Diogen
Intermediate
- Učlanjen(a)
- 19.12.2010.
- Poruke
- 166
- Pohvaljen
- 268
GOJE":6wbwlexd je napisao(la):Diogen":6wbwlexd je napisao(la):@ GOJE
Mislim da je malo promaseno pricati koja je bila ugovorena za most na Adi. Prema budzetskim izvestajima ona je vec premasila duplu cifru od toga i to ne racunajuci prilazne puteve.
ne znam odakle ti ova informacija.
To nije nikakva tajna. Dovoljno je da saberes sve kredite koje su podigli za most i videces. Prosto ne mogu da verujem da si "neobavesten" po tom pitanju O tome su pisale skoro sve dnevne novine, Blic je pravio tabele, a i Beobuild je pravio pre nekoliko meseci malu rekapitulaciju. Evo ti odlomak:
"Prve preliminarne ocene troškova izgradnje mosta bez prilaznih saobraćajnica iznosile su 85 miliona evra, gde bi još 65 miliona evra bilo potrošeno na izgradnju prilaznica. Već do formiranja konzorcijuma i potpisivanja ugovora cena mosta je podignuta na 120 miliona evra. Objašnjenje koje je tada lansirano u javnost je bio skok cene čelika na svetskom tržištu. U međuvremenu se usled globalne ekonomske krize cena čelika prepolovila, ali izvođačka cena nije korigovana. Isto tako podignut je još jedan kredit u iznosu od 60 miliona evra u junu 2010, čime je samo kreditno zaduženje za most bez pritupnica dostiglo 130 miliona evra. Koliko je još grad svojih sredstava potrošio za razne troškove režije nije nam poznato. Neke procene govore da su “unutrašnji “ troškovi za konsultacije, porez i druge dažbine punih 50 miliona evra, pa cena mosta bez pristupnih saobraćajnica dostiže cifru od preko 180 miliona evra."
I to je deo koji je poznat javnosti i u tu cenu nisu uracunate kamate na te kredite. Vrlo je moguce da je realna slika jos sumornija od ovoga sto smo do sad znamo.