Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

Kao neko ko redovno vozi bajs mogu da kažem da bi ovaj most bio lep dodatak. ALI tek nakon izgradnje bar sledećih biciklističhih staza:
Kneževac - reka Sava kod Novog mosta (paralelno sa Buevarom Patrijarha Dimitrija i Patrijarha Pavla)
Mirjevo- Dunavski kej (Mirjevski bulevar-Višnjička-ima par varijanti do keja)
Petlovo brdo-Vidikovac-Košutnjak-reka Sava
Zvezdara-Vračar-Brankov most
Borča-Krnjača-veza sa drugom navedenom stazom
Pančevo-veza sa drugom navedenom stazom
Renoviranje dela Brankovog mosta sa strane gde je bici lift
Ove staze bi učinile mnogo više za promociju ovakvog vida saobraćaja a ne verujem da bi bile skuplje od tog mosta. (u Evropi je cena oko 50.000 € po km bici staze)
Хоћу да се надовежем на ово као неко ко такође редовно вози бицикл и користи га у сврху превоза више него у рекреативне сврхе. Слажем се са овим, крајевима као што су Миријево, Карабурма, Петлово Брдо, Борчи, очајнички треба бициклистичка инфраструктура и веза са другим деловима града, и без повезивања ових делова града нема говора о масивнијем промовисању бицикла као вида превоза.

Али након тога никако не бих заобишао изградњу бициклистичког моста између Аде и Блокова, као и једног таквог моста код Остружнице. Заправо од Остружнице до Ушћа мислим да нам фали 4 или 5 таквих мостова. (Ово је све утопија, знам, немамо ни канализацију у граду а причамо о мостовима за бицикле, али на таквој смо теми па зато о томе пишем). Дакле, овај мост свакако није приоритет и подигло се много прашине око њега, што је замаглило било какву озбиљну дискусију о бенефитима за бициклизам у Београду које би он несумњиво донео јер никако не би служио само у рекреативне сврхе.

Но први корак у целој овој причи би био да се донесе неки план, стратегија развоја бициклизма и урбане мобилности у Београду за наредних 5, 10 година, да се одреде приоритети и да се крене у реализацију једно по једно. Ова власт није ни помислила да уради тако нешто, остаје да видимо да ли ће бити друга прича након избора. Нада умире последња.
 
Мислим да упадате у параноју мало, не без разлога, али бициклисти и пешаци, нису циљна група тих таквих места.

Можемо бити и за бици-пешачки мост, и за спречавање урбанизације Аде. Или грешим?
 
Da se i ja nadovežem - koliko se ovde zapravo ne radi o brizi za bicikliste i biciklističku infrastukturu - po naređenju sada već bivšeg gradonačelnika, biciklistička staza u Nikole Dobrovića, do sada jedina uređena biciklistička veza Bežanijske kose sa ostatkom Novog Beograda, je zamenjena još jednom kolovoznom trakom.
I posle mi pričamo o nekom zamišljenom mostu...
 
Мислим да упадате у параноју мало, не без разлога, али бициклисти и пешаци, нису циљна група тих таквих места.

Можемо бити и за бици-пешачки мост, и за спречавање урбанизације Аде. Или грешим?

Nisu biciklisti i pešaci ciljna grupa takvih mesta, već je taj most zamišljen da ciljnu grupu, goste, sprovede do lokala.
Aj baš da vidimo kada će neka nova slična sklepotina da nikne na Adi, blizu obale prema NBG. Ovako nešto nikada do sada nije bilo.
 
Ovaj most će bicikilistima da znači koliko i davno planirana ski staza na Avali skijašima(plan od pre pet šest godina), bob staza kod Zrenjanina (plan od pre jedno 8 godina) vozačima boba, preskupa novogodišnja rasveta za turističku ponudu Beograda i sl.
Pokazati da se nešto radi, uzeti ogromne pare i slikati se kada se završi. Samo da je što veće i skuplje to je bolje. Šminkati krezuba usta Šanel ružom :(
 
Kao neko ko redovno vozi bajs mogu da kažem da bi ovaj most bio lep dodatak. ALI tek nakon izgradnje bar sledećih biciklističhih staza:
Biciklistima iz Novog Beograda i Zemuna će mnogo više značiti ovaj most.
Naravno i pešacima koje često zaboravljamo, iako će biti primarni korisnici.
 
Dragane, ti ne samo da nemas pojma koliko ce kome u Beogradu znaciti ovaj most nego nemas pojma ni o Srbima generalno i zaboravljas da je inat nasa glavna karakteristika :cool:
 
Mислим да је мост превише скупа инвестиција за само спортско-рекреативне потребе. Корисније би било да се изграде бициклистичке стазе по руралним срединама до свих станица БГ воза, и бициклане са надзором.
 
Pomeren je rok sa 8. na 25.dec za tender koji je raspisala Direkcija za dokumentaciju.

Dok se vi ovde zamlaćujete, ja razgovaram sa ljudima zaduženim za izgradnju mosta.
 
Moже неки контакт? Имам ја идеја за бројне мостове у Београду.
 
Pomeren je rok sa 8. na 25.dec za tender koji je raspisala Direkcija za dokumentaciju.

Dok se vi ovde zamlaćujete, ja razgovaram sa ljudima zaduženim za izgradnju mosta.
Pa i ti se zamlacujes, pises u 4 ujutru, 5, 6h uvek si tu. Opusti se, nisi pre bio tako nervozan, sto si se unervozio nesto u zadnje vreme.
Pre ovog novembra i decembra si uvek bio kulturica covek.
 
Sačekaj izbore, pa piši gradonačelniku. A kontakt u Direkciji je poverljiv. :)
Е па онда није фора да се хвали везама и контактима :D

Значај овог моста за бициклистички саобраћај био би једнак значају стазе формуле један за друмски саобраћај.
 
Nisu biciklisti i pešaci ciljna grupa takvih mesta, već je taj most zamišljen da ciljnu grupu, goste, sprovede do lokala.
Aj baš da vidimo kada će neka nova slična sklepotina da nikne na Adi, blizu obale prema NBG. Ovako nešto nikada do sada nije bilo.
Разумем забринутост, али она постоји и без моста зар не?
 
Разумем забринутост, али она постоји и без моста зар не?
Ne, most je integralni deo te ideje.
Do sada nismo imali ovakve klubove na samom ostrvu.
Do njih treba nekako doći.
Vozilima se naplaćuje ulaz na Adu, a trebaće veći parkinzi, povećao bi se broj automobila na samoj Adi, noću...
Ovako lepo bi imali most od blokova za goste, pa kao što se ide na postojeće splavove na Ušću, samo pređeš preko mosta, kao što danas silaze iz autobusa na Brankovom mostu pa pređu peške do kamenih stepenica i tu su odmah Zapa i ostale sklepotina. Samo što ovde u blokovima imaš i parking, i zelene površine.
Mislim da postaje jasno šta je namera.
 
Da se i ja nadovežem - koliko se ovde zapravo ne radi o brizi za bicikliste i biciklističku infrastukturu - po naređenju sada već bivšeg gradonačelnika, biciklistička staza u Nikole Dobrovića, do sada jedina uređena biciklistička veza Bežanijske kose sa ostatkom Novog Beograda, je zamenjena još jednom kolovoznom trakom.
I posle mi pričamo o nekom zamišljenom mostu...
Ima i onaj krak kod 11 aprila ali to nije povezano ni sa cim. Most se definitivno pravi da bi Ada bila "ziva" svih 365 dana. Inace ne bi Dragan bio ovako nervozan. Pitanja za Dragana: Da li uopste vozis bicikl? Koliko cesto vozis bicikl u Beogradu? Imas Stravu? :D
 
Хајмо мало о техничким стварима. Драгане, зна ли се дубина Саве на месту где је планиран мост?
 
Ne, most je integralni deo te ideje.
Do sada nismo imali ovakve klubove na samom ostrvu.
Do njih treba nekako doći.
Vozilima se naplaćuje ulaz na Adu, a trebaće veći parkinzi, povećao bi se broj automobila na samoj Adi, noću...
Ovako lepo bi imali most od blokova za goste, pa kao što se ide na postojeće splavove na Ušću, samo pređeš preko mosta, kao što danas silaze iz autobusa na Brankovom mostu pa pređu peške do kamenih stepenica i tu su odmah Zapa i ostale sklepotina. Samo što ovde u blokovima imaš i parking, i zelene površine.
Mislim da postaje jasno šta je namera.
До сад нисмо имали какве тачно клубове на Ади? На буквално 100 метара од овог новог локала имаш Азаро који је буквално на исти фазон, био сам тамо пре пар година на венчању. Клијентела која долази на таква места сигурно неће да паркира у блоку па да пешачи 1,6 км до тамо него ће ако могу колима на врата објекта да се паркирају. Кад већ поредиш неупоредиво, клинци и омладина која иде на Запу долази аутобусом до Бранковог моста па онда пешачи, али они који излазе на елитнија места уз кеј код Ушћа, директно се тамо паркирају или дођу таксијем. Ако си икада у сезони прошао тим кејом, ма бицикл не може да прође од аутомобила паркираних испред самих сплавова и ресторана. И ко долази на таква места као ова Фаена, цена паркинга му је најмањи проблем.

Да резимирам, ко буде ишао у ову Фаену, сигурно неће паркирати 1.6км даље и онда шипчити тамо и назад, него ће или доћи таксијем или утерати ауто у сам ресторан ако буде могао, а на буквално 100 метара поред већ имаш један такав објекат, само много већи. Па друже замисли да ти отвараш један такав локал као што је ова Фаена са слика, да ли би рачунао на то да ће пешачење од 1.6км у једно смеру да ти привуче госте?

Но човек је лепо написао, забринутост за очување Аде постоји и са мостом и без. У исто време је тачно и да се мора озбиљно бавити проблемом градње на Ади и зауставити њену даљу девастацију, као и то да треба радити на развоју инфраструктуре која би учинила Аду доступнијом људима који хоће да шетају, возе бицикл и проводе време у природи. Те две истине нису у супротности и треба да иду руку под руку, а ти се овде упорно трудиш да докажеш да је једно у колизији са другим.

Да ли ова власт доприноси уништавању Аде? Доприноси. Да ли је ова власт заиста забринута за пешаке и бициклисте? Не није, али ниси ни ти очигледно. Читава поента твог писања није како да се бициклистичка инфраструктура унапреди СА или БЕЗ овог моста, једино те занима да се исти не направи по сваку цену.

Поштујем то да си забринут за питање паркинга у твом крају, али тај заиста озбиљан проблем треба решавати и без изградње моста, исто као што и питање уништавања Аде мора да се реши са или без моста.
 
Poslednja izmena:
Ima i onaj krak kod 11 aprila ali to nije povezano ni sa cim. Most se definitivno pravi da bi Ada bila "ziva" svih 365 dana. Inace ne bi Dragan bio ovako nervozan. Pitanja za Dragana: Da li uopste vozis bicikl? Koliko cesto vozis bicikl u Beogradu? Imas Stravu? :D
Одлично питање за Драгана, али бих питао то исто и друге људе који пишу све и свашта овде. Колико често ако уопште возите бицикл или пешачите по граду.
 
@vsn
Onda o;igledno nisi čitao šta sam pisao na prethodnim stranama, upravo o načinima za unapređenje biciklizma, i za uređenje obala.
Ne mogu sad ada se ponavljam. Moja poenta jeste da za kratko vreme i za malo para može da se dratično unapredi bicijlistička infrastuktura, a da se ne napravi šteta koja će nastati sa ovim mostom.

I nije ovde u pitanju samo ta Faena - to je jedan novi klub, namera je da se tek gradi na zelenim površinam ana Adi, bliže lokaciji tog zamišljenog mosta.
Most je integralni deo te ideje, biciklisti i pešaci su mu samo izgovor.
Polako sve postaje jasnije.



I da dodam - distanca preko Save do Ade na mestu tog zamišljenog mosta je skoro pa upola kraća nego potez na šetalištu, od Gandijeve do Omladinskih brigada (430m na prema 810m, ugrubo, Google maps). Da, sasim je očekivano da to neko prepešači da bi stigao do nekog kluba.
 
Poslednja izmena:
Дистанца од замишљеног почетка моста до Фаене је 1.6км по google maps или можда више ако нисам омашио. Клијентела која тамо иде веруј ми да неће толико да пешачи. Ако ми не верујеш, идемо на пиво/сок на кеј код Бранковог моста кад крене сезона, да видиш како господа паркира једно преко другог да би стали испред сплава/ресторана где су пошли. Што мање корака од кола до врата локала то боље.

Да, постоји оправдана бојазан за судбину Аде, али на жалост ова Фаена није ништа ново и девастација ће се одвијати и са и без моста ако се не натера ова или нека нова власт да то под хитно заустави и крене да уклања постојеће ругобе, баш као што се сад уклањају поједини сплавови. А да би јавност извршила већи притисак на власт у том правцу, људима треба да буде важно питање Аде, треба да им буде важно питање зеленила у граду, треба да им буде важно питање рекреације. Да би им све то било важно људи треба да се подстакну и мотивишу да више шетају, да више возе бицикл, да проводе више времена напољу. За тако нешто нам треба и боља инфраструктура. Ето ти Реља Квака 22. Мост који потенцијално може да направи срање, исто тако може и да донесе велику корист.

Није наш највећи проблем што власт заболе она ствар за Аду, за природу, за бициклизам и рекреацију, просечног човека у овом граду заболе она ствар за све то. Просечан Србин ће радије да седне у Фаену и да ждере него да изађе и шета или вози бицикл.
 
Poslednja izmena:
Ja priznajem da se ne razumem, pa molim za odgovor. Da li ovaj grad nista ne zaradjuje i sve sto se gradi se gradi iz kredita?

Zasto grad Beograd ne moze sam da privredjuje, dobro posluje pa onda u budzet smesti ovaj most?

Eto, most je super, Ada se nece dalje dirati, bice parking mesta na NBGDu, popravice prilaze, sve ce biti super... zasto moramo da uzimamo kredit?

I da je 3 posto, zasto da gubimo 500 000 evra?

Eto, samo to. Jel ekonomski tigar nema 15-17 miliona?

Zasto bacati pola miliona evra?
 
Vrh