može da se vidi i udaljenost u stanicama.
 
Мој утисак за ова два дана коришћења.

Мане:
1) Непрегледност (ситне чиоде које мораш да притиснеш, па ти оне избаце име станице које опет мораш да притиснеш да би дошао до бусева);
2) Беспотребно увеличавање са све тим ситним непрегледним чиодама када се одабере жељени аутобус, могли би само да изолују тај један аутобус и то је то;

Предности
1) По мом искуству апликација мање више прецизно и тачно предвиђа време доласка и позицију аутобуса;
2) Мобилност “пина” (ил како се то већ тачно зове) који можеш да помераш свуда по мапи за разлику од претходне апликације где је било могуће само одабрати станице у близини - ако не знаш напамет име станице за претрагу;
3) Авансна уплата - у складу са веком у којем живимо, сасвим логичан избор да се кредит допуњава преко апликације а не само на трафици како је то било у прошлом систему;
4) Могућност пријаве аутобуса (нисам користио до сад то али те опције раније није било);

Сматрам да је са овом апликацијом и папирнатим картама на трафикама систем комплетнији од претходног и дефинитивно поједностављен што се тиче куповине карата. Нема више киоск монопола што је сјајна ствар - свако може да узме своју карту како жели.
Остаје још то звучно најављивање станице и уређаји за куповину карата картицама (мада ће та карта сигурно да кошта више због провизије за картице)
 
Skinuh i ja aplikaciju, i u odnosu na proslu je neprakticna prvo zato sto moras da trazis po mapi gde si, drugo sto stanice nisu odvojene za koji je smer, trece moram da klikcem po vozilima. kapiram entuzijazam, ali ako se od mene ocekuje da ukljucujem gps lokaciju neka ga puse.
 
^^^Informacija je veoma dobro skrivena, što imajući u vidu potrebu za što jednostavnijim prikazom praktično obesmišljava aplikaciju. Čikago je još pre 10 god imao tzv. "tracker", ali samo na sajtu. Evo na 9 Ashland se malopre napravio ogroman razmak između 1427 i 8000 northbound i 8096 i 8016 southbound, pa je na alert uzvičniku u gornjem desnom ćošku pisalo da je 9 "affected". Mapa bolje prikazuje gustinu polazaka na istoj liniji kao i aktuelne promene koje je lakše vizuelizovati i samim tim brzo doneti odluku o promeni puta u nastavku putovanja.

Ovi se naši kao i uvek suočavaju sa nekim imaginarnim preprekama, iako je u stvarnosti dolazak do kompromisa lakši nego što može da se zamisli. Tako bi filter linija znatno olakšao korišćenje na mestima poput Požeške gde bi onda bilo moguće prikazati vozila na mapi. Jednostavnim odabirom prikaza najvažnijih linija ili samo najbližih vozila zasićenost vozilima bi bila izbegnuta. Plus ako koristiš jednu liniju treba da imaš opciju za odabir linija iz padajućeg menija, posebno pogodno u slučaju mogućnosti iznalaženja alternative u slučaju proređivanja polazaka (napravila se gužva bila prošle nedelje na Mostaru in no time zato što su 17 i 18 samo prilazile za garažu, a onda se poređali solo tj. dve 46-ice i jedna krcata 55-ica, i tako svaki bogovetni dan pa ko ne zna bolje i da ne čeka).

Posebna pogodnost je eliminacija zablude na semaforima u krivini ili pri dolasku iza leđa (Mostar ka sajmu ili ka gradu). Aplikacija prikazuje vreme nailaska koje se povećava u slučaju stajanja na semaforu, iako udaljenost vozila van vidokruga može biti svega par stotina metara. Sto puta sam tako ušao u krcat 37 u Požeškoj pored praznog CAF-a na 12, a dole je kod Ade iza krivine u Paštrovićevoj još i gore. Retko kad se ne za*ebeš. Mostar i Autokomandu da ne pominjem. Ako upadne u neki zastoj tek kad uđeš nagrabusio si jer možeš izgubiti i po pola sata. Bezbroj puta mi se to desilo, a takve bi frustracije samo realtime mapa eliminisala.

Prethodnih dana načekao sam se kao luda Nasta, a prekjuče mi je na Mostaru naišao #195 koji nije ni bio na aplikaciji. Sa druge strane tamo gde je nekad bilo najrizičnije za presedanje postalo je mačji kašalj. U V. Tomanovića (70) je BMC kasnio 3 min, ali je na aplikaciji bio prikazan na semaforu (video sam vozilo). Izgleda stara vozila nisu priključili. Nema ih, a onda se iznenada pojave.
 
Vrh