Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'


Dodaje se da će datum odobrenja kredita biti 28. jun 2024. godine, kao i da čitav projekat košta 20 mil EUR.
Pa jel odobren kredit 28. juna ili cemo videti jos, mozda da...

Dobro, prosli put si nam pred izbore 2023. godine mozak ovde pojeo sa ovim mostom, dakle, znamo sta nas ceka sad sad kad se opet prica o mostu.
 
Ja ovde godinama pišem o ovom mostu bez obzira na bilo kakve izbore. Prvo me nešto pitaš, a onda kukaš kad ti odgovorim. Evo neću da ti "jedem mozak", već čekam da objave Elaborat za Urbanistički projekat.
 
"Dodaje se da će datum odobrenja kredita biti 28. jun 2024. godine, kao i da čitav projekat košta 20 mil EUR."
(Izvor: eKapija
lnSep.png
Utorak, 19.12.2023.
lnSep.png
13:32)

Da li se ovo desilo ili nije?
 
Nema bespovratnog kredita
Donacija je ono što se ne vraća
Kredit se mora vratiti
20 % je učešće kao i za svaki drugi kredit
Kako to da grad sa budžetom od 1.6 milijardi evra nema sicu za taj most
Placa se socijalni mir suprotno zakonu ali sve može za hleba i igara
 
Mislim da je pregruba retorika da most nije potreban, on je itekako potreban i olakšao bi pristup.
U temi o muzeju Nikole Tesle, bilo je reči da će ljudi ići u njega gde god se on nalazio i kakva god bila povezanost sa njim, jer se u muzej ide ciljano. Shodno tome, postavlja se pitanje, jel se na Adu ide onako reda radi zato što si se zatekao tu, ili se ide ciljano? Ako se ide ciljano, onda nije ljudima problem i da idu gradskim prevozom preko Mosta na Adi, zar ne?​
 
Одабрао сам неколико добрих и конструктивних коментара са Н1, трудећи се да избегнем већинску острашћеност. Додао сам оно што мислим да обогаћује дискусију и чини је конструктивнијом.

Узгред Драгане, чекам да нам предочиш 7 од 7 доказа да пројекат није дилетантски. Ако један од услова није испуњен, то је већ злоупотреба.
Moje mišljenje kao dugogodišnjeg stanovnika bloka 70a je da je mnogo adekvatni ja pristupna lokacija za ulaz na most ulica Dr.Agostina Neta između bloka 70a i novobeogradske elektrane gde postoji široki ne izgrađeni pojas u koji bi most moga da se pomeri od bloka ka elektrani i gde bi bez smetnje po okolno stanovništvo mogao da se napravi i dovoljno veliki parking prostor a po potrebi i da se poveća postojeću zeleni pojas u vidu još 2+3 linije drvoreda....

Omladinskih brigada- Jurija Gagarina, saobraćajni špic... čekanje tri ciklusa semafora, danas. Sa tim mostom, jedno pet minimum...
Nisu stanari blokova glupi. O parkiranju u blokovima da ne govorimo.

H.Novi
Jos jednom, za ove sa jeftinijim kartama. NISMO protiv mosta ali jesmo PROTIV unistavanja zelenog pojasa ,betoniranja zelenila, sklepanog parkinga na mestu gde mu nije mesto. Shvatite vec jednom , da je i najobicnija poljana na kojoj nema nicega osim trave i maslacaka , milijardu puta bolja od armiranog betona i celika. Ima iza u Agostina Neta mesta i za parking i sve ali tu je javnu povrsinu ocigledno vec neko "rezervisao" za gradnju.

Ko je uradio detaljnu studiju izvodljivosti i obuhvatio moguće posledice te gradnje???
Niko, kao i uvek

To na prvi pogled i jeste tako, mada je fizička aktivnost baš na tom keju i bez ovog mosta itekako moguća.
Mene je kao biciklistu na prvi pogled obradovalo.

Ali kada razmislite, biciklisti i nisu tema...
Najveći problem je očigledno ne sasvim neopravdan strah stanara da će ljudi masovno dolaziti kolima (!), ostavljati ih tu i onda ići peške preko Save. A to je itekako opravdana strepnja, uostalom reč je i o dve nove garaže, koje tu lavinu pleha sa svom bukom i svim izduvnim gasovima treba da prime...

Setao sam juce to tim blokovima ,isto i bloku 45,61 ,62.Bukvalno se vidi iz aviona da tu u odrzavanje nije ulozen jedan euro decenijama ,sve ostavljeno propadanju ,pesacke staze,parkinzi ,zgrade ,kej.
POla sata sam trazio kantu da bacim papiric ,koliko ljudi tu zivi a ja se vrtim pola sata trazim kantu?

Koliko nerazumevanja na ovu temu... Prvo, nije struka odradila projekat... Kako graditi most na nasipu koji je vise puta busen od strane nelegalnih gradnji... Cak su se iz Srbija Vode javili i rekli da ih niko nista nije pitao...Da je nasip narusen i da je poplava moguca... Da li vi razumete razmeru ovog problema?
Znaci nije most problem vec korupcija.

Taj most je odlična ideja!
(пристрасан део сам удаљио)
Što se stanara tiče, delimično su u pravu. Posle više decenija, ne žele da im se narušava konfor koji imaju, a i imaju opravdani strah, kako će ceo taj projekat biti relizovan. Ali, mišljenja sam, sa inženjerske tačke gledišta, da taj projekat može da se realizuje na sveobuhvatno zadovoljstvo. Toliko je takvih projekata po Holandiji, Belgiji, Nemačkoj...da ne treba baš mnogo filozofije. Samo upotrebiti copy/paste, za idejno rešenje, sve ostalo treba razvijatii i prilagoditi situaciji na terenu. Mostovi, svih namena, u gradu sa preko 2miliona stanovnika su neophodni. Maksimalno treba forsirati biciklizam, kao vid prevoza. ''Otvoriti'' grad za bicikliste i one koji će postati biciklisti. Samim tim će se smanjiti i zagađenje.
Samo jedan primer: Od Bežanije do Mirijeva ima cca 19 km. Da postoji adekvatna biciklistička staza, sa biciklom na elektro pogon, ova razdaljina se savladava za 35 minuta. A ovako gradskim prevozom, kao kraći izlet, dva obroka sa jednim noćenje, autobomilom nešto kraće.
Beogradu ne treba metro! Dobra mreža tramvaja, trolejbusa, mostovi i žičare za prevoz putnika.

Blok
Niko od nas iz blokova nije protiv pesackog mosta kao mosta. Ono sto nas brine jeste javasluk i katastrofa u najavi zbog pratece "infrastrukture". "Strucnjaci" planiraju izgradnju ne samo kod nas vec u celom gradu , a da pojma nemaju kako izgledaju ti delovi grada i sta je moguce a sta nemoguce izgraditi. Da ne duzim mnogo. Njihova briga o gradjanima je vidljiva o stanju na keju. prebacili su splav Corzo u blok 70a i posto su vlasnici "zasluzni gradjani" sada na keju/setalistu tik uz reku uvek ima bar 20-30 vozila jer "kulturni sugradjani" ne mogu da pesace 100 metara. Komunalci naravno ni ne prilaze tom delu a bilo ih je dok nije premesten splav.. Zamislite sad most i sklepane parkinge na sprat i 100 vozila"zasluznih gradjana" koji prelaze taj most . Ma zdravo.
 
Sto ne pita neko Sapica ili ovog graCkog menadzera kada ce da sklone nelegalne sojenice na nasipu? Da go*na ne idu u reku i reni bunare. Tuga
 
Mislim da sam odavno pisao da je bolja lokacija Agostina Neta . .
Ja sam odavno pisao da je CIP razmatrao tri opcije, tj.kod bloka 45, A. Neta i da je odabrao ovu koja je u naslovu teme : "Ada-blok70".
Inače nemam potrebu da ovde bilo koga nešto ubedjujem, jer meni je bilo bitno da ubedim Upravu grada za izgradnju ovog p.-b. mosta do Ade.
 
Nzna se šta će prije metro ili ovaj most najbolje ni jedno ni drugo
 
Sto ne pita neko Sapica ili ovog graCkog menadzera kada ce da sklone nelegalne sojenice na nasipu? Da go*na ne idu u reku i reni bunare. Tuga
Zato što znamo da će odgovor da bude rafal agresivnih i prostačkih uvreda, kao i obično.


A mogu da ga pitaju da li je istina da Grad, gradonačelnik, sekretarijati, CIP.... sve ovo rade na predlog izvesnog Dragana sa Fruške Gore i internet foruma Beobuild? :LOL:
 
Poslednja izmena:
Predhodna vlast je počela sa izradom dokumentacije za p-b most, a aktuelna je taj posao samo nastavila. Tako će sutra početi javna prezentacija Urbanističkog projekta.
 
I biće prezentacija i proci i ovi će proći i most ce sa sve papirima da zavris u ladici
 
Neki ljudi koje znam su bili juče na javnom uvidu i nije bilo predstavnika obrađivača koji je najavljen da od 9 do 15h će biti radi predstavljanja plana građanima.
Ne smeju ni da se pojave ljudi iz Sekretarijata za urbanizam da brane ovaj plan pred građanima što je i njihova zakonska obaveza.
 
Мислим да је @dragan много обавештенији од нас, тако да има следеће податке.

1- Студију оправданости са варијантама решења пројекта, укључујући и ону "уради мало" (рецимо, редовна скела на сваких 10-15 минута, а у данима и сатима мале тражње бар сваких пола сата), као и амбициознијим решењима (дозволе за неке врсте моторног саобраћаја, рецимо електробуси, трамвај, хитне службе).
2- Новинске чланке који потврђују да је јавни увид оглашен у рубрици "Београд" или "Друштво" у неколико дневних новина, са прецизним подацима где и како предавати примедбе и присуствовати јавној дискусији.
3- Записник са јавне и стручне дискусије.
4- Јавни конкурс за послове пројектовања, доказ да је неколико фирми предало понуде, систем бодовања на конкурсу, као и бодовне резултате по којима је ЦИП победио друге конкуренте.
5- Јавни конкурс за извођача радова, доказ да је неколико фирми предало понуду, и које цене су нудиле фирме које нису успеле да победе на тендеру, и са каквим референцама.
6- Студију заштите животне средине
7- Студију паркирања. Једна од највећих примедби из Савских блокова је то да ће се хиљаде кола паркирати пред пешачким мостом где сме и где не сме. Онај ко користи кола због лењости да хода или педала, сигурно неће оставити кола на више од пар стотина метара од моста на Новобеоградској страни.

Врло је могуће да господин ово све има, а ми лажно оптужујемо власт да је пројекат и шминкерски и дилетантски. Типа форма максимум, функција нула, а могуће да уопште није тако.

Ja sam odavno pisao da je CIP razmatrao tri opcije, tj.kod bloka 45, A. Neta i da je odabrao ovu koja je u naslovu teme : "Ada-blok70".
Inače nemam potrebu da ovde bilo koga nešto ubedjujem, jer meni je bilo bitno da ubedim Upravu grada za izgradnju ovog p.-b. mosta do Ade.
- Dakle, 1 nema, studije opravdanosti, pogotovu nema varijanti rešenja.
- Vezano za 2 razumem da ovo nije ni diktatura sa koeficijentom demokratije 2/10 ni demokratija sa koeficijentom demokratije 9/10 već zlatno doba sa solidnim koeficijentom demokratije 7/10. Gospodin Hil je presrećan, kao i tvorci koeficijenta demokratije. Ni slučajno da se ugledamo na prvi i drugi slučaj gde su uvidi i javne diskusije javne u pravom smislu te reči i sa stvarnim učešćem građana.
- Pod 3, kako bi postojao ozbiljan zapisnik, treba za početak da bude ozbiljna javna diskusija. Inače u diktaturi, na zgražavanje Freedom Rights Watch, @Analitičar @Defke zapisnik sa ključnim primedbama postaje poveći i mnogo čitan novinski članak u lokalnim medijima, a čak se i gradonačelnik oglašava "nakon velikog broja usvojenih primedbi, rešili smo da na taj i taj način promenimo plan".
- Pod 4, čim je CIP konkursa nema
- Pod 5 još ne znamo
- Pod 6 ne znamo
- Pod 7 nemamo, makar nešto ozbiljno.

Odnosno vi se još hvalite da ste saučesnik u diletantskom projektu. Sa obzirom da za razliku od demokratije i diktature ne postoji kultura javnog i stručnog razmatranja, već u najboljem slučaju pritisak javnosti ako je dovoljno jak, vi imate zicer da most prebacite na Agostina Neta i to bliže Toplani, sa parkinzima na slobodnim površinama Bloka 58. Tada može proći ispod žita i izbor projektanta bez konkursa, i izvođača radova bez konkursa, i izbegavanje javne diskusije, i nepostojanje ekoloških i studija ekonomske opravdanosti... puni mutljak i korupcija pod maskom javnog dobra... sve.
 
Sva pitanja, predlozi i primedbe mogu da se postave i u pisanoj formi do sutra u okviru prezentacije "Urbanističkog projekta" nadležnom organu.
 
Neki ljudi koje znam su bili juče na javnom uvidu i nije bilo predstavnika obrađivača koji je najavljen da od 9 do 15h će biti radi predstavljanja plana građanima.
Ne smeju ni da se pojave ljudi iz Sekretarijata za urbanizam da brane ovaj plan pred građanima što je i njihova zakonska obaveza.
Naredio Gangula da mora, "ako ti nećeš ima ko hoće", kao sa daobraćajnih dodavanjem traka, kružnim tokovima itd itd, svi guraju glavu u pesak da sačuvaju posao i čekaju da đilkoš bude konačno smenjen.
 
Ovo nije Urbanistički plan, već je Urbanistički projekat gde je zakonom odredjeno da bude na javnoj prezentaciji 7 dana. Pre toga je uradjen PDR za most.
Priče o ugroženosti nasipa, zelenila i trave nema porebe ni da komentarišem. A eventualna korupcija mora da se dokaže i prijavi.
 
Poslednja izmena:
Vrh