Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

,,.... Treba javni prevoz da košta barem dva puta u odnosu na period pre dominacije privatnika.... ,,
🦕

Prvi put Bg dokazao da je moguć gotovo besplatan prevoz za nj. gradjane uz zanemarljivu 50 din naknadu.

... I sad se po neko nadje da to urušava podržavajuci zahteve za poskupljenje... 🥺
.... Ma može... ali uz totalno ukidanje svih oblika subvencija prevoznicima iz gradske kase pa nek tržišno posluju ...

Oni bi da sisaju dve sise i naš djep i gradsku kasu
Pri tome gradjane koj i pune tu istu kasu da opet prave retardima koj ne shvataju pljačkaroške šeme.....
Eve im ga malo sad cvrc Milojka 😛
 
Ti baš ne znaš kako stvari funkcionišu. Šta prevoznici imaju sa tobom kao korisnikom. Njih plaća Grad, a od koga će taj Grad da uzme pare? Dal misliš da je gradski budžet čarobni bunar, koji nikada ne može da presuši. Jel treba 60% gradskog budžeta da dajemo za javni prevoz. To koliko će nas koštati, Grad je upravo trebao da razmišlja kad je sve ovo smuljao, a koštaće nas dosta. Za besplatan prevoz moraćeš negde van Srbije, tipa u grad sa maks 400000 stanovnika, mada i ti i takvi primeri nemaju baš totalno besplatan prevoz. Nama sa ovom politikom i filozofijom sledi dodatno urušavanje jedne od najvažnijih komunalnih usluga u gradu. Sami ćemo da tražimo da ga plaćamo više samo da prestane da se urušava. Dominantne privatnike sad apsolutno ništa ne sprečava da na svakih šest meseci traže povećanje cena po pređenom kilometru, i naravno da će Grad to morati da uzme od svih nas u jednom trenutku, a i treba pošto 80% ljudi za sve ovo zabole lakat. Valjda, kad pojedinačna karta ode na 200 dinara, a najjeftinija mesečna pretplata na jedno 6000, će se i narod malo osvestiti, al onda to obično bude kasno. Samo teški utopisti mogu da veruju da je ovakav model naplate sa ovim cenama održiv na duže staze.
A bolje ti je da ne zagovaraš ekonomski održive cene, tj da prevoznici u Beogradu profit ostvaruju direktno od korisnika. Veruj mi da bi autobusi zvrndali znatno prazniji, išli ređe, a i ti sam bi pre išao peške ili sopstvenim kolima. Video bi onda ekonomsku cenu karte, pogotovo sa kraja na kraj grada.
 
Vrlo prosto, ako građani plaćaju skuplju kartu, subvencije grada za gradski prevoz su manje, a ako je karta manja, onda su subvencije veće i budžet grada je opterećeniji.
 
,,.... Ti baš ne znaš kako stvari funkcionišu. .... ,,

- Daaa ne znam....
ni ja ni drugi , samo ti.... 🤣.

,, .... Šta prevoznici imaju sa tobom kao korisnikom.... ,,

Imaju ne ispunjenje obaveze a za koje da nisu pod kasom grada debelo placali penale i kazne tako da vrlo brzo zakatančili firmu.
 
Ovde je bilo reči o naplati, a tu sa tobom kao korisnikom ama baš ništa nemaju. Za ispunjavanje ugovorenih obaveza, opet, nadležni su kontrolni organi, a ne ti kao krajnji korisnik koji samo može da prijavljuje razne propuste, anomalije itd. Ja ne predviđam tamo nekakav apokaliptični scenario, nego prosto predviđam šta se može dogoditi u vrlo bliskoj budućnosti sa trenutnom politikom naplate usluge. Ljudi generalno ne shvataju situaciju u kojoj je Grad trenutno, sada sa već postepenim preuzimanjem većinskog dela usluge javnog prevoza od strane privatnika. Velike privatne firme ništa apsolutno ne sprečava da ucenjuju Grad, i to ne samo cenom usluge. Koliko će to više koštati sve nas, tek će se pokazati. GSP je pod potpunom finansijskom kontrolom od stane Grada, pa opet je dužan i ružan. Hoćeš li probati da mi objasniš taj ekonomski fenomen, kad si već ti toliko upućen i znaš bolje od mene. Zašto Grad dozvoljava dugovanja prema dobavljačima energenata, NIS-u, EPS-u, Elektranama. Ako se već živi od subvencija, zašto one nisu dovoljne da se sve to pokrije. Jel nešto ne funkcioniše u samom GSP-u. Što ne delaju njihovi revizori. Ne znaš da država tako mulja pare preko sopstvenih preduzeća, gde svako svakom duguje. NIS i nije baš državni, al nema veze. Suština je da Grad tu može da vrda, mulja, razvlači, pravi ustupke, kompenzacije, a kod privatnih firmi toga nema. Troškovi će im jako porasti, jer će morati svoje obaveze da izvršavaju na vreme, pa pored toga imaće i skuplje cene naknade po kilometru. Samo naivan čovek može da pomisli da se to u ovom ili onom obliku neće odraziti na kraju i na same korisnike. Subvencije ne mogu rasti u nedogled. To prosto nije održivo. Moraće u neko dogledno vreme debelo da se pozabave naplatom, a ove teško socijalne cene su apsolutno neodržive. Sad ako neko krene sa pričom o kvalitetu usluge, džaba i to, jer mnogo šta plaćamo, a apsolutno moramo, iako nije baš na nekom vrhunskom nivou. Krenimo samo od zdravstva, da uopšte ne idemo dalje. Naredne dve godine će pokazati, poprilično verujem, nimalo naivne posledice svega ovoga što Grad trenutno radi. To neće biti lako posle za vratiti na staro, niti izaći iz stega privatnih firmi, koje će kontrolisati možda i celih 70% usluge javnog prevoza. Da smo barem razvili tramvajsku mrežu, ne mora to biti na nivou jedne Budimpešte sa preko 1000 vozila, al makar toliko da Grad ne može baš da stane, ako problem sa privatnim prevoznicima eskalira u jednom trenutku. Javni prevoz je toliko skup, da može lako gradove veličine Beograda oterati u bankrot. Dosta ljudi je već i malo zaboravilo 90-te, pogotovo 1997. godinu. Samo što je prošlo vreme karte za 2 i 3 dinara. Teško će se Beograd provući više kao tih godina. Sad posledice mogu biti daleko ozbiljnije.
 
Šta traže kontrolori od vozača prilikom ulaska u bus? Videla sam da kontrolor nešto traži(nisam čula šta), a vozač ih je odbio i oni su onda počeli da kontrolišu karte putnika. Ovo sa civilnom odećom je presmešno. I dalje se odmah zapaze.
 
Veliki pozdrav za radnice na blagajni kod Slavije, uvek sam ih izbegavao i išao na Trg, ali više neću.
Jako prijatno iskustvo, dodatno mi je pojasnila neke stvari koje mi nisu bile jasne oko potvrde i koliko važe, doslovno najprijatnija šalterska radnica koju sam sreo u Srbiji. 🙂
 
Šta traže kontrolori od vozača prilikom ulaska u bus? Videla sam da kontrolor nešto traži(nisam čula šta), a vozač ih je odbio i oni su onda počeli da kontrolišu karte putnika. Ovo sa civilnom odećom je presmešno. I dalje se odmah zapaze.
Možda su kontrolori pitali za garažni broj vozila, a ovaj im je rekao da ne zna. A to sa civilom je stvarno smešno jer imaju veliki aparat koji izbacuje račune kad pišu kaznu i po njemu ih lagano prepoznaš.
 
Šta traže kontrolori od vozača prilikom ulaska u bus? Videla sam da kontrolor nešto traži(nisam čula šta), a vozač ih je odbio i oni su onda počeli da kontrolišu karte putnika. Ovo sa civilnom odećom je presmešno. I dalje se odmah zapaze.
Ja sam video da proveravaju najpre rad klima uređaja a onda i ostalo u busu.
A i red je bio 😂
 
Jel prilikom provere sms karte i dalje samo ofrlje bace pogled na iste ili unose podatke iz poruke i proveravaju u bazi?
 
Šta traže kontrolori od vozača prilikom ulaska u bus? Videla sam da kontrolor nešto traži(nisam čula šta), a vozač ih je odbio i oni su onda počeli da kontrolišu karte putnika. Ovo sa civilnom odećom je presmešno. I dalje se odmah zapaze.
Ranije dok nije bilo praćenja, aparata, elektronske naplate itd., kontrolori su tražili putni nalog od vozača da se upišu, jer je to bio jedini dokaz njihovog ulaska u vozilo, a vodili su i svoje evidencione kartone. Od kad je kontrola izašla iz GSP-a, tačne procedure mi više nisu poznate, al mogu da pretpostavim da rade indetifikaciju vozača, moguće da i dalje upisuju nešto u putni nalog, al opet, stvarno ne znam kakvu su sad procedure po tom pitanju.
 
Više nema kontrolora na stanicama duž 88ice. Čak ni onih zamaskiranih u civilnu odeću.
 
Više ih nema uopšte, nestali su najednom.

Možda spremaju neku veću raciju.
 
Pao je ceo sistem.

Info table na stajalistima prikazuju sat i datum samo.
Screenshot_20240913_232323.jpg
 
Danas su krenule nove linije 103 i 112, još uvek nijedne nema u onlajn praćenju preko Gugl Mapsa.
 
Vrh