Šta je novo?

Nadvožnjak na početku Jurija Gagarina

Neće smetati ni stara stanica ni koloseci. Mogu biti samo dva - dolazni i odlazni. Dalje, denivelacijom mogu biti ukopani u zemlju tako da se i ne vide. Ostanak stanice i dva koloseka smanjio bi površinu za izgradnju za oko 1% ( ovo pišem napamet, moguće i manje). Stanice koje sam pomenuo u drugim gradovima funkcionišu u punom obimu i nikom ne smetaju. One postoje već preko 100 godina i svi su navikli na njih. Nisam bio u Parizu ali čuo sam za čuvenu "Gare de Lion". Pre nekoliko godina na ovom forumu je objavljena fotografija iz Budimpešte gde se vide koloseci pored Dunava. Između pruge i reke je zelenilo, šetalište i kej i sve izgleda vrlo lepo.
 
Nemam nameru da te ubeđujem da koloseci u bilo kom obliku nemaju šta da traže u SA.

my offtopic stops here
 
shmeksi":42idvtal je napisao(la):
Nemam nameru da te ubeđujem da koloseci u bilo kom obliku nemaju šta da traže u SA.

my offtopic stops here
Koliko znam po vežećim planovima ostaju dva koloseka i žel. stanica će i dalje biti u funkciji. Čini mi se da imaju nameru da ta dva koloseka denivelišu tj. ukopaju.
 
dedinje":26gxn4q0 je napisao(la):
Stara železnička stanica, stari železnički most preko Save i stari deo pruge od stanice Novi Beograd do mosta (zajedno sa novim nadvožnjakom preko ulice J. Gagarina) neće biti ukinuti. Stara stanica ostaje u funkciji sa manjim brojem koloseka. Do nje će ići neki lokalni vozovi kao i vozovi koji završavaju put u Beogradu.
Нажалост, тако је по важећем :blah: ГУП-у. :rolleyes:
dedinje":26gxn4q0 je napisao(la):
Mislim da je problem velika blizina nadvožnjaka i petlje novog mosta koja povezuje most i ulicu J. Gagarina.
Вероватно су зато и скарабуџили ту петљу, па пола улаза/излаза недостаје.
shmeksi":26gxn4q0 je napisao(la):
Sve šine treba povaditi iz savskog amfiteatra i oko Kalemegdana i osposobiti neke druge železničke trase kroz grad.
Апсолутно. Која је, иначе, онда сврха Прокопа? Још би уз ово што предлаже Шмекси требало стари железнички мост претворити у пешачки и лепо средити, офарбати и осветлити.
nbumbic":26gxn4q0 je napisao(la):
Koliko znam po vežećim planovima ostaju dva koloseka i žel. stanica će i dalje biti u funkciji. Čini mi se da imaju nameru da ta dva koloseka denivelišu tj. ukopaju.
Нисам сигуран за укопавање. У сваком случају, то би додатно повећало трошкове.
 
Ako bi postojeća stanica postala muzej železnice, verovatno bi to bio muzej sa izloženim lokomotivama i vagonima.
To dalje znači da bi moralo da se ostavi nekoliko peronskih koloseka, što je po meni ok. A to dalje povlači potrebu za barem jednim kolosekom kojim bi kompozicije eksponati mogli da se dovoze i odvoze iz muzeja po potrebi (plus za snimanje filmova, tv serija...)

Ako bi se ostavio taj kolosek samo za potrebe muzeja (što znači da bi se koristio vrlo, vrlo retko, uz poseban režim saobraćaja za taj dan), onda je moguće "utopiti" ga u kolovoz neke nove ulice tako da ni nema bilo kakav uticaj na svakodnevni gradski saobraćaj.

A one hektare koloseka od Savske do Save ukloniti i da zaboravimo na njih....
 
Cekaj cekaj, a sta je npr sa onim turistickim turama za Sremske Karlovce, vozom Romantika? Potpuno je bzvz da on ide od Prokopa...Takodje, taj isti voz ide i za Vrsac ako se ne varam...
Moguce je uvesti i neke mini izlete do Topcidera npr, vozom...ono za decurliju.
Stoga sam i ja za ostavljanje koloseka...jedan dolazni i jedan odlazni...zaista mislim da ne bi nikom smetali, sta vise...ne da ulaze tu putnicki vozovi tipa Bar-Beograd...ne daj boze!!
Ali taj fazon, mali vozovi, par vagona, parna lokomotiva i shibaj :)
 
Воз не мора да иде од Прокопа, може да иде од Топчидера. Такође, тамо би могао да буде депо музејских возова, па нема потребе за возовима код музеја. Једно је железнички музеј, а друго историјски возови. Уосталом, испред садашње железничке станице стоји локомотива Плавог воза која није у употреби. Могле би тако да стоје још неке које се не возе (нпр. она која сад стоји испред садашњег музеја), а оне које су у возном стању да буду у депоу у Топчидеру, тако да не буде потребе за пругом до СА. Поново понављам: која је сврха измештања железничке станице ако ће остати два колосека? Свакако их треба уклапати.

Али сасвим је небитно шта ми овде причамо, већ је зацртано ГУП-ом да два колосека остају.
 
Čudi me da niko od komentatora nije reagovao na moj argument koji se odnosi na čuvanje starih stanica iz XIX veka u svim velikim evropskim gradovima. Ne samo da se čuvaju nego su i u punoj funkciji. Nije sramota reći da mnogo šta možemo da naučimo od Evrope a što šta i ona od nas. Svrha prokopa je da se oslobodi savski amfiteatar od železničkih koloseka. Tu se misli na desetine i desetine koloseka koji sada čine ranžirnu putničku stanicu gde se kompozicije sastavljaju, peru vagoni i sl. Ponavljam stara stanica i 2 koloseka do nje ne zauzimaju više od 1% površine savskog amfiteatra. Mislim da će nova putnička ranžirna stanica biti u Rakovici. Ona će u stvari osloboditi savski amfiteatar.
 
Ne znam, ja ne osećam baš nikakvu sentimentalnost prema staroj železničkoj stanici. OK, svakako nisam za to da se ona ruši, ali ostanak pruge nad zemljom stvarno ne bi smeo da dođe u obzir. Ne bih čak pravio ni muzej železnice, nego bih tu napravio metro stanicu (za varijantu gde metro prelazi preko mosta u produžetku Nemanjine, naravno) a u kancelarijski prostor (ne znam koliko ga ima) smestio deo uprave metro sistema, a na šalterima bi mogle da se prodaju metro karte...
 
Stara stanica se može iskoristiti za metro. Ali, jednostavno mislim da je mnogo bolje rešenje kakvo je predviđeno urbanističkim planom za 2021 g. Inače, svi železničari su apsolutno za ostanak stare stanice u funkciji a valjda se i oni nešto pitaju. Ona dva koloseka će smetati savskom amfiteatru koliko će mu smetati i tramvajska pruga u Savskoj ulici. Od stare stanice do obale Save ima čitav kilometar. Problem savskog amfiteatra je kako naći investitore i novac a sve ostalo je lako.
 
Železničari se vode sentimentalnim razlozima i to je OK. Praktični razlozi jednostavno ne postoje - velika većina građana ne živi u centru i njima je svejedno hoće li stanica biti u Prokopu ili na Savamali. Što se pak brzog ubacivanja radnika u centar tiče za to postoji stanica Vukov spomenik.

Da voz smeta koliko i tramvaj u Savskoj ne mogu da se složim. Tramvaj ide ulicom i kada se upali semafor on stane, pa pešak pređe preko pešačkog. Prelaženje pruge je druga stvar, mogu se napraviti pešački mostovi itd ali to opet vizualno odvaja grad od reke. Naravno moguće je ukopavati prugu ispod zemlje ali IMHO to je mnogo para isključivo zbog sentimentalnih razloga...
 
Dedinje, dobrodosao ponovo na forum i..
dedinje":2u7ezsv3 je napisao(la):
Neće smetati ni stara stanica ni koloseci. Mogu biti samo dva - dolazni i odlazni. Dalje, denivelacijom mogu biti ukopani u zemlju tako da se i ne vide. Ostanak stanice i dva koloseka smanjio bi površinu za izgradnju za oko 1% ( ovo pišem napamet, moguće i manje). Stanice koje sam pomenuo u drugim gradovima funkcionišu u punom obimu i nikom ne smetaju. One postoje već preko 100 godina i svi su navikli na njih. Nisam bio u Parizu ali čuo sam za čuvenu "Gare de Lion". Pre nekoliko godina na ovom forumu je objavljena fotografija iz Budimpešte gde se vide koloseci pored Dunava. Između pruge i reke je zelenilo, šetalište i kej i sve izgleda vrlo lepo.
dedinje":2u7ezsv3 je napisao(la):
Čudi me da niko od komentatora nije reagovao na moj argument koji se odnosi na čuvanje starih stanica iz XIX veka u svim velikim evropskim gradovima. Ne samo da se čuvaju nego su i u punoj funkciji. Nije sramota reći da mnogo šta možemo da naučimo od Evrope a što šta i ona od nas. Svrha prokopa je da se oslobodi savski amfiteatar od železničkih koloseka. Tu se misli na desetine i desetine koloseka koji sada čine ranžirnu putničku stanicu gde se kompozicije sastavljaju, peru vagoni i sl. Ponavljam stara stanica i 2 koloseka do nje ne zauzimaju više od 1% površine savskog amfiteatra. Mislim da će nova putnička ranžirna stanica biti u Rakovici. Ona će u stvari osloboditi savski amfiteatar.
dedinje":2u7ezsv3 je napisao(la):
Stara stanica se može iskoristiti za metro
:kk: +1
Naravno dva koloseka se mogu odlicno iskoristit za metro. Ovde dao neke ideje kako bi se stari cvor mogao iskoristiti. U zadnje vreme sve vise naginjem tome da se pruga treba ukopati od Mostara, ali bio bi pun pogodak ako bi uz ukopavanje doslo i do produzenja ka Terazijama. I da, jesam za ocuvanje pruge oko Kalemegdana, veza izmedju Dorcola i Sajma, zasto da ne. Idealno za gradski sinski saobracaj.
Wile E. Coyote ":2u7ezsv3 je napisao(la):
Нисам сигуран за укопавање. У сваком случају, то би додатно повећало трошкове.
Mozda ne mora da znaci. Na ovom potezu bi ukopavanje moglo da bude povoljnije upravo zato sto ispod pruga nema raznih instalacija. Mozda je to najbolja prilika da se prvo pocne sa ukopavanjem pre nego se krene u izgradnju SA. Jedini problem bi bile podzemne vode. U svakom slucaju valja ispitati.
Wile E. Coyote":2u7ezsv3 je napisao(la):
Воз не мора да иде од Прокопа, може да иде од Топчидера.
s ovim se slazem, Romantika i Plavi voz bi trebali da idu od Topcidera.
 
Ukopavanje dva koloseka će biti apsolutno smešno u ceni naspram vrednosti Savskog amfiteatra, tako da mislim da je to bespredmetno, odnosno da treba ostaviti dva koloseka. Uostalom, kad se Savski amfiteatar bude toliko izgradio Gl. žel. može postati potrebna upravo za sam amfiteatar, i čitav taj tu deo koji će stravično bumnuti i urbanizovati se, a Vuk je ipak malo predaleko.
 
Mislim da je Savskom amfiteatru mnogo potrebnija metro nego železnička stanica, a važeći GUP čini mi se ne predviđa nijednu!? Deluje kao idealno mesto da M1 prođe tuda ka Novom Beogradu a odatle da postojećim prugama (gde bi deo kroz SA bio zakopan) M2 krenula ka Sajmu i odatle ka Banovom brdu, čime bi SA imao savršenu vezu sa gradom. Doduše, tu su onda problem prelazi pruge kod Sajma...

Anyway, samo neka ukopaju te koloseke i svi ćemo biti zadovoljni. :)
 
Да ремизирамо: остају два колосека површински. Чим је то важећи ГУП, будите сигурни да је решење лоше.
 
- Po mom misljenju, trebalo bi ostaviti samo jedan kolosek za Romantiku. Posto se ona krece jako sporo, apsolutno je nepotrebno praviti pesacke mostove i ne znam ni ja sta. Takodje, kolosek prekriti zemljom i zasaditi travu, po ugledu na tramvajske bastice. Sto se tice same zgrade stanice, u nju bih smestio upravu metroa.
- Jel neko osnivao forum koji se bavi iskoristavanjem Savskog amfiteatra? Mislim, sta posle?
 
Molim za objašnjenje o sudbini mog poslednjeg posta o staroj stanici. Tema je bila "Nadvožnjak u Jurija Gagarina" ali smo se kroz diskusiju nehotice udaljili od teme što sam ja i priznao na kraju posta. Pozdrav moderatorima. Dedinje.
 
Ja nisam dirao post a steva je koliko znam uglavnom van domasaja racunara tj i kad je za njim retko se lati posla a Vlada vise nije moderator dok Nesa nije ni bio danas online. Desavalo se i ranije da post "nestane" mozda greskom forum skripte a ponekad i greskom usera. Ako ga steva nije sklanjao u sta sumnjam onda se desilo nesto cudno sa njim. Steva je u 18:40 poslednji put bio na forumu da li se secas kada si ga postavio da izbegnemo i tu varijantu jel ako je problem neki sa forumom da moze da se proveri to
 
dedinje":1gax3y4e je napisao(la):
Molim za objašnjenje o sudbini mog poslednjeg posta o staroj stanici. Tema je bila "Nadvožnjak u Jurija Gagarina" ali smo se kroz diskusiju nehotice udaljili od teme što sam ja i priznao na kraju posta. Pozdrav moderatorima. Dedinje.
Koliko znam niko nije dirao ovaj post, moguće je da se nešto zaglupelo u forumu što nažalost može da se desi. Izvinjavam se u ime skripte foruma :)
 
Jo i steva iz com beck :pob: a nadvoznak je ok da nebude off top
 
Bravo Arandjele, fotke na nivou kako smo od tebe i navikli ;) :gobb: :pob:
 
Kada se ide vozom, primećuje se neopisiva razlika u udobnosi kad se pređe sa nasipa ka Prokopu na novi nadvožnjak i jedan sređeni deo iza - u potpunosti se ništa ne oseća, a voz znatno ubrza, i onda posle maltene da ukoči i preko mosta mili 5km/h, i toliko sve do stajanja na stanicu. Nadam se da će Železnice to uskoro srediti, jer od gl. stanice pa do Batajnice ti treba skoro pa pola sata! Što je apsolutno nedopustivo - trebalo bi da bude brže kad se bude sređivalo ovo sa Beovozom, ali baš taj sam ulazak u stanicu je katastrofalan.
 
Trotoar lepo izgleda, ali ima nešto što Aranđel nije slikao.
Trotoar pre nadvožnjaka, duž Buvljaka, je od betona i tucanika.
Na suprotnoj strani ulice, kada se prođe ispod podvožnjaka, trotoar se naglo prekida - na putu mu se isprečio plac za prodaju polovnih automobila.
 
Vrh