Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ја кажем, овде је у питању стављање у неравноправан положај и зато нећу да платим, неко ко има андроид за 50 динара за 90 минута добија много више од мене за исте те паре. Може да се организује, да испланира и темпира у који ће бус, дал да преседа или не док ја морам да гледам у пасуљ за све то а треба исто да платимо. Неће моћи.
Једно је кад смо сви равноправно у истим крш условима нашег превоза, а друго кад једном делу грађанства омогућиш нешто а другом не (а да притом није посреди “позитивна” дискриминација).
 
Ја кажем, овде је у питању стављање у неравноправан положај и зато нећу да платим, неко ко има андроид за 50 динара за 90 минута добија много више од мене за исте те паре. Може да се организује, да испланира и темпира у који ће бус, дал да преседа или не док ја морам да гледам у пасуљ за све то а треба исто да платимо. Неће моћи.
Једно је кад смо сви равноправно у истим крш условима нашег превоза, а друго кад једном делу грађанства омогућиш нешто а другом не (а да притом није посреди “позитивна” дискриминација).
Slažemo se skroz, neozbiljno i nepravedno, sad moram da vadim i punim stati telefon da bih mogao da koristim tu aplikaciju, a isti telefon se prazni za par sati dok stoji od 100-0
 
Očigledno ne čitaš iskustva drugih putnika. Imati Android i aplikaciju ne znači da imaš i pouzdanu informaciju o prevozu, bar je tako trenutno. Samim tim, nisi diskriminisan.

Ja godinama unazad plaćam mesečnu kartu, a dobijam dosta manje od nekih drugih putnika, jer zavisim pretežno od Laste, pa i sad kad su smanjili cene, najmanje smanjenje je za bivšu treću zonu, pa ko me pita da li mi se sviđa ili ne. Ako čekamo da sve bude pod konac i precizno, nikad ne bismo ni plaćali prevoz, a takav sistem nije održiv. Neophodno je i da plaćamo prevoz, i uporedo zahtevamo bolji kvalitet i uslugu i jedino to ima smisla, koliko god se to nekom svidelo ili ne.
 
Evo upalio sam nekako moj android telefon, ušao u aplikaciju i lepo mi piše da je autobus za 17 stanica i da je predviđeno vreme 22 minuta, dok ja sa svojim iphoneom nemam nikakvu informaciju i to je velika razlika. A kad smo kod toga jel pravedno da ti koji si 50km i ja koji sam na 15 plaćamo isto kartu, pa naravno da ne jer ne potroši se isto goriva kad bus ide 15 i 50km, isto kao sto bi ti potrošio više goriva nego ja, isto tako treba da ti bude skuplja karta, da bi imali isto polazaka kao mi, onda nek bude 3 puta veća cena karte pa platite 6500 mesečnu i biće fer. A da ne govorim sto mnoge Lastine linije imaju po 5-10 stajališta ukupno do grada, a mi iz Vince do Ustaničke imamo 25 stajališta i sto vi imate prevoz do Bas-a ili Sumica, a mi samo do Ustaničke i to nam je, sto nam je
 
Moj komentar se odnosio na onaj komentar iznad tebe, ali ok, i ti imaš sličan stav. Tebi piše za tvoju stanicu, ali meni za moju ne piše, i šta ćemo sad? Aplikacija još nije pouzdana za sve i reći kako su u prednosti oni koji imaju Android u odnosu na korisnike iOS sistema, ne pije vodu. Uostalom, eto i ti imaš Android telefon, pa možeš ga koristiti. Ne može se na osnovu toga odlučivati da li ćeš plaćati prevoz ili ne. Sutra kada bude dostupna aplikacija za iOS biće izgovora kako aplikacija ne radi u offline modu, pa moramo imati internet, a onda i to košta. Naravno da košta, ali košta isto u i Nici i bilo gde u svetu gde ima sličnih aplikacija. Aplikacije su samo pogodnost i nije nešto što se mora koristiti, pa da bi se na nju vadilo. Na nama je da svojim predlozima ukažemo na propuste kako bi se poboljšala i koristila što većem broju ljudi.

Što se tiče kilometraže, otkud ti znaš koliko ja pređem? Primera radi, neko putuje iz Barajeva do Vidikovca, tu ima oko 21km, i treba da plati 100 dinara (ne kažem da je to puno, taman posla, samo kada već poredimo da prodiskutujemo), a u gradskom području sa jednog na drugi kraj grada takođe neko pređe 21km i plati 50 dinara. Jasno je da negde mora postojati granica, ja sam više za to da bude progresivnog tipa koliko je to moguće, a ne da se striktno podvuče crta (paralela bi bili i vaučeri za turistička putovanja, onaj ko prima 69.999 dinara ima pravo, a onaj ko zarađuje 70.001 dinar nema itd), ali tako je kako je. Svakako plaćam mesečnu kartu od 3300 dinara, a vidim da se nekima ne daje ni 50 dinara i još bi hteli da nekom karta bude još skuplja. U Beogradu se mnogi prave blesavi, pre su to bili srednješkolci koji su bili dužni da poseduju povlašćenu kartu, a u većini slučajeva je nisu imali i nisu ih dirali, dok tako nije moglo pre 20 godina, sad se neko drugi pravi blesav jer eto nije zadovoljan uslugom itd. Probajte tako u inostranstvu, kažite žao mi je, nemam internet ili nemam tu i tu aplikaciju, pa nisam dužan da platim kartu...

I ne, nemam ja prevoz do BAS-a, već samo do okretnice na Banovom brdu i do tamo imam 19 stanica, a dalje mora da presedam. Lako je pričati napamet. Treba gledati da svima bude bolje, a ne, jao ja nemam ovo, što ima onaj, pa neću da platim, a naročito kada to što kažete nije tačno. U gradu i kada se preskoči neki polazak, a to kači i tebe i mene, naiđe ubrzo neki drugi uglavnom, a ako se preskoči Lastin polazak, ili zakasniš minut, to ti ukupno putovanje može produžiti za više od sat vremena.
 
Poslednja izmena:
Ima nas ljudi - sve manje i manje, ali ima nas i dalje - koji ne volimo da pravimo novi nalog svaki put kada: hoćemo da pročitamo novine, prijavimo komunalni problem, skinemo driver za zvučnike, zamenimo deo na mikseru, skinemo patch za igricu, proverimo kad stiže autobus, naručimo sijalicu sa interneta, otvorimo vrata zgrade, pošaljemo pismo, dobijemo račun za plaćanje struje na vreme, obnovimo ličnu kartu, pozovemo Hitnu pomoć, naručimo picu, itd itd itd... (neki od navedenih primera su karikiranje, ali mnogi više i nisu) Pogotovu što ima nas ludaka koji koristimo različite šifre za različite stvari, baš iz bezbednosnih razloga. Tako da ne volimo da imamo 50 naloga sa 50 šifri, ako možemo da imamo 10.
(y)

Nevezano za to što živimo u triper eri, gde se nemali broj ljudi tripuje da će neko da ih ugrozi ako na jednostavan i lak način može da skine nešto što nije njihovo intelektualno vlasništvo, oduvek su me nervirali takvi pristupi, a pogotovo danas kada moraš da prođeš 50 nijansi sive, da bi video neku najbezvezniju informaciju, ili ako hoćeš na nekoj platformi da imaš nalog, ako na 50 drugih nemaš, vide te kao pretnju, lažni nalog i sl. i ne daju ti da se registruješ... A nemali broj puta mi se desilo da u slučajevima kada se ipak odlučim da se registrujem, vidim da je link neispravan (zastareo vremenski ili je uklonjen iz raznoraznih drugih razloga), a gotovo nikad se nije desilo da se isti obnove kada to neko zatraži. Silom prilika, imam skoro 2 stranice A4 formata sa šiframa, ne zato što to volim, nego zato što to moram. Da, naravno da može da se kaže da se ne mora ništa, ali ako hoćeš da živiš, makar za mrvicu, drukčije nego MC_ i njemu slični, koji samo crno vide u životu i nemaju nikakva zanimanja u istom, nužno je i da se ponekad "žrtvuješ".

Pogotovu nervira ova diskriminacija gde ti prave raznorazne aplikacije koje rade isključivo na telefonima najnovijih generacija, uključujući i ovu Beograd plus, što je opet vid diskriminacije.​
 
Samim tim, nisi diskriminisan.
Diskriminacija je kada se određena grupa ljudi na osnovu "nečega" stavlja u niži položaj, odnosno nemaju iste mogućnosti i nisu u jednakom (dobrom) položaju u odnosu na neku drugu grupu.

To što aplikacija nije ni za go... khm, ne znači da je onda dobra stvar što neko sa iOS uređajem ne može da je koristi. E sad, da li je to stvarno diskriminacija, s obzirom da karta i dalje može da se kupi SMS porukom - ja lično smatram da nije. Diskriminacija bi bila kada ni iOS uređaji ne bi mogli da šalju te poruke ili kada bi se naplaćivala viša cena poruka za korisnike X mreže u odnosu na Y mrežu.
 
Ok, i šta onda da radimo što se decenijama unazad diskriminišu ljudi koji žive na periferiji? Definitivno nemaju istte mogućnosti i nisu u jednakom položaju u odnosu na grupu ljudi koji žive bliže centru. Ja nisam rekao da je dobra stvar što još nema aplikacije za iOS, idealno bi bilo da je izašla kad i za Android i da ima sve iste funkcionalnosti, pa čak i iste bagove, ako već hoćemo time da se vodimo da sve mora biti isto. Nije dobro što je još nema, ali izvesno je da će je biti ovih dana. Umesto da svi navijamo za to da sve imamo, i obe aplikacije i solidan prevoz u celom gradu, stiče se utisak da nije tako, pa onda gledam ovde sulude komentare kako ja treba da plaćam prevoz 6500 dinara, iako se možda vozim i manje od nekog ko živi u A zoni. Čim karta može da se kupi SMS-om (a primetih da je nekima to bolje i od plaćanja platnom karticom, pa ni nisu na gubitku ako nemaju aplikaciju za tu svrhu), i u papirnom obliku, ne može se reći da je u redu da se prevoz ne plaća dok mu ne bude ispunjena želja da ima i aplikaciju što pre.

Što se tiče komentara, da su ljudi diskriminisani na osnovu starosti telefona i verzije operativnog sistema, donekle se slažem, pre svega što se radi o aplikaciji za masovnu upotrebu, ali treba imati u vidu da ne može se doveka ići na kompatibilnost sa Androidom 4.4 itd. Konkretno, Beograd Plus aplikacija zahteva Android 7.1 ili noviji, a on je izašao krajem 2016, i ne spada u najnovije generacije, posebno ako imamo u vidu da dosta ljudi ipak kupi nov telefon u roku od 5-6 godina. Svakako, to pitanje se može postaviti programerima aplikacije i videti sa njima da li postoje tehnički razlozi što aplikacija nije kompatibilna i sa nešto starijim Androidom.

I da se nadovežem na onu diskusiju iznad. Mnogima je lepo što imaju noćni prevoz besplatan, a tu što se potroši daleko više goriva nego danju za neku liniju ka periferiji, nikom ništa. A mi vamo za Barajevo nemamo uopšte noćni prevoz. Lično bih ga rado platio dodatno, mimo ovog što plaćam za mesečnu, samo da ga imam. Dakle, sasvim mi je ok da platim, 200-300, pa i 500 dinara, a da mogu u gradu da ostanem duže, odgledam predstavu, odem do bioskopa, prošetam, šta god, i da znam da ne mora da jurim na poslednji bus sa Banovog brda u 23h (što automatski isključuje mogućnost gledanja dužih predstava, koncerata itd), već da znam da ću imati prevoz tokom noći na sat ili dva, te da ne mora da čekam do 5-6 ujutru. Ako može Sremčica da ima noćni prevoz, makar i ta tri polaska, što ne bi moglo i Barajevo, Vinča, ili bilo koji drugi kraj koji pripada Beogradu. Ako svi plaćamo, pa čak i više, normalno bi bilo da očekujemo da imamo i taj noćni prevoz svi, a ne samo određene grupe privilegovanih, među kojima je nažalost dosta onih koji prevoz uopšte ne plaćaju.​
 
Uopšte nije suludo nego je realnost i to sam rekao za cenu mesečne karte, pa onda bi svi iz okolnih sela mogli da se stave u ravnopravan polozaj i da imaju redovan gradski prevoz tokom celog dana u intervalu od 10-40 minuta pa makar se tim autobusom i vozilo svega par putnika van špica, opet će prevoz biti isplativ i odrziv. Ovako sa ovim smešnim cenama za prigrad je prosto neisplativo imati redovan prevoz za okolna sela tokom celog dana, pogledaš samo cene goriva i koliko autobusi treose i sve je jasno. Ja tvrdim da su cene karata smešne za sve zone, ali kad je prevoz ovakvo smece onda su i realne.
 
Nikako nije realnost. Posmatraš samo iz svog ugla i ono što tebi lično odgovara. Ne vidim razlog što ne bi želeo bolji prevoz i za Vinču, ali i za druge delova grada. Živim u stambenom naselju sa preko 4000 stanovnika na manje od jednog kvadratnog kilometra (dakle neračunajući samo Barajevo, niti okolna sela), odakle dosta ljudi putuje za Beograd, na posao, školu, fakultet... Dakle, ne radi se o zabačenim selima sa po nekoliko putnika. Tom zlonamernom logikom može se smanjiti broj polazaka i za Vinču, a i naplaćivati skuplja mesečna, jer jelte, nije isto biti u krugu dvojke i Grockoj... Živeo sam nekada u Boleču, pa ako poredim, više putnika ide iz mog sadašnjeg kraja za Bg, nego što je otuda, iako se putuje i tamo i vamo, i svi zaslužuju bolji prevoz. Nije isto ni Barajevo i Mladenovac, pa je ista cena, štošta nije pravedno, pa zbog jednostavnosti tarfinog sistema, tako je kako je. Nije samo kod nas tako, nego i po inostranstvu, pa istu cenu karte plaćaju za par stanica u gradu, kao oni koji idu u udaljenija sela. Ono što meni smeta nisu cene oko koje ti vrtiš priču (bez obzira što je onima iz bivše druge zone mesečna pojeftinila 1075 dinara, a nama 590 dinara), već kvalitet i učestalost prevoza. Slušam ovde komentare kako neko ko nije spreman da plati ni 50 dinara zbog toga što mu nije servirana aplikacija u istom momentu kao nekog drugom, traži da drugi plaćaju mnogo više, iako možda koriste prevoz i manje nego oni. Uostalom, onaj ko putuje iz Barajeva na npr. posao, ide do grada jednom u danu i nazad, čak i da želi, teško može stići da ode dvaput do grada u istom danu, dok neko ko živi u gradu možda se vozika i više, promeni više linija i šta sve ne, pa se svede na slično. Mora postojati neki balans, pogrešno je da sve bude centralizovano i da postoje drastične razlike u kvalitetu života i prevoza u opštinama jednog grada.​
 
Ја кажем, овде је у питању стављање у неравноправан положај и зато нећу да платим, неко ко има андроид за 50 динара за 90 минута добија много више од мене за исте те паре. Може да се организује, да испланира и темпира у који ће бус, дал да преседа или не док ја морам да гледам у пасуљ за све то а треба исто да платимо. Неће моћи.
Једно је кад смо сви равноправно у истим крш условима нашег превоза, а друго кад једном делу грађанства омогућиш нешто а другом не (а да притом није посреди “позитивна” дискриминација).

Брате...аjфон кме кме. Шта ћемо са онима који немају смартфон него обичан телефон само са опцијом позива и смс? Уосталом ти плаћаш карту, не плаћаш остале услуге. Не живимо у Швајцарској или Белорусији да знамо кад ће доћи трамвај или тролејбус на пролазној станции тачно у минут. Никад тако неће бити овде јер ментални склоп друштва није способан за тако нешто и то је то.
 
Čekam sinoć 89 kod meka na Vidikovcu ka nbg i gangulina aplikacija pokazuje 4 min očekivano ali bus se uopšte ne vidi na mapi. Google mape pokazuju 7 min. Naravno nije se pojavio uopšte. Sad ne znam čemu ta razlika od 3 min između dve aplikacije ako su se obe u ovom slučaju oslonile na red vožnje.
 
Брате...аjфон кме кме. Шта ћемо са онима који немају смартфон него обичан телефон само са опцијом позива и смс? Уосталом ти плаћаш карту, не плаћаш остале услуге. Не живимо у Швајцарској или Белорусији да знамо кад ће доћи трамвај или тролејбус на пролазној станции тачно у минут. Никад тако неће бити овде јер ментални склоп друштва није способан за тако нешто и то је то.
Da li si zaista stavio Švajcarsku i Belorusiju u isti pozitivan kontekst uređenog društva? I da, ajfon kme kme. Živimo u 2023. godini, svaki grad svake uređene države (ne znam za Belorusiju niti me interesuje) ima aplikaciju za smartfon sa planiranjem ruta, dolascima prevoza i sličnim informacijama. Kad već nemamo redove vožnje i displeje, ovo jeste (naredni) minimum.
 
Брате...аjфон кме кме. Шта ћемо са онима који немају смартфон него обичан телефон само са опцијом позива и смс? Уосталом ти плаћаш карту, не плаћаш остале услуге. Не живимо у Швајцарској или Белорусији да знамо кад ће доћи трамвај или тролејбус на пролазној станции тачно у минут. Никад тако неће бити овде јер ментални склоп друштва није способан за тако нешто и то је то.
Znači zato smo razbucali BUS PLUS. A baš sam se sve vreme pitao zašto je to tako i nikako nisam uspeo da dokučim.
 
Da li si zaista stavio Švajcarsku i Belorusiju u isti pozitivan kontekst uređenog društva? I da, ajfon kme kme. Živimo u 2023. godini, svaki grad svake uređene države (ne znam za Belorusiju niti me interesuje) ima aplikaciju za smartfon sa planiranjem ruta, dolascima prevoza i sličnim informacijama. Kad već nemamo redove vožnje i displeje, ovo jeste (naredni) minimum.

Причамо о пунктуалности градског превоза, а не о уређености друштва. У Минску на свакој пролазној станици тролејбуса пише тачно време доласка тролејбуса на ту пролазну станицу и он скоро увек и дође у то време. У Београду се то неће десити никад из много разлога.

Што се тиче апликације, имало је у Београду и биће. А биће и за ајфон. Објаснио је неко лепо да за ајфон увек изађе апликација мало касније. Прво није ваљао БУС-ПЛУС, а сад кад га нема одједном ваља. Решили су да отерају Турке и направе тезге својим фирмама. Ко нам је крив кад имамо најнеспособнију опозицију у историји опозиција и најнеделотворније протесте по глави протестанта у историји протеста.
 
Čekam sinoć 89 kod meka na Vidikovcu ka nbg i gangulina aplikacija pokazuje 4 min očekivano ali bus se uopšte ne vidi na mapi. Google mape pokazuju 7 min. Naravno nije se pojavio uopšte. Sad ne znam čemu ta razlika od 3 min između dve aplikacije ako su se obe u ovom slučaju oslonile na red vožnje.
Да није тај 89 био у гаражи? Вероватно га ниси ни видео јер ниси раширио мапу да видиш и гаражу (колико сам испратио на форуму, Космај и Нови Београд држе 89). Гугл мапе уопште не дају податке у реалном времену, тј. не користе GPS већ некако процењује време доласка на стајалиште. Отуд и та разлика.
 
Да није тај 89 био у гаражи? Вероватно га ниси ни видео јер ниси раширио мапу да видиш и гаражу (колико сам испратио на форуму, Космај и Нови Београд држе 89). Гугл мапе уопште не дају податке у реалном времену, тј. не користе GPS већ некако процењује време доласка на стајалиште. Отуд и та разлика.
to je tacno vide se vozila iz garaze.Jutros sam video 42 kako se oko 4:30 ukljucuje iz zeleznika na petlovo brdo svo vreme mogao da se prati na app.
 
Тако је било и за време Бус Плуса. Треба некако натерати возаче да се пријављују тек на окретницама и одјављују пре поласка са окретнице у гаражу. За аутобусе и није проблем јер углавном не користе редовну трасу за одлазак до гараже и онда може да се закључи да не возе путнике. Проблем је код трамваја и тролејбуса, који морају да користе део своје редовне трасе за одлазак до гараже. Уколико се не одјаве, некоме се може учинити да возе путнике.
Едит: Код Бус Плус апликације за станице око трамвајског депоа (Агостина Нета, Блок 42, Милутина Миланковића итд.) често нису могли да се уопште виде трамваји који возе јер је било много пријављених трамваја у самом депоу, а апликација није пријављивала више од три наредна возила. Често сам куцао станицу Ђорђа Станојевића и сви трамваји са 13 су били у депоу, ниједан није ишао из блокова. Онда сам да куцао стајалишите Блок 70 или неко удаљеније како бих видео долази ли нешто.
 
Poslednja izmena:
Да није тај 89 био у гаражи? Вероватно га ниси ни видео јер ниси раширио мапу да видиш и гаражу (колико сам испратио на форуму, Космај и Нови Београд држе 89). Гугл мапе уопште не дају податке у реалном времену, тј. не користе GPS већ некако процењује време доласка на стајалиште. Отуд и та разлика.
Jeste, tačno je to jer se i meni isto desilo, pa kad sam dodatno refreshovao i onda je taj bus koji je u garaži nestao. Bilo mi je čudno odakle 3 autobusa tako blizu u sred vikenda na 307
 
Sustina je,da li ce ove cene,uspeti da smanje gubitak,ili čak da ostvare neki profit,a ne da li će neki bus,prestići tramvaj u željeno vreme.
Previse je ovde povlascenih kategorija,pa čak i za zaposlene ,cena je veoma niska,noćni prevoz besplatan.
Studentima puna cena,nema potrebe za bilo kakvom beneficijom,na ovaku nisku mesečnu kartu.
Srednjoskolci,povlascena cena za treću i četvrtu godinu,prve dve besplatno.
Penzionerima sa najmanjim primanjima,besplatno,povlascena ostalima.
Noćni prevoz, besplatan svima sa mesečnom i povlascenom kartom.
Kazna je isto niska,povećati kaznu duplo,za one koji su radno sposobni,ostalima kazna kako je i sada.
Najstrože kazniti, one koji zloubotrebljavaju gradski prevoz,prevozeći dostavu hrane,milionska kazna za pravno lice.
Idemo iz krajnjosti u krajnost,gde niko maltene nije placao,pa do toga da dodjemo u situaciju ,da svi plaćaju,a para opet nedovoljno,daj bože da greśim u proceni.



Sent from my Mi 9T using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Cene će se povećati posle izbora, ovo je samo navlakuša i povlađivanje za početak.

Za penzionere treba svima da bude ista cena povlašćene. Nešto simbolično, ali da bude. Recimo 500 din mesečno.

Noćni prevoz da se ponovo naplaćuje. Nema smisla da on bude besplatan. Zato i kažem da je sve ovo privremena navlakuša bez ikakvog smisla i održivosti.
Idemo iz krajnjosti u krajnost,gde niko maltene nije placao,pa do toga da dodjemo u situaciju ,da svi plaćaju,a para opet nedovoljno
Pa šta ti to onda govori?
 
Iskreno mi smeta ovo romantizovanje BusPlus aplikacije, kao da nismo koristili svi istu aplikaciju. Meni je ta aplikacija bila jedna od "bagovitijih" i cesto nije htela da ucita linije kako treba, i nekad sam se vise oslanjao na sms i broj stanice nego na nju. Izgleda da je to u nasem duhu da romantizujemo nesto sto nije valjalo, iako trenutno ne valja. Probao sam aplikaciju, i iskreno mogu samo da se nadam da je ovo beta verzija i da ce da je unaprede i ubace funkcionalnosti koje su vec pominjane prethodnih par strana. I nadam se, da opcija prijavljivanja vozila zbog nefukncionalnosti urodi plodom, i da nije samo puko dugme reda radi, jer bi to bio ozbiljan korak napred.
 
Predlog da se pored imena stajališta doda ranije pomenut broj stajališta ali i strelica levo ili desno u zavnisnosti da li je pravac ka gradu ili ka periferiji.

Нису све станице јасно ка центру или од центра, нити су све линије, нити сви токови путника. Такође, како ће неко знати да ли је лево центар, а десно периферија, или обрнуто?
 
Vrh