Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

A li će se graditi poslovno-stambeni objekat. Jer ljudi tada nisu reagovali na vreme.
 
Kako nisu, pa lično sam logistički učestvovao, štampao papir za potpise, delio...
 
Ljubo, da li se plan za tu parcelu promenio? Ali zaista?
 
Moram da priznam da nisam baš siguran za epilog. Bio sam aktivan u lokalnim grupama, a tu je bilo dosta pravnika, građevinaca, arhitekata i sl, koji se bolje razumeju u materiju. Mislim da je lično dolazio Mali da umiruje raju. Trenutno je aktuelna borba da to budu uređene zelene površine. Tu će stvarno motka da radi bude li marifetluka, kao u 37. bloku!
 
Samo se čeka da se stanari malo izduvaju.
Da li si čuo da postoji projekat za vrtić i sl?

Mnogo skupo zemljište za tako nešto.
Da nije tako, taj most bi u startu plainrali pored tog placa i ne bi bilo problema sa parkiranjem i sl...
 
Ti si prost i nevaspitan jer si ti koji i ne živiš u Beogradu nazvao psima sve Beograđane koji se bore protiv sumanutih ideja u svom gradu.
 
To je narodna poslovica koja se često koristi, a ne znam kako si se prepoznao da si "pas" ili džukela.
Ideja nije sumanuta, već je vrlo dobra i prihvaćena od struke:

IMG_20221124_060725.png
 
Ti si iskoristio tu poslovicu da uvrediš sve one koji se bore protiv ovoga što ti im ti i toj ljubimac Šapić namećete.

Zbog tvog takvog postačkog izbora reči, dobio su u njihovo ime adekvatan odgovor.
 
Neka forumaši ocene ko je ovde vredjao, a mogao bi i Moderator.
Ali, imam dovoljno godina, pa nevaspitani ne mogu da me uvrede.

Na slici sa spiskom struke se vidi ko je sve učestvovao u PDR-u.
 
Poslednja izmena:
Ono što me meni potpuno neverovatno, je da je ovaj tekst ispod uopšte ušao nacrt nekakvog plana... verovali ili ne, sa ovim počinje nacrt plana:

"Предпланске активности – Базична Анализа, ЦИП

Изради Плана претходила је идеја Града да се Стари савски мост измести на нову локацију, и изгради нови мост преко реке Саве на месту Старог савског моста. Идејно решење за нови мост преко реке Саве (на месту старог Савског моста) је одабрано на јавном Конкурсу, на ком је Саобраћајни институт „ЦИП“ добио прву награду, и коме је додељена Израда Идејног пројекта новог моста у оквиру кога пројекат и демонтажа постојеће моста и измештање на нову локацију.

На основу наведеног, саобраћајни Институт ЦИП израдио је „Базичну анализу могућих локација за измештање Старог савског моста“ која је са више аспеката сагледала утицаје које ће мост имати на окружење, и на основу задатих параметара (саобраћајни, технички и визуелни) испитала потенцијалне локације за постављање, како би се на адекватан начин донела одлука о новој локацији старог Савског моста.

Закључак Анализе је да је премештање постојећег Старог савског моста на локацију Ада Циганлија – Нови Београд са техничке стране изводљиво, али да теба узети у обзир економску исплативост и визуелни ефекат таквог премештања. Затим, да је технички исправније размотрити изградњу потпуно новог пешачко – бициклистичког моста, изведеног као елегантна, лака и оптимална конструкција.

Додатно сагледавање измештања Старог савског моста обављено је у сарадњи Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда, кабинета Главног урбанисте Града Београда, Секретаријата за саобраћај, ЈУП Урбанистичког завода и других јавних предузећа и институција, на више одржаних састанака, на којима су, поред наведених, присуствовали и представници Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре – Дирекције за водне путеве, ЈВП „Србијаводе“, Секретаријата за заштиту животне средине и Завода за заштиту природе, и на којима је разматрана могућност демонтаже и измештања Старог савског моста на нову локацију.

Осим разматрања потенцијалних локација на којима би Стари савски мост могао да буде премештен, које су презентоване наведеним предузећима и институцијама, разматран је и начин коришћења моста. Закључено је да је веза између улица Омладинских бригада и Аде Циганлије најприхватљивија за постављање и да је мост потребно планирати искључиво као пешачко – бициклистичку везу између Новог Београда и Аде Циганлије уз могућност преласка само интервентних возила (хитна помоћ и ватрогасна возила).

План је излаган на Раном јавном увиду у периоду од 15.06. 2020.године до 29.06. 2020.године. Комисија за планове Скупштине града Београда је усвојила Извештај о раном јавном увиду у План (који је саставни део документације Плана) на 120. седници, 28.07. 2020.године."


Ili prepričano: rušimo i gradimo novi drugi most na drugom mestu ali za koji ne znamo šta ćemo sa konstrukcijom starog pa je neko rekao da bi mogao da se premesti tu, pa smo videli ('ajde!?!) da ipak ne može .... i zato se eto projektuje novi most tu gde nikada nije bio.

I dokaz koliko se radi sa pola mozga... naleteh slučajno na ovaj komentar na sajtu Politike:
www.politika.rs/scc/clanak/526208/Pesacko-biciklisticki-most-pred-ocima-javnosti

"D. Lukić, dipl. inž. saobraćaja
Reka Sava od ušća; km0 do km81 ima kategoriju plovnog puta Va, pa se postavlja pitanje, zašto bi reka Sava ispod pešačko – biciklističkog mosta imala kategoriju plovnog puta VIc. Naime kategorija plovog puta VIc se zahteva za plovidbu brodova težine od 9.600t do 18.000t, a tako veliki brodovi niti su nekada plovili, niti će u daljoj budućnosti ploviti Savom. I dok je za kategoriju Va minimalna širina plovnog puta ispod mosta 55m, za kategoriju VIc je 140m, a ne 150m kako piše u Nacrtu plana."

i stvarno
"reka Sava, od km 0 do km 210+800 (deo vodnog puta od km 0 do km 81 je kategorije Va, "
a u planu, str 27
"3.1.5. ВОДНИ САОБРАЋАЈ
На деоници обухвата плана река Сава има статус међународног водног пута, категорије Va. Међутим, узимајући у обзир близину Београдског хидрочвора и реке Дунав, за предметну локацију реке Саве се усвајају вредности габарита пловног пута који важе на реци Дунав у зони ушћа (класа Vlc)."

A stvarni plovnni put je i ovako sužen zbog - Međice u neposrednoj blizini stubova mosta u reci.
Pored neke gomile nabacanih floskula u planu, ko zna koliko ima još ovakvih propusta... da ne iskoristim neku grublju reč.

Ovaj plan je očigledno rađen po direktivi - "piši šta hoćeš, nije bitno, i ovako će u skupštini grada da glasaju kako im se kaže".
 
Dragan mi odgovara kao da ja diskutujem sa njim, a ja samo upoznajem članove foruma o kakvoj mutnoj raboti sa loše skivenim motivima se ovde radi :)
 
Ja upoznajem članove foruma da će biti usvojene opravdane primedbe i predlozi. Pa, ako imate nešto u tom smislu, napišite dok traje Javni uvid.

Prošli put sam napisao neke predloge i dobio pismeni odgovor na kućnu adresu. Tako sada spremam spisak predloga koje će da pošaljem.
 
Prve strane nacrta pokazuju (deo sma preneo ovde) da papir sve trpi i da se ovo radi po nečijij direktivi.
Podržaću svakoga ko bude pisao primedbe protiv ove katastrofalne ideje.
Lično nemam nameru da se kroz ovaj truli ulizivački korumpirani sistem samo sa papirima borim protiv ovoga, jer mi je potpuno jasno da oni koji su ovo pustili u javnost neće prihvatati primedbe suštnske prirode podnete kroz redovnu poceduru.

Vidim trenutni entuzijazam za ideju, ali kako se polako otkrivaju prljavi detalji i usput menja plan (poput planirane širine mosta), verujem da će se ljudima otvoriti oči.


Za večeras - sportski pozdrav. Srbija zove! :)
 
Pošto će prelazak preko mosta biti besplatan, smanji će prelazak čamcima i zaradu vlasnika tih čamaca. Jasno je da su oni protiv izgradnje mosta, pa se bore na razne načine da spreče izgradnju. Njima je bitna njihova dobit, a ne dobrobit gradjana.
 
Kolika je potencijalna dobit za ove koji su osmislili most i spremaju se da ga realizuju?
 
Kolika je potencijalna dobit za ove koji su osmislili most i spremaju se da ga realizuju?
Pa dobro, to je standardno već poznato i zaista moguće. Ugradnja na svakom koraku, nameštanje tendera odgovarajućim kompanijama da im se "razvije posao" i slično.
 
Pošto će prelazak preko mosta biti besplatan, smanji će prelazak čamcima i zaradu vlasnika tih čamaca. Jasno je da su oni protiv izgradnje mosta, pa se bore na razne načine da spreče izgradnju. Njima je bitna njihova dobit, a ne dobrobit gradjana.

Dobrobit građana?
Prevoz čamcima koristi i plaća samo onaj ko to želi, dobrovoljno. Ko ne želi, ide preko mosta na Adi, besplatno.
Izgradnja mosta uslovljava i izgradnju te garaže i uvođenje parking zone za koju će svi stanari koji poseduju automobil morati da plaćaju mesečnu kartu.
Dakle, umesto dobrovoljnog plaćanja povremene usluge za sitne pare nečega što je samo lični izbor i nikako nije nepohodno, ubuduće će se uvesti namet za sve i koji nikada više neće biti ukinut. I parking zona će se po logici, širiti i na ostale blokove. Bravo za "logiku".
 
Kolika je potencijalna dobit za ove koji su osmislili most i spremaju se da ga realizuju?
Osim već poznate prakse za ugrađivanje u projekat, izvođenje, materijal.... naduvavanja cena preko svake mere (npr projekat "Nacionalni stadion"), tu je i povećana dobit postojećim ugostiteljskim objektima na toj strani Ade (trenutno su malo skrajnuti u odnosu na Makišku stranu) i neograničene mogućnosti za krčenje šume i izgradnju .... po principu "prihvatimo novu realnost, situacija se drastično promenila sada kada je tu most...".

A tu je i kontrola pakriranja u blokovima, naplata parkinga u garaži i na ulici, zapošljavanje većeg broja ljudi u javnom sektoru: u toj garaži koja radi 24/7, zatim kontrolori u blokovima u periodu 7/21h po svim onim zavučenim internim saobraćajnicama i parkinzima ispred zgrada, koji su projektovani za sve samo ne za kontrolu i naplatu.
Plus dalje širenje zone na ostale blokove zbog već poznatog efekta nereda koji nastaje na obodu zoniranog područja. Još par stotina parazita u državnoj službi zaposlenih preko partije....

Dakle, mogućnosti za njihovu potencijalnu dobit su neograničene.
 
"Kada je reč o parkiranju, parkiranje u regulaciji Ulice Omladinskih brigada se zadržava, dok se na poziciji otvorenog parkinga na kraju ove saobraćajnice uz Savski nasip, planira dvoetažno parkiralište sa oko 140 parking mesta. Osim za parkiranje stanara okolnih zgrada, parkiralište će biti korišćeno i od strane onih koji će do planiranog mosta dolaziti sopstvenim automobilom a dalje nastaviti pešice ili biciklom, stoji u planu."

Srećna parking zona svima koji slave.
Машала, мада ја бих искрено декнуо грдосију од 1400 паркинг места. И зоне до Алтине које се укидају када се задња кршина склони са најнебитнијег тротоара најнебитније улице у најнебитнијим крајевима. Ово се зове "да град не изгледа нецивилизовано"
 
Pa grad i izgleda "necivilizovano" upravo zbog natrpavanja svakojakog sadržaja tamo gde mu nije mesto i nepoštovanja urbanizma, nego se urbanistički planovi menjaju po narudžbi i prema pojedinačnim projektima, umesto da se projekti prilagođavaju postojećim planovima u već izgrađenim sredinama.
 
Vrh