Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Neka nam je bog u pomoci sa ovim genijalcima.... vracanje u kameno doba i uga buga je pocelo.Ima da ga doradjuju nekih pola godine, i onda ne oceklujem neko unapredjenje.

Kako ce inace lepo da se spoji letnji rezim voznje i ta muljaza oko poslatih vozila :D
Fazon od 5 buseva u satu radi 2.

Jedva cekam \o/
 
Koliko vidim, Šapić je hteo da preskoči sve faze i odmah da uskoči u budućnost, ali na baš glup način.
Ne da je glup, nego je preglup način. Čovek ladno vrati papirne karte i za digitalno plaćanje od svih mogućih rešenja odabere najgore - SMS.

Ako je već hteo da bude pametan, imao je razne bolje opcije (NFC plaćanje telefonom na nekoj vrsti validatora, BGPrevoz aplikacija u kojoj bi se kupovala karta platnom karticama, karta koja se kupuje skeniranjem QR koda...)

U nekom paralelnom univerzumu, mogli su da se upoznaju sa Apple Pay i Google Pay platformom, koja im omogućava da naprave digitalne kartice za plaćanje prevoza i da se onda te kartice uvezuju u Google/Apple Pay i da se jednostavnim prislanjanjem telefona plati karta.


 
Која параноја бокте. Јел имаш и личну без чипа јер је то жиг звери? Мислим докле се иде у тим будалаштинама, да неће сад службеници градске управе да ти шаљу nudes јер остављаш број телефона??

Ал најјаче сад ова бојазан због плаћања телефоном и малтене навала на продајна места како би се добила физичка карта, по могућности са печатом, факсимилом и изјавом о аутентичности возне карте. Колико поједини људи воле да иду уз к свему. А до јуче жалопојке о томе како мора да се иде на трафику за допуну, како mastercard (односно банка) узима масну провизију кад се плаћа дебитном… Одједном сви “прогресивнији” људи постају традиционалисти, немају мобилне телефоне, плачу за трафикама. Да човек не поверује
 
Svake godine mi SMS-om čestita rođendan, potpis A. Šapić. Mislim da ove godine neće, pošto je gradonačelnik.
 
U Pragu kada se pošalje SMS postoji zadrška od 2 minuta kako ne bi bilo zloupotrebe da se šalje SMS kada se vidi kontrola.
 
Da, isto je i u aplikaciji to sam već i pisao. Tako se sprečava slanje kad tek uočiš kontolu.
 
NFC i Google pay nisu rešenja za narodne mase. SMS je dobar za domace državljane a aplikacija sa mogućnošću kartičnog plaćanja će biti odlično rešenje i za domaće i za strance.
 
Koliko mi se čini ovi moji su tužili državnog poslodavca što im nije uplaćivao prevoz a nisu hteli preko bus plusa. I dobili. Mnogi. I to fine svotice.
Ja znam samo za jednog bivšeg kolegu da je tužio i dobio i to samo za godinu dana, ovo prethodno nije mogao valjda zasterelo ili nešto drugo u pitanju bilo, ne sećam se tačno.
 
Na aplikaciji Beogradski prevoz mogu da se prate samo vozila iz kojih nisu povađeni validatori, dakle i ti centralni računari ili kako se već zovu, koji preko GPS daju relativnu poziciju vozila...a to su uglavnom samo vozila privatnih prevoznika, pošto GSP mora da radi kako sirovina naredi.
Validatori ne daju informacije o položaju vozila, već paneli kod vozača
 
NFC i Google pay nisu rešenja za narodne mase. SMS je dobar za domace državljane a aplikacija sa mogućnošću kartičnog plaćanja će biti odlično rešenje i za domaće i za strance.
Kada bi postojala aplikacija kao za parking servis da se moze placati sms-om depozitom i karticom onda bi jednostavno mogao da se prebaci kredit sa bus plus kartice na depozit
 
Jednokratni problemi iskorišćavanja kredita sa BUS PLUS kartica će se rešiti. Mislim to je stvarno sekundarno pitanje i nije suština implementacije nekih novih rešenja.

Može li neko od članova koji su upućeni u problematiku da sumira nekako dosadašnji Kentkart režim rada ?

Ako sam ja dobro razumeo Kentkart je ubirao sve prihode od naplate karata ( pa onda uzimao neki fiksni fee ili procenat prihoda ?). Kentkart je plaćao kontrolore ? Održavao je validatore i BUSPLUS aplikaciju ?
 
NFC i Google pay nisu rešenja za narodne mase. SMS je dobar za domace državljane a aplikacija sa mogućnošću kartičnog plaćanja će biti odlično rešenje i za domaće i za strance.
Tako smo mislili i za BusPlus svojevremeno, pa su se svi privikli. NFC je odlično rešenje za mlade i itekako bi trebalo razmišljati u tom pravcu, milion puta je intuitivnije od kucanja SMS poruka... I velika je šteta što se nešto slično nije implementiralo u punom kapacitetu sa BusPlus karticama i njihovom aplikacijom.
 
NFC i Google pay nisu rešenja za narodne mase. SMS je dobar za domace državljane a aplikacija sa mogućnošću kartičnog plaćanja će biti odlično rešenje i za domaće i za strance.



Nije, ali mislim da to nije bila ni poenta tog komentara. Sistem koji smo imali, o čemu se ja već pisao davno, je dobar, u smislu opreme i mogućeg razvijanja. NFC, plaćanje telefonom, digitalne karte, praćenje vozila, najava stanica, mogućnost postojanja gomile različitih vrsta karata, itd, sve to je moglo da se uvede u Busplus sistem. Aparati su mogli da se modernizuju, da imaju bolje zvučnike, da rade brže i slično, ali to ne menja suštinu tog sistema. Mogao je samo da se nadogradi, promene cene i to bi bilo daleko bolje nego ovo izmišljanje tople (prljave) vode.
Ja bih opet ponovio, papirne karte nisu vraćanje sistema u ne znam koji vek, nego bi za mene bile plus. Različite vrste karata, različiti načini kupovine i plaćanja, to je uvek plus. Ograničavanje i smanjivanje je ogroman minus.

Edit
Pogrešan citat @Rins
 
Poslednja izmena:
Ako sam ja dobro razumeo Kentkart je ubirao sve prihode od naplate karata ( pa onda uzimao neki fiksni fee ili procenat prihoda ?). Kentkart je plaćao kontrolore ? Održavao je validatore i BUSPLUS aplikaciju ?
Koliko sam upućen, sve je išlo preko Kentkarta, koji je onda uzimao koliko sam ja pronašao na internetu 7.79%

Plaćali su kontrolore i brinuli se o ispravnosti opreme i softvera. Takođe su bili zaduženi i da o svom trošku menjaju i ugrađuju aparate u nova vozila..
 
Jednokratni problemi iskorišćavanja kredita sa BUS PLUS kartica će se rešiti. Mislim to je stvarno sekundarno pitanje i nije suština implementacije nekih novih rešenja.

Može li neko od članova koji su upućeni u problematiku da sumira nekako dosadašnji Kentkart režim rada ?

Ako sam ja dobro razumeo Kentkart je ubirao sve prihode od naplate karata ( pa onda uzimao neki fiksni fee ili procenat prihoda ?). Kentkart je plaćao kontrolore ? Održavao je validatore i BUSPLUS aplikaciju ?
Ne znam šta te sve interesuje.

Od ovoga u poslednjem pasusu, da, kentkart je angažovao kontrolore, održavao i validatore i aplikaciju.

Da, kentkart je vršio naplatu karata, ali to su namenski računi, manipulacije s tim parama a da se ne skonta za 7.42 sekunde su nemoguće. Kao kad u tickets kupiš karte za koncert, imaš procenat od svake prodate karte, ostatak šalješ organizatoru. Čak i bez izvoda iz banke je mogao sekretarijat da proveri da l stižu sve pare, svaka kartica je jedinstvena, ode Petar u sedmicu, očita kartu, i posle inspekcija traži listing svih kartica koje su očitane danas, i mora njen jedinstveni broj da nađe. A keš koji je vozač dobijao za papirne karte je prvo minimalan, drugo vozač nema kontakta s kentkartom, treće on je zadužio broj karata, i mora na kraju smene da preda br. karata x cena karte novca.

Ukratko mekinje da je kentkart uzimao pare od naplate sebi, tačne su koliko i mekinje da aplikacija nije pokazivala kad dolazi autobus. Ako je nešto valjalo u gspu, valjala je aplikacija.
 
Slažem se. Ne verujem ni ja u to da su muljali i da nisu prikazivali stvarne prihode. Sad je taj novi JKP preuzeo naplatu. Kontrolora nema. Beli će sve kontrolisati. Da li će angažovati dodatne komunalce i koji su troskovi svega toga i da li tih 7.79 % procenata pokriva sve te troškove ...videćemo ili nikad nećemo saznati.

Dobar pozitivan efekat koji je već vidljiv kod mene u preduzeću je da će se broj zaposlenih kojima će poslodavac plaćati direktno mesečne karte povećati.
Drugi pozitivan efekat je što će se poslodavcu smanjiti troškovi isplate naknade za dolazak na posao:)




Sent from my YAL-L41 using Tapatalk
 
Imaju i Parižani SMS kartu, samo za bus. Od svih mogućih opcija, mislim da je sms samo u izuzetnim situacijama. Ukuca se BUS+ broj autobusa tj broj linije. Skupa je karta 2,50 eura, traje 1 sat i prestaje izlaskom iz busa, nema korespondencije sa drugim linijama. Ona treba da zameni kartonsku kartu koja se kupuje kod vozača. Ali nije za turiste. Ukucava se pred ulazak u bus i pokazuje vozaču. Ako naiđe kontrola, pokazuje se SMS poruka a ako je putnik ukucao i za svoje drugare( za svakog šalje posebno), onda pri kontroli svi moraju da budu na okupu da bi ih ovaj prebrojao.
SMS karta se ne koristi za mesečne , godišnje itd.. karte, nego se koristi personalizovana plastificirana karta kao ova naša bivša busplus. Da li je Šapić ikada kročio preko granice?
Poruka SMS :
 
Poslednja izmena:
Ovo je opšte rasulo, danas sam bio u Knezu u onoj novoj poslovnici, kažu oni izdaju samo papirne karte, idite u gsp na Dorćol. Odem tamo, kažu imamo aparate ali nisu pušteni u rad, dođite oko prvog juna. Inače sam trebao da izvadim povlasticu za osobe sa invaliditetom, koju već imam ali od danas ne važi :D Dakle prvo se pusti sistem, pa se posle uči u hodu kao i sve ostalo kod nas.
 
Pa ja msm da će biti samo veći minus iz svega ovoga. Ne mogu da pričam napamet koliki, ali verujem da je dvocifren broj miliona u evrima, za toliko veći nego sad. Besplatne karte penzionerima su same već jedno milion evra godišnje. Noćni prevoz gde je naplata bila odlična, sad je besplatan, više miliona evra. Pojeftinjenje svih karata, budalasta naplata od početka godine do danas, vrlo sumnjiva naplata u narednih mesec dana, gde neće biti kontrole, dodatne investicije u novu opremu, novi sistem, nove telefone, dodatne komunalce, problem naplate očekujem samo veći da bude, sve to ide na rashodnu stranu, ili smanjuje prihode, što je druga strana istog novčića.

Onaj ko nije plaćao kartu, samo mu je olakšano da je ne plaća ni sad, kao što je do sad bilo da izađe na srednja, tako će i sad. Oni što su kucali kad uđe kontrola, oni će sad slati sms kad uđe kontrola, a ako se nešto ne izmeni jedan isti sms će koristiti svi, i za jedan evro se vozi milion ipo ljudi.

Na kraju godine, još veći minus će se pravdati kako je ovo bila godina kad je uspostavljan sistem, i treba vremena da zaživi, a od sledeće godine će se videti renesansa.
 
Kao što napisah novac na račun za prevoz ne možeš da dobiješ. Možeš ili da potpišeš ovaj papirić i dobiješ "voznu kartu" ili da ostaneš bez prevoza.
Ja u državnoj bolnici dobijam pare za prevoz na račun godinama, a imam kartu za osobe sa invaliditetom jer u glavnom tj uvek idem kolima na posao, pa za taj iznos sipam gorivo. Šta će meni mesečna karta tj markica, kada je ne koristim. Hteli su i nama to da uvale pre par godina, pa smo rešili preko sindikata. Jedno vreme smo prevoz pravdali donošenjem računa sa pumpe u visini mesečne markice, pa se i od toga odustalo.
 
Ako sam ja dobro razumeo Kentkart je ubirao sve prihode od naplate karata ( pa onda uzimao neki fiksni fee ili procenat prihoda ?). Kentkart je plaćao kontrolore ? Održavao je validatore i BUSPLUS aplikaciju ?
Било је као да купиш софтвер за књиговодство па ти клијенти уплаћују на рачун књиговодствене фирме па она теби превацује новац након одбитка провизије.


Da, kentkart je vršio naplatu karata, ali to su namenski računi, manipulacije s tim parama a da se ne skonta za 7.42 sekunde su nemoguće.
Да ли је могла да се врши уплата картицама на киосцима, да ли се добијао фискални рачун или само папирна порврда?
 
Vrh