Ono što me meni potpuno neverovatno, je da je ovaj tekst ispod uopšte ušao nacrt nekakvog plana... verovali ili ne, sa ovim počinje nacrt plana:
"Предпланске активности – Базична Анализа, ЦИП
Изради Плана претходила је идеја Града да се Стари савски мост измести на нову локацију, и изгради нови мост преко реке Саве на месту Старог савског моста. Идејно решење за нови мост преко реке Саве (на месту старог Савског моста) је одабрано на јавном Конкурсу, на ком је Саобраћајни институт „ЦИП“ добио прву награду, и коме је додељена Израда Идејног пројекта новог моста у оквиру кога пројекат и демонтажа постојеће моста и измештање на нову локацију.
На основу наведеног, саобраћајни Институт ЦИП израдио је „Базичну анализу могућих локација за измештање Старог савског моста“ која је са више аспеката сагледала утицаје које ће мост имати на окружење, и на основу задатих параметара (саобраћајни, технички и визуелни) испитала потенцијалне локације за постављање, како би се на адекватан начин донела одлука о новој локацији старог Савског моста.
Закључак Анализе је да је премештање постојећег Старог савског моста на локацију Ада Циганлија – Нови Београд са техничке стране изводљиво, али да теба узети у обзир економску исплативост и визуелни ефекат таквог премештања. Затим, да је технички исправније размотрити изградњу потпуно новог пешачко – бициклистичког моста, изведеног као елегантна, лака и оптимална конструкција.
Додатно сагледавање измештања Старог савског моста обављено је у сарадњи Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда, кабинета Главног урбанисте Града Београда, Секретаријата за саобраћај, ЈУП Урбанистичког завода и других јавних предузећа и институција, на више одржаних састанака, на којима су, поред наведених, присуствовали и представници Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре – Дирекције за водне путеве, ЈВП „Србијаводе“, Секретаријата за заштиту животне средине и Завода за заштиту природе, и на којима је разматрана могућност демонтаже и измештања Старог савског моста на нову локацију.
Осим разматрања потенцијалних локација на којима би Стари савски мост могао да буде премештен, које су презентоване наведеним предузећима и институцијама, разматран је и начин коришћења моста. Закључено је да је веза између улица Омладинских бригада и Аде Циганлије најприхватљивија за постављање и да је мост потребно планирати искључиво као пешачко – бициклистичку везу између Новог Београда и Аде Циганлије уз могућност преласка само интервентних возила (хитна помоћ и ватрогасна возила).
План је излаган на Раном јавном увиду у периоду од 15.06. 2020.године до 29.06. 2020.године. Комисија за планове Скупштине града Београда је усвојила Извештај о раном јавном увиду у План (који је саставни део документације Плана) на 120. седници, 28.07. 2020.године."
Ili prepričano: rušimo i gradimo novi drugi most na drugom mestu ali za koji ne znamo šta ćemo sa konstrukcijom starog pa je neko rekao da bi mogao da se premesti tu, pa smo videli ('ajde!?!) da ipak ne može .... i zato se eto projektuje novi most tu gde nikada nije bio.
I dokaz koliko se radi sa pola mozga... naleteh slučajno na ovaj komentar na sajtu Politike:
www.politika.rs/scc/clanak/526208/Pesacko-biciklisticki-most-pred-ocima-javnosti
"D. Lukić, dipl. inž. saobraćaja
Reka Sava od ušća; km0 do km81 ima kategoriju plovnog puta Va, pa se postavlja pitanje, zašto bi reka Sava ispod pešačko – biciklističkog mosta imala kategoriju plovnog puta VIc. Naime kategorija plovog puta VIc se zahteva za plovidbu brodova težine od 9.600t do 18.000t, a tako veliki brodovi niti su nekada plovili, niti će u daljoj budućnosti ploviti Savom. I dok je za kategoriju Va minimalna širina plovnog puta ispod mosta 55m, za kategoriju VIc je 140m, a ne 150m kako piše u Nacrtu plana."
i stvarno
turistickiklub.com
"reka Sava, od km 0 do km 210+800 (deo vodnog puta od km 0 do km 81 je kategorije Va, "
a u planu, str 27
"3.1.5. ВОДНИ САОБРАЋАЈ
На деоници обухвата плана река Сава има статус међународног водног пута, категорије Va. Међутим, узимајући у обзир близину Београдског хидрочвора и реке Дунав, за предметну локацију реке Саве се усвајају вредности габарита пловног пута који важе на реци Дунав у зони ушћа (класа Vlc)."
A stvarni plovnni put je i ovako sužen zbog - Međice u neposrednoj blizini stubova mosta u reci.
Pored neke gomile nabacanih floskula u planu, ko zna koliko ima još ovakvih propusta... da ne iskoristim neku grublju reč.
Ovaj plan je očigledno rađen po direktivi - "piši šta hoćeš, nije bitno, i ovako će u skupštini grada da glasaju kako im se kaže".