Šta je novo?

Most Beška 2, E75.

U međuvremenu su skinuti delovi betonskih ploča i naslagani u ogromnim količinama sa jedne i druge strane starog mosta, uz takođe ogromne hrpe šuta. Cela konstrukcija je ogoljena ali i dalje prohodna za mehanizaciju celom širinom.

 
Економија - Наслови
Отегло се до пролећа подмлађивање старе Бешке

Ажурирано пре 1 час 17 минута
Izvor: http://www.dnevnik.rs

Иако је било планирано да се стари мост преко Дунава код Бешке пусти у саобраћај пре зиме, неимари нису успели да заврше комплетну реконструкцију, тако да је део посла остао за пролеће.

А док год се радови не заврше, саобраћај у оба семра одвија се преко новоизграђеног моста. По речима одговорног руководиоца радова у „Алпини” којој је поверена поправка Милорада Стевановића, хладно време и ниске температуре спречиле су неимаре да заврше све послове, посебно оне који се односе на асфалтирање и хидроизолацију. Иако се ударнички радило, завршетак санације је остао за почетак следеће грађевинске сезоне и треба још око месец и по лепог времена да се све уради.

Неимари кажу да је потреба за бројним грађевинским радовима уочена накнадно и да нису били предвиђени првобитним планом санације. Инжењери су још пролетос најавили могућност додатног посла јер се право стање моста видело тек када се подигао асфалт и прегледала бетонска основа. Током протеклих седам месеци радило се паралелно и на санацији старог бешчанског моста и прелаза преко канала Аркањ. Одлучено је да се замене све пешачке стазе и комплетне ограде, сходно новим прописима о безбедности саобраћаја.

Још приликом изградње новог моста стари је ојачан с доње стране и отклоњен је проблем у вези с клизиштем, а улегнуће моста делимично је исправљено коришћењем лаких материјала. Стари мост изграђен је 1975. и у то време је био најдужи мост у Европи и светски рекордер у бетонским преднапрегнутим континуалним гредама. Пројектовао га је инжењер Бранко Жежељ, био је дуг 2,5 километра, али је током НАТО-овог бомбардовања део срушен па је скраћен на 2.205 метара, колико је дугачак и нови мост близанац.

Међународни тендер за изградњу новог моста и реконструкцију постојећег расписан је још 2004, уговор с изабраним извођачем, аустријском фирмом „Алпина”, потписан је 2006, изградња је почела 2008, нови мост завршен је крајем 2011, а радови на старом могли би се окончати, по најавама, у мају 2013. Подсећања ради, уговорени рок за те послове био је најдуже три године – две за изградњу новог моста и годину за стари, што би значило да је сви радови код Бешке требало да се заврше до 2009. године. Међутим, радови на старом мосту нису ни могли почети пре но што се изгради нови, на који је пребачен саобраћај у оба смера.

Километарске стазе

Како нам је изјавио Милорад Стевановић, на градилишту старог бешчанског моста 80 радника радило је до снега на монтажи пешачких стаза и ограде и тај посао је окончан. Изграђено је чак 4.410 метара пешачких стаза и исто толико метара ограда. Иако је у шпицу сезоне било двоструко више запослених, нису успели све да заврше због накнадно утврђенов већег обима посла.
 
чудо. када год сам пролазио преко моста, није ни било 20 радника на њему
 
Meni deluje kao način da alpina namakne dodatne pare na ime nepredviđenih radova.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Most Beška ide na arbitražu?
Izvor: Novosti

Beograd -- Srbija vrednost posla procenjuje na maksimum oko 62 miliona evra, izvođač traži 40 miliona više, pišu Novosti.
97778464150e6a80a595c4651749873_640x427.jpg


Od puštanja u saobraćaj novog mosta na Dunavu kod Beške prošlo je više od godinu dana, a koliko taj kapitalni objekat košta Srbiju još nije poznato.

Investitor „Putevi Srbije“ i izvođač radova austrijska „Alpina“ još nisu postigli sporazum, a kako su procene dve strane u velikom raskoraku, „teškom“ čak 40 miliona evra, gotovo je sigurno da će slučaj „Beška“ rešavati arbitraža, saznaju „Novosti“.

Činjenica je, što je država i priznala, da je „Alpina“ imala dodatne radove, koji su poskupeli ugovorenu cenu. Osnovni ugovor o izgradnji mosta potpisan je 2006. godine, a vrednost radova iznosila je 2,9 milijardi dinara. Međutim, u posao se ušlo sa idejnim projektom, a glavni je pokazao šta sve još treba da se radi, poput sanacije klizišta, zaštite stubova na postojeće mostu...

Alpina je crtu podvukla na 102 miliona evra, a „Putevi Srbije“ su do sada priznali troškove od oko 62 miliona evra, što je i poslednja ponuda investitora izvođaču.

"Poslali smo Alpini našu procenu i ukoliko se ne postigne dogovor idemo na arbitražu" - kažu za Novosti u Putevima Srbije.

"Mi ćemo tražiti da se promeni arbitar, jer zahtevamo da to bude neko ko nije pristrasan, ko će odgovarati i jednoj i drugoj strani, a sadašnji „navija“ za Alpinu.“

Krajem januara „Putevi Srbije“ i „Alpina“ potpisali su memorandum kojim je usaglašeno 42 od ukupno 43 stavke u pregovorima oko cene i tada se došlo do cifre od 5,64 milijarde dinara. Nadležni iz „Puteva Srbije“ istakli su da je ostalo otvoreno pitanje oko produžetka roka gradnje na osnovu čega će „Alpina“ tražiti dodatni novac. Od toga se do danas očigledno nije odmaklo.

Primer mosta kod Beške trebalo bi da bude pouka za Srbiju da više nikada poslove ne ugovora po proceduri koja podrazumeva i projektovanje i izvođenje radova.
 
kao sto jednom ranije napisah, Alpini treba pokazati prstom u pravcu Horgosa. Sa tom kompanijom ni jedan posao nije prosao kako treba.
Svojevremeno kada mi je rodjak koji zivi u Austriji pricao da je to `mala` kompanija i da oni nemaju kapacitet za tadasnju koncesiju Horgos-Pozega ja sam bio skeptican, ali iz dosadasnjeg iskustva misljenja sam da Srbija posle zavrsetka sanacije starog mosta kod Beske treba da prekine saradnju sa Alpinom.
 
Sveže fotke od danas:

Skinuti delovi betonskih ploča su i dalje naslagane sa jedne i druge strane starog mosta ali uz dodatak gomile novih zaštitnih ograda (aka bankine), koje proviruju u desnoj strani fotke:
dsc2109.jpg


Nema puno radnika i koliko sam video većina njih radi na instalaciji zaštitnih ograda:

dsc2107.jpg


dsc2104.jpg


Neke cevi su tu takođe, mogu samo da pogađam namenu:
dsc2106.jpg


Moj je utisak da su pri kraju. Jedino što će morati da saniraju sa obe strane put ka starom mostu jer su verovatno oštećeni u sanaciji mosta a i pre toga su bili u prilično lošem stanju. Jel zna neko da li će se to uraditi paraleleno sa sanacijom mosta, tj. da li to ulazi u trenutne radove/ugovor/tender?
 
Alpina Bau (matična austrijska kompanija) je proglasila bankrot. To praktično znači da će morati da se traže novi izvođači za sve projekte uključujući i Bešku 2!
 
Баш немамо среће са грађевинским предузећима из западне европе која нам граде путеве, аутопутеве, мостове,.. све банкрот до банкрота !
 
Ovi bankrotirani rade pomalo ali blamčuga je da su radovi stali na 2% od kraja. Evo novog apdejta od juče iz busa iz pravca NS-a.

Nisam građevinske struke, pa oni koji to jesu, neka dodatne objasne stanje na fotkama:

Iz prava NS-a se dovršava mali most:
dsc2279.jpg


Asfalt ispred mosta je u vrloooo lošem stanju:
dsc2281.jpg


Na prilazu mostu stare ploče su i dalje tamo, graviraju svojom težinom asfalt ispod njih:
dsc2284.jpg


Na narednih par fotki, možete videti male stubiće koji trebaju da drže zaštitnu ogradu. Moj je utisak da postavljaju max 5 stubića dnevno od prošlog puta kad sam fotkao u maju:

dsc2288.jpg


dsc2289.jpg


dsc2291.jpg


dsc2293.jpg


dsc2296.jpg


dsc2298.jpg
.
 
dsc8652.jpg

dsc8655.jpg

A sada, ja vjerujem, najinteresantniji dio reportaže- unutrašnjost mosta Beška 2
dsc8664.jpg

Cijelom dužinom mosta moguće je šetati, sve je zapravo jedna ogromna prostorija visine plafona 2m, osim u djelovima glavnih raspona gdje je značajno veća visina u pitanju. Naravno, sve to ispresijecano stubovima, na dijelu stubova visina je oko 1-1,2m.
dsc8658.jpg

dsc8671.jpg

dsc8673.jpg

dsc8676.jpg

dsc8680.jpg

dsc8687.jpg

dsc8689.jpg

dsc8690.jpg

dsc8692.jpg

dsc8699.jpg

dsc8700.jpg

dsc8703.jpg

dsc8704.jpg

dsc8705.jpg

dsc8707.jpg

dsc8709.jpg

dsc8711.jpg


p.s. Srećno sa otvaranjem ove stranice

od bojan sa ssc
 
Odlicna reportaza . . Kolika mostina za od 60 000 000 do 100 000 000 eura . Ovaj na adi je definitivno preskup .
 
28.10.13. Izmena režima saobraćaja-zatvaranje starog mosta Beška

Obaveštavamo Vas da će od 29.10.2013.g do 31.10.2013.g. doći do izmene režima saobraćaja na državnom putu I A reda broj 1 (auto-put E-75), na prilaznim saobraćajnicama starog mosta Beška (južna-beogradska strana).

Zbog radova na asfaltiranju, za saobraćaj će biti zatvoren stari most Beška, dok će se saobraćaj odvijati dvosmerno preko novog mosta Beška.

Preusmeravanje vozila će se vršiti na prilaznim deonicama novog mosta Beška (južna-beogradska strana).

Tokom izvođenja radova vozila iz pravca Beograda zadržavaju kolovoznu traku namenjenu tom smeru kretanja, sa suženjem saobraćajnog profila na jednu saobraćajnu traku.

Na službenom prolazu, neposredno pre petlje Beška, (stacionaža km 142+250), saobraćaj se iz smera Novog Sada vraća u svoju kolovoznu traku (tj pun profil autoputa).

Postojeći službeni prolaz koji je u sadašnjem režimu saobraćaja otvoren, zatvara se (km 141+135) tako da u pomenutom vremenskom periodu neće biti u funkciji OMV pumpa, smer Novi Sad-Beograd, a otvara se službeni prolaz, neposredno pre petlje Beška.

Duž deonice na kojoj se izvode radovi zabranjeno je preticanje vozila.
http://www.putevi-srbije.rs/index.php?o ... 33&lang=sr

Da li sam ja to propustio vest da je bio otvoren?
 
отворен је и стари мост преко Бешке. данас сам прошао преко њега
 
Ево и вести на "Путеви Србије":

27.12.13. Стари мост на Дунаву код Бешке поново у функцији

Обнова старог моста на Дунаву код Бешке је завршена и мост je, како је пре неколико дана и најавио министар саобраћаја Александар Антић, пуштен у саобраћај, данас, 27.12.2013. године, тачно у подне без икакве церемоније.
Са завршетком санације старог моста и рехабилитације приступних путева значајно је подигнут ниво безбедности саобраћаја и омогућено је несметано кретање возила у пуном ауто-путном профилу, од границе са Мађарском до Београда (петље Батајница).
Радове на рехабилитацији успешно је реализовала домаћа фирма „Мостоградња“ заједно са фирмом „Војпут“- Суботица. Надзор над завршеним послом обнове моста спровелe су куће „Scott Wilson“, ,,Мостпројект“ и „WSP“. Укупна вредност радова износила је 1,8 милијарди динара.
Радови на рехабилитацији изведени су квалитетно и темељно, тако да је старој и оронулој конструкцији моста на Дунаву, савременим и врхунским материјалима продужена употребна вредност и тиме је обезбеђено несметано коришћење без већих улагања у наредним деценијама.

http://www.putevi-srbije.rs/index.php?o ... 84&lang=rs

На „најновији видео клипови“ имате и снимак :
http://www.putevi-srbije.rs/index.php?lang=rs
 
Lepa vest.

I Dobro da je otvoren baš sada, pa Antić nije stigao da uračuna i to u novoizgrađene deonice punog profila koridora 10 i 11 u Srbiji.
 
Да је Мрка још министар, сигурно би и мостићћћ Бешка урачунао у новоизграђену деоницу :p, и то без трунке стида. Антић је ипак реалнији, а време ће показати како дише.
 
Ha, da je Mrka...
Onda bi Bekuta pevala na otvaranju :-D

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Гага":ulrstyl8 je napisao(la):
Са завршетком санације старог моста и рехабилитације приступних путева значајно је подигнут ниво безбедности саобраћаја и омогућено је несметано кретање возила у пуном ауто-путном профилу, од границе са Мађарском до Београда (петље Батајница).
Јел ово значи да је завршено и оно парче код Новог Сада од темеринске петље ка Суботици?
 
Vrh