Šta je novo?

Na mestu sadasnje zeleznicke

@dusan

Prikazao si rešenje između dva mosta , a ono iza ? Pogledaj cela Savska ,, okuka,, tj. Savski amfiteatar čini celinu
ako tako iz parčića se bude rešavalo dobićemo još jedan k r p e ž
različitost delova ipak moraju biti pod jedinstvenim kapom nekog plana, uređenja celog amfiteatra,
a nj. delovi i kontratasti moraju da ostvare potrebnu harmoniju po sadržaju, stilu i nameni :)
Treba prikazati bar ovlaš i okolno rešenje stim što akcenat rešenja staviti na taj deo tj ovde konkretno na mesto sadašnje železnice

ne zameri :D kometar sam dao samo u dobroj nameri :)
 
Po svetom GUP-u kazu da se izmesta zeleznicki saobracaj iz SA i sa glavne zeleznicke,ali i da ona postaje stanica gradsko prigradske zeleznice,beovoza? Svaka im cast jer beovoz ocigledno nije zeleznicki saobracaj?
 
vucko":1ibbj0t3 je napisao(la):
@Dusan
I ja bih to hteo,ali to se nece ostvariti u ovom zivotu.Kad isele stanice i SA krenuce zezce grabiliste sa svim prostorom tamo,makar da se ostvari ona ideja zexa sa nekoliko parkica i bicu srecan.
Nazalost je tako, ova ideja je najbezbolnija, a tesko ce se ostvariti. Zemljiste ce se prepustiti bajama od love, koji ce nastaviti da se bave gradjevinarstvom kao i do sad :/

@boca-ica
nisam te najbolje razumeo, ali da, uzeo sam samo ovaj deo SA izmedju 2 mosta.. svakako treba ceo amfiteatar oblikovati kao jednu celinu, ali to ne znaci da celina treba da bude homogena... na prostoru Lastine autobuske stanice, treba formirati pesacku zonu (o tome vec postoji tema) koja bi produzetkom terazijske terase bila povezana sa terazijama, nbg stranu amf bih ostavio za gradnju, sto bi zajedno sa sava centom, hotelom kontinental, buducim delta tower-om, cinilo centralnu poslovno komercijalnu zonu beograda, a sam prostor izmedju 2 mosta, kao sto sam naveo, urediti kao jedan veliki vrt sa jednim reprezentativim zdanjem na oblali save
 
Sto se tice SA tu moze da se napravi svasta nesto...i kombinacija kanala i ortogonalni blokovi...ma stvarno svasta...odlican prostor za mnoge stvari, to vec svi znamo...ali Zel. stanica stvarno, sta raditi sa njom kada bude bila u centru kruznog toka?

U sustini, dobicemo po prvi put...ajde da kazem monumentalno zdanje koje dominira u centru jednog velikog trga/kruznog toka ( Bukurest varijanta), ali stvarno sta ce biti njena namena tj. prenamena.

Ideja za berzu mi se dopada, ali opet verovatno do berze moramo doci nekakvim novim podzemnim prolazima sa sve cetiri strane novoformiranog trga (bilo kakve pasarele otpadaju). Za ovu zgrad utreba ozbiljno sesti i razmilsliti, naravno ukoliko nije vec odluceno da ce biti usputna metro stanica, sto mislim da je bezveze i da je dislocirano od prave lokacije stanice za metro.

Bilo kakvo ostavljanje bilo kakvih postojecih koloseka i perona za futur je cista budalastina. Taj deo treba potpuno ocistiti od zeleznice, a tramvaji jedino mogu da prate formu trga, tj da se ukrstaju kruzno kao i na Slaviji :)


:gobb:

Naravno nista bez vizuelizacija :)

2dvu42u.jpg


2hyjklk.jpg


2dhv6nq.jpg


2agq993.jpg


2z4y2kn.jpg
 
U Parizu mislim da se zove Lukseburški park, onaj pored Egipatskog obeliska , ima isto tako staru zgradu i prijatno je oko i u njoj. Sasvim lepo je uklopljena uz trg i u samom parku , ne vidim problem. mnoga rešenja Beograd je kopirao i iz mnogih drugih gradova pa može i to
 
Razmatrana je ideja da se povezu Glavna zeleznicka stanica i Dunav stanica podzemnim tunelom koji bi bio dugacak 2.5km sa podzemnom stanicom Trg Republike sto bi bilo fantasticna stvar za gradsku zeleznicu. Time bi se dobio jedan pravac jug sever sa stanicama Topcider, Sajam, Glavna zeleznicka stanica, Trg republike, Dunav stanica i dalje prema pancevu. Tako da sve te bitne tacke u gradu bi bile povezane.

Medjutim ako se totalno ukine zeleznicki saobracaj iz savskog amfiteatra, nece moci da se ostvari ta ideja.

Recimo meni se svidja ideja kruznog toka (eto vidi se na Zeksovoj modelizaciji koliko bi to bilo monumentalno i impozantno u urbanom smislu, nama bas nedsotaju takve celine), Vucko je spomenuo da bi se glavna pomerila malo unazad (od prilike kod poste da bi mogao da postoji kruzni tok, i to bi isto bilo moguce.Sve u svemu, ovo je dosta zeznuta problematika i treba razmiljati kako i sta. Onda druga stvar oblik zeleznicke stanice u formi slova L bi sigurno trebao da se malo izmeni da bi bio u centru tog kruga, ovako deluje malo cudno.

Ipak ne razumem zasto neki zele da izmeste totalno i u bilo kom obliku zeleznicki saobracaj iz SA (bilo to ukopano ili nadzemno) sad kad je ceo UMP uzdignut na stubovima da bi se sacuvala pruga. Dakle da su razmisljali da se ukine pruga, UMP bi isao na zemlji a ne na stubovima, ima li smisla razmisljati sada o ukidanju pruge????
 
spatiotecte":rg7qo0sg je napisao(la):
Ipak ne razumem zasto neki zele da izmeste totalno i u bilo kom obliku zeleznicki saobracaj iz SA (bilo to ukopano ili nadzemno) sad kad je ceo UMP uzdignut na stubovima da bi se sacuvala pruga. Dakle da su razmisljali da se ukine pruga, UMP bi isao na zemlji a ne na stubovima, ima li smisla razmisljati sada o ukidanju pruge????
Šteta je već napravljena,jer bi UMP daleko manje koštao da su planirali izmeštanje pruge. Jedine pare koje su bačene su one kod Hipodroma. UMP na Novom BG-u je na stubovima iz drugih razloga, ne zbog pruge.
 
-Razmatrana je ideja da se povezu Glavna zeleznicka stanica i Dunav stanica podzemnim tunelom koji bi bio dugacak 2.5km sa podzemnom stanicom Trg Republike sto bi bilo fantasticna stvar za gradsku zeleznicu. Time bi se dobio jedan pravac jug sever sa stanicama Topcider, Sajam, Glavna zeleznicka stanica, Trg republike, Dunav stanica i dalje prema pancevu. Tako da sve te bitne tacke u gradu bi bile povezane.

Prvi put cujem za to i ne zvuci mi lose, uopste!Ali pod uslovom da stanica ispod zeleznicke stanice bude,to jest podzemna a da tunel ide sve posle sajma.pa kod novog mosta da izlazi na povrsinu.Takodje to bi znacilo i da stanica Sajam bude podzemna.To bi bio pravi regionalni metro,samo ne verujem da bi imao previse putnika na stanicama juzno od sajma.Mada bih voleo da se ostvari posle prve 2 linije metroa.

Bilo bi neverovatno da mozes stici iz panceva na trg republike direktno bez presedanja,to bi neverovatno smanjilo opterecenje na pancevcu.
 
mi o tom UMP-u kao da je vec gotov :)

mali off.. da li iko pouzdano zna kada je u planu spajanje ulica vladimira popovica i m pupina i postoje li ikakvi planovi za trougao koji ce da nastane (zex ga je obelezio bordo, kao komercijalni). meni licno najzanimljivija lokacija u gradu
 
@STF pa o hipodromu i pricam, ne o NBG. UMP i njegove propratne saobracjnice seku zeleznicu na 2 mesta i celom duzinom sa cukaricke strane ide na stubovima, to je sigurno pomnozilo troskove x2 za taj deo.

Druga stvar, zasto je nekima neprihvativa ideja da se ukopaju koloseci u zoni SA? To je ipak kompromisno resenje, jednom ukopani, oni vise ne smetaju uopste razvoj SA i moze se uraditi kruzni tok a dobija se gradska zeleznica u centralnoj zoni grada (sto do sad nismo imali jer BG voz zapravo gravitira oko centralne gradske zone)

Cut and over tehnologijom ne bi bilo toliko skupo uraditi taj jedini kilometar ukopane pruge od ispod Gazele do Zeleznicke stanice.
 
vucko":qj14d8oi je napisao(la):
Prvi put cujem za to i ne zvuci mi lose, uopste!
Bilo bi neverovatno da mozes stici iz panceva na trg republike direktno bez presedanja,to bi neverovatno smanjilo opterecenje na pancevcu.
Ta ideja postoji verovao ili ne od... 1923godine!!!!

A i dalje je aktuelna jer sam vise puta citao o toj ideji u novinama. (zato igrad zeli da ostavi prugu u SA i stanicu sa par koloseka da bi kasnije mogao da je produzi tunelskom deonicom do Dunav stanice. Mislim da je to cela poenta price o ostavljanju zeleznickog saobracaja u SA (naravno ako moze da se ukopa bilo bi idealno)
 
razgradjevinar":3ux5fduh je napisao(la):
mali off.. da li iko pouzdano zna kada je u planu spajanje ulica vladimira popovica i m pupina i postoje li ikakvi planovi za trougao koji ce da nastane (zex ga je obelezio bordo, kao komercijalni). meni licno najzanimljivija lokacija u gradu
Taj deo se verovatno i tice metro mosta. jer tuda vise nece prolaziti tramvaj kada sklone savki i poteraju metro tuda,a pitanje je kuda ce sa drumskim saobracajem,da li ce tuda da ga "poteraju" do usca,ili na treci bulevar nekako.

U svakom slucaju suskalo se da ce 2011. to raditi mada ne videh nigde u budzetu da stoji.Dakle kao i sve,taj kraj ceka metro resenje,a i red bi bio da se ukoni dejton.
 
spatiotecte":34ar8n79 je napisao(la):
@STF pa o hipodromu i pricam, ne o NBG. UMP i njegove propratne saobracjnice seku zeleznicu na 2 mesta i celom duzinom sa cukaricke strane ide na stubovima, to je sigurno pomnozilo troskove x2 za taj deo.

Druga stvar, zasto je nekima neprihvativa ideja da se ukopaju koloseci u zoni SA? To je ipak kompromisno resenje, jednom ukopani, oni vise ne smetaju uopste razvoj SA i moze se uraditi kruzni tok a dobija se gradska zeleznica u centralnoj zoni grada (sto do sad nismo imali jer BG voz zapravo gravitira oko centralne gradske zone)

Cut and over tehnologijom ne bi bilo toliko skupo uraditi taj jedini kilometar ukopane pruge od ispod Gazele do Zeleznicke stanice.
Ukopavanje koloseka u zoni SA je potpuno ok, ali ostavlljanje koloseka za zemlji je bezveze, opet stara prica oko prekida svega i saobracaja i gradskog tkiva i komunikacija.
 
Железничка станица не треба да служи да повезује различите делове Београда, зна се која врста шинског превоза служи за то. Железничка станица треба да буде место са ког ће људи да се одвезу и довезу у Београд, а одатле оном другом железницом иду где хоће. Не постоји ни један оправдан разлог да се било шта од железничке инфрастуктуре оставља у СА, а тек би копање тунела за повезивање са Дунав станицом био идиотлук, па све да имамо буџет Дубајиа. Прокоп ће много боље да служи од садашњег 25 на сат слепог црева.

ЕДИТ: Кружни трг изгледа мноооого добро :)
 
hvala vucko, i ja sam negde procitao da je to u planu za 2011 a niko nista ne prica.. za dejton manje vise ali bih zbog starog sajmista voleo da se to desi sto pre, jednom kad sklone one autoservise bicemo mnogo blizi konacnom uredjenju tog prostora. sramotno je kako to sad izgeda
 
Ne treba ti budzet Dubaja da prokopas 2.5km zeleznickog tunela, i ne vidim sto bi to bio idijotluk da imas regionalni metro koji spaja sever i jug kroz centralni deo grada kao u svim normalnim gradovima u svetu a ne kao Beograd koji je do sad utrosio toliko para da kopa tunele na obodu centra.

Mislim da lokacije Sajam, Gl Zeleznicka, Trg Republike, Dunav stanica su svakako interesantnije putnicima od Prokopa karadjodrjevog parka i Vuka.

Sta smislis zasto Prokop zvrji prazan, pa niko nema potrebu da sidje tamo!!! Podji od sebe, kad si imao potrebu da ides na prokop? A kad si imao potrebu da ides na Glavnu zeleznicku stanicu?

Razlika u vaznosti atraktivnosti lokacije je ocigledna!
 
I dalje mislim da Beograd nije i neće bit drastično mnogo veci nego što je sad, pa nema potrebu za metrovskim tunelima, (razbacivanje na ovu sirotinju) Ceo problem gradskih (ne i trazitnih) saob. gužvi bi par auto tunela rešilo stvar, i to mnogo jeftinije ali to ostavljam za drugu temu.
Tako sada spominjete ,,prosuto meleko ,, jer gubi smisao već gotovo napravljena preskupa investicija na stubovima .
Železnička pruga u centru ???,,još uz to po suvom između 2 reke tunel - lamanš tunel , a tu sve ravno i podvodno pa da bude još skuplje.
Jedva pokrenusmo da se grad spusti na reku. Dajte tunele kroz Beogradske grebene i brda gde im je i mesto

To mesto sadašnje železničke, je idelano da se sa svojim detetom prošetam uz reku možda i pazarim ponešto, a ne tamo neku prugu da preskačem i da pazim dal će da naiđe voz koj je usput i dosta bučan i u direktnoj suprotnosti sa samim mestom.
Samoj zgradi treba nači namenu gde bi svako sa porodicom rado ušao

Pre destak godina kolika je dubina vode bila na ulicama oko železničke stanice , zaboraviste...
 
@boca-ica

Pricamo o ukopavanju deonice kroz SA, nema tu nikakvog preskakanja ili buke.
 
boca-ica":1xe284n2 je napisao(la):
To mesto sadašnje železničke, je idelano da se sa svojim detetom prošetam uz reku možda i pazarim ponešto, a ne tamo neku prugu da preskačem i da pazim dal će da naiđe voz koj je usput i dosta bučan i u direktnoj suprotnosti sa samim mestom.
.
:lol: :gobb:
 
@zexland plus za tebe. nadam se jednog dana kad bude krenuo da se radi SA izgledati kao na tvojim slikama.

@spatiotecte

ja uopšte ne smatram da je prokop loše zamišljen. neko ko dolazi vozom iz kruševca ili iz vršca nema potrebe da ima stanicu na trgu republike. nek lepo siđe na prokopu pa nek odatle ide gde želi......metroom recimo.


dalje ti kažeš nadam se da neće bit dovoljno "ludi" da sve šine počupaju. vidiš ja smatram da je "ludost" da se dva koloseka ostave......
 
@Milisav,

Prijatelju pogresno si me shvatio, slazem se sa tobom da ko dolazi iz krusevca ili vrsca ne smeta da izadje na Prokop.
Moj komentar se odnosio na prigradsku zeleznicu, ako ti dolazis iz barajeva, Batajnice ili panceva, tebe ce pre zanimati da izadjes kod Glavne zeleznicke stanice ili na Trg nego u prokop gde nema nista i koji je na obodu centra.

Za ukidanje 2 koloseka moj komentar se odnosio na deo gde ih novi most preko ade preskace, tu ne smeta sto su na povrsini zemlje a za savski amfiteatar, rekao sam da je najbolje kompromisno resenje da se ukopaju tehnologijom cut and cover, ispod zemlje ne smetaju nikome i ostavlja se mogucnost da se gradska zeleznica prosiri nekog dana i ispod centralne gradske zone.
 
jak je taj zelecnicarski lobi u srbiji, .. citajuci postove po srpskim forumima neupuceni slucajni posetilac bi pomislio kako srbija ima ne znam kakvu zeleznicku tradiciju i razvijenu zeleznicku infrastrukturu. pozivanje na ulozena sredstva me tek izludjuje, stucali su milijarde u nekakve tunele i stanice koje su potpuno nefunkcionalne i nije im dosta. pozivanje na ekologiju tek ne pije vodu, era nafte je na izmaku i pre ce elektro automobili postati deo svakodnevice nego sto ce savski amfiteatar i zaliciti na ove zeksove rendere.

sto se tice potrebe da se ostave dva koleseka kako bi ljudi mogli da stignu vozom u sami centar grada podrzavam jedino u slucaju da se paralelno izgradi i pista za sletanje aviona jer svi gost nam je drag, odakle god i kako god da nam dolazi
 
spatiotecte":1zfnd9d4 je napisao(la):
Ne treba ti budzet Dubaja da prokopas 2.5km zeleznickog tunela, i ne vidim sto bi to bio idijotluk da imas regionalni metro koji spaja sever i jug kroz centralni deo grada kao u svim normalnim gradovima u svetu a ne kao Beograd koji je do sad utrosio toliko para da kopa tunele na obodu centra.

Mislim da lokacije Sajam, Gl Zeleznicka, Trg Republike, Dunav stanica su svakako interesantnije putnicima od Prokopa karadjodrjevog parka i Vuka.

Sta smislis zasto Prokop zvrji prazan, pa niko nema potrebu da sidje tamo!!! Podji od sebe, kad si imao potrebu da ides na prokop? A kad si imao potrebu da ides na Glavnu zeleznicku stanicu?

Razlika u vaznosti atraktivnosti lokacije je ocigledna!
Наравно да не треба буџет Дубајиа за копање тунела, поента је да има много важнијих ствари од тога. Пре свега, све ово о чему ти причаш, повезивање савског амфитеатра, трга републике, дорћола, панчевца, то све треба да повезује метро, а не регионална железница, и у том смислу би пре изградње метроа, ово било бацање пара. Регионалном железницом људи треба да дођу до одређене тачке (Прокоп, НБГ...) и да преседну на метро и онда иду где год желе. То о чему причаш је метро, а он не треба да се прави на основу носталгије за железничком станицом, него тамо где треба.
 
razgradjevinar":qo2cd6e4 je napisao(la):
stucali su milijarde u nekakve tunele i stanice koje su potpuno nefunkcionalne
Sa ovim se totalno slazem, po mom ti tuneli uoste nisu prokopani tamo gde je potrebno, zato i ne funkcionise taj sistem i treba ga prepraviti da bi bio od koristi za ljude.
 
Vrh