Šta je novo?

Most preko Save od Bulevara Nikole Tesle do Pariske ulice

Ljudi, dok ne krenete da crtate, neće se lepo videti vaše ideje. Niti ćete vi shvatiti koliko tu problema ima.

Ali, evo, dok se to ne desi, imam nekoliko pitanja:

1. Ako most nije samo pešačko-tramvajski, kako ćete na njega dovesti saobraćaj, a da ne ugrozite Patrijaršiju + Kapetaniju?
2. Ako uspete da provučete ulicu 2+2 ili 1+1 kroz te iglene uši kako mislite da to uradite i sa dva tramvajska koloseka?
3. Ako može sve to da prođe, da li ste sigurni da tramvaj može da savlada tu visinsku razliku?
4. Svesni ste sigurno da Pariska nikako ne može da se proširi - kako mislite da ulica sa samo tri trake opslužuje saobraćaj koji će u nju da nadolazi sa NBG-a?
5. Ako sve to može... kuda će tramvaj da prođe kroz Novi Beograd da bi došao do Zemuna?

Ako uspete da mi odgovorite valjano na bar 4 od ovih 5 pitanja, možda dobijete saveznika pošto mi se generalno sviđa ideja da Beograd preko Save ima što više mostova i generalno ne mislim da mostovi "kvare" pogled na bilo šta, već (uglavnom) ulepšavaju grad.
 
Pogledaj fotku koju sam okačio - most ne bi bio ni blizu zgrade Patrijaršije, a što se kapetanije tiče - bio bi mnogo iznad nje.
Pariska ulica ima dve tramvajske "trake" i tri drumske - zašto bi bio problem da se most sa dve tramvajske i dve drumske trake nastavi na Parisku ulicu?

Visinska razlika nije problem - most bi bio u visini Pariske, a rampa na novobeogradskoj strani bi se spuštala kroz park sve do Bulevara Nikole Tesle.

Tramvaj za Zemun bi išao tim mostom i Teslinim bulevarom. Pošto tramvaj ide preko Mosta na Adi - onda bi novi most na mestu SSM mogao da nosi metro umesto tramvaja.

Znači da bi tako rešili i problem prelaska metroa na NBG, a ideja o tunelu bi se konačno odbacila.
 
Ali zapravo, aktuelnim metro planom predviđen je prelazak treće linije metroa preko Save - u visini Pariske ulice (nije definisano da li mostom ili tunelom, though)...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798615#p798615:71mhni21 je napisao(la):
ink » Uto Dec 01, 2020 6:14 pm[/url]":71mhni21]Ljudi, dok ne krenete da crtate, neće se lepo videti vaše ideje. Niti ćete vi shvatiti koliko tu problema ima.

Ali, evo, dok se to ne desi, imam nekoliko pitanja:

1. Ako most nije samo pešačko-tramvajski, kako ćete na njega dovesti saobraćaj, a da ne ugrozite Patrijaršiju + Kapetaniju?
2. Ako uspete da provučete ulicu 2+2 ili 1+1 kroz te iglene uši kako mislite da to uradite i sa dva tramvajska koloseka?
3. Ako može sve to da prođe, da li ste sigurni da tramvaj može da savlada tu visinsku razliku?
4. Svesni ste sigurno da Pariska nikako ne može da se proširi - kako mislite da ulica sa samo tri trake opslužuje saobraćaj koji će u nju da nadolazi sa NBG-a?
5. Ako sve to može... kuda će tramvaj da prođe kroz Novi Beograd da bi došao do Zemuna?

Ako uspete da mi odgovorite valjano na bar 4 od ovih 5 pitanja, možda dobijete saveznika pošto mi se generalno sviđa ideja da Beograd preko Save ima što više mostova i generalno ne mislim da mostovi "kvare" pogled na bilo šta, već (uglavnom) ulepšavaju grad.
фреквенција од 8 трамваја на сат не захтева посебну траку у било којој варијанти, зато је довољно да мост буде 1+1, тиме се ни фреквенција париске не повећава, само се људи преусмеравају са бранковог на нови мост, чиме се празни ул кнеза симе.

ако се у визију укључи прелаз дунава у оси тадеуша, онда треба мост 2+2, исто без посебне траке за трамвај који би се даље пео париском, а аута би у том случају, због фреквенције, обавезно ишла у тунел испод париске.

траса моста иде преко дрвене бараке, великих степеница и непосредно изнад тј северно од капетаније.
висина моста не треба да буде у висини париске, то је превисоко, од париске до обале има око 200м што је довољно да се трамвај благо спусти као и бранкова што се спушта пре моста.
на нбг трамвај не треба у теслин већ у пупинов булевар, јер тако захвата неупоредиво више путника.

пошто прелаз дунава неће скоро, одмах преселити зарића за 1+1, али урадити дупле стубове у води како би зарић у једном тренутку могао да се дуплира.

да има воље све ово је крајње просто.
 
Panto, to za metro nisam znao..

Inače, dobar predlog da tramvaj ide Pupinovim bulevarom, kao i da se konstrukcija postepeno spušta od Pariske. Jedino ne bih voleo da se konstrukcija SSM prebacuje na ovo mesto, novi viseći most bi mi bio draži.
 
Pošto niko drugi nije uradio, uradio sam ja. Evo ga jedan amaterski dokaz koncepta sa širinom potrebnog koridora za most (bez 3D prikaza odnosno visine).

Most koji ima tramvajski koridor u širini od 8 metara, 2 automobilske trake od 3,5 metra i pešačke staze sa svake strane širine 3 metra celom dužinom, a na delu gde premošćuje samo reku može biti i šire jer ima prostora "koliko hoćeš". Takav most od 21m prolazi bez problema kroz taj prostor bez nekih značajnih rušenja. Trudio sam se da održim širinu trotoara na uglu Pariske, pa sam malčice zahvatio parcelu Francuske ambasade, ali to bi uz malo više razmišljanja (ili nebrige o pešacima) moglo i da se izbegne.

Tramvajski koridor je potpuno nezavisan od samog početka do samog kraja. Na novobeogradskoj strani se onda razdvaja na deo koji ide ka ulici Ušće (i posle ka blokovima ili u Mihajla Pupina, gde god) i na deo koji ide ka Zemunu. Ukrštanja su napravljena tako da postoji samo jedan semafor na toj strani koji bi diktirao količinu vozila i prolaz tramvaja ka starom delu mreže, a u samom podnožju mosta je kružni tok. Sam park uopšte nije sasečen puno a ulična mreža se potpuno prirodno nastavlja.

Pošto je i na ovo otišlo više vremena nego što bih hteo priznati, nisam crtao raspodelu traka celom dužinom mosta već samo na početku i kraju. Belom linijom je puna širina mosta od 21+ metar u središnjem delu a na krajevima sam onda preciznije to označio. Na tim delovima je belo drumski deo, žuto pešački a plavo tramvajski. Kod kružnog toka i na uglu Pariske i Kneza Sime npr. nisam iscrtao sve trake za svako skretanje jer je jasan koncept i bez toga.

Ovo je samo prva ideja i može to i mnogo bolje uz bolje alate, više razmišljanja i izlazak na teren. A kada bi u opciji bio i uži most ili rušenje veće količine objekata, onda mogu čuda da se naprave, ali to nije cilj ovoga.

Ovde je samo prikazano da je ovo ostvarivo i to bez nekih većih problema, kao i da zato što ima puno prostora, ima i puno varijanti, tako da u jednoj od njih sigurno svi mogu biti zadovoljeni.
 

Prilozi

  • V1-7.jpg
    V1-7.jpg
    443,4 KB · Pregleda: 9.997
  • V1-6.jpg
    V1-6.jpg
    241,2 KB · Pregleda: 9.994
  • V1-5.jpg
    V1-5.jpg
    262,1 KB · Pregleda: 9.987
  • V1-4.jpg
    V1-4.jpg
    431,4 KB · Pregleda: 9.996
  • V1-3.jpg
    V1-3.jpg
    386,5 KB · Pregleda: 9.992
  • V1-2.jpg
    V1-2.jpg
    661 KB · Pregleda: 9.986
  • V1-1.jpg
    V1-1.jpg
    446,8 KB · Pregleda: 9.989
Odličan prikaz, uradio si bolje nego što bih umeo ja, zato nisam ni pokušavao :)

Kad vidim ovakav plan, sve mi ovo deluje toliko prirodno i ligično da me čudi što most nije izgrađen odavno.

Pogotovu što mesta ima, a vidim da ni zgrada PIO ne bi morala da se ruši.

Ovaj most je trebalo nspraviti, pustiti tramvaje, a tek onda uklanjati i graditi novi most na mestu SSM. Koji bi nosio i metro.
 
НоуЛимит,

Свака част!

Можда би могле да се углаве три траке по 3 метра (довољно је, 3,5 м је за 100 км/ч), да се испрати профил Париске улице и да на мосту буде променљив смер вожње у средњој траци.

У том случају, пешачко бициклистичка стаза би можда могла да се постави на ниво испод друмско-трамвајског.
 
Нема потребе у овој структури и систему функционисања града. Да је Калемегдан остао насељен и самим тим центар, онда би већ требало. Овако само би било зезнуто а и вероватно правило гужву по центру.

Већи проблем је уклопити га на новобеоградској страни јер је Булевар Николе Тесле закривљен онако. Ту би много посла требало

Можда пешачки?

Ја сам више за мост директно од Булевара Зорана Ђинђића до Савске - кулу је лако заобићи једноставно размакнеш у том делу траке и кула остаје по средини
 
Ma ima potrebe. Pa koliko će samo ljudi živeti u kompleksu Beka, gde su nova naselja uz Dunav? Svima njima bi najbliže bilo da ovim mostom pređu Savu.

Nego, most bi stvarno mogao imati dva nivoa. Recimo na gornjem da ima četiri trake, kuda bi prolazili i tramvaji, a na donjem nivou da prolazi linija metroa - npr od Zemuna, pa čim pređe most da uđe u tunel do Trga republike, pa Botanička bašta itd..hipotetički.

A preko novog SSM da ide metro Bulevarom Đinđića za aerodrom.
 
@NoLimit svaka čast za trud
Ali i na tvom prikazu se vidi koliko je na tom mestu most nepotreban... Onaj deo parka usce koji bi zavrsio izmedju tog i Brankovog mosta mozes da bacis, da ne pricamo koliko se narusava ambijent parka, gura se dodatni saobracaj u srce grada. A tek argument da je potreban buducim stanovnicima Beka... Ideja da neko jednog dana AUTOM iz Koteza ide na NBG preko KALEMEGDANA mi je suluda. Izvinite ne mogu ovo da svarim nikako...
Meni mnogo lepsa ideja da se tramvaj jednog dana spusti sa Terazija u Brankovu, pa na most, pa u Pupinov bulevar... Kao nekad uostalom
 
Problem je što tramvaj ne može da ide na Brankov most. Objašnjavano je više puta tokom godina na forumu od strane ljudi koji su bliži toj temi. Koliko sam shvatio ima veze sa samom konstrukcijom i tipom vibracija koje proizvodi tramvaj. Tako da ta opcija otpada sve dok se ne bude rušio postojeći Brankov most i gradio neki novi kao što sada radimo sa Starim Savskim. A to neće biti još mnogo decenija, verovatno nas većina neće to ni doživeti. Tako da ne treba trošiti misli na to. Brankov most i Terazijski tunel će ostati kao dominantna drumska veza još dugo.

Ovde se dosta spominjao drumski prelaz, i to bi bilo i ok ako se već pravi most ako misle ljudi da treba. Međutim, ono što je mnogo bitnije po meni je tramvajski prelaz jer bi poništio besmisleno kruženje oko centra koje ima sada i izuzetno spor prelazak reke naspram autobuskog saobraćaja. Ako si kod Ušća, da li ćeš uhvatiti autobus do Zelenjaka, pa u centar ili ćeš ići sedmicom okolo naokolo do Tašmajdana, pa onda odatle u centar? Svi znamo odgovor na to. A i ovi što ne idu u centar, svejedno će brže stići gde god da idu.

Najveća prednost tramvaja na liniji Pariska - Ušće je što bio bio skroz odvojen i brz, mogao bi da gazi maksimalnom dozvoljenom brzinom na tom delu. Od stajališta kod Knez Mihailove do TC Ušće bi se stizalo za par minuta. I onda možemo imati i ispravljene sadašnje i nove buduće linije koje dovode ljude tamo gde žele, i komplementarne su i sa autobuskim i sa metro sistemom. Vodio bi ljude baš tamo gde žele da idu i tamo gde neće ni prva ni druga a verovatno ni treća linija metroa proći. Dopunjuju se.

Primer ispravljene sedmice sa novim stajalištima:
Ušće - Knez Mihailova - Studentski Trg - Trg Republike - Terazije - Tašmajdan
Kakva bi to linija bila.

A tramvaj ka Zemunu kroz Nikole Tesle zbog toga što može da ide izvan drumskog koridora bi bio brži od svih autobusa jer nema nikakva značajna ukrštanja osim sa pešacima i nešto ono malo pristupa ka Hotelu Jugoslavija, ka kazinu, itd. gde je saobraćaj zanemarljiv jer su to samo parkinzi i sl. To bi značilo da bi svugde mogao imati nagazne semafore i preleteti taj deo. Nema eksproprijacije, nema rušenja, uzme se samo 8 metara od parka koji je širok više stotina a dobije se mnogo. Ne smeta automobilima, ne smeta nikome.

Kroz Mihajla Pupina ima smisla jer ima veću pokrivenost odnosno više ljudi, što je prednost, i do bloka 12 isto može da ide van drumskog koridora, a onda negde od opštine NBG bi morao da se uklopi u postojeću ulicu. U tom poslednjem delu bi onda bio sporiji od varijante preko Tesle, ali to bi trebalo izvagati u odnosu na pokrivenost i proceniti šta je cilj. Skoro sve linije iz Zemuna idu kroz Bulevar Nikole Tesle jer je tu najbrže i najkraće, i tako će i ostati jer uz obalu ne može da se gradi, tako da nije to slučajno.

Nama treba rebrendirati tramvaj kao brz prevoz koji je pouzdan, brži od autobusa gotovo uvek a ponekad i od automobila. U samom centru da glumi ulogu "trgovačko-pešačkog" tramvaja, a van toga da gazi 70 km/h i da ima prednost na ukrštanjima ili da ih izbegne. U Jurija Gagarina smo zakasnili za takvo nešto zbog mnogo bitnih drumskih ukrštanja. Ka Zemunu se to može lako izvesti.
 
То, нова 14-ца: Земун (Главна) - Устаничка.

Преко новог моста такође и:

4: Земун (Главна) - Богословија (преко Цара Душана, 27. марта) и
11: Калемегдан (Беко) - Блок 45.

А преко Старог савског:

8: Земун (Главна) - Бањица.

Попречном везом, кроз Трешњин цвет и Булевар уметности и преко Моста на Ади:

61 (јбг, да не дирамо 15 и 16, легенде су): Земун (Главна) - Баново брдо и
62: Земун (Главна) - Кнежевац.

Попречном везом, кроз Трешњин цвет, Булевар уметности, Ђорђа Станојеића, Црвене армије радника и сељака:

63: Земун (Главна) - Блок 45.

Кад се повуче права полуга, свакаква се врата отварају...
 
Viseći most, čini mi se na dva nivoa:
Lungi-bridge.jpg
Ovakav beli lepotan bi na ovom mestu odlično stajao.
 
Ako bi već gradili tako nešto onda stvarno ne vidim zašto ne most olje ivanjicki ili neki most sličan tome. Debelo bi se rasteretio centar, posebno ako bi se dodao i most kod višnjice i neki bulevar duž nasipa od borče do tog mosta.
ajde sad hejt o plućima beograda i šta već i zanemarimo zagađenje dok prođeš brankov i centar... :D
 
Evo hejt :D

Velika je razlika proterati most ovde uz odsecanje jednog manjeg dela parka i proterati most kroz prirodni rezervat. Ne može uopšte da se poredi. Ovde cenu mogu da plate skejteri jer će imati malo više buke, a onamo bi ceo Beograd trpeo indirektno.
 
Ja lepo predlozih ideju tunela od bulevara Nikole Tesle do novog Dunavskog bulevara koji ce u sest traka ici ka pancevackom mostu i adi huji... Pritom ne narusava ni prirodu ni vizure nit vodi saobracaj izmedju kneza i kalemegdana. Nesto kao sto je Eurasia tunel u Istanbulu. Eto moze onda i ovaj most, al samo za tramvaje, pesake i bicikliste
 
Па добро, ал тај тунел ако не би коштао пола милијарде, не би ни много мање.
 
Bice ovaj grad mnogo bogatiji svakako...
Nek se gradi i 2050
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798737#p798737:2swtzg4x je napisao(la):
NoLimit » 02 Dec 2020 12:56 am[/url]":2swtzg4x]Pošto niko drugi nije uradio, uradio sam ja....

NoLimit, svaka čast. Odlično odrađen predlog! :kk: :gobb:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799092#p799092:6oyl4j4c je napisao(la):
NoLimit » 02 Dec 2020 11:22 pm[/url]":6oyl4j4c]Evo hejt :D

Velika je razlika proterati most ovde uz odsecanje jednog manjeg dela parka i proterati most kroz prirodni rezervat. Ne može uopšte da se poredi. Ovde cenu mogu da plate skejteri jer će imati malo više buke, a onamo bi ceo Beograd trpeo indirektno.

Ma skejteri bi trebalo da vole "urbane" sredine. Inače im ne leži ova priroda i drveće. Ne izgleda tako dobro na jućub klipovima :D
 
Nepotreban most u svakom smislu, a ujedno bi bio štetan za Kalemegdan i staro jezgro grada. I to sve zbog veze Dorćola sa Zemunom?! Kao da je saobraćaj između ta dva dela grada ogoroman?! Gužve koje postoje preko Brankovog mosta i kroz Terazijski tunel su naviše zbog onih koji idu u pravcu Pančevačkog mosta, Borče, Karaburme, Višnjice, Mirijeva, Lešća. Takođe, ovi delovi grada imaju ogroman prostor za širenje i neprestano rastu, dok je Dorćol mnogo manji i nema većih opcija za širenje. Mnogo je bolji plan da se od Zelenog venca do Kalemegdana pravi što manje saobraćaja, a ne da se on povećava sa izgradnjom jednog takvog mosta.
 
хаха, па нису само земун и дорћол у рачуници, овај мост заједно са оним у тадеуша је централна, најкраћа и најприроднија веза целе сремске стране са целом банатском страном, при чему се једним краћим тунелом испод гребена париске потпуно заобилази цео шири центар града. само толико. да се овај град развијао на нормалан начин, оба ова моста би одавно постојала.

али оно што не престаје да ме фасцинира је константна фикс идеја да, због мало веће брзине, трамвај иде теслиним и булеваром уметности где има шака јада путника, а да заобилази омл бригада и пупинов бул где цео дан има гомила људи и где су, евидентно, бусеви најоптерећенији. уосталом, некадашњим плановима, ширење нбг трамваја за земун и јесте предвиђено пупиновим булеваром.

шта вреди тројци што је најбржи трамвај кад тамо нема довољно путника, нити ће их икада бити, и трамвај је чисто бацање пара. чак и пре 1990-е, добро се зна да су 1 и 3 превозили раднике а не становништво, које свуда у тој зони има далеко ближе и приступачније аутобусе, осим читаве две станице у старом кошутњаку којима је бус подаљи.

ако је поента да трамвај буде брз али празан јер је ван главних коридора, онда честитам, на правом сте путу.
 
Da li je most potreban? Potreban je.
Da li most možda namerno ne treba izgraditi kako se ne bi generisao saobraćaj kod tvrđave? Možda. To zavisi koliko dugo ćemo moći to sebi dozvoliti. Tek smo u začetku izgradnje Dunavkog Beograda, i sa jedne i sa druge strane, tako da imamo još lufta.

Neko je napisao da sadašnji Beograd ne funkcioniše na taj način da je potrebna ta veza. I to jeste dobro rečeno. Međutim ovde pričamo o budućem Beogradu, ne o sadašnjem. A taj Beograd će imati potpuno drugačije potrebe.

Da li je bolje tunel skroz do Dunavske? Naravno da jeste, ali bi to bilo izuzetno skupo. Neka kombinacija mosta i tunela bi možda bila rešenje. Nije poenta da guramo ljude kod Kalemegdana, ali poenta je da će ljudi sami doći. Na NBG neko radi, kod Dunava spava. Kuda će ići? Pa, ovuda. Sa mostom, ili bez mosta, sa tunelom, ili bez tunela, ljudi će ići tuda. Sa svakim izgrađenim kvadratom sve više.

Da li bi most mogao ugroziti vizuru tvrđave? Mogao bi, zato je i potrebno dobro rešenje koje će se uklopiti. Tunel se najbolje uklapa naravno, ali svi znamo koliko je taj tunel realan trenutno (isto kao i ovaj most verovatno).

Što se tiče tramvaja, razložili smo obe opcije. Pupinovim Bulevarom bi sigurno imao više putnika, doduše drugačije strukture. Pitanje je šta se želi. Ako se želi što više ljudi sa NBG odvući u tramvaj sa cele te relacije od opštine do Ušća (a tu se susreću ljudi i iz raznih delova NBG, sa Bežanije, iz prigrađa, itd.) onda treba da ide Pupinom. Ako se hoće brza veza Zemuna i samog centra, onda Tesla. Idealno obe varijante, ali u praksi znamo da ne može tako. Poenta je samo da se dovede tramvaj tamo gde je najidealnije za njega. Na novobeogradske bulevare koji su ravni, široki i na kojima još uvek ima prostora da se to sve odradi kako valja, tako da ne pati ni tramvaj ni drumski saobraćaj.

Nije niko od nas pomislio ovde treba most, pa hajde da gradimo most. Već smo pomislili ovde je potrebna saobraćajna veza, a most je jedno od rešenja. To u fundamentu menja pristup problemu. I svi smo u pravu na neki način. I da je potrebna veza, i da je most racionalan, i da je tunel bolji, i da ne treba gurati ljude kod tvrđave, i da most može da smeta pogledu. Sve je to istina, a budući Beograd će tražiti rešenje za sve to. Zato se i "igramo" u radionici.
 
Пази, ако ћете градити овај мост, онда апсолутно мора да се направи и мост у продужетку Тадеуша Кошћушка
 
Vrh