Šta je novo?

Na mestu sadasnje zeleznicke

Drakche

Advanced
Učlanjen(a)
19.08.2010.
Poruke
4.675
Pohvaljen
6.167
Zdravo svima.

Ovo je moj prvi topic na bb forumu, nadam se da ce da zazivi.

Moje pitanje je:
Postoji li plan ili ideja sta ce biti za zemljistem na kojem se nalazi sadasnja zeleznicka stanica sa celim njenim sinskim sistemom?

Ovo ogromno podrucje se prostire od autobuske st. pa sve do sajmista i verovatno ce biti najatraktivniji deo grada za izgradnju posle otvaranja stanice prokop.

Namerno sam temu otvorio u "radionici" kako bi ostavio prostora za ideje i predloge.
Nisam video da slicna tema postoji na forumu.

35462703.jpg

zeleznicka_stanica1965.jpg
 
То да остане у функцији ми је ОК мада је зграда превелика да би имала неког смисла са само два колосека. А и где би ти возови ишли, ваљда само до сајма? Неће ту онда бити пуно промета ни на та два колосека, тако да се плашим на шта би то личило на дужи рок.

Ја сам поборник чувања старих здања и амбијената али у контексту нових употреба и са прилагођењима која старо комплементирају а не уништавају. Најбољи пример су ми докови у Лондону, Копенхагену, итд, а и "Musée d'Orsay" у Паризу који је исто конверзија старе сжелезничке станице. Ако тај простор већ треба да буде језгро новог пословног језгра града, а Београд има аспирације да постане некакав регионални пословно-финансијски центар, зашто онда ту зграду не претворити у берзу односно тржиште новца и хартија од вредности? И леп трг около би послао снажну поруку о озбиљности те намере, а и држао равнотежу некаквој сређеној монументалној Славији за коју се само надам да ће је бар моји унуци доживети :D.

И поставити само добар план тока улица и дозвољених габарита зграда, можда кружни ток око саме берзе, али главно је где уденути још један мост ка новобеоградској страни тог пословног језгра и у коју улицу са староградске стране да се он улива. Онда препустити приватној иницијативи и пустити да се граде банке, хотели, апартмани, волео бих да ипак буде мешовита употреба около да се не би претворило у нешто што је пустиња увече, суботом, и недељом. А и не би волео да тај огромни простор на коме су сада шине мазне само једна фаца (овога се највише плашим) и направи некакву претенциозну катастрофу или нешто ружно као што је Белвил :/
 
Zgrada zeleznicke ce najverovatniji dobiti neku novu funkciju. Postojale su ideje da se od nje napravi muzej zeleznice, sto nije losa ideja po sebi, samo ne znam koliko bi se to isplatilo.
Postoje svi uslovi da ova stanica postane jedan od bitnijih cvorova preseka metro linija (mada koliko vidim nije u planu) odnosno presedanja za Slaviju (Stari grad), Zemun (Novi Beograd) i Banovo Brdo (Sajmiste). Tako bi se umanjila opasnost od drasticnog smanjenja prometa ljudi posle otvaranja nove zel. stanice. U panu za izgradju metra na ovom mestu ne prolazi nijedna od 3 linije, sto bi bio propust ako se tu bude izgradio jedan potpuno novi grad.

JohnyBgood":1x3pjelo je napisao(la):
И поставити само добар план тока улица и дозвољених габарита зграда, можда кружни ток око саме берзе, али главно је где уденути још један мост ка новобеоградској страни тог пословног језгра и у коју улицу са староградске стране да се он улива. Онда препустити приватној иницијативи и пустити да се граде банке, хотели, апартмани, волео бих да ипак буде мешовита употреба около да се не би претворило у нешто што је пустиња увече, суботом, и недељом. А и не би волео да тај огромни простор на коме су сада шине мазне само једна фаца (овога се највише плашим) и направи некакву претенциозну катастрофу или нешто ружно као што је Белвил :/
To sa kruznim tokom se i meni svidja. Mozda bi to moglo da bude jedno od resenja za Karadjordjevu ulicu - da se smanji promet vozila i usmeri ka N. Beogradu. Slazem se da bi prostor trebao da ima mesovitu funkciju, sto bi znacilo da pored hotela i poslovnih centara trebalo izgraditi i stambene zgrade, kao i one koje bi np. bile privlacne za turiste, reprezentativne, jer se u njenom produzetku odmah nalazi Karadjordjeva, Kosancicev venac, Kalemegdan... a sto je mozda najbitnije - nalazi se na obali reke.



Sa druge strane se nalazi novobeogradski blok 18 koji bi , gledano sa reke, bio nekakav konkurent ovom delu grada sa leve, starobeogradkse strane Save. Medjutim, ne bih voleo da se i tu grade neki staklenici, onakvi kakavi se danas grade po Beogradu. To bi moglo da se izvede mnogo mastovitije, cak je i park bolje resenje.

Ono sto ja mislim da ne bi bila losa ideja je da se izgradi nekoliko najreperezentativnijih - najlepsih starih zgrada, a kojih vise nema jer su srusene ili unakazene ( kao np. zgrada poste koja je u blizini), a koje se vise ne mogu izgraditi na svojim prvobitnim mestima, jer tu sada stoji nesto drugo i nikada nece biti sruseno kako bi se ponovo izgradilo ono sto je na tom mestu nekada postojalo.
To bi se uklopilo u Karadjorjdevu koje ce, jelte, jednog dana postati jedan od najlepsih ulica grada gledano i sa kopna i sa reke, a kontrast bi im pravila uskladjena moderna arhitektura.
 
Zašto JohnyBgood kažeš da bi sa stare stanice (koja će sigurno biti sačuvana u znatno smanjenoj funkciji) vozovi ići samo do sajma. Izgleda da uopšte ne poznaješ železničku mrežu Beograda. Od sajma pruga ide dalje kroz topčidersku dolinu, rakovicu , Resnik i dalje prema Nišu. Kroz Topčider će ići 2 koloseka sada ih ima 4. Takođe,ostaće u funkciji i stari železnički most preko Save. Svi veliki gradovi u svetu imaju nekoliko železničkih stanica među kojima su često i one stare iz XIX veka. U Parizu je to Gare de Lion, u Moskvi Kijevski vokzal, u Budimpešti stanica Keleti i dr. I Beograd će imati više stanica. Osim stare tu će biti Prokop, Novi Beograd, Rakovica, Zemun od većih. Od manjih to su Tošin Bunar, Vukov spomenik, Pančevački most. Možda bude i sačuvana u funkciji i izvanredno lepa mala zgrada stanice u Topčideru koju su pre WW2 koristili kraljevska porodica, vlada i ministri. Sada kralja nema a ovi ostali idu isključivo avionom.
 
A zašto uopšte mora da se sačuva dva koloseka? koja bi bila tačno njihova svrha? zar nije bolje da tu prolazi metro linija koja bi išla do prokopa i onda tamo ljudi da presedaju na vozove....
 
Mislim da bi trebalo svima da bude jasno da ce glavna zeleznicka stanica ostati u funkciji jer zasto bi se onda gradile silne petlje i rakrsnice na stubovima i uzdignut UMP da bi se premostila pruga ako se ona uklanja.

Cena UMP-a je otisla u nebo bas zbog toga sto preskace prugu, sada ne bi imalo UOPSTE smisla ukinuti glavnu zeleznicku stanicu posle pustanja u saobracaj Prokopa. Imacemo dakle 3 zeleznicke stanice u gradu, Novi BGD ili stanica zapad, Prokop, ili stanica Istok o glavna koja bi ostala (neko je spomenuo da bi se koristila samo za destinacije ka Jugu ili za sve vozove koji imaju kao pocetnu stanicu Beograd, ali to cini vec 80% svih vozova ako ne i vise)

Mislim da polako shvataju da ceo koncept novog Beogradskog zeleznickog cvora je totalno los sa stanicom Prokop koja je na losoj pozociji ali posto je vec isgradnja odmakla moraju da je zavrse ali ja ne verujem da ce ikada ta stanica preuzeti ulogu glavne zeleznicke stanice.
 
I ja mislim da Beogradu ne trebaju dve železničke stanice. Kada se završi ceo železnički čvor, mislim da za starom stanicom uopšte neće biti potrebe. Razvlačiti prugu u srce grada da bi imali nekakva dva koloseka bez prave opravdanosti je dosta neracionalna ideja.
 
@Diogen,
Prijatelju, da li si procitao sta sam napisao iznad????
 
spatiotecte":3r7yokpk je napisao(la):
Mislim da bi trebalo svima da bude jasno da ce glavna zeleznicka stanica ostati u funkciji jer zasto bi se onda gradile silne petlje i rakrsnice na stubovima i uzdignut UMP da bi se premostila pruga ako se ona uklanja.

Cena UMP-a je otisla u nebo bas zbog toga sto preskace prugu, sada ne bi imalo UOPSTE smisla ukinuti glavnu zeleznicku stanicu posle pustanja u saobracaj Prokopa. Imacemo dakle 3 zeleznicke stanice u gradu, Novi BGD ili stanica zapad, Prokop, ili stanica Istok o glavna koja bi ostala (neko je spomenuo da bi se koristila samo za destinacije ka Jugu ili za sve vozove koji imaju kao pocetnu stanicu Beograd, ali to cini vec 80% svih vozova ako ne i vise)

Mislim da polako shvataju da ceo koncept novog Beogradskog zeleznickog cvora je totalno los sa stanicom Prokop koja je na losoj pozociji ali posto je vec isgradnja odmakla moraju da je zavrse ali ja ne verujem da ce ikada ta stanica preuzeti ulogu glavne zeleznicke stanice.
Cena UMPa nema baš mnogo veze sa prugom. Nigde pruga nije uticala na cenu, osim pri izgradnje kod Hipodroma, a to je samo mali delić cene, posto je raskrsnica morala da bude pripremljena za novi most u svakom slučaju. Koncept novog železničkog čvora je fantastičan, a loš je samo političarima i ispolitiziranim stručnjacima kada treba izgovor zašto još uvek nije gotov.
 
spatiotecte":13l7xstx je napisao(la):
@Diogen,
Prijatelju, da li si procitao sta sam napisao iznad????
Pročitao sam, ali smo kucali komentar u isto vreme, iskreno nisam ni video šta si pisao dok nisam kliknuo submit :D
 
Opusteno :), ma da zamisljam i katastrofalni scenario u kome bi id*** iz gradske vlasti ukinuli glavnu zeleznicku i pocupali sine i onda bi UMP preskakao u prazno!

Ne ipak nisu valjda toliko ludi da ukinu prugu, mislim da to necemo videti. :)
 
Diogen":1ya7bpsq je napisao(la):
Koncept novog železničkog čvora je fantastičan, a loš je samo političarima i ispolitiziranim stručnjacima kada treba izgovor zašto još uvek nije gotov.
hmm nisam siguran jer se uveliko prica da ce stanica Novi Beograd da preuzme ulogu glavne stanice u beogradu a i autobusku stanicu BAS planiraju da premeste kod zeleznicke stanice Novi Beograd.

Tako da mi sve to mirise polako na menjanje smera politike razvoja zeleznice u Beogradu.
 
spatiotecte":2ebs3ucn je napisao(la):
Diogen":2ebs3ucn je napisao(la):
Koncept novog železničkog čvora je fantastičan, a loš je samo političarima i ispolitiziranim stručnjacima kada treba izgovor zašto još uvek nije gotov.
hmm nisam siguran jer se uveliko prica da ce stanica Novi Beograd da preuzme ulogu glavne stanice u beogradu a i autobusku stanicu BAS planiraju da premeste kod zeleznicke stanice Novi Beograd.

Tako da mi sve to mirise polako na menjanje smera politike razvoja zeleznice u Beogradu.
Novi Beograd će uvek biti samo sekundarno stajalište, prosto iz razloga što će imati dostupne samo neke od pravaca. Samim tim njena funkcija ne može da parira glavnoj stanici u starom Beogradu gde god ona bila. Problem je u tome što ne postoji nikakva "politika razvoja železnice" u Beogradu. Već čitavu deceniju nije bilo nikakvih projekata na tom polju, da bi mogli da govorimo o novoj politici ili bolje rečeno startegiji. Priče o tome da stanica na Novom Beogradu treba da bude glavna stanica su zamajavanje ljudi, bacanje prašine u oči, kako bi postojala tema koja treba da skrene temu sa toga da nema strategije i da sve stoji. Projekat novog železničkog čvora je mamutski projekat u koji je uloženo nekoliko milijardi, prokopana je mreža tunela ispod grada i do pola završena glavna stanica, da bi se sad govorilo o "novoj politici". Sve su to lažne dileme. ;)
 
Uvesti novu klasu ekstra konfornih vozova i centralnu železničku koristiti samo za saobraćanje tih.
Osim neke takve besmislene bahatosti koju verovatno niko ne bi koristio, ne znam kako drugačije da opravdam opstanak centralne.
Muzej zvuči ok, ali već imamo muzej železnica...

Berza je možda najbolja ideja.
 
MilisaV":3mw0tkun je napisao(la):
A zašto uopšte mora da se sačuva dva koloseka? koja bi bila tačno njihova svrha? zar nije bolje da tu prolazi metro linija koja bi išla do prokopa i onda tamo ljudi da presedaju na vozove....
Има нас још који све време трубимо о томе.
spatiotecte":3mw0tkun je napisao(la):
Opusteno :), ma da zamisljam i katastrofalni scenario u kome bi id*** iz gradske vlasti ukinuli glavnu zeleznicku i pocupali sine i onda bi UMP preskakao u prazno!

Ne ipak nisu valjda toliko ludi da ukinu prugu, mislim da to necemo videti. :)
Боље и то него оптерећивање Савског амфитеатра са шинама. И цео УМП тера онај накарадни ГУП. Боље га се одрећи док је још време. А сутра ту лако може да се провуче трамвај или нешто друго.
 
E, pa to je odlična ideja!

Skloniti tramvajske stanice sa sredine Savskog trga i preusmeriti šine U železničku stanicu, a linije organizovati da idu:
Blok 45 - Centralna stanica
Banjica - Centralna stanica
Kalemegdan - Centralna stanica
... itd. Zvezda konfiguracija.

I imamo glavni tramvajski hub Beograda. :)
Super bajka.
 
Ako bi se već tako nešto radilo, nema potrebe terati tramvaj u stanicu, biće mesta između sadašnje linije i reke za okretnicu, a ovako bi se kvarila mogućnost za kružni tok..
 
Kružni tok nikada nećemo dobiti sa ostavljanjem stanice u funkciji.
 
jlaki":ts10strs je napisao(la):
Uvesti novu klasu ekstra konfornih vozova i centralnu železničku koristiti samo za saobraćanje tih.
Osim neke takve besmislene bahatosti koju verovatno niko ne bi koristio, ne znam kako drugačije da opravdam opstanak centralne.
Muzej zvuči ok, ali već imamo muzej železnica...

Berza je možda najbolja ideja.
WOO-HOO, bas mi je drago da jos neko misli da nije losa ideja! Mislim da bi to bio prirodan i dobar pandan Narodnoj Banci gore u Nemanjinoj i ogromnom brzinom privuklo investicije da se ti blokovi (sa ogromnim potencijalom i blizu reke) okolo sredjuju, sto hoteli, sto poslovne zgrade, sto stambene... a uz lovu (eh, ti bankari i berzijanci :)) idu i restorani i drugi sadrzaji.

Kad malo bolje razmislim, mozda bi taj kruzni tok stvarno mogao da postane nekakav tramvajski hub!? (meni su okretnice tramvaja uvek nekako cistije od autobuskih, cak i lepe i romanticne). Uz, ako Bog da stanicu metroa jednog dana, jer bi ka tom poslovnom centru puno ljudi gravitiralo svakog dana, a i druge institucije su blizu (Ekonomski fakultet, Palata pravde, itd.). To bi verovatno dosta smanjilo pritisak na Slaviju a pogotovo, ako se bude pametno - i na onaj uzas od Zelenog Venca. Na kraju, bude li tuda isla linija metroa za Novi Beograd, nagib nije takav da iskljucuje tunel ispod reke.

Na kraju, to i Slavija treba da a i onako polako postaju pravi centar grada u sledecih deceniju-dve. Trg Republike je zapravo blizu ivice, i do njega bi jednog dana trebalo da ide neka poprecna linija sever-jug, tako da ne vidim zasto insistirati da se bas od njega mora direktno pruziti neka linija za Novi Beograd. Takva linija bi i tako usla i isla "ivicom" Novog Beograda, dok ako se pruzi nesto od stare Zeleznicke stanice to bi Novi Beograd pogodilo bas po sredini i moglo da poveze i Sava Centar i okolne hotele a i Arenu, pa onda dalje do blokova...
 
SA treba pretvoriti u jedan veliki park (bastu) poput becke baste dvorca Senbrun, samo nam fali jedno reprezentativno zdanje na obali Save, poput parlamenta u Budimpesti ili dvorca Senbrun oko kog bi se oblikovao park... samo toliko :/ ...
2-copy.jpg
 
stf":oq106rhb je napisao(la):
Kružni tok nikada nećemo dobiti sa ostavljanjem stanice u funkciji.
Sa ostavljanjem stanice u funkciji nećemo imati ni tramvaj koji ulazi u stanicu :)
 
@Dusan

I ja bih to hteo,ali to se nece ostvariti u ovom zivotu.Kad isele stanice i SA krenuce zezce grabiliste sa svim prostorom tamo,makar da se ostvari ona ideja zexa sa nekoliko parkica i bicu srecan.
 
Mislim da ce svakako ostati jedan vid sinskog prevoza tu gde prolazi zeleznicka pruga. Ne verujem da ce biti tramvaj jer je renovirana cela pruga na tom potezu i opet bi bile bacene pare da se izmesti tramvaska pruga tamo gde je trenutno zeleznica pruga tako da fatkicki nema sanse da ti tramvaji koristeci zeleznicku trasu ulaze u zeleznicku stanicu gde su sad peroni i da to postane hub, vec ce kao i do sad ici svojom tramvajskom trasom pa oko zeleznicke stanice.

Ako gledamo realno, ili ce pruga postati metro linija, ma da to ne spominju nigde, ili najverovatnije ce ostati za gradsku zeleznicu plus eventualno neke vozove unutar Srbije.

Pitanje koje se sad postavlja je da li ce se ukopavati ta pruga koja bude ostala u SA ili ce se raditi podvoznjaci.
Ono sto se ukida od zeleznice u SA je kontejnerski terminal, Beograd spoljna, i juzna ploca. Lozionica ostaje i renovirace se e sad da li ce i dalje biti u funkciji ili ce dobiti drugu namenu to se jos ne zna.
 
Причано је већ много пута да би најглупље решење било укопавање та два колосека. Ако су већ направили срање форсирајући ту пругу и подређујући сав саобраћај њој, не морају да то истерају до краја. Боље је прекинути то пре него што остану трајне последице.
 
Vrh