Kreće saobraćaj na petlji „Hipodrom“
L. Gedošević | 15. 12. 2010. - 00:02h | Komentara: 4
Prva faza radova na izgradnji petlje „Hipodrom” je završena i preko nje će danas u 10 sati krenuti prva vozila. Saobraćaj će se zasad preko ove petlje odvijati dvosmerno u pravcu iz Paštrovićeve ulice ka Topčideru, a jednosmerno Bulevarom vojvode Mišića – od nove raskrsnice ka Beogradskom sajmu.
Petlja „Hipodrom” je važna i kao pristupna saobraćajnica mostu preko Ade CiganlijeIzgradnjom petlje „Hipodrom”, odnosno nadvožnjaka kod Careve ćuprije, ukinuto je ukrštanje drumskog i železničkog saobraćaja kod Paštrovićeve ulice. Na ovaj način će se povećati bezbednost i ubrzati saobraćaj prema Banovom brdu, ali i prema centralnim delovima grada. To znači da se više neće stvarati kolone koje čekaju da prođe voz. Ilustracije radi, ovim pružnim pravcem dnevno prođe 120 kompozicija a, prema propisima, rampa na pružnom prelazu mora da bude spuštena tri do pet minuta pre svakog prolaska voza, što je u slučaju Careve ćuprije, oko osam sati dnevno. Nadvožnjak kod Careve ćuprije je moderna, trokraka raskrsnica sa prilaznim rampama, sa po dve saobraćajne trake u oba smera.
- Nastavak ove petlje ka Požeškoj ulici trebalo bi da bude završen sledeće godine, tako da će direktno iz te ulice biti silazak na petlju i dalje prema Drajzerovoj, Topčiderskoj zvezdi i Sajmu. Petlja „Hipodrom” je važna i kao pristupna saobraćajnica mostu preko Ade Ciganlije. Očekujemo da uz dobro vreme, puno rada i truda sledeće godine u ovo vreme omogućimo da prvi automobili krenu i preko novog mosta preko Save - rekao je gradonačelnik Dragan Đilas tokom jučerašnjeg obilaska radova.
Predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić rekao je da je ovo jedan od najznačjnijih projekata zbog toga što je petlja prvi korak ka stavljanju u funkciju mosta koji će tokom sledeće godine biti završen.
- Građani Čukarice konačno će moći normalno da funkcionišu s ostatkom Beograda. S ovakvim projektima nastavljamo i tokom 2011, bez obzira na to što smo svesni da će godina koja je pred nama biti jako teška. Nastavljamo sa politikom „stezanja kaiša” svuda gde može da se štedi, kao i sa razvojem Beograda, koji ne sme da stane - rekao je Antić.
Radovi na ovoj lokaciji nastavljaju se u preostale dve faze: veza sa Požeškom ulicom i petlja „Radnička”, na kojoj su već počeli radovi.
Petlja „Hipodrom” u brojkama
Na gradilištu kod Careve ćuprije izgrađeno je 11 mostovskih konstrukcija površine oko 20.000 kvadratnih metara. Za sve njih izgrađeno je 117 stubova i devet potpornih zidova dužine 1.100 metara. Vodovodna i kanalizaciona mreža su položene, postavljena je javna rasveta i kontaktna mreža. Ukupna dužina konstrukcija iznad Bulevara vojvode Mišića je oko jedan kilometar, dok je raskrsnica sa Paštrovićevom ulicom praktično gredni most dužine 100 metara sa stubovima koji su temeljeni na dubinama od 12 metara kako bi se dobio siguran oslonac za saobraćajnicu.