Економија - Наслови
Отегло се до пролећа подмлађивање старе Бешке
Ажурирано пре 1 час 17 минута
Izvor: http://www.dnevnik.rs
Иако је било планирано да се стари мост преко Дунава код Бешке пусти у саобраћај пре зиме, неимари нису успели да заврше комплетну реконструкцију, тако да је део посла остао за пролеће.
А док год се радови не заврше, саобраћај у оба семра одвија се преко новоизграђеног моста. По речима одговорног руководиоца радова у „Алпини” којој је поверена поправка Милорада Стевановића, хладно време и ниске температуре спречиле су неимаре да заврше све послове, посебно оне који се односе на асфалтирање и хидроизолацију. Иако се ударнички радило, завршетак санације је остао за почетак следеће грађевинске сезоне и треба још око месец и по лепог времена да се све уради.
Неимари кажу да је потреба за бројним грађевинским радовима уочена накнадно и да нису били предвиђени првобитним планом санације. Инжењери су још пролетос најавили могућност додатног посла јер се право стање моста видело тек када се подигао асфалт и прегледала бетонска основа. Током протеклих седам месеци радило се паралелно и на санацији старог бешчанског моста и прелаза преко канала Аркањ. Одлучено је да се замене све пешачке стазе и комплетне ограде, сходно новим прописима о безбедности саобраћаја.
Још приликом изградње новог моста стари је ојачан с доње стране и отклоњен је проблем у вези с клизиштем, а улегнуће моста делимично је исправљено коришћењем лаких материјала. Стари мост изграђен је 1975. и у то време је био најдужи мост у Европи и светски рекордер у бетонским преднапрегнутим континуалним гредама. Пројектовао га је инжењер Бранко Жежељ, био је дуг 2,5 километра, али је током НАТО-овог бомбардовања део срушен па је скраћен на 2.205 метара, колико је дугачак и нови мост близанац.
Међународни тендер за изградњу новог моста и реконструкцију постојећег расписан је још 2004, уговор с изабраним извођачем, аустријском фирмом „Алпина”, потписан је 2006, изградња је почела 2008, нови мост завршен је крајем 2011, а радови на старом могли би се окончати, по најавама, у мају 2013. Подсећања ради, уговорени рок за те послове био је најдуже три године – две за изградњу новог моста и годину за стари, што би значило да је сви радови код Бешке требало да се заврше до 2009. године. Међутим, радови на старом мосту нису ни могли почети пре но што се изгради нови, на који је пребачен саобраћај у оба смера.
Километарске стазе
Како нам је изјавио Милорад Стевановић, на градилишту старог бешчанског моста 80 радника радило је до снега на монтажи пешачких стаза и ограде и тај посао је окончан. Изграђено је чак 4.410 метара пешачких стаза и исто толико метара ограда. Иако је у шпицу сезоне било двоструко више запослених, нису успели све да заврше због накнадно утврђенов већег обима посла.
Most Beška ide na arbitražu?
Izvor: Novosti
Beograd -- Srbija vrednost posla procenjuje na maksimum oko 62 miliona evra, izvođač traži 40 miliona više, pišu Novosti.
Od puštanja u saobraćaj novog mosta na Dunavu kod Beške prošlo je više od godinu dana, a koliko taj kapitalni objekat košta Srbiju još nije poznato.
Investitor „Putevi Srbije“ i izvođač radova austrijska „Alpina“ još nisu postigli sporazum, a kako su procene dve strane u velikom raskoraku, „teškom“ čak 40 miliona evra, gotovo je sigurno da će slučaj „Beška“ rešavati arbitraža, saznaju „Novosti“.
Činjenica je, što je država i priznala, da je „Alpina“ imala dodatne radove, koji su poskupeli ugovorenu cenu. Osnovni ugovor o izgradnji mosta potpisan je 2006. godine, a vrednost radova iznosila je 2,9 milijardi dinara. Međutim, u posao se ušlo sa idejnim projektom, a glavni je pokazao šta sve još treba da se radi, poput sanacije klizišta, zaštite stubova na postojeće mostu...
Alpina je crtu podvukla na 102 miliona evra, a „Putevi Srbije“ su do sada priznali troškove od oko 62 miliona evra, što je i poslednja ponuda investitora izvođaču.
"Poslali smo Alpini našu procenu i ukoliko se ne postigne dogovor idemo na arbitražu" - kažu za Novosti u Putevima Srbije.
"Mi ćemo tražiti da se promeni arbitar, jer zahtevamo da to bude neko ko nije pristrasan, ko će odgovarati i jednoj i drugoj strani, a sadašnji „navija“ za Alpinu.“
Krajem januara „Putevi Srbije“ i „Alpina“ potpisali su memorandum kojim je usaglašeno 42 od ukupno 43 stavke u pregovorima oko cene i tada se došlo do cifre od 5,64 milijarde dinara. Nadležni iz „Puteva Srbije“ istakli su da je ostalo otvoreno pitanje oko produžetka roka gradnje na osnovu čega će „Alpina“ tražiti dodatni novac. Od toga se do danas očigledno nije odmaklo.
Primer mosta kod Beške trebalo bi da bude pouka za Srbiju da više nikada poslove ne ugovora po proceduri koja podrazumeva i projektovanje i izvođenje radova.
http://www.putevi-srbije.rs/index.php?o ... 33&lang=sr28.10.13. Izmena režima saobraćaja-zatvaranje starog mosta Beška
Obaveštavamo Vas da će od 29.10.2013.g do 31.10.2013.g. doći do izmene režima saobraćaja na državnom putu I A reda broj 1 (auto-put E-75), na prilaznim saobraćajnicama starog mosta Beška (južna-beogradska strana).
Zbog radova na asfaltiranju, za saobraćaj će biti zatvoren stari most Beška, dok će se saobraćaj odvijati dvosmerno preko novog mosta Beška.
Preusmeravanje vozila će se vršiti na prilaznim deonicama novog mosta Beška (južna-beogradska strana).
Tokom izvođenja radova vozila iz pravca Beograda zadržavaju kolovoznu traku namenjenu tom smeru kretanja, sa suženjem saobraćajnog profila na jednu saobraćajnu traku.
Na službenom prolazu, neposredno pre petlje Beška, (stacionaža km 142+250), saobraćaj se iz smera Novog Sada vraća u svoju kolovoznu traku (tj pun profil autoputa).
Postojeći službeni prolaz koji je u sadašnjem režimu saobraćaja otvoren, zatvara se (km 141+135) tako da u pomenutom vremenskom periodu neće biti u funkciji OMV pumpa, smer Novi Sad-Beograd, a otvara se službeni prolaz, neposredno pre petlje Beška.
Duž deonice na kojoj se izvode radovi zabranjeno je preticanje vozila.
Јел ово значи да је завршено и оно парче код Новог Сада од темеринске петље ка Суботици?Гага":ulrstyl8 je napisao(la):Са завршетком санације старог моста и рехабилитације приступних путева значајно је подигнут ниво безбедности саобраћаја и омогућено је несметано кретање возила у пуном ауто-путном профилу, од границе са Мађарском до Београда (петље Батајница).