Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

Opoziciji sigurno nije promakla nedavna prezentacija mosta, jer je bila gužva zbog provokacija 2-3 čoveka. Ali, kada su videli koliko je došlo gradjana da protestuje protiv mosta shvatili su da je bolje da ćute i prave se "mrtvi" po tom pitanju.
Боље питање је што се нико није појавио да подржи овај пројекат већ градоначелник иде комбијем са још пар људи да промовише пројекат од 20 милиона евра пореских обвезника а једини који се појаве поводом истог су против њега
 
. . kažem da nisam protiv njega, ali mu sada nije vreme . .
Ako je to stav opozicije, onda bi morali da raskinete ovaj Protokol sa EDBR , koji se verovatno odnosi na kredit sa odloženim plaćanjem, nap. 2 god.

"Pre nekoliko dana potpisali smo protokol o finansiranju sa "Evropskom bankom za obnovu i razvoj", a vrednost projekta je između 15 i 17mil evra. . . Za ovaj most nećemo povlačiti nova sredstva, jer smo uspeli da prebacimo novac koji je bio opredeljen za druge projekte, a koji nisu uspeli da se realizuju. Banka nam je izašla u susret i na tome sam im zahvalan - zaključio je Šapić."
 
Poslednja izmena:
Opoziciji sigurno nije promakla nedavna prezentacija mosta, jer je bila gužva zbog provokacija 2-3 čoveka. Ali, kada su videli koliko je došlo gradjana da protestuje protiv mosta shvatili su da je bolje da ćute i prave se "mrtvi" po tom pitanju.

Opozicione ankete, naravno, pokazuju da će oni pobediti na izborima nisu baš ludi da kažu da će izgubiti. Aktuelna vlast tvrdi suprotno, ali ovde je bitno kako se formira vlast u gradu. Oni koji budu imali većinu glasova u gradskoj skupštini izabraće gradonačelnika.
Nikome nije promakla prezentacija bilborda sa renderom mosta, a ni ponašanje VD-a prvog čoveka grada tom prilikom. Jedino što vidim da je promaklo nekima ovde je da konstatuju da oni koji budu imali većinu, će izabrati i gradonačelnika i prioritete koji će se raditi u gradu. A nije svima prioritet ovaj most i preselenje Zoo vrta. ;)
 
EDBR kredit je možda sa kamatom 3% i odloženim plaćanjem min 2god, a tek posle počinje rok otplate min 5 god. . . toliko o tome.
 
Da prebacim sliku sa teme o Adi, ne znam jesam ja lud ili corav ili ovo je niklo samo odjednom i nije bilo tu pre par nedelja. Priprema nam se NBGD strana da postane i ona turbo lux, sad malo seca sume, mostic, eminentni objekti...

20231207_154933.jpg



Screenshot_20231207_164930_Chrome.jpg



Screenshot_20231207_164630_Chrome.jpg
 
Da, tako 20 miliona ovde, 20 tamo... i tako svaki dan i tu smo gde jesmo.

A most ce biti ekvivalent BW Visti. Sta ti ocekujes, turisticku atrakciju koju ce Bugari dolaziti da vide?

Za prvo se slažem, to je zato što niko ni za šta nije odgovarao, od velikih riba. Svaka sledeća garnitura pravi svoje kombinacije i niko nikoga ne dira. Javni tužilac u hibernaciji. Prvo ona mora da se pozove na odgovornost za (ne)činjenje kad sjaše ovo zlo.

A drugo, pa ne očekujem, ali kapiraš moju poentu. Sam po sebi grad je ružnjikav, ali i dalje ima taj neki šmekerski vajb (mada ga ja ne osećam već neko vreme, ali pripisujem to mojim obavezama i godinama :ROFLMAO:). Eto ima i dve reke. To je nešto po čemu može biti prepoznatljiv, pa brate uredi to na max i poveži obale svuda gde možeš. Meni nije jasno da se neko ozbiljnije nije uhvatio sa tim i da gradi prave atrakcije od tih pešačkih mostova ako je već marginalni trošak ovoga relativno mali!
 
. . Meni nije jasno da se neko ozbiljnije nije uhvatio sa tim i da gradi prave atrakcije od tih pešačkih mostova ako je već marginalni trošak ovoga relativno mali!
Problem je što se svaki veći gradski projekat politizuje, pa sada traže da se Stari zardjali most zadrži za pešake i bicikliste, a neće novi most "Ada-blok 70". Svima je jasno da ovaj prvi mora da se zameni većim i da će ovaj do Ade bude koristan gradjanima sremske strane.

Ali, bitno je "rušiti vlast" a ne šta je opšte dobro i javni interes, pa se onda uključe razni stručnjaci sa besmislenim argumentima. Biciklisti kukaju kako nema dovoljno staza, a nisu poveli kampanju da se "Stari železnički most" adaptira u bici-pešački most.
 
Da prebacim sliku sa teme o Adi, ne znam jesam ja lud ili corav ili ovo je niklo samo odjednom i nije bilo tu pre par nedelja. Priprema nam se NBGD strana da postane i ona turbo lux, sad malo seca sume, mostic, eminentni objekti...

Pogledajte prilog 183030


Pogledajte prilog 183031


Pogledajte prilog 183032

Znači već je počelo, gradi se na Adi, samo nismo znali jer ne izlazimo na takva mesta.
Ovaj "event centar" je čak i po konstrukciji sličan splavovima (ima snimak rešetkaste konstrukcije na Goggleu).
Splavovi se izmeštaju, ali - biznis prelazi na kopno, tamo gde ima mesta, a između ostalog, na Adi baš ima mesta, a i baš ima posetilaca, samo nema - jednostavnog prilaza iz pravca blokova. Nema, zato što je originalno isprojektovana kao "beogradska oaza", ali su neki divlji i bahati ljudi protumačili kao slobodnu površinu na izvol'te da mogu da na njoj grade objekete za svoj "biznis".

Kako je krenulo, ovoga će na Adi biti sve više, i biće sve gabaritniji, isto kao što se desilo i sa splavovima.
"Zaštita Ade" ne znači ništa drugo nego pojednostavljeno izdavanje dozvola za gradnju i kontrola kada će da se reaguje a kada neće, isto kao i za "objektima pod prethodnom zaštitom" koji se ruše po gradu zarad gradnje višespratnica. To je isti kliše.

Naravno, samo im nedostaje - pristup, most preko Save za goste, jer ako mogu da računaju da će im proći gradnja, ne mogu baš da računaju da će proći i pristup automobilima za sve te goste svih tih budućih lokala.
Ali - most može da se "sredi".
 
Kao neko ko redovno vozi bajs mogu da kažem da bi ovaj most bio lep dodatak. ALI tek nakon izgradnje bar sledećih biciklističhih staza:
Kneževac - reka Sava kod Novog mosta (paralelno sa Buevarom Patrijarha Dimitrija i Patrijarha Pavla)
Mirjevo- Dunavski kej (Mirjevski bulevar-Višnjička-ima par varijanti do keja)
Petlovo brdo-Vidikovac-Košutnjak-reka Sava
Zvezdara-Vračar-Brankov most
Borča-Krnjača-veza sa drugom navedenom stazom
Pančevo-veza sa drugom navedenom stazom
Renoviranje dela Brankovog mosta sa strane gde je bici lift
Ove staze bi učinile mnogo više za promociju ovakvog vida saobraćaja a ne verujem da bi bile skuplje od tog mosta. (u Evropi je cena oko 50.000 € po km bici staze)
 
Samo su još poneki biciklisti protiv ovog mosta i to oni koji nisu iz sremske strane grada. Prosto nije prirodno da su protiv "svog mosta". . . zato je i najveće udruženje biciklista podržalo izgradnju mosta.
 
Biciklisti su napljuvali Dragana (možemo ponovo da postavimo link te "podrške", Dragane, ako ovako nastaviš da manipulišeš).

A most gura Šapić kako bi kompenzovao pajtosima prilaz njihovim budućim lokalima na Adi umesto splavova koji će biti uklonjeni.

Od ovoga

Screenshot (42).png



do ovoga

20231207_154933.jpg


Screenshot_20231207_164930_Chrome.jpg



je kratak put, znamo kako su splavovi brzo nicali, kao pečurke.

Nedostaje samo most da može da se "lako i brzo" priđe.
 
Poslednja izmena:
Na FB stranicama je bilo raznih komentara, a pogotovu od zajapurenih opozicionih aktivista. Ali, na zvaničnom memorandumu udruženja "Ulice za bicikliste" je podržana izgradnja mosta u prvoj rečenici. On je upućen Sekretarijatu prilikom javne rasprave od PDR-u za most.

Uostalom to sada nije ni bitno, PDR je usvojen a danas u 13h ističe rok za tender koji je raspisala Direkcija za dokumentaciju, pa možda ćemo videti do kraja ove godine ko je pobedio na tenderu. Finansiranje je obezbedjeno od EDBR i sada bi trebalo odabrati izvodjača radova.
 
I onda su mnogi demnatovali podršku projektu, samo udruženje je neformalna grupa građana, nije postojao nikakav sastanak, nije doneta nikava odluka, taj loše fotokopirani paprir je apsolutno beznačajan.

Vreme nakon toga je pokazalo, nakon objavljivanja svih aspekata i argumenata protiv projekta, da udruženja biciklista ne da ne daju podršku, već ignorišu celu priču.
Da li je neko iz udruženja bio na Gangulinom "svečanom otvaranju bilborda", da da izjavu i da pruži podtršku?
Naravno da nije.

Most veze nema sa biciklizmom i sa pešacima, već sa gradnjom i lokalima na Adi, što je ovde i dokazano.
 
Prezentacije sa bilbordima se rade za medije koji to snimaju i nije tu planirana nikakva podrška gradjana. Da gradonačelnik hoće sigurno bi se sakupilo par stotina ljudi, ali to nije potrebno za snimanje prezentacije.

Sve to nije bitno, već da vidimo ko je dobio posao na tenderu za izgradnju mosta.
 
Vrh