Šta je novo?

Nadvoznjak kod hipodroma

Radovi na Carevoj ćupriji u punom jeku
Preko pruge iduće jeseni
Autor: G. SVILAR, M. TAŠKOVIĆ | Foto:S. Đalić | 30.09.2009. - 09:46

Vozači neće moći da prolaze preko pruge kod Careve ćuprije najmanje još godinu dana. Do kraja sledeće godine trebalo bi da bude izgrađen novi nadvožnjak kod Hipodroma, a kraj 2010. željno isčekuju i građani koji žive ili rade u blizini gradilišta. Na putu do posla ili kuće svakodnevno pešače jer je deo Bulevara vojvode Mišića zatvoren za potrebe radova.

careva-cuprija-x.jpg


Nadvožnjak kod Careve ćuprije jedini je saobraćajni infrastrukturni projekat čija je gradnja počela ove godine. On je deo Unutrašnjeg magistralnog poluprstena, „lek za glavobolju“ vozača koji čekaju da prođe voz ispred rampe kod Hipodroma, ali i veza Banovog Brda sa Bulevarom vojvode Mišića, preko Paštrovićeve ulice. Kad se „podigne“ most preko Ade Ciganlije nadvožnjak će biti povezan sa njim i to petljom Radnička, koja treba da se izgradi, i sa koje će se moći pristupiti novom mostu preko Ade Ciganlije.
Reporteri „Blica“ juče su obišli gradilište kod Hipodroma i uverili se da radovi teku u punom jeku. Prema rečima šefa jednog dela gradilišta, trenutno se postavljaju potporni zidovi ali se menja i preostali deo kanalizacionih cevi ispod zemlje.
- Trenutno se postavljaju potporni zidovi dužine 800 metara, pobijaju se šipovi, postavljaju nove kanalizacione cevi ali i navoz za novi nadvožnjak preko Topčiderske reke. Radovi će biti gotovi do kraja 2010. godine – priča Mića Erceg iz firme „Carični grad“, koja je angažovana kao podizvođač na gradilištu.
Radnici kažu da im ne pada teško radno vreme „od sedam do sedam“, a da po potrebi ostaju i duže kada se radi betoniranje i slični poslovi. Građani imaju strpljenja ali svaki dan pitaju kako radovi teku i kad će radovi biti gotovi. Stanarka iz ulice Banjičkih žrtava kaže da je najveći problem gradski prevoz, jer se svaki dan pešači do Ruske ulice i hvataju prevozi do centra grada. Ovo potvrđuju i zaposleni u restoranu „Careva ćuprija“.
- Imamo stalne goste ali nam je dosta opao promet od kad se nadvožnjak gradi. Radimo do ponoći pa se onda pešice vraćamo do Sajma da bi tu uhvatili noćni prevoz. Tražili smo od GSP „Beograd“ jedan poseban minibus ali smo dobili odgovor da su preuske ulice i da nema uslova da nam pomognu. Najmanje 30 radnika svakog dana i večeri pešači, preskače kamenje, zaobilazi rupe da bi stigli od Sajma do restorana i nazad – kaže za „Blic“ Milenko Milić, šef restorana „Careva ćuprija“.

Nadvožnjak sa četiri trake

Prema utvrđenoj dinamici radova, za izgradnju nadvožnjaka je potrebno 475 dana, a ovaj objekat sastojaće se od 11 delova i isto toliko nosećih stubova. Vrednost radova je 2,1 milijarde dinara. Nadvožnjak će biti dugačak oko 660 metara, imaće po dve saobraćajne trake u oba smera, a važnost projekta se vidi iz najave da će biti povezan sa novim mostom preko Ade Ciganlije, koji se uveliko gradi.
PITANJE DANA: Kako živite od kad su počeli radovi kod Hipodroma?

MITAR KNEŽEVIĆ
električar (57)
Radim u blizini Careve ćuprije i teško mi je da svaki dan pešačim do tramvajske okretnice kod „Gospodarske mehane”. Da bi se nama i ljudima koji ovde žive prekratile muke radove bi trebalo ubrzati.
SRĐAN SOPIĆ
programer (43)
Nije mi teško da pešačim do stanice, ali nisam zadovoljan brzinom radova. Tokom leta bilo je dana kada se ništa nije radilo. Ako se ovako bude radilo ne verujem da će se sve završiti do kraja sledeće godine.
MILINKA RISTIĆ
programerka (57)
Shvatam da ima mnogo posla kod Careve ćuprije ali ne shvatam zašto su šine još raspokane kod “Gospodarske mehane”. Mi koji živimo pored gradilišta ne možemo kolima da dođemo do kuće, pa automobile ostavljamo kod te kafane.
RUŽICA PAVLIKIĆ
pravnica (45)
Radim u firmi koja se nalazi odmah pored gradilišta. Od maja meseca sve je razrovano, pomerali su autobuska stajališta nekoliko puta, autobus čas stane na jedno čas na drugo mesto. Malo organizacije nije na odmet.
GORDANA NAUMOVSKI
konobarica (45)
Radim u kafani u Bulevaru vojvode Mišića u kojoj, od kad su počeli radovi, gotovo da nema gostiju. Inače i živim odmah pored kafane. Nekako se i snalazimo, ali problem je što ima dosta prašine i prljavštine.
DRAGOLJUB DIMITRIJEVIĆ
električar(55)
Svaki dan idem pešice na posao zajedno sa suprugom. Nisam zadovoljan kako teku i kako su organizovani radovi, a imajući u vidu i ranije slučajeve mislim da će i ovog puta biti probijeni rokovi i da se neće završiti na vreme.
Izvor: Blic
 
Зашто нико ништа не пише о једном од највећих пројеката, петљи код Хиподрома? Нисам скоро пролазио тамо, а задњи пост је од 30.09. Зна ли неко шта се догађа?
 
Pozdrav, svim forumasima.

Pratim sajt beobuild-a vec vise od godinu dana, ali sam tek danas odlucio da se ukljucim aktivno u rad istog.
Elem, posto svako jutro prolazim kroz Topciderski park, danas sam primetio da su poceli sa secom drveca izmecu zeleznicke pruge i tramvajskih sina na potezu od Bulevara vojvode Misica do Topciderske ulice, na trasi buduce veze sa Rakovickim putem. Verovatno su do sada zavrsili ceo potez.
Inace u daljini se vidi da su radovi daleko odmakli, ali na zalost nisam bio u mogucnosti da to dokumentujem fotografijama.

Toliko od mene za prvo javljanje.
:)
 
Dobrodosao na forum Fist!
Ajde malo slikaj pa nas obraduj nekom reportazom! :)
 
Fist":3jgvvjg1 je napisao(la):
Pozdrav, svim forumasima.

Pratim sajt beobuild-a vec vise od godinu dana, ali sam tek danas odlucio da se ukljucim aktivno u rad istog.
Elem, posto svako jutro prolazim kroz Topciderski park, danas sam primetio da su poceli sa secom drveca izmecu zeleznicke pruge i tramvajskih sina na potezu od Bulevara vojvode Misica do Topciderske ulice, na trasi buduce veze sa Rakovickim putem. Verovatno su do sada zavrsili ceo potez.
Inace u daljini se vidi da su radovi daleko odmakli, ali na zalost nisam bio u mogucnosti da to dokumentujem fotografijama.

Toliko od mene za prvo javljanje.
:)
Protiv sam sece drveca ali ta seca je nuzna zlo ako je u sklopu UMP-a.Ko sto Nenad rece uslikaj ako mozes i dobrodosao,osecaj se kao kod kuce :)
 
Bolje vas nasao.

Nadam se da cu imati prilike, a preporuka za forumase koji su sa Banovog brda koje interesuje ova tema, da mogu iz Kosutnjaka sa ski staze da naprave fotke koje prikazuju skoro celu trasu UMP-a oko nadvoznjaka.
 
FIST DOBRO DOŠAO
ja sam sa brda al znaš i sam kako je teško doći do ski staze ili do topčiderskog groblja da bi čovek lepo sa visine slikao ceo projekat oko hipodroma, al koliko sam mogao d aprimetim sa drugih tačakada radovi odmiču, Strpite se malo sad kad prorade tranvaji heheheehehehe u Požeškoj imaćemo pravi vidik da vidimo koliko je petlja napredovala. :bash: :gobb: :pob:
 
Najnovije zvanicne informacije o nadvoznjaku

Beoinfo vesti

Utorak, 22. decembar 2009.

Izgradnja mosta preko Ade Ciganlije intenzivna i tokom zime

Most preko Ade Ciganlije radi se neprekidno, a njegov pilon je već dvadesetak metara iznad zemlje i biće završen za godinu dana, najavio je danas gradonačelnik Dragan Đilas, sumirajući rezultate u ovoj godini tokom obilaska pet najznačajnijih gradilišta u Beogradu. Svi radovi napreduju predviđenom dinamikom, a pauza će biti napravljena samo od 31. decembra do 8. januara. Most će koštati 118 miliona evra, sa PDV-om 140 miliona evra, uz moguća odstupanja od nekoliko procenata u zavisnosti od cene materijala. On će imati tri trake, dva šinska dela za metro i staze za bicikliste i pešake.

– Grad je do sada za njegovu izgradnju uzeo kredit od 69,6 miliona i prvi deo kredita od 70 miliona za pristupne saobraćajnice. To nisu obične ulice, koje se samo spoje, već petlje koje mnogo koštaju, kao i ceo bulevar koji se gradi sa druge strane mosta. Pristupne saobraćajnice sa petljama uvek koštaju koliko i most. Oni koji pričaju da Beogradu ne treba tako veliki most treba da se sete kako su pre 35 godina gradonačelniku Branku Pešiću govorili da gradu nije potreban tako veliki most kao „Gazela”, a danas je njegov kapacitet premali za Beograd – rekao je Đilas.

Petlja na Carevoj ćupriji, koju stanovnici ovog dela Beograda čekaju 30 godina, biće završena krajem iduće godine. Pre nje počeće da se gradi petlja u Radničkoj ulici, koliko god je moguće bez zatvaranja saobraćaja. Obezbeđeno je i inženjersko rešenje da, kad bude zatvaran tobogan, automobilski saobraćaj prema Banovom brdu i Čukarici ide nadvožnjakom kojim sada idu tramvaji.

– Zaduženost grada do 2021. godine, na nivou otplata kredita i kamata, iznosi do 18 miliona evra, što je manje od tri odsto gradskog budžeta, a zakon dozvoljava do 15 odsto zaduženja. Ne zadužujemo se da bismo delili plate ili pravili spomenike, već da bi se ovaj grad razvijao i tako će biti i u narednoj godini. Ljudi koji rade na ovakvim temperaturama zaslužuju i moju zahvalnost kao gradonačelnika i zahvalnost Beograđana, zato što će naš grad za nekoliko godina definitivno postati metropola, što on jeste po svim drugim svojstvima – rekao je gradonačelnik Dragan Đilas.

Na špicu Ade Ciganlije, posle dobijanja rešenja o odobrenju za izgradnju i radova na nasipanju i stabilizaciji terena do potrebne kote, otpočelo se sa pobijanjem stalnih šipova na koje se oslanja glavni stub mosta – pilon. U temelj pilona pobijeno je 113 betonskih šipova, a tokom septembra i oktobra izlivena je i naglavna ploča, koja se sastoji iz tri sloja debljine devet metara. Za ovaj najveći monolitni temelj u mostogradnji u Srbiji utrošeno je 1.300 tona armature i 16.370 kubika betona. Pilon danas nastavlja da „raste”, oslanjajući se na istočnu i zapadnu nožicu, a u toku je izgradnja četvrtog i petog betonskog segmenta. Ukupno će ih biti 39 i dostići će visinu od 175 metara, dok će poslednjih 25 metara pilona biti izgrađeno od čelika. Na čukaričkoj strani izbetoniran je i kompletiran stub broj 7. Montirana je oprema za navlačenje konstrukcije zadnjeg raspona preko već izgrađene izdignute platforme, sa koje se naguravaju izbetonirani delovi mosta. Završavaju se i radovi na privremenim stubovima u čukaričkom rukavcu, dok se na levoj obali Save, kao i na gradilištu Male Ade, završavaju temelji preostalih stubova mosta.

Most će biti izrađen sa kosim kablovima i jednim pilonom i znatno će povećati kapacitet mreže kako lokalnog tako i tranzitnog saobraćaja. Sa pilonom od 200 metara i glavnim rasponom od 376 metara postaće najvažnije obeležje grada i gradske saobraćajne mreže u budućnosti. Most je ukupne dužine 969 metara, a širine 45 metara sa šest saobraćajnih traka, dva koloseka za šinski saobraćaj i dve pešačko-biciklističke staze. Maksimalna propusna moć mosta biće 12.000 vozila na sat, a glavni projekat predviđa i provlačenje svih neophodnih vodova gradske komunalne i javne infrastrukture kroz konstrukciju mosta. Za pristupne saobraćajnice privodi se kraju tehnička kontrola glavnih projekata južnih i severnih puteva, a ubrzo počinje i izrada idejnog projekta petlje „Radnička”.

Na mestu nekadašnjeg pružnog prelaza kod Careve ćuprije, posle pet meseci od početka radova vidljiva je nova konstrukcija, koja će sledeće jeseni premostiti železničku prugu. Do sada je završena izgradnja stubova i prednaprezanje prve betonske konstrukcije u dužini od 90 metara, kojom će se vozila iz Paštrovićeve ulice penjati prema izdignutoj raskrsnici nad prugom. Pri kraju su radovi na konstrukciji koja će vozila voditi sa nadvožnjaka prema Banovom brdu, a započeta je i izgradnja konstrukcije iznad samog toka Topčiderke. Ukupno je do sada pobijeno 186 šipova i izliveno 500 metara potpornih zidova. Završen je veliki deo radova na postavljanju 2,5 kilometara vodovodne i kanalizacione mreže, kao i radova na izmeštanju železničkih, elektro i telefonskih kablova. U toku su radovi na nasipima za saobraćajnice i postavljanje drenažnih sistema.

Petlja „Hipodrom” kod Careve ćuprije predstavlja deo saobraćajne mreže u okviru koje se gradi i most preko Save na Adi Ciganliji. Izgradnjom nadvožnjaka kod Careve ćuprije ukinuće se ukrštanje drumskog i železničkog saobraćaja na poziciji Paštrovićeve ulice, čime će se povećati bezbednost i ubrzati saobraćaj prema Banovom brdu, kao i prema centralnim delovima grada. Osim izgradnje novog nadvožnjaka, radovi obuhvataju i rekonstrukciju Bulevara vojvode Mišića. Sam nadvožnjak će sa po dve saobraćajne trake u svakom smeru biti široka i moderna trokraka raskrsnica sa prilaznim rampama, koje će omogućiti nesmetano kretanje u pravcu Banovog brda ili dalji prolaz Bulevarom vojvode Mišića.

Bulevar vojvode Mišića i pružni prelaz zatvoreni su za drumski saobraćaj do sledeće jeseni. Za ovaj objekat infrastrukture Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda izdvojiće 1,8 milijardi dinara iz sredstava naknade za uređivanje građevinskog zemljišta, a radovi su povereni domaćem konzorcijumu u sastavu „Ratko Mitrović – niskogradnja”, „Novkol” i „Hidropromet inženjering”.

Izvor: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1371866
 
Na gradilistu kod Hipodroma je evidentan progres. Na zalost nemam slike, ali je vidljivo more stubova za mostovske konstrukcije. Eh, kada bi se obilaznica isto ovako gradila...
 
Може ли неко да нацрта како ће све то изгледати, пошто сви рендери, мапе и остало нису најјаснији? Прича се о петљи, а то ће само бити, колико сам схватио, издигнута раскрсница.
 
A sta je petlja inace ako ne izdignuta raskrsnica? :)

Evo ovo se trenutno gradi:
1352394_hipodrom_v.jpg
 
Па, петља је по мени денивелисана раскрсница... Значи, то што је црвено, то ће само бити изнад нивоа земље, а улице остају исте (мислим, раскрсница и тако то)? Значи, добро сам претпостављао... толики надвожњаци, а раскрсница у нивоу. У сваком случају, хвала на помоћи да скапирам ситуацију, али и даље ми није јасно куда ће сад ту да пролази УМП?
 
Ne, crveno je ono sto se sada gradi. Ako posmatras sliku sa severne strane, tamo gde se prekida razdvajanje izmedju smerova Bul. V. Misica pocinje izdizanje petlje sa koje se onda skrece desno prema BB i levo u buduci tunel. Ako se nastavi pravo, onda se ponovo spusta na BVM.
UMP ide sa mosta preko Ade bulevarom V. Misica, penje se na petlju i onda skrece levo u tunel.

Jel sam ti pojasnio malo?
 
Ваљда јеси. Да видим да ли сам скапирао: то значи да се тобоган, подвожњак и онај мали излаз са Бул. В. Путника растурају, да се уместо тога прави она компликована петља а да се право са моста продужава на Бул. В. Мишића?
 
Pravo sa mosta se produzava na VBM u smeru Milosevog konaka. A za sve ovo ostalo moramo da sacekamo zvanicnu verziju pristupnih saobracajnica mostu :)
 
Уствари је мене збунио онај рендер који се појављује и на првој и на другој страни. Видео сам неке улице испод надвожњака па сам мислио да БВМ иде туда испод. А како ће ићи трамвајска пруга? она је са контра стране. Да ли она иде испод? Још увек немам целу слику. :/
 
Da, tramvaj ide ispod petlje kao i bulevar / ulica:) U svakom slucaju ce postojati dva nivoa ulica. Bulevar bi trebalo da ide ispod petlje Hipodrom, a UMP na petlju pa u tunel.
 
Hvala na pojasnjenju Nenade,nisam znao da ce biti dva nivoa ulice.
 
Ма нисам ни ја, зато нисам ни успео да похватам.
Да видим да ли сам коначно укапирао, то би требало да изгледа овако некако?

21j41mp.jpg


EDIT: Па да, и на Беоленду је тај надвожњак тотално друкчији. Није ни чудо што сам се скроз спетљао. :rolleyes: БТЊ, тамошње решење је много боље.
 
Ljudi koliko sam ja svatio preko nekadašnje rampe se pravi kružni prelaz kao onaj kod ARENE sa prilaznim putevima od Bul V. Mišića i Paštrovićeve sa dodatkom jednog kraka koji ide od mosta preko Ade koji se sad gradi a nastavak ide orema tunelu kod TOP Najtai taj tunel izlazi negde kod auto komande prelazi mostom preko Auto puta i nastavlja se u Grčića Milenka. Most preko Ade će biti sve do tog kružnog toka prelaza znači prave nov kružni tok kao na Slaviji.
 
То је у рендеру на Беолендовом сајту и то се и мени више свиђа. Рендери у овој теми приказују нешто сасвим друкчије, а то је раскрсница са семафорима на којој УМП скреће. Са таквим глупостима идеја УМП ће бити уништена. :rolleyes:
 
Obnovih gradivo klipovima sa sajta Beolenda,ako bude tako bice superiska,bas bez tog semafora ispred tunela,elem evo eksplozivnih vesti :gobb:

Izrada temelja potpornog zida kod petlje „Hipodrom" »

25. Decembar. 2009 | 15:46, Izvor : Studio B, Komentari: 0

Za uklanjanje stene na gradilištu petlje „Hipodrom" u subotu, 26. decembra, od 10 časova koristiće se eksplozivne materije, saopštavaju iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.


Uklanjanje stenske mase radi izrade temelja potpornog zida u dužini od 220 metara obavljaće se u intervalima tokom dana. Primenjivaće se optimalna tehnika miniranja, tako da će se samo u najbližem okruženju gradilišta čuti povremeni prasak niskog intenziteta, a okolina će u potpunosti biti zaštićena od negativnih uticaja.

Postavljanje eksplozivnih materija obaviće stručnjaci sa odgovarajućim sertifikatima iz oblasti miniranja. Upotreba eksplozivnih materija izvodi se na način koji ne ugrožava ljude, materijalna dobra i čovekovu sredinu, a sprovedene su sve mere bezbednosti propisane od nadležne službe Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije.

http://studiob.rs/info/vest.php?id=46134
 
Ti klipovi su prezentacija UMP-a pre nego je krenulo da se radi idejno resenje, znaci, to mu je isto ono sto postoji i za LRT.
Raskrsnica sa tunelom nece izgledati kao na klipu, a i sama lokacija iste je pomerena nekoliko stotina metara.

Uostalom, evo..
090726-HJC-03.jpg


http://www.beobuild.rs/read.php/362.html

Jel vam sada jasno? :)
 
Naravno da je bedak, ali ako se jednog dana pokaze da bez potpuno denivelisane raskrsnice taj punkt ne moze da funkcionise, ima sanse da se semafori sklone, a izgradi jos par mostovskih konsrukcija i to je to.
 
Vrh