Karlo del Ponte
Advanced
@Бумбарево брдо @NoLimit
Ви сте можда највише допринели овој теми. А тема је актуелна узевши у обзир ову напредну накараду, да хоће да нас 3 године оставе без моста. Сада, једна основна замерка је да стање са трамвајем и друмом на раскрсници Париске и Симе Марковића третирате као раскрсницу у нивоу. У ствари то је зона и за трамвај и за друм инфраструктуре са граничним параматрима успона и кривина и за један и за други. Шта мислите, да трамвај приђе мосту на најгорој комбинацији успона и кривине, на полунивоу у односу на друм? Ако би се трамвај ту и укључио, то једино ако би се примениле мере за ублажавање успона на целом делу од Пристаништа до Кнез Михајлове.
Ја сам размишљао о другом решењу, а то је "кат енд ковер" (у површиском ископу) тунел од Узун Миркове, до Кнеза Симе Марковића. односно падине брда, па даље мост и надземно на Новом Београду. Односно мост у два нивоа, горе друм, бициклисти, пешаци, доле шински систем, за почетак трамвај. Везано за учесталост чак и трамваја у том случају, то није 8 на сат како каже @Бумбарево брдо, већ реда 3 линије са интервалом 6 минута у шпицу и трамвајским возовима од 40 метара:
4 - Бежанија - Студентски трг - Омладински стадион (Роспи Ћуприја).
7 - Блок 45 - Студентски трг - Устаничка (Калуђерица 2).
8 - Земун - Студентски трг - Вождовац (Кумодраж)
Чак мислим да се евентуално трамвајски тунел направи одмах до Теразија.
Везано за друм, више од 1+1 траке једноставно десна обала неће моћи да прими. Чак и за то треба добро осмислити раскрсницу код Кнеза Симе Марковића, да са моста има одмах три траке за пражњење, две за тај смер већ од саме обале да се шире.
Први корак би свакако било копање Париске, јер већ када почнемо да копамо Париску може се наићи на археолошке ископине које нам у старту могу саботирати целу причу.
Да би имали неку представу о котама терена, Сава је 70-76 метара зависно од водостаја, Кнеза Симе Марковића 100м, Кнез Михајлова 120м. Сам гребен Калемегдана је око 115м, и рачунајте да ни један део моста не би смео да штрчи више од тога. Најбоље је лук распонског моста као Бранков. Мислим да је оптимум неких 95м, зато што ни на трамвајско-метро траси не желимо превелики успон. У том случају је метро (подземни трамвај) на коти 90 на мосту, 95 на раскрсници са Симе Марковића, 100, а метро станица би била од Грачаничке до Кнез Михајлове на коти 100. Ту је дубина станице скоро 20 метара код Кнез Михајлове, али имамо онај троугаони паркић који нам олакшава градњу станице. На раскрсници Узун Миркове и Париске се бар за сада не угрожава ни један објекат високоградње ако пристанемо на оштрију кривину полупречника 50 метара. Циљ нам је да максимално имамо плитак тунел. Следећа станица Студентски трг па Теразије.
Ви сте можда највише допринели овој теми. А тема је актуелна узевши у обзир ову напредну накараду, да хоће да нас 3 године оставе без моста. Сада, једна основна замерка је да стање са трамвајем и друмом на раскрсници Париске и Симе Марковића третирате као раскрсницу у нивоу. У ствари то је зона и за трамвај и за друм инфраструктуре са граничним параматрима успона и кривина и за један и за други. Шта мислите, да трамвај приђе мосту на најгорој комбинацији успона и кривине, на полунивоу у односу на друм? Ако би се трамвај ту и укључио, то једино ако би се примениле мере за ублажавање успона на целом делу од Пристаништа до Кнез Михајлове.
Ја сам размишљао о другом решењу, а то је "кат енд ковер" (у површиском ископу) тунел од Узун Миркове, до Кнеза Симе Марковића. односно падине брда, па даље мост и надземно на Новом Београду. Односно мост у два нивоа, горе друм, бициклисти, пешаци, доле шински систем, за почетак трамвај. Везано за учесталост чак и трамваја у том случају, то није 8 на сат како каже @Бумбарево брдо, већ реда 3 линије са интервалом 6 минута у шпицу и трамвајским возовима од 40 метара:
4 - Бежанија - Студентски трг - Омладински стадион (Роспи Ћуприја).
7 - Блок 45 - Студентски трг - Устаничка (Калуђерица 2).
8 - Земун - Студентски трг - Вождовац (Кумодраж)
Чак мислим да се евентуално трамвајски тунел направи одмах до Теразија.
Везано за друм, више од 1+1 траке једноставно десна обала неће моћи да прими. Чак и за то треба добро осмислити раскрсницу код Кнеза Симе Марковића, да са моста има одмах три траке за пражњење, две за тај смер већ од саме обале да се шире.
Први корак би свакако било копање Париске, јер већ када почнемо да копамо Париску може се наићи на археолошке ископине које нам у старту могу саботирати целу причу.
Да би имали неку представу о котама терена, Сава је 70-76 метара зависно од водостаја, Кнеза Симе Марковића 100м, Кнез Михајлова 120м. Сам гребен Калемегдана је око 115м, и рачунајте да ни један део моста не би смео да штрчи више од тога. Најбоље је лук распонског моста као Бранков. Мислим да је оптимум неких 95м, зато што ни на трамвајско-метро траси не желимо превелики успон. У том случају је метро (подземни трамвај) на коти 90 на мосту, 95 на раскрсници са Симе Марковића, 100, а метро станица би била од Грачаничке до Кнез Михајлове на коти 100. Ту је дубина станице скоро 20 метара код Кнез Михајлове, али имамо онај троугаони паркић који нам олакшава градњу станице. На раскрсници Узун Миркове и Париске се бар за сада не угрожава ни један објекат високоградње ако пристанемо на оштрију кривину полупречника 50 метара. Циљ нам је да максимално имамо плитак тунел. Следећа станица Студентски трг па Теразије.