Šta je novo?

Na mestu sadasnje zeleznicke

Михаило":2xebv2lc je napisao(la):
spatiotecte":2xebv2lc je napisao(la):
Ne treba ti budzet Dubaja da prokopas 2.5km zeleznickog tunela, i ne vidim sto bi to bio idijotluk da imas regionalni metro koji spaja sever i jug kroz centralni deo grada kao u svim normalnim gradovima u svetu a ne kao Beograd koji je do sad utrosio toliko para da kopa tunele na obodu centra.

Mislim da lokacije Sajam, Gl Zeleznicka, Trg Republike, Dunav stanica su svakako interesantnije putnicima od Prokopa karadjodrjevog parka i Vuka.

Sta smislis zasto Prokop zvrji prazan, pa niko nema potrebu da sidje tamo!!! Podji od sebe, kad si imao potrebu da ides na prokop? A kad si imao potrebu da ides na Glavnu zeleznicku stanicu?

Razlika u vaznosti atraktivnosti lokacije je ocigledna!
Наравно да не треба буџет Дубајиа за копање тунела, поента је да има много важнијих ствари од тога. Пре свега, све ово о чему ти причаш, повезивање савског амфитеатра, трга републике, дорћола, панчевца, то све треба да повезује метро, а не регионална железница, и у том смислу би пре изградње метроа, ово било бацање пара. Регионалном железницом људи треба да дођу до одређене тачке (Прокоп, НБГ...) и да преседну на метро и онда иду где год желе. То о чему причаш је метро, а он не треба да се прави на основу носталгије за железничком станицом, него тамо где треба.
Ne slazem se sa tobom da mora to da bude iskljucivo metro a ne gradska zeleznicka stanica, ovaj sistem povezivanja савског амфитеатра, трга републике, дорћола, панчевца je zasnovan na iskustvo RER-a, S-Bahna i ostalih gradskih zeleznica u svetu gde se koristi postojeca zeleznicka infrastruktura koja obicno ide do tih terminalnih stanica i onda se one povezuju medjusobno tunelom kroz sam cetar grada kako bi se spojili sistemi i dobile linije gradskog prevoza koje povezuju na primer jug i Sever kroz centar grada.

Mnogo bi bilo skuplje zameniti ceo zeleznicki pravac od Rakovica na primer do Panceva metro kolosecima nego izgraditi onih 2.5km zeleznickog tunela koji fale da bi se dobila efikazna linija gradskog prevoza Jug-Sever.

Pa pogledaj primere u evropi kako su to radili (ima ih puno, eto forumas Zidar bi mogao da ti objasni kako je to reseno u Parizu koji ima 6 ceonih stanica koje su vecinom povezane medjusobno i ukrstaju se u samom centru a ne na obodu), poenta je da se smanje presedanja i da te gradska zeleznica dovede do centra a ne na neki prokop ili Novi BGD ali jbg sta ces moramo mi srbi da izmislimo toplu vodu! Ljudi zapravo beze od gradske zeleznice zato sto ih primora da presedaju i zato im je lakse busom direktno da stignu u centar.
Nema tu nikakve nostalgije zeleznice nego se radi o prakticnosti.
 
ja mislim upravo suprotno, treba ih zatrpati i zaboraviti da postoje i napraviti nesto sto ce ljudima biti od koristi. naravno ako se ispostavi da nesto (beovoz) moze da se iskoristi jos bolje.


voz prodje kroz beograd, stane u prokopu i nbg-u, ljudi udju i izadju i cao dovidjenja. sve drugo je pitanje gradskog prevoza
 
razgradjevinar":gmla5yov je napisao(la):
ja mislim upravo suprotno, treba ih zatrpati i zaboraviti da postoje i napraviti nesto sto ce ljudima biti od koristi. naravno ako se ispostavi da nesto (beovoz) moze da se iskoristi jos bolje.


voz prodje kroz beograd, stane u prokopu i nbg-u, ljudi udju i izadju i cao dovidjenja. sve drugo je pitanje gradskog prevoza
Sve o cemu pricam za taj tunel izmedju GL zeleznicke stanice i Dunav stanice sa stanicom Trg republike je vezano za gradsku zeleznicu, ne pricam o vozovima koji dolaze iz Krusevca, Novog sada, Beca , Bagdada ili Vladivostoka, sto se tice njih nek dodju slobodno u Prokop a mogu i u Luna Park sto se mene tice svejedno...
 
@spatiotecte
,,sto se mene tice svejedno...,,

nije sve jedno, i tvoje mišljenje je bitno, poenta je da svima bude lepo ili bar skoro svima :) u ekonomskim i urbanističkim sverama a ne samo provizijašima..... :)
 
Slazem se i ja sa tobom spaciotete.Da se ukopaju 2 koloseka samo za gradsku zeleznicu.pa jednog lepog dana da se pravi taj tunel i.t.d.Jer tako dobijamo fenomenalnu stvar da recimo neko ko ide iz "treceg beograda" panceva,ili buduceg kompleksa luka beograd moze veoma lako stici na trg republike,sajam i.t.d. bez presedanja.
 
zexland":2ctsirok je napisao(la):
Sto se tice SA tu moze da se napravi svasta nesto...i kombinacija kanala i ortogonalni blokovi...ma stvarno svasta...odlican prostor za mnoge stvari, to vec svi znamo...ali Zel. stanica stvarno, sta raditi sa njom kada bude bila u centru kruznog toka?

U sustini, dobicemo po prvi put...ajde da kazem monumentalno zdanje koje dominira u centru jednog velikog trga/kruznog toka ( Bukurest varijanta), ali stvarno sta ce biti njena namena tj. prenamena.

Ideja za berzu mi se dopada, ali opet verovatno do berze moramo doci nekakvim novim podzemnim prolazima sa sve cetiri strane novoformiranog trga (bilo kakve pasarele otpadaju). Za ovu zgrad utreba ozbiljno sesti i razmilsliti, naravno ukoliko nije vec odluceno da ce biti usputna metro stanica, sto mislim da je bezveze i da je dislocirano od prave lokacije stanice za metro.

Bilo kakvo ostavljanje bilo kakvih postojecih koloseka i perona za futur je cista budalastina. Taj deo treba potpuno ocistiti od zeleznice, a tramvaji jedino mogu da prate formu trga, tj da se ukrstaju kruzno kao i na Slaviji :)


:gobb:

Naravno nista bez vizuelizacija :)

http://i55.tinypic.com/2dvu42u.jpg

http://i51.tinypic.com/2hyjklk.jpg

http://i56.tinypic.com/2dhv6nq.jpg

http://i56.tinypic.com/2agq993.jpg

http://i53.tinypic.com/2z4y2kn.jpg
Naravno PLUS za ovo modeliranje, NISTA kao graficki prikaz!

Ja bih jako voleo da vidim nekakvu igru sa samom zgradom, naravno uz njenu lepu restauraciju i sustinsko nediranje. Da se recimo doda jos jedan L (naravno ne mora da bude perfektan ili totalno simetrican sa osnovom ove stare zgrade, niti sa njom spojen), mozda ultramoderan kao pandan ovome sto je sada tu. Mozda cak i sa nekom modernom ili "uklapajucom" kupolom iznad centra koji je sada prazan.

Time bi se malo povecao krug, ali bi se sama zgrada omonumentalila (sto joj ne fali sirinski ali visinski malo, da), drzala bolju tezu objektima okolo, i mnogo bolje izgledala i sa brda iz pravca Slavije i sa reke. I to bi moglo jako interesantno da izgleda sa tog kruznog toka, recimo iz tramvaja. Da ne pricam o poruci stapanja proslosti sa jakom porukom kakvu buducnost zelimo.

Podzemni prolazi iz svih pravaca "ne ginu" ako se uvede kruzan tok, mada ni neko ludilo sa pasarelama iznad, recimo sa "moderne" strane, ako de dobro resi, mozda ne treba iskljuciti, neko resenje koje ne sagledavamo uvek moze prijatno da iznenadi. Meni recimo prilaz Trijumfalnoj kapiji podzemnim prolazima uopste nije neprijatan. A ako bi ovo bio neki hub i tu stajali tramvaji itd., mogli bi ti prolazi da budu sasvim lepi i puni ljudi veci deo dana.

Sto se tice pruge, sve sam vise misljenja da Beovozu treba ostaviti postojeca tri prigradska kraka Pancevo-Jug-Novi Beograd. Ko iz blize okoline dolazi u Beograd ima "Vuka", Prokop (valjda povezan bar pristojnim autobuskim linijama a ako bog da jednog dana i metroom, kao i Vuk), i Novi Beograd. Sasvim dovoljno. I neka nam pokazu sta mogu sa tim potencijalom da urade a ne da stalno traze jos, jos, jos, a i ovo sto imaju slabo ili nikako ne koriste. A ako ces vec da kopas 2.5 km od stare stanice do mosta, otprilike iste duzine ti je tunel od Prokopa do Trga republike (mada mi nije jasno sto smo se toliko i za njega uhvatili, sto ne recimo trg Nikole Pasica, Terazije, i/ili Studentski trg)? I eto ti zacetka metroa. Dodjes vozom u Beograd, spustis se jedan nivo pa u metro. No dobro, o metrou postoji posebna tema tako da ne bi o tome puno gusio ovde. Samo da kazem da je nekakvo ostavljanje sina ili njihovo ukopavanje na mestu gde i tako cesto hoce da plavi, samo da bi se prosirio uticaj Beovoza u interesu Beovoza i malo koga drugog. I ta zeleznica, citava mreza u Srbiji katastrofa i umesto da ljudski povezu Srbiju, oni navalili da sluze Beograd.
 
treba voditi računa i o prirodnim pojavama kao sto je poplava,
1981 god veliki deo Savske i Karađorđeve ulice je bio pod vodom danima, možda neko i ima slike
Izgradnja i običnog podzemnog prolaza bi bilo ... a priroda sve ozbiljnija, tako da treba dobro voditi računa pri planiranju za taj prostor
a da ne spominjem i završetke izlaza kanalizacije koju svako može da vidi pri nižim vodostaima.... bar dok se ne napravi onaj kolektor skroz iza...
 
+ за Зекса, Боцу и Михаила.

Зашто регионални метро мора да иде испод Трга? то укопавање колосека и повезивање са Панчевцем је већ метро. Значи, треба склонити постојеће колосеке, укопати тунел, поставити колосеке и затворити одозго. То значи кретање од нуле. Онда пруга не мора да иде као постојећа, него може било куда. Ето метроа.

Цела ова прича "ето, направљени су грдни надвожњаци, шта сад, треба да се то батали" много личи на причу коју је Реља својевремено испричао како се развој града прилагођава мосту. Очигледно није био у праву, него се развој града прилагођава двоколосечној прузи од Топчидера до Главне.
 
ako se već pozivamo na druge gradove onda da pomenem da u beču s-ban ne ide do stephansplatz nego dotle ide u-ban. žao mi je ali neko ko je iz barajeva i koristi pri gradsku železnicu ne može da direktno siđe direktno na trg već može da bira više stanica u gradu u kojima može da siđe i eventualno da presedne do krajnjeg odredišta. od barajeva ima rakovicu, prokokop, vukov spomenik, jug, eventualno novi beograd i zemun batajnica pa sa svih tih stanica može da vata drugi prevoz bio to metro, autobus, tramvaj......

a ako neka pruga bude išla ispod terazija onda to isključivo treba da bude metro.......
 
Станица може да остане у функцији за метро и само метро. И та два колосека само за метро. Може и тај тунел.

Ето, када изградимо Линију 1: Устаничка-Творничка, нека се ради Линија 2: Видиковац-Карабурма. Та линија би од Хиподрома до Савског трга ишла садањом трасом пруге, па кроз тај тунел, до Дунав станице, и даље на Карабурму. Тиме би се спојила два будућа центра града, СА и Лука.

Значи, само кориговање планиране Линије 2 и то је то. Али да станица остане у својстви међународних, или приградских железничких линија....то никако.
 
stf":1144zrj2 je napisao(la):
Станица може да остане у функцији за метро и само метро. И та два колосека само за метро. Може и тај тунел.

Ето, када изградимо Линију 1: Устаничка-Творничка, нека се ради Линија 2: Видиковац-Карабурма. Та линија би од Хиподрома до Савског трга ишла садањом трасом пруге, па кроз тај тунел, до Дунав станице, и даље на Карабурму. Тиме би се спојила два будућа центра града, СА и Лука.

Значи, само кориговање планиране Линије 2 и то је то. Али да станица остане у својстви међународних, или приградских железничких линија....то никако.
Ali od Prokopa do Savskog trga je jako mala razdaljina a da sine budu pod zemljom i ne razdvajaju buduci poslovni centar grada na dva dela bi bio ogroman plus. Zasto ne zaroniti pod zemlju samo 1-2 km ranije i time omoguciti da jedna stanica bude u Prokopu i odlicna veza sa Beovozom i medjunarodnim zeleznickim saobracajem?

Nije mi jasno otkud tolika ljubav prema ostavljanju tih sina na povrsini, ako ce to biti centar grada? Na kraju, tu ce zemlja da bude najskuplja u gradu, samo da prodas deo te povrsine koju bi sine zauzimale mozes da platis kopanje tih 1-2 km tunela...
 
Није ми јасно откуд уопште љубав ка остављању те пруге??? Ако ће да буде метро туда, постоји линија која би прелазила преко метро-моста и имала станицу у СА. Ах, да, то је због ЛРТ-а који не треба да има станицу тамо.
 
MilisaV":k50w0glc je napisao(la):
ako se već pozivamo na druge gradove onda da pomenem da u beču s-ban ne ide do stephansplatz nego dotle ide u-ban. žao mi je ali neko ko je iz barajeva i koristi pri gradsku železnicu ne može da direktno siđe direktno na trg već može da bira više stanica u gradu u kojima može da siđe i eventualno da presedne do krajnjeg odredišta. od barajeva ima rakovicu, prokokop, vukov spomenik, jug, eventualno novi beograd i zemun batajnica pa sa svih tih stanica može da vata drugi prevoz bio to metro, autobus, tramvaj......
A u Minhenu npr. prigradska železnica prolazi direktno ispred glavne ulice.. ima raznih primera..
 
A zašto je sadašnja situacija te raskrsnice lošija, odnosno zašto toliko forsirate kružni tok?
 
Jer ne moze da se ukloni zgrada zeleznicke stanice,novi most ce da bude u blizini pa ce biti puno saobracaja,a i deo kao hotelu bristol je vec formiran kruzno.

To bi bilo slicno trijumfalnoj kapiji samlo u manjoj meri a i podseca me na onu crkvu u Sofiji koja je usred kruznog toka

larcdetriomphe1.jpg
 
А при томе, наравно да је увек боље решење кружни ток од семафоризоване раскрснице, нарочито ако је довољно велики, као што би у овом случају био.
 
razgradjevinar":39g2rq9g je napisao(la):
jak je taj zelecnicarski lobi u srbiji, .. citajuci postove po srpskim forumima neupuceni slucajni posetilac bi pomislio kako srbija ima ne znam kakvu zeleznicku tradiciju i razvijenu zeleznicku infrastrukturu.
Који црни железнички лоби? :shok: Владајућа класа и странке смењују стручњаке и постављају партијске послушнике на чело железнице да је уништавају. Са друге стране, јавност се спинује против железнице, највише текстовима у Блицу и Пресу. Да интернет небо није отворено, медијска цензура би оставила потпуни мрак над железницама. За разлику од плаћених новинара и републичких посланика, "железнички лобисти" потпуно бесплатно троше сате и сате бранећи идеју железница. Ја сам, на Миксеру 2012 управо трошим укупно 100 својих волонтерских сати директном популаризацијом железничких решења малим групама посетилаца. Поређења ради, рад по 8 сати 5 дана у недељи је 176 радних сати месечно. На прикупљање улазних података за предлоге унапређења трамвајске мреже потрошио сам око 180 сати. За то не тражим ни динара, само да видим како у Београду и Србији нешто нормално функционише! И нисам једини, 40% радника ЖелезницаСрбије су заклети железничари, који са лошим средствима за рад теже да одраде посао најбоље што могу, без икакве макар похвале од стране руководства! Када би се разбила апатија и мирење са судбином међу популацијом која разуме све погодности железнице, тек тада би се видело шта је то "железнички лоби".
razgradjevinar":39g2rq9g je napisao(la):
pozivanje na ulozena sredstva me tek izludjuje, stucali su milijarde u nekakve tunele i stanice koje su potpuno nefunkcionalne i nije im dosta.
Та банда режимских новинара не би тражила референце кад пише текстове, чак ни када не би њихови чланци пролазили кроз цензорске филтере. Основно правило када се говори о неким трошковима је представљање добити од улагања. :dil: Каква је добит од школа, вртића, домова здравља? Субвенција јавног превоза? Држава, уколико не би субвенционисала железнице, за исти превоз, само за нафту би потрошила исто колико за субвенције. А где су трошкови лечења повреда, астме, психичких поремећаја због изложености продуктима сагоревања? Усмрћивања радног становништва? Највећи трошкови које данас имамо на железници су трошкови нерационалног и нестручног пословања, и опортунитетни трошкови (не коришћење у довољној мери нити на прави начин). Примера ради, Беовоз је 1996/7 са гором политиком квалитета него данас превозио 80.000 путника дневно, а садашњи БГВоз превози 30.000 путника дневно. Разлог је прост: онај систем је спајао сва три краја, а овај само један. Примера има много.
razgradjevinar":39g2rq9g je napisao(la):
pozivanje na ekologiju tek ne pije vodu, era nafte je na izmaku i pre ce elektro automobili postati deo svakodnevice nego sto ce savski amfiteatar i zaliciti na ove zeksove rendere.
Да се по питању екологије не заносимо причама "како би нешто било лепо, птичице лептирићи", еколошке штете се данас, углавном, претварају у новац. А постоје и просторни проблеми у центрима градова. Већ прелазак из аутомобила у аутобус ствара просторне уштеде 7-9 пута. Међутим, пракса је показала да врло мало оних који себи могу материјално да приуште аутобил користи аутобус, што не важи за шинске системе превоза. Конкретно, ако од 80 хектара савског амфитеатра 20 оставимо за наше потребе железничког саобраћаја, то је капацитет 400 хектара паркиралишта за аутомобиле!
razgradjevinar":39g2rq9g je napisao(la):
sto se tice potrebe da se ostave dva koleseka kako bi ljudi mogli da stignu vozom u sami centar grada podrzavam jedino u slucaju da se paralelno izgradi i pista za sletanje aviona jer svi gost nam je drag, odakle god i kako god da nam dolazi
За авионску писту би морао да се поруши и поравна цео круг двојке, док је за железничко решење довољно 15-20 хектара, које смо случајем срећних околности сачували :kk: Једино им нисмо дали праву намену и искористили их на прави начин :notok:

@spatiotecte
Ако говоримо о возовима из Крушевца (Загреба, Беча, Темишвара, Будимпеште) управо ти возови треба да стану у културном, историјском, туристичком, административном, пословном центру. Многи градови су уложили силан новац, а многи тек планирају да га уложе у оно што ми већ имамо: Међуградска и међународна станица на пешачкој удаљености од већине онога што је важно путнику/госту из далека. Путници из Панчева и Барајева иду на разне локације, и њима више одговара линија која пружа највећи спектар преседања, а то је садашњи Нови железнички чвор. :gobb:
 
karlo, odmah da kazem da sam u medjuvremenu i sam malo revidirao stavove po pitanju zeleznice i sad citajuci ove moje vidim koliko sam u stvari kenjao....

ono sto me boli je nedostatak vizije i istrajnosti i visedecenijsko lutanje u trazenju pravog mesta i svrhe zeleznice u ovom gradu i ovoj drzavi..a sto je najgore ne nazire se kraj tom lutanju

a tebi svaka cast, sa zadovoljstvom citam tvoje postove iza kojih ocigledno stoji mnogo znanja i truda. ne moram uvek da se slozim ali volim kada mogu da pratim tok misli nekog sagovornika i da razumem odakle proisticu nejgovi stavovi..
 
Samo da prijavim da sam potpuno promenio mišljenje o železnici proteklih nekoliko godina.

Boraveći u Belgiji i Holandiji shvatio sam koliko je železnica moderan, brz, elegantan i savremen oblik prevoza.

Nisam najsrećniji što smo uzeli ruska železnička vozila ali i to je bolje od onog ranije.
 
Naravno.Cak je vec u madjarskoj i austriji skuplja zeleznica jer je udobnija i mnogo brza od autobusa.

Tamo su autobusi socijalna kategorija dok je kod nas obratno.Cesto vucem paralelu izmedju nas i amerikanaca.Na isti nacin forsiramo drumski saobracaj a zanemarujemo zeleznicu.
 
Vrh