Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

Sad kada je Moderator foruma odobrio ovu ideju :), staviću je na spisak predloga koje će da uputim Komisiji za planove. Možda ću i da odem na Javnu sednicu krajem januara, pa da lično čujem ostale predloge i primedbe.
Inače, ovakvi stubovi se proizvode i u Beogradu, pa se lako nabavljaju.

 
#Savskinasip #Blok70 #AdaCiganlija
U toku je #javniuvid povodom izrade PDR-a za izgradnju pešačko - biciklističke veze između Ulice Omladinskih Brigada i Ade Ciganlije.
Kako je navedeno, ciljevi ovog plana su između ostalog, povezivanje i unapređenje pešačko – biciklističke mreže, kao i zaštita i unapređenje kvaliteta životne sredine. S tim u vezi, plan predviđa:
🔴
izgradnju mosta za pešačko-biciklistički saobraćaj (dve varijante mosta)
🔴
plato - površina za proširenje nasipa
🔴
dvoetažna garaža na kraju Ulice Omladinskih brigada uz Savski nasip
U planu je data analiza mogućnosti izmeštanja Starog savskog mosta, gde je navedeno da je premeštanje postojećeg Starog savskog mosta na lokaciju Ada Ciganlija – Novi Beograd sa tehničke strane izvodljivo, ali da treba uzeti u obzir ekonomsku isplativost i vizuelni efekat takvog premeštanja i da je tehnički ispravnije razmotriti izgradnju potpuno novog pešačko – biciklističkog mosta, izvedenog kao elegantna, laka i optimalna konstrukcija.
Kolektiv Ministarstvo prostora je u novembru prošle godine održao prvi Participativni forum sa ciljem da prisutni građani zajedno diskutuju i daju svoje komentare i dodatne predloge na definisano plansko rešenje koje je bilo predstavljeno za vreme ranog javnog uvida. Rezultati foruma su prosleđeni nadležnim institucijama, međutim oni su u velikoj meri zanemareni, te su potrebe i želje građana i ovog puta ostale neuslišene. Održani Participativni forum predstavlja mehanizma putem kojeg želimo da utičemo na promenu dosadašnje prakse ograničenog učešća javnosti tokom izrade planova. U cilju planiranja grada prema potrebama pre svega građana koji u njemu žive, ali i pomirenja svih drugih interesa, neophodno je uključivanje svih aktera, od građana pa sve do donosioca odluka kako bismo u budućnosti imali planove koji neće biti u sukobu sa realnim problemima i potrebama građana.
👉
Javni uvid traje do 21. decembra, što je ujedno i poslednja prilika da predate primedbe i učestvujete u izradi ovog plana. Podsećamo, javni uvid je poslednji korak pre donošenja odluke o usvajanju plana. Nakon uvida sledi javna rasprava 27. januara u 13h (Gradska uprava grada Beograda, Kraljice Marije 1), na kojoj građani koji su predali primedbe mogu usmeno da ih obrazlože pred Komisijom za planove.
Iako deluje kao da gradska uprava ne želi da učestvujemo, to je pravo svih građana, te vas podstičemo da svoje primedbe, predloge i sugestije pošaljete poštom na adresu:
Sekretarijat za urbanizam i gradjevinske poslove
Kraljice Marije br.1
11000 Beograd
Formular za pisanje primedbi + pomoć pri čitanju planova: http://vodic.iup.org.rs/formular/
Priručnik za odbranu prostora: https://bit.ly/prirucnik_MP
Ukoliko imate bilo kakvih pitanja pišite nam na: kriznistab@ministarstvoprostora.org
Još korisnih informacija možete pronaći i na linku: https://kriznistab.org/
Sve informacije vezane za javni uvid u ovaj plan možete pronaći i na linku:

316047510_203695062050942_150350387892237122_n.jpg


 
....
A, njima bi se upravljalo iz kućica za čuvare sa obe strane mosta. Odatle bi se vršio i nadzor mosta, jer su već predviđene kamere na njemu.
I sada imamo i kućice i kamere i čuvare i stubiće... doduše ne "potapajuće" ali na katanac i to na metar od kućice i čuvara i kamere.... pa to opet ne predstavlja nikakvu prepreku da se ulazi vozilima na šetalište.
Nije do stubića, nego čim ima mogućnosti - ima i zloupotrebe.
Tako je i sa ovim mostom.
Od lake konstrukcije za bicikliste i pešake, preko noći postade most - za vozila.
 
Poslednja izmena:
Most bi mogli da čuvaju i naoružani čuvari neke agencije, a most će biti širok 8m i to može i mora da se kontroliše. Znači, neće moći da se zaobidju rampe sa stubovima.

A most nije za vozila, jer upravo pišemo o sprečavanju neovlašćenog korišćenja mosta, nap. sa po 5 stubova sa svake srtane.
 
Poslednja izmena:
Jeste, samo što su i ovi što sada ulaze vozilima na nasip obično već naoružani.
Sada ćemo da gradimo objekat za koji je Dragan već u startu zamislio da mora da se brani oružjem.
Most JESTE planiran i za vozila:
"Planirana je dvosmerna biciklističko - pešačka staza duž cele mostovske konstrukcije. Kolski saobraćaj je zabranjen, osim za vozila sa posebnim režimom korišćenja (hitna, pomoć, vatrogasna služba, održavanje)."
Ista tako je i sada sa šetalištem na nasipu, jer i sada mogu da ga koriste vozila sa "posebim režimom korišćenja", ali se to onda naprasno promenilo i za "dostavna vozila pre podne", pa se to proširio na ceo dan, a sada može da uđe svako ko poznaje tzv. "čuvare".

Isti ti koji su krivi za ovaj postojeći haos na šetalištu sada predviđaju prvo "laki most" za Adu, koji je za kratko vreme postao i most za "vozila u posebnom režimu".

Da, baš smo naivni.
 
Pešačko-bicikliktički mostovi odredjene širine moraju po Zakonu da budu sposobni za prelazak odredjenih službenih vozila. Tako je u svim državama, jer je to racionalno i potrebno u nekim situacijama.
Naravno, mora se sprečiti zloupotreba, ali to je drugi problem. O tome ovde i pišem, a poredjenje sa šetalištem nije primereno, jer ovde neće moći da se zaobidju stubovi na rampi mosta.
A biće i kamere, pa će most moći da se kontroliše iz više mesta u gradu, počev od Policije.
 
"Pešačko-bicikliktički mostovi odredjene širine moraju po Zakonu da budu sposobni za prelazak odredjenih službenih vozila."
Da... prvobitna "određena širina" je promenjena da bi mogla da prelaze "određena vozila"... po "Zakonu" ... da, baš "određeno".

Ti ne živiš pored savskog šetališta, ti živiš izvan Beograda na Fruškoj gori i nisi ni pozvan a ni kompetentan da određuješ da li je poređenje "primereno".
Ti stubovi i te zabrane postoje samo kao tvoja zamisao.
Da je onima što vode grad zasita i stalo do toga, ne bi ni sada bilo moguće i ne bi se prodavala mesta za splavove na licitaciji po principu ko da više.

Više je nego očigledno da se radi o uvodu u krčenje šume na Adi i komercijalnoj gradnji.
 
Poslednja izmena:
Inače @Igor prebacio bi ovu temu u podforum koji je odgovarajući jer ovo više nije ideja bez osnova već zvanični predlog od strane grada.
 
Evo, najzad je ova tema u odgovarajućem podforumu. :)

Prešla je dug put predhodnih 5 godina od ideje do PDR-a.
 
Sad samo da se nadamo da će razum i stvarni prioriteti da prevladaju i da ovo nikada neće ući u realizaciju.
 
Deo na koji sam ja dao predlog u vezi zadržavanja okretnice i moguće nove sezonske linije od opštine NBG.

IMG_20221124_160106.png
 
Evo ja koji sam živeo tu skoro 30 godina i planiram da živim u budućnosti, želim da se most izgradi!

Naravno da se podrazumeva da most bude isključivo pešačko-biciklistički i da nema komercijalizacije Ade, krčenja šume i sl. U suprotnom će biti i lokalne reakcije!
 
Dragane, da li ti stvarno misliš da neko prihvata tvoje predloge a ne da je ovo generički deo većine nacrta?
 
Evo ja koji sam živeo tu skoro 30 godina i planiram da živim u budućnosti, želim da se most izgradi!

Naravno da se podrazumeva da most bude isključivo pešačko-biciklistički i da nema komercijalizacije Ade, krčenja šume i sl. U suprotnom će biti i lokalne reakcije!
Pa to će da ide postepeno, da se ljudi navikavanem na "novu realnost" u fazama dovedu pred svršen čin.

Namazani su oni, znaju da im namera neće proći iz prve. Videli su šta je i kako je moguće sa Makiške strane, a apetiti su veliki.
Prvi korak - umesto samo za bicikliste i pešake, "malo širi most", "samo za vozila sa odobrenjem".

Za par godina nećeš imati volju da se buniš, a pojaviće se drugi kojima će krčenje i gradnja na Adi biti sasvim prihvatljivi, kao što je tebi sada gradnja mosta na ovom mestu prihvatljiva.
 
Neće, tako su hteli i livade da uzmu, pa su ljudi bili spremni motke da uzmu...
 
Grešiš, jer za "livade" ništa nije rešeno. Gradiće se.

I do pre nekoliko godina niko normalan nije mogao da zamisli šta će se desiti na Zlatiboru.
Sada krče Fršku goru.

Isto će da urade i sa Adom. Ako se ne zaustave na vreme.
 
Vrh