Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Finansijske izveštaje svih preduzeća u Srbiji možeš naći na sajtu APR-a.
A javna preduzeća objavljuju finansijske izveštaje i na svom sajtu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=627280#p627280:14gkzv1b je napisao(la):
jovanovm » Uto Jun 04, 2019 9:16 am[/url]":14gkzv1b]Rešenje švercovanja je prosto. Preneti naplatu na gradski porez - svaka firma već plaća prevoz zaposlenima. GSP se već subvencioniše. Svi koristimo od gradskog prevoza, on je javna služba kao i voda, vazduh, đubretari, gas, struja.

Jeste ali još ne vide zahtev da se đubretari/odnošenje smeća, voda, gas i struja ne plaćaju. Sve je to nešto bez čega civilizovan čovek u gradu ne može da funkcioniše. Zašto sve ne bi bilo besplatno ?
Ili ove pijavice što ne plaćaju prevoz zašto ne bi recimo prestali da plaćaju infostan i struju ? Ipak to su preduzeća koja najviše para daju strankama na vlasti i koja zapošljavaju najviše stranačkog kadra. Ja bi njih recimo tako slatko ostavio bez prihoda.
Kod tih javnih preduzeća nema vrdanja, postojiš sa imenom i prezimenom, adresom (čega u prevozu nema) i ako nešto ne platiš sledi ti isključenje i prinudna naplata.

Rešenje je kad se već Huawei upetaljao sa kamerama za nadzor u Beogradu a nova vozila stižu iz Kine gde postoji sistem naplate (opet Huawei) preko kamera i prepoznavanja lica jednostavno malo uvežu sistem, ubace te Huawei kamere i šutnu BusPljus. Onda ti ne treba ni kontrola, niko, samo neko ko će sa vremena na vreme da prebriše kamere. http://www.rts.rs/page/magazine/ci/stor ... -lica.html
 
GSP je prošle godine dobio ukupno 14,9 milijardi dinara, privatni prevoznici 5,8 milijardi, prigradski prevoz 5 milijardi, Srbija voz 800 miliona dinara. Tj ukupni trošak za prevoz u Beogradu je bio 26,5 milijardi dinara.

Nasuprot svemu tome stoji prihod od prodaje karata od samo 8,3 milijardi dinara. Grad je za subvencije prevoza izdvojio 18,2 milijarde dinara (oko 150 miliona evra) tj. duplo više od prihoda

Nešto pod hitno mora da se menja....
 
Ziko cistoca se ne subvencjonise iako ima monopol nema dotacije iz budzeta grada sami kupuju vozila struja nije pod subvencijom osim za pojedine kategorije gradjana isto vazi za bvk ali nisam siguran za njih 100%
Znaci prevoz u bg kosta 220 mil€ od toga se zaradi 71 mil €
 
Rešenje je kad se već Huawei upetaljao sa kamerama za nadzor u Beogradu a nova vozila stižu iz Kine gde postoji sistem naplate (opet Huawei) preko kamera i prepoznavanja lica jednostavno malo uvežu sistem,

Jezivo. A i neizvodivo.
 
huligani bi odma prelepili kamere nekim nalepnicama, ja prvi od njih, apsolutno se gnusam svakog oblika face recognition tehnologije
 
nekada davno, u vreme dok se gradski prevoz u beogradu placao, postojao je vic - sta rade ruski huligani? dve verzije su postojale, u jednoj se svercuju u busu a u drugoj pozovu lift pa pobegnu.

meni je fascinantno sta sve citam ovde, koliko nespretnih pokusaja da se bezobrazluk, nekultura i kradja u par reci pretvore u herojstvo i borbu za ljudska prava.
 
Jeste, i svuda ga ima, nije rezervisano samo za Beograd. U razlicitoj meri, naravno.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
 
bilo je uvek i bice ga. ono sto nije bilo nikada i nikada nece biti je da se ljudi hvale da se svercuju i da se pozivaju na svoje ljudsko pravo da budu prevezeni.

ok, svercujte se ljudi ko mora ili bas mu se oce i moze jer je jaci i brzi i bolji od glupog konduktera al bez busanja u grudi. da se ne lazemo, ne platio hleb u maksiju ili ne platio kartu u busu - nema razlike
 
Ja sam oduvek plaćao prevoz, i još uvek ga plaćam, bez obzira na sve ovo.

Ali neću da dozvolim da me gradske vlasti prave budalom sa svojom debilnom pričom o tome kako je prevoz sve lošiji zato što ga građani navodno ne plaćaju.
Čak i da je zaista tako, ne interesuju me oni koji ne plaćaju i kako se rešava problem neplaćanja.
Neka već jednom iznađu rešenje za stabilno finansiranje javnog prevoza.
Ali, nažalost, to se neće desiti, jer je strogo kontrolisani haos ovde trajno stanje...
 
apsolutno se slazim sa svime sto si sada napisao. mislim cak da je sverc jedan od manjih problema javnog prevoza i da bi taman i kad bi naplata bila 100% mi bi i dalje imali uzasan javni prevoz, nefunkcionalan i nerentabilan. nista tu nije sporno, ja samo ukazujem na fenomen da realno normalne i postene ljude vise nije sramota da se hvale da kradu
 
mislim cak da je sverc jedan od manjih problema javnog prevoza i da bi taman i kad bi naplata bila 100% mi bi i dalje imali uzasan javni prevoz, nefunkcionalan i nerentabilan.

Drago mi je da se slažemo.

Ali, slagali se mi ili ne - oni i dalje rade svoje lopovske "radnje", a uz sve to nas još i prave ludima...
E to je nešto što se više ne može tolerisati...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=627562#p627562:a02ygzb3 je napisao(la):
direktor » Sre Jun 05, 2019 7:29 am[/url]":a02ygzb3]Ziko cistoca se ne subvencjonise iako ima monopol nema dotacije iz budzeta grada sami kupuju vozila struja nije pod subvencijom osim za pojedine kategorije gradjana isto vazi za bvk ali nisam siguran za njih 100%
Znaci prevoz u bg kosta 220 mil€ od toga se zaradi 71 mil €
Nisi me razumeo. Kad već očekuju prevoz besplatan što onda ne bi bilo sve besplatno. Sve su to osnovne potrebe današnjeg čoveka.
Gradski prevoz se subvencioniše upravo zbog diktirane cene karte. To je prva činjenica i kad bi 100% ljudi plaćalo.
 
"Prema pisanju sajta „Pištaljka.rs“, Apex Solution Technology d.o.o. je firma iz Beograda osnovana 24. marta 2009. godine (što je nešto više od godinu dana pre potpisivanja ugovora sa Beogradom). Ovu firma je stvorena saradnjom dve firme i to Lanus d.o.o. iz Beograda i KentKart Global Electronic Limited Sikerti iz Istanbula, sa ukupnim početnim kapitalom od samo 500 evra, što je zakonski minimum.

Pitali smo BusPlus i GSP koliki iznosi deo novca od naplate karata koji ide GSP, i na čiji žiro račun odlazi novac od kazne zbog vožnje bez BusPlus karte, međutim, obe firme su nam rekle da nisu nadležni da odgovore na naša pitanja.

Zaključujemo da je uvođenjem Bus Plus sistema za naplatu karata nekome išlo u korist. 37,45% ukupnog prihoda od prodaje karata je maja ove godine pripalo firmi Apex Solution Technology."

Zanimljiv tekst na temu, pa koga zanima neka procita. Doduse stariji je tekst u pitanju, ali ako nekoga zanima link, poslacu. Isekao sam najvazniji deo.

Moj licni komentar na ovo je, pa naucite nas strucnjaci kako sa 500e da napravimo milione, posto izgleda to u Srbiji moze.
 
A ovi još gori.

https://www.facebook.com/sosgsp/?__tn__ ... tion=group
Obaveštenje !!!

"Direktor u novoj Škodi, a autobusi bez volana"

Gradsko saobraćajno preduzeće „Beograd“ zaključilo je 20. maja ove godine ugovor o iznajmljivanju automobila marke Škoda po ceni od 55 miliona i 493 hiljade dinara.
U objedinjenoj nabavci sprovedenoj preko Službe za centralizovane javne nabavke Gradske uprave grada Beograda, za potrebe JKP GSP „Beograd“ zaključen je ugovor sa firmama „Auto Čačak“ iz Čačka, „Porshe Mobility“ iz Beograda, „Aks Fleet Solution“ iz Šapca, „Raiffeisen Rent“ i „Fleet Partner“ iz Beograda, vredan čak 55 miliona i 493 hiljade dinara. Predmet ugovora je iznajmljivanje putničkog automobila više srednje klase.
Dok će se v.d. direktora GSP-a Radiša Momčilović i njegovi brojni saradnici voziti novim luksuznim službenim automobilima o trošku preduzeća, građani Beograda i vozači GSP-a ipak neće uživati u takvim privilegijama. Za njih i dalje ostaju autobusi sa kojih otpadaju volani, prokuvavaju motori, sa ukošenim trapovima i brojnim drugim nedostacima i neispravnostima koji se ne otklanjaju jer ili nema rezervnih delova ili nema dovoljnog broja izvršilaca.
Međutim, rukovodstvo grada i menadžment GSP-a ipak znaju šta je prioritet.

61846506_1280051192149259_4491986735881781248_n.jpg


61683200_1280051202149258_7334612416992378880_n.jpg


62044614_1280051185482593_5265933945630883840_n.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=627777#p627777:35yr6fz4 je napisao(la):
razgradjevinar » 05 Jun 2019 05:47 pm[/url]":35yr6fz4]da se ne lazemo, ne platio hleb u maksiju ili ne platio kartu u busu - nema razlike
naravno da ima razlike. maksi je privatna firma. kartu u busu si već platio kroz porez. da li se vraćaš u maksi da ponovo platiš hleb koji si već platio?
 
To znaci da ni struju ne moramo plaćati jer je EPS državna firma???
Takođe zašto bih ja plaćao prevoz kroz porez iako ga ne koristim? A posebna su priča ovi što se voze na moj račun, a pritom su još i nezahvalni.
 
opericu, kroz koji tacno porez si platio kartu za gradski autobus, imas negde priznanicu kojom mozes da potvrdis to ili je to tvoja slobodna interpretacija? sta jos placas kroz porez? da li odbijas da platis putarinu na autoputu posto si vec platio prilikom registracije ili tocenja benzina ili si tamo krotak i poslusan a silan i mocan samo pred kondukterima?
 
Na šta ide porez koji plaćaš državi? Da li deo toga ide u budžet za subvenciju GSP i privatnika , ili apsolutno sve ide na neke druge stvari?
 
pa ok, moze i tako. deo budzeta ide za subvencije zeleznici a subvencionise se i razvoj avio saobracaja. da li onda smatras da imas pravo i na besplatnu voznju vozom srpskih zeleznica do subotice i nazad i dzabe let air serbie na relaciji bg-nis? msm, ja kad bih tako razmisljao bilo bi mi malo bedak da se moje ljudsko pravo da budem dzaba vozen zavrsi na nekoj okretnici gradskog busa u npr padinskoj skeli, borio bih se za vise po cenu zivota
 
Čekaj, moji su izdvajali pare za Đerdap, pa autoput Beograd-Niš i misim za prugu Beograd-Bar. Pričam jer sam ranije naleteo obveznice koje moji nisu nikad hteli da naplate a shodno raznim stavovima ovde imam puno pravo da iskoristim deo onog što je moje nasledstvo.
Ono za preporod Srbije otišlo Kariću pa tako da računam na neki kvadrat u Makišu ili free vožnju kad puste metro. :D
 
Jedna stvar je što neki ljudi ne plaćaju kartu (čitaj prevoznu uslugu) a sasvim druga što oni koji plaćaju nemaju ponuđenu alternativu sa boljim odnosom cena-kvalitet.

Ako neko nudi više polazaka ili obavlja prevoz putnika kvalitetnijim i udobnijim vozilima pri čemu je neznatno skuplji onda se može reći da nam je ta usluga isplativija čak i kada je malo skuplja.

Po meni šverceri mogu završiti kod sudije za prekršaje, ali zašto onda i Grad ne završi kod sudije za prekršaje kad ne nudi alternativnu uslugu prevoza?

Dakle kada je usluga "besplatna" onda ovo drugo što sam naveo više nije ni bitno dok se ono prvo u potpunosti onemogućava, a što je od posebne važnosti za sistem koji je uvek na gubitku, ma kako efikasan (čitaj manje neefikasan) on bio. Na manjem bi gubitku javni budžet bio od korekcija načina korišćenja budžeta nego što je sada.

Mislim da nije potrebno previše polemisati.

Ja bi na osnovu nekoliko ključnih tačaka doneo pravično rešenje. Bolelo bi me uvo koliko to nekome odgovara ili ne jer važno je da je pravično, tj. da je ispunilo moralna očekivanja rešavanja pravnog problema.

Jednostavno kao što rekoh ovakvom logikom postiže se ne samo onemogućavanje izbegavanja naplate usluge direktnim putem ( naplata se vrši na indirektan način putem taksi i poreza) već i istovremeno učinio antimonopolske mere suvišnim.
 
Sadašnji javni prevoz je nelojalna konkurencija jer karta košta manje nego što košta da se odradi taj prevoz. Bilo ko da ponudi uslugu prevoza neće dobiti subvencije od grada i može da ponudi bolju uslugu samo uz drastično veću cenu, što je u startu osuđeno na propast. Cena bi morala biti neproporcionalno veća od povećanja kvaliteta. Primer je taksi usluga, to je javni prevoz koji ima veći kvalitet ali košta i deset puta više, jednostavno neprihvatljivo za ogromnu većinu.
Za problem naplate, vraćamo se na neefikasan pravni sistem gde je zbog navodne zaštite prava sve okrenuto naglavačke. Nije rešenje da se bus isprazni kada naiđe kontrola, tu nema kaznene komponente. Treba da se naplati kazna da bi švercovanje bilo neisplativo. Kada bi 95% putnika plaćalo kartu, bilo bi nebitno kome ide novac od naplate kazni jer bi ga bilo malo odnosu na naplatu od karata.
Po našem zakonu kotrolor nema pravo da te legitimiše ili zadrži u vozilu, a policije nigde. Nisam pravnik, ali oni koji jesu treba da su sposobni da napišu takve propise koji sprečavaju zloupotrebu, a omogućavaju funkcionisanje sistema.
Na kraju cena. U Beču je cena 365 evra godišnje, znači evro po danu ili oko 30 evra mesečno. Kod nas je 25 za mnogo lošiju uslugu (već pominjani metro?). Onaj ko ne plaća 3000 mesečnu kartu, neće plaćati ni 2000. Smanjenje neće rešiti problem, samo bolja naplata. Ako je 3000 skupo, može da se reši tako što će grad da dotira one kojima su primanja manja od X dinara mesečno po članu ili tako nešto.
Edit: već sada svi plaćamo prevoz pošto smo videli da grad snosi više od polovine troškova. Ovo što plaćaju oni koji koriste dođe kao participacija za korišćenje usluge. Uzimanje još 3000 od svakog zaposlenog koji ne koristi prevoz je čista otimačina, ništa drugo.
 
Bilo bi dobro da neki korisnici izađu iz svoje kompulsivnosti i ponovo pročitaju koliki je prihod od prodaje karata, koliko od toga uzima Apex, i kolike su subvencije. Pod ovakvom organizacijom poslovanja, realna cena karte sa sve nakaradnim sistemom i organizacijom bila bi tolika da je vrlo upitno koji broj firmi bi mogao da plaća zaposlenima tri ili više puta skuplju kartu nego što je sada.
Da ne govorimo o penzionerima, njihova karta trebalo bi da poskupi vrtoglavi broj puta.

U toj situaciji shvatili bismo da mi kao zajednica ne možemo da savladamo veličinu ovog grada.
Uostalom, ovo je bio glavni grad države od 20 miliona stanovnika, a sada od jedva 7, i apsolutno je predimenzioniran u svakom obliku, i mi, njegovi stanovnici, ne možemo sami da zaradimo luksuz mobilnosti kroz toliki grad sa ovom jadnom privredom, pa prema tome neka teret obezbeđenja mobilnosti padne na one koji su sve i zakuvali - a to su političari.
 
Vrh